
SM42, SP42 informacje i galeria
Moderator: mod-Tabor
- elvis
- Posty: 105
- Rejestracja: 08 kwie 2010, 10:35
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
Re: SM42, SP42 informacje i galeria
Pewnie JanekTT coś napisze za dni parę, czy jest zadowolony czy zawiedziony. No i czy ma budę domkniętą. 

-
- Posty: 462
- Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
- Lokalizacja: Z miasta
- Kontakt:
Re: SM42, SP42 informacje i galeria
Świetne
To chyba pierwszy film na świecie pokazujący dźwiękową stonkę w TT 
Dobrze, że napisałeś iż nie domknąłeś, bo wygląda jak gdyby był problem z miejscem wewnątrz po włożeniu głośnika i deka.


Dobrze, że napisałeś iż nie domknąłeś, bo wygląda jak gdyby był problem z miejscem wewnątrz po włożeniu głośnika i deka.
- elvis
- Posty: 105
- Rejestracja: 08 kwie 2010, 10:35
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
Re: SM42, SP42 informacje i galeria
Ta jest trawiona, budy zapomniałem do filmu docisnąć.
Myślę, że do odlewanych też wejdzie.
https://www.youtube.com/watch?v=tpW7MpG ... 4Za-E_6xuQ
Myślę, że do odlewanych też wejdzie.
https://www.youtube.com/watch?v=tpW7MpG ... 4Za-E_6xuQ
Ostatnio zmieniony 12 maja 2014, 13:06 przez elvis, łącznie zmieniany 1 raz.
- Ranger
- Posty: 3942
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: SM42, SP42 informacje i galeria
Zasadniczo model odlewany nie odbiega wyglądem w żadnym stopniu od matki. Poniżej odlew chłodni E1 jako dobry przykład.
-
- Posty: 1452
- Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: SM42, SP42 informacje i galeria
Matki - model master, są wykonane na wysokim poziomie jakości, są OKRanger pisze:To nie są odlewy tylko matki - model master.

Z opinią poczekamy na zdjęcia odlewów żywicznych, które będą dostępne dla zainteresowanych zakupem modelu. Jak na razie zapowiada się bardzo interesująco.

-
- Posty: 462
- Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
- Lokalizacja: Z miasta
- Kontakt:
Re: SM42, SP42 informacje i galeria
W każdym bądź razie jestem przekonany, że gotowy model wykonany w tej technologii będzie na bardzo wysokim poziomie. Doceniam Ranger.
- Ranger
- Posty: 3942
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: SM42, SP42 informacje i galeria
To nie są odlewy tylko matki - model master. Nie wiem skąd przekonanie o słabej jakości odlewach żywicznych. Jeśli wykonuje się to profesjonalnie to nie odbiegają jakości odlewom wtryskowym a nawet wyrobom z blaszek(pomijając detale specyficzne dla nich).
-
- Posty: 462
- Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
- Lokalizacja: Z miasta
- Kontakt:
Re: SM42, SP42 informacje i galeria
Świetnie to wygląda. Jakość bardzo wysoka jak na odlew. Normalnie stonka PIKO w TT....Ranger pisze:Zapraszam do zadawania pytań i komentowania.

Ostatnio zmieniony 30 kwie 2014, 07:51 przez jafrap, łącznie zmieniany 1 raz.
- Ranger
- Posty: 3942
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: SM42, SP42 informacje i galeria
Wszystko jest metalowe, jednak powyższe elementy będą metalowe po odlewaniu.
- golab
- Posty: 1359
- Rejestracja: 14 sty 2009, 00:14
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: SM42, SP42 informacje i galeria
A z czego jest matka ?
- Ranger
- Posty: 3942
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: SM42, SP42 informacje i galeria
Przykro mi ale takich fotek nie będzie. Warstwa końcowa podkładu wykańczającego mogła by ulec zniszczeniu przy naciąganiu budki na przedział maszynowy. Bardzo zależy mi na nieskazitelnej powierzchni odlewów. To co jest musi wystarczyć 
Zupełnie zapomniałem o metalowej części elementów do SM42, ciężarek/stabilizator wózka, zupełnie nowy reflektor, bufor.

Zupełnie zapomniałem o metalowej części elementów do SM42, ciężarek/stabilizator wózka, zupełnie nowy reflektor, bufor.
- winner_xp
- Posty: 394
- Rejestracja: 06 sty 2009, 20:46
- Lokalizacja: Miastko/Dzika północ
- Kontakt:
Re: SM42, SP42 informacje i galeria
Daj jeszcze zdjęcie założonej budki na budę i ramę z perspektywy
. Poza tym nieźle wygląda 


- Ranger
- Posty: 3942
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: SM42, SP42 informacje i galeria
I wreszcie po wielu tygodniach frustrującej i ciężkiej pracy mam przyjemność zaprezentować gotowe części do odlewania. Aby wszystko się udało trzeba było pójść na pewne kompromisy - pogrubienie pomostów, daszków itp ale myślę, że nie psuje to ogólnego wyglądu lokomotywy. Lokomotywa będzie odlewana po długim weekendzie majowym i pierwsze odlewu spodziewam się mieć na początku czerwca być może wcześniej.
Zapisów nie przyjmuję do czasu ustalenia ostatecznej ceny lokomotywy.
Pierwsza seria będzie wykonywana ze standardową obudową tłumika z dwoma rzędami kratek. Planowana jest również wersja z aerodynamiczną obudową tłumika, wersja PKP Cargo (niebiesko-zielona).
Zapraszam do zadawania pytań i komentowania.
Zapisów nie przyjmuję do czasu ustalenia ostatecznej ceny lokomotywy.
Pierwsza seria będzie wykonywana ze standardową obudową tłumika z dwoma rzędami kratek. Planowana jest również wersja z aerodynamiczną obudową tłumika, wersja PKP Cargo (niebiesko-zielona).
Zapraszam do zadawania pytań i komentowania.
-
- Posty: 462
- Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
- Lokalizacja: Z miasta
- Kontakt:
Re: SM42, SP42 informacje i galeria
OK. Dzięki Ranger za wyjaśnieniaRanger pisze:Być może lokomotywa będzie modyfikowana podczas produkcji na poczet odlania większej ilości egzemplarzy tak aby układy żaluzji były różne. Podobnie powstanie kilka różnych wersji obudowy tłumika.
Na samym początku skupmy się jednak na SM42. Na SP42 przyjdzie czas, jeśli będzie zainteresowanie to na SU42 też.

Jasna sprawa. Nie znam się aż tak na tej technologii, dlatego spytałem. Te koszty o których wspomniałeś co do wysokociśnieniówki są bardzo realne z tego co pamiętam ze śledzenia dyskusji o stonce PIKO na sąsiednim forum. A tak a propos to nie przypuszczałem, że to taki koszt jest... masakra. Tym bardziej doceniam twoje dążenie do ścięcia kosztu produkcji stonki w TT tak aby więcej osób mogło sobie na nią pozwolić. Szacun. Fajnie, że jest taka firma jak UMF skąd wychodzą modele polskiego taboru "z duszą".Ranger pisze:I na koniec, nie planuję dzielenia formy, to jest odlew żywiczny a nie wysokociśnieniowy. Chętnie zrobiłbym wtryskową lokomotywę ale gdzieś mi się posiało 400000zł na formy i projektowanie 3D
Ostatnio zmieniony 18 mar 2014, 22:44 przez jafrap, łącznie zmieniany 3 razy.
- Ranger
- Posty: 3942
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: SM42, SP42 informacje i galeria
Kolor mojej SP42 jest odpowiedni dla IVep. Ta na zdjęciu jest z 2005r. w malowaniu V epokowym i ponadto wyblakniętym.
Obudowy tłumików były różne, w czasie napraw rewizyjnych czasami je zamieniano więc dana część nie jeździła na lokomotywie przez cały okres jej użytkowania. Przypominam, że te lokomotywy były budowane w latach 1967-1978 więc już nie jedno przeszły, przebudowy i zamiany szafek bocznych również.
Egzemplarz z fotki jak widać pracuje ze składem towarowym więc przypuszczam że kocioł parowy albo jest niesprawny, albo nieużywany albo już dawno wymontowany więc stąd inny układ żaluzji. Mój model przedstawia wersję taka jaka wychodziła z Fabloku, przynajmniej tak wynika z dokumentacji.
Czy w modelu z żywicy będzie można zamówić konkretny układ żaluzji? Pewnie nie gdyż wiąże się to ze szlifowaniem, naklejaniem blach itd a zatem dodatkową i czasochłonną pracą. A właśnie czas montażu tych lokomotyw z blach był nie do przyjęcia.
Być może lokomotywa będzie modyfikowana podczas produkcji na poczet odlania większej ilości egzemplarzy tak aby układy żaluzji były różne. Podobnie powstanie kilka różnych wersji obudowy tłumika.
Na samym początku skupmy się jednak na SM42. Na SP42 przyjdzie czas, jeśli będzie zainteresowanie to na SU42 też.
I na koniec, nie planuję dzielenia formy, to jest odlew żywiczny a nie wysokociśnieniowy. Chętnie zrobiłbym wtryskową lokomotywę ale gdzieś mi się posiało 400000zł na formy i projektowanie 3D
Obudowy tłumików były różne, w czasie napraw rewizyjnych czasami je zamieniano więc dana część nie jeździła na lokomotywie przez cały okres jej użytkowania. Przypominam, że te lokomotywy były budowane w latach 1967-1978 więc już nie jedno przeszły, przebudowy i zamiany szafek bocznych również.
Egzemplarz z fotki jak widać pracuje ze składem towarowym więc przypuszczam że kocioł parowy albo jest niesprawny, albo nieużywany albo już dawno wymontowany więc stąd inny układ żaluzji. Mój model przedstawia wersję taka jaka wychodziła z Fabloku, przynajmniej tak wynika z dokumentacji.
Czy w modelu z żywicy będzie można zamówić konkretny układ żaluzji? Pewnie nie gdyż wiąże się to ze szlifowaniem, naklejaniem blach itd a zatem dodatkową i czasochłonną pracą. A właśnie czas montażu tych lokomotyw z blach był nie do przyjęcia.
Być może lokomotywa będzie modyfikowana podczas produkcji na poczet odlania większej ilości egzemplarzy tak aby układy żaluzji były różne. Podobnie powstanie kilka różnych wersji obudowy tłumika.
Na samym początku skupmy się jednak na SM42. Na SP42 przyjdzie czas, jeśli będzie zainteresowanie to na SU42 też.
I na koniec, nie planuję dzielenia formy, to jest odlew żywiczny a nie wysokociśnieniowy. Chętnie zrobiłbym wtryskową lokomotywę ale gdzieś mi się posiało 400000zł na formy i projektowanie 3D

Ostatnio zmieniony 14 mar 2014, 14:43 przez Ranger, łącznie zmieniany 3 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość