Tkh1 (BR 89.70), Tillig
Moderator: mod-Tabor
- aviaTTor
- Posty: 654
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:24
- Lokalizacja: czestochowa
- Kontakt:
Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig
A ja w przypadku Ty2 napisałem do AMC czy tillig to wymieni za darmo w sensie ramę ,i udało się zrobili za darmo widocznie w Niemczech też były takie sytuacje.
- piottrw
- Posty: 798
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig
Jedną z głównych przyczyn rozkładu takich stopów cynku jest przemrożenie. Na to trzeba uważać przy wynoszeniu z domu lub przechowywaniu.
Mi się rozpadły gniazda w jednym z eilzugów i piętrowym dosto, kupowane lata temu na giełdzie pod Halą Targową w Krakowie, właśnie w zimie, przy minus kilkunastu stopni..
Zresztą podobnie może się dziać z tendrem od BR 38/OK1. Też jest z zinkmetalu.
Mi się rozpadły gniazda w jednym z eilzugów i piętrowym dosto, kupowane lata temu na giełdzie pod Halą Targową w Krakowie, właśnie w zimie, przy minus kilkunastu stopni..
Zresztą podobnie może się dziać z tendrem od BR 38/OK1. Też jest z zinkmetalu.
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2057
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig
Ja mam na myśli całkiem świeże problemy z jakością materiałów u Tilliga (efekt tzw. zinkpest'u): viewtopic.php?f=67&t=3483&start=105#p150502ArturSchŁ pisze:No ale chyba dziś to trochę lepszy materiał niż za czasów NRD ....
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10804
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig
No ale chyba dziś to trochę lepszy materiał niż za czasów NRD ....
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2057
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig
Mnie osobiście bardziej by niepokoił fakt, że zarówno podwozie jak i nadwozie jest odlane z szajs-metalu. Biorąc pod uwagę problem z ramami BR52/Ty2, tę lokomotywkę może to dotknąć podwójnie dotkliwie.
- krzysztof
- Posty: 1740
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig
mnie też.wicy pisze:I mnie się lokomotywka podoba, /.../ ale wymiana płytek za ~200-300 to już ból.
ale nie łudźmy się: płytka analog bez zaślepki do najnowszej 118 to równo 50 euro, zaślepka kolejne 10 euro - w sumie taki analogowy komplet to 60 euro. a płytka z dekiem? zapewne więcej...
- wicy
- Posty: 1708
- Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig
I mnie się lokomotywka podoba, ale należy mieć świadomość ograniczeń.
Zwłaszcza, że dekoder niewymienny, co jednak IMHO jest dużym minusem. Ciekawe co z wymianą, jeśli dekoder z różnych powodów padnie (a zdarzają się dekodery "problematyczne"). Wymiana dekodera za 100-150 jest do przeżycia, ale wymiana płytek za ~200-300 to już ból.
Zwłaszcza, że dekoder niewymienny, co jednak IMHO jest dużym minusem. Ciekawe co z wymianą, jeśli dekoder z różnych powodów padnie (a zdarzają się dekodery "problematyczne"). Wymiana dekodera za 100-150 jest do przeżycia, ale wymiana płytek za ~200-300 to już ból.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10804
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig
wicy pisze:Tillig uszczęśliwia nas na siłę dekoderem Uhlembrocka.


Hmm, ...jakiś musieli wybrać. Zgłosili się zapewne do kilku podwykonawców: zrobisz mi płytke PCB do BR 89 ? No i najtańsza oferta wygrała.

Zwróć uwagę, że to nie jest: gniazdo DCC + dekoder, tylko zintegrowana płytka: dekoder + oświetlenie w jednym, dopasowana do dostępnej przestrzeni (trochę jak TE-1, TE-2 Lenz'a).
Mnie się podoba, że nie muszę rozkręcać loki i wstawiać dekodera, że już jest w cenie loki.
A że ma podstawowe funkcje, no i git, i tak tam nie ma miejsca na bajery....

- wicy
- Posty: 1708
- Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig
Już zacząłem się oglądać za tą lokomotywką, ale jeszcze zaintrygował mnie ten dekoder i .... teraz się zastanawiam. Tillig uszczęśliwia nas na siłę dekoderem Uhlembrocka. Model zdaje się 73140, czyli nie najnowszy. Poza tym dekoder jest najprostszym dekoderem i, poza światłami i jazdą manewrową na F3, nie uświadczysz w nim takich bajerów jak obsługa sprzęgów. Żal, bo w manewrówce by się to przydało.ArturSchŁ pisze: " Multiprotokoll Decoder onboard DCC und Motorola (Leistungsmerkmale/Parameter wie PluX12 66024)"
czyli ....PluX12 a nie 6-pin.
- piottrw
- Posty: 798
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig
Tak cos opada, ale jescze zdjęcie pod kątem, w realu tak nie wyje.
- golab
- Posty: 1359
- Rejestracja: 14 sty 2009, 00:14
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig
Tu też widać że prawa lampa coś chyba opada ...piottrw pisze: IMG_20171109_193750-1525x1093.jpg
- krzysztof
- Posty: 1740
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig
to prawda - miałem już kiedyś BR89 exJaTT tam napęd był na wszystkie osie i to trochę ją ograniczało w jeździe, spasować te osie, zębatki i wiązary to była tragedia. tu mamy napęd tylko na dwie skrajne osie (środkowa oś jest luźno napędzana przez wiązary) i jest to lepsze rozwiązanie.
ale dla mnie jest wykonana mało starannie: po pierwsze (nawet w wersji DRG/DR/DB) przednie reflektory bywają pochylone jak chcą, każdy w inną stronę. wydaje mi się, że są wklejane więc nici z poprawek.
no i tylne reflektory... domyślam się, że są elementem budki. ale w wersji PKP to powinny chyba być też wiadra. trochę to komiczne, mało konsekwentne. pewno zniósłbym prędzej reflektory przednie typu niemieckiego.
trochę idziemy w stronę zabawek politechnicznych...
ale cieszę się że jest i ona cieszy moje oko 
ale dla mnie jest wykonana mało starannie: po pierwsze (nawet w wersji DRG/DR/DB) przednie reflektory bywają pochylone jak chcą, każdy w inną stronę. wydaje mi się, że są wklejane więc nici z poprawek.
no i tylne reflektory... domyślam się, że są elementem budki. ale w wersji PKP to powinny chyba być też wiadra. trochę to komiczne, mało konsekwentne. pewno zniósłbym prędzej reflektory przednie typu niemieckiego.
trochę idziemy w stronę zabawek politechnicznych...


- piottrw
- Posty: 798
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig
Jest pięknie zrobiona, filigrany, jazda bez zastrzeżeń, przez ew1 przejeżdza bez problemu, to znaczy nie zatrzymuje się.
Byłem zaskoczony jaka ona mała jest
Byłem zaskoczony jaka ona mała jest
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10804
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 05 gru 2014, 19:45
- Lokalizacja: Orzesze
- Kontakt:
Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig
Dzięki za szybką odpowiedź.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości