Z dużym opóźnieniem odpowiem: druk plus blaszki.
Zapowiedzi/Nowości 2025
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 1054
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2025
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2025
Trochę z innej beczki ale ciekaw jestem czy w pierwszych zapowiedziach na 2025 (bo Auhagen śladami innych od pewnego czasu "dzieli" zapowiedzi na dane sezony danego roku) pojawi się prezentowany (jeszcze jako próbne wydruki 3D) model autobusu IKARUS serii 200 - konkretniej 260... Wygląda, że są już zaawansowani w projekcie więc kto wie...
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10874
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2025
elriwa-Newsletter 74/2024 (06.12.2024)
Dalsze informacje o BR 56 Bush'a Więcej w PDF.
Model będzie dostępny (na początku) w 3 wersjach:
- Busch 30001 - Dampflok BR 56 (G8.1), 56 163, DR, Ep.III, DC-Sound
- Busch 30003 - Dampflok BR 56 (G8.2), 56 2001, DR, Ep.III, DC-Sound
- Busch 30006 - Dampflok BR 56 Kohlenstaub, 56 2130, DRG, Ep.II, DC-Sound
Inne modele BUSCH'a w elriwa:
- Busch 31210 - Rollende Landstraße Saadkms 690, ÖBB, Ep.V
- Busch 31424 - Zweiseiten-Kippwagen Fakks 678 mit Schotterladung, DR, Ep.IV, gealtert
- Busch 87102 - Lada Niva Signalgelb
- Busch 87104 - Lada Niva Blau
- Busch 87110 - Lada Niva Polizei
- Busch 87202 - EMW 340 Limousine Stahlblau
- Busch 87203 - EMW 340 Limousine Hellgrün
- Busch 87211 - EMW 340 Limousine Taxi
- Busch 87251 - EMW 340 Kombi Brillantblau
- Busch 87253 - EMW 340 Kombi Tannengrün
- Busch 87256 - EMW 340 Kombi Sandgelb
- Busch 87300 - Dacia 1300/Renault 12 Weiß
- Busch 87302 - Dacia 1300/Renault 12 Türkisgrün
- Busch 87303 - Dacia/R12 Gelb
- Busch 8792 - Haltepunkt Siegelhof
- Busch 8793 - Verwittertes Nebengebäude
Więcej na stronie.
Dalsze informacje o BR 56 Bush'a Więcej w PDF.
Model będzie dostępny (na początku) w 3 wersjach:
- Busch 30001 - Dampflok BR 56 (G8.1), 56 163, DR, Ep.III, DC-Sound
- Busch 30003 - Dampflok BR 56 (G8.2), 56 2001, DR, Ep.III, DC-Sound
- Busch 30006 - Dampflok BR 56 Kohlenstaub, 56 2130, DRG, Ep.II, DC-Sound
Inne modele BUSCH'a w elriwa:
- Busch 31210 - Rollende Landstraße Saadkms 690, ÖBB, Ep.V
- Busch 31424 - Zweiseiten-Kippwagen Fakks 678 mit Schotterladung, DR, Ep.IV, gealtert
- Busch 87102 - Lada Niva Signalgelb
- Busch 87104 - Lada Niva Blau
- Busch 87110 - Lada Niva Polizei
- Busch 87202 - EMW 340 Limousine Stahlblau
- Busch 87203 - EMW 340 Limousine Hellgrün
- Busch 87211 - EMW 340 Limousine Taxi
- Busch 87251 - EMW 340 Kombi Brillantblau
- Busch 87253 - EMW 340 Kombi Tannengrün
- Busch 87256 - EMW 340 Kombi Sandgelb
- Busch 87300 - Dacia 1300/Renault 12 Weiß
- Busch 87302 - Dacia 1300/Renault 12 Türkisgrün
- Busch 87303 - Dacia/R12 Gelb
- Busch 8792 - Haltepunkt Siegelhof
- Busch 8793 - Verwittertes Nebengebäude

- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2068
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2025
Najbardziej widoczna różnica to odciążki kół osi napędowej, które w wersji 2-cylindrowej są umieszczone symetrycznie względem korby, a w wersji 3-cylindrowej są przekoszone o kilkadziesiąt (ok. 40 - 60) stopni.
Poza tym przesunięcie kątowe pomiędzy lewym i prawym silnikiem w wersji 2-cylindrowej wynosi 90 stopni, a w 3-cylindrowej 120 stopni.
- wlodar
- Posty: 1231
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2025
A czym one się powinny różnić? Mówię z zewnątrz, w modelu, bo o dodatkowej korbie na osi to wiem, ale tego i tak nie będzie widać z zewnątrz, zwłaszcza w TT.T_Domagalski pisze: ↑03 gru 2024, 12:55Szkoda, że wersja dwucylindrowa ma zestaw kołowy od wersji 3-cylindrowej.
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2068
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2025
No, faktycznie. Szkoda, że wersja dwucylindrowa ma zestaw kołowy od wersji 3-cylindrowej. Mam nadzieję, że to tylko błąd na wizualizacji.wlodar pisze: ↑03 gru 2024, 11:32 Wersja dwucylindrowa też jest - na stronie BUSCHa: https://www.busch-modell.de/artikeluebe ... en-TT.aspx
Jest też wersja z tendrem na pył węglowy. Wyposażenie kotła również nieco się różni od wersji BTTB / Tillig, więc nie jest to zupełna kalka tego co znamy...

Co do wyposażenia kotła, to model Bush'a przedstawia lokomotywę ze zdemontowaną obudową drugiego kołpaka kotła. Tak de facto to ona do niczego nie służyła, chyba tylko do ozdoby. Pod pierwszym kołpakiem był zbieralnik pary i przepustnica, a pod drugim tylko zawory kotłowe.
Z naszych Tr6, dla których zachowały się zdjęcia, to numery 25, 37, 39 i bodajże 43 miały oryginalnie po dwa kołpaki.
- wlodar
- Posty: 1231
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2025
Wersja dwucylindrowa też jest - na stronie BUSCHa: https://www.busch-modell.de/artikeluebe ... en-TT.aspx
Jest też wersja z tendrem na pył węglowy. Wyposażenie kotła również nieco się różni od wersji BTTB / Tillig, więc nie jest to zupełna kalka tego co znamy, choć czy jest to rzeczywiście coś zupełnie nowego bym polemizował, a jeszcze bardziej dyskusyjne (przynajmniej dla mnie) jest to, czy warto w kolejną wersję znanego od połowy lat siedemdziesiątych ub. w. modelu zainwestować 400€. No ale to już kwestia indywidualna, zależna od tego jak kto zarabia, jakie ma priorytety etc.
A w to, że Niemcy to kupią nie wątpię. Gdyby kolejna firma zrobiła Ludmiłę, albo wagony REKO pewnie też jakoś by to zeszło. Co nie zmienia faktu że oferta i różnorodność modeli w TT jest bez porównania mniejsza niż w H0, choć jakże mogłoby być inaczej skoro zamiast opracowywać zupełnie nowe modele firmy wolą w kółko ulepszać to co już jest na rynku od lat. Normalnie jak w radiu, gdzie dany zespół nagrał kilkanaście płyt, a i tak grają w kółko 2-3 te same utwory. Oczywiście trochę przesadzam, nowe rzeczy też się pojawiają (np. BR58.30 i BR22 Saxonia Modellbau, BR55 Hädl, ostatnie konstrukcje PIKO), ale część z nich to modele - widma (nie chce mi się narzekać ile już czekam na wznowienie BR24 i BR41 - miały być w zeszłym roku, miały być w tym no i może będą w przyszłym
).
PS:
Jest też wersja z tendrem na pył węglowy. Wyposażenie kotła również nieco się różni od wersji BTTB / Tillig, więc nie jest to zupełna kalka tego co znamy, choć czy jest to rzeczywiście coś zupełnie nowego bym polemizował, a jeszcze bardziej dyskusyjne (przynajmniej dla mnie) jest to, czy warto w kolejną wersję znanego od połowy lat siedemdziesiątych ub. w. modelu zainwestować 400€. No ale to już kwestia indywidualna, zależna od tego jak kto zarabia, jakie ma priorytety etc.
A w to, że Niemcy to kupią nie wątpię. Gdyby kolejna firma zrobiła Ludmiłę, albo wagony REKO pewnie też jakoś by to zeszło. Co nie zmienia faktu że oferta i różnorodność modeli w TT jest bez porównania mniejsza niż w H0, choć jakże mogłoby być inaczej skoro zamiast opracowywać zupełnie nowe modele firmy wolą w kółko ulepszać to co już jest na rynku od lat. Normalnie jak w radiu, gdzie dany zespół nagrał kilkanaście płyt, a i tak grają w kółko 2-3 te same utwory. Oczywiście trochę przesadzam, nowe rzeczy też się pojawiają (np. BR58.30 i BR22 Saxonia Modellbau, BR55 Hädl, ostatnie konstrukcje PIKO), ale część z nich to modele - widma (nie chce mi się narzekać ile już czekam na wznowienie BR24 i BR41 - miały być w zeszłym roku, miały być w tym no i może będą w przyszłym

PS:
Tak szczerze mówiąc to Tr6 i TKt3 mam jako hybrydy: całość jest BTTB, ale wiązary, silniki (i te wewnątrz napędzające i te na zewnątrz - atrapy prawdziwych) zamówiłem jako części przez Modelmanię. Reflektory natomiast są od Rangera. I tak wyszło znacznie taniej niż nowe wersje Tilliga, albowiem kotły i tak trzeba zjechać niemal na zero i zrobić armaturę na nowo. Jedynie koła kiepsko wyglądają: mają wielkie obrzeża, są trochę za małe i trochę za mało ażurowe w porównaniu z nowymi, choć "brudzing" nieco to maskuje. Jeżdżą jednak zupełnie nieźle (na nowych silnikach) i na makiecie wcale (moim zdaniem) nie wyglądają tak źle.

- brovarek
- Posty: 883
- Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2025
Przypuszczam, że LENZ zrobi formę uniwersalną, pewnie powstanie również wersja 2 cylindrowa. A te wszystkie wymienione przez Włodara już były, mogliby coś nowego 

- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2068
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2025
Jak sam zauważyłeś, BR56 od Busch`a to wersja 3-cylindrowa. Na PKP to była seria Tr3 licząca zaledwie 16 sztuk, która na dodatek została szybko wycofana. Z naszej perspektywy jest to więc model raczej mało interesujący.
Twój Tr6 od Tilliga może na razie spać spokojnie.

Tak jak napisał oelka - to model głównie na rynek niemiecki, gdzie tych parowozów pomykało więcej i dłużej niż w Polsce. Ze względu na charakterystyczną sylwetkę, to takie "must have" każdego niemieckiego miłośnika epok II, IIIa - IIIc. Tam ten model na pewno znajdzie kupców.
- wlodar
- Posty: 1231
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2025
A niechaj wypycha! Im większa konkurencja dla Tilliga tym lepiej dla nas, ale dlaczego to wypychanie ma się odbywać kolejnymi wersjami modeli znanych od lat? Wystarczy wziąć pierwszy z brzegu katalog dużego producenta H0 żeby się przekonać ile NOWYCH modeli można by wypuścić w TT nie odgrzewając w kółko tych samych kotletów.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10874
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2025
A ja ROZUMIEM
i się do niego dołączam.

Jest tyle brzydkich i wszędzie zalegających patyczaków (I i II Ep.), więc te unikalne konstrukcje zapełnią nasze niszowe zapotrzebowanie na taki właśnie czajnik z gwizdkiem.
BTW: cieszę się, że kolejny wytwórca dostrzegł TeTetkę, byleby to nie było tak jak z BRAWĄ.....
- oelka
- Moderator
- Posty: 2215
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2025
Te modele są przygotowywane pod kątem rynku niemieckiego, zresztą po przeprowadzonym sondażu w znanych producentom klubach i stowarzyszeniach.
Poza tym produkcja PIKO, Brawy czy ROCO, wypycha z rynku Tilliga i to jest strategia konkurentów chcących zdobyć jak największą część rynku TT w Niemczech.
Krzysztof Olszak
skalatt.info
skalatt.info
- wlodar
- Posty: 1231
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2025
Nie, bo już mam przerobione na Tr6 i jeździ zupełnie dobrze. Zamiast robić to drugi raz, wolę zrobić coś nowego. Mam 50 l. i powoli zaczynam się spieszyć. 
Przy okazji: po przyjrzeniu się wizualizacji widać, że jest to wersja trzycylindrowa, czyli troszkę inna niż BTTB /Tillig, ale to nadal lokomotywa którą znam. A przecież w TT brakuje i BR91 (TKi3) i BR93 (TKt2) i BR57 (Tw1) i BR64 (z lepszymi wiązarami niż Schirmera)... O wąskotorówce nie wspomnę (tak, coś tam jest, (np. Karsei) ale niewiele i drogie). A austriackie parowozy...

Przy okazji: po przyjrzeniu się wizualizacji widać, że jest to wersja trzycylindrowa, czyli troszkę inna niż BTTB /Tillig, ale to nadal lokomotywa którą znam. A przecież w TT brakuje i BR91 (TKi3) i BR93 (TKt2) i BR57 (Tw1) i BR64 (z lepszymi wiązarami niż Schirmera)... O wąskotorówce nie wspomnę (tak, coś tam jest, (np. Karsei) ale niewiele i drogie). A austriackie parowozy...
- MonsterSale
- Posty: 715
- Rejestracja: 04 lip 2020, 08:53
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2025
Sprzedaj Tilliga i kup nowe
- wlodar
- Posty: 1231
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Zapowiedzi/Nowości 2025
A ja chcę w końcu coś czego nie mam, a nie kolejne wersje w kółko tych samych modeli.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości