Tkh1 (BR 89.70), Tillig

Moderator: mod-Tabor

Awatar użytkownika
aviaTTor
Posty: 654
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:24
Lokalizacja: czestochowa
Kontakt:

Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig

Post autor: aviaTTor »

A ja w przypadku Ty2 napisałem do AMC czy tillig to wymieni za darmo w sensie ramę ,i udało się zrobili za darmo widocznie w Niemczech też były takie sytuacje.
Awatar użytkownika
piottrw
Posty: 798
Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig

Post autor: piottrw »

Jedną z głównych przyczyn rozkładu takich stopów cynku jest przemrożenie. Na to trzeba uważać przy wynoszeniu z domu lub przechowywaniu.
Mi się rozpadły gniazda w jednym z eilzugów i piętrowym dosto, kupowane lata temu na giełdzie pod Halą Targową w Krakowie, właśnie w zimie, przy minus kilkunastu stopni..
Zresztą podobnie może się dziać z tendrem od BR 38/OK1. Też jest z zinkmetalu.
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 2057
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig

Post autor: T_Domagalski »

ArturSchŁ pisze:No ale chyba dziś to trochę lepszy materiał niż za czasów NRD ....
Ja mam na myśli całkiem świeże problemy z jakością materiałów u Tilliga (efekt tzw. zinkpest'u): viewtopic.php?f=67&t=3483&start=105#p150502
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10804
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig

Post autor: ArturSchŁ »

No ale chyba dziś to trochę lepszy materiał niż za czasów NRD ....
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 2057
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig

Post autor: T_Domagalski »

Mnie osobiście bardziej by niepokoił fakt, że zarówno podwozie jak i nadwozie jest odlane z szajs-metalu. Biorąc pod uwagę problem z ramami BR52/Ty2, tę lokomotywkę może to dotknąć podwójnie dotkliwie.
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1740
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig

Post autor: krzysztof »

wicy pisze:I mnie się lokomotywka podoba, /.../ ale wymiana płytek za ~200-300 to już ból.
mnie też.
ale nie łudźmy się: płytka analog bez zaślepki do najnowszej 118 to równo 50 euro, zaślepka kolejne 10 euro - w sumie taki analogowy komplet to 60 euro. a płytka z dekiem? zapewne więcej...
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1708
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig

Post autor: wicy »

I mnie się lokomotywka podoba, ale należy mieć świadomość ograniczeń.
Zwłaszcza, że dekoder niewymienny, co jednak IMHO jest dużym minusem. Ciekawe co z wymianą, jeśli dekoder z różnych powodów padnie (a zdarzają się dekodery "problematyczne"). Wymiana dekodera za 100-150 jest do przeżycia, ale wymiana płytek za ~200-300 to już ból.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10804
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig

Post autor: ArturSchŁ »

wicy pisze:Tillig uszczęśliwia nas na siłę dekoderem Uhlembrocka.
Obrazek Obrazek
Hmm, ...jakiś musieli wybrać. Zgłosili się zapewne do kilku podwykonawców: zrobisz mi płytke PCB do BR 89 ? No i najtańsza oferta wygrała. :/
Zwróć uwagę, że to nie jest: gniazdo DCC + dekoder, tylko zintegrowana płytka: dekoder + oświetlenie w jednym, dopasowana do dostępnej przestrzeni (trochę jak TE-1, TE-2 Lenz'a).

Mnie się podoba, że nie muszę rozkręcać loki i wstawiać dekodera, że już jest w cenie loki.
A że ma podstawowe funkcje, no i git, i tak tam nie ma miejsca na bajery....
:mrgreen:
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1708
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig

Post autor: wicy »

ArturSchŁ pisze: " Multiprotokoll Decoder onboard DCC und Motorola (Leistungsmerkmale/Parameter wie PluX12 66024)"
czyli ....PluX12 a nie 6-pin.
Już zacząłem się oglądać za tą lokomotywką, ale jeszcze zaintrygował mnie ten dekoder i .... teraz się zastanawiam. Tillig uszczęśliwia nas na siłę dekoderem Uhlembrocka. Model zdaje się 73140, czyli nie najnowszy. Poza tym dekoder jest najprostszym dekoderem i, poza światłami i jazdą manewrową na F3, nie uświadczysz w nim takich bajerów jak obsługa sprzęgów. Żal, bo w manewrówce by się to przydało.
Awatar użytkownika
piottrw
Posty: 798
Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig

Post autor: piottrw »

Tak cos opada, ale jescze zdjęcie pod kątem, w realu tak nie wyje.
Awatar użytkownika
golab
Posty: 1359
Rejestracja: 14 sty 2009, 00:14
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig

Post autor: golab »

piottrw pisze: IMG_20171109_193750-1525x1093.jpg
Tu też widać że prawa lampa coś chyba opada ...
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1740
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig

Post autor: krzysztof »

to prawda - miałem już kiedyś BR89 exJaTT tam napęd był na wszystkie osie i to trochę ją ograniczało w jeździe, spasować te osie, zębatki i wiązary to była tragedia. tu mamy napęd tylko na dwie skrajne osie (środkowa oś jest luźno napędzana przez wiązary) i jest to lepsze rozwiązanie.
ale dla mnie jest wykonana mało starannie: po pierwsze (nawet w wersji DRG/DR/DB) przednie reflektory bywają pochylone jak chcą, każdy w inną stronę. wydaje mi się, że są wklejane więc nici z poprawek.
no i tylne reflektory... domyślam się, że są elementem budki. ale w wersji PKP to powinny chyba być też wiadra. trochę to komiczne, mało konsekwentne. pewno zniósłbym prędzej reflektory przednie typu niemieckiego.
trochę idziemy w stronę zabawek politechnicznych...

:arrow: ale cieszę się że jest i ona cieszy moje oko !!
Awatar użytkownika
piottrw
Posty: 798
Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig

Post autor: piottrw »

Jest pięknie zrobiona, filigrany, jazda bez zastrzeżeń, przez ew1 przejeżdza bez problemu, to znaczy nie zatrzymuje się.
Byłem zaskoczony jaka ona mała jest
IMG_20171109_193750-1525x1093.jpg
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10804
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig

Post autor: ArturSchŁ »

Nowa loka Tilliga wzbudza spore zainteresowanie nie tylko u nas na FTT.

MIBA w październikowym numerze opublikowała test BR 89.70 Tilliga:
Obrazek Obrazek Obrazek

Znalazłem także te dwa zdjęcia:
Obrazek Obrazek

Czekamy na drugą partię Tkh1...
:mrgreen:
Gasio
Posty: 5
Rejestracja: 05 gru 2014, 19:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig

Post autor: Gasio »

Dzięki za szybką odpowiedź.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Parowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości