Może napiszę mały samouczek

Ściągamy program Google Sketchup
http://sketchup.google.com/download/gsu.html

Ściągamy plugin STL 4 Sketchup (niezbędny do eksportowania modelu do formatu .stl)
http://sourceforge.net/projects/stl4su/ ... b/download
Plik stl4su.rb wrzucamy do katalogu ...\Program Files\Google\Google SketchUp 8\Plugins
Aby utowrzyć plik .stl używamy menu Tools->Export to STL

Ściągamy plugin Solid Inspector
http://forums.sketchucation.com/viewtopic.php?t=30504
oraz wymagane biblioteki
http://forums.sketchucation.com/viewtop ... 23&t=30503
Linki prowadzą do forum Sketchucation.com (darmowa rejestracja) być może są gdzieś indziej w sieci. Instalacja podobna czyli kopiowanie plików do katalogu Plugins.

Ściągamy program netfabb (używają go w Shapeways):
http://www.netfabb.com/download.php link "download" jest na samym dole, nie trzeba nic wypełniać

Rysujemy model

Eksportujemy plik .stl. za pomocą narzędzia STL4SU

Otwieramy plik w programie netfabb i klikamy funkcję Analysis. Sprawdzamy czy liczba "skorup" (shells) odpowiada faktycznej liczbie elementów, pozostałe zmienne wynoszą 0, czy powierzchnia jest zamknięta

Jeśli nie, uruchamiamy funkcję repair->automatic repair. Jak widać w tym przypadku udało się naprawić model. Często jednak naprawa w netfabb nie wystarcza.

Jeśli nadal jest dużo problemów z modelem w netfabb, wracamy do Sketchupa i uruchamiamy funkcję Tools->Solid Inspector. Plugin zaznacza kółkami problematyczne kawałki modelu.

Czasem trzeba włączyć tryb x-ray aby było widać co jest nie tak. Najczęściej - niepotrzebne powierzchnie i linie, przerwy, odwrócone powierzanie itp. Jeśli po naprawie nie ma żadnych wskazań można plik .stl wysłać do Shapeways nawet bez sprawdzania w netfabb.
