Projekt stacji
Moderator: mod-Makieta Modułowa
- Mariusz
- Posty: 2544
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: Projekt stacji
Grzegorz, zauważ, że w przypadku zawracania pociągu w Twoim przypadku trzeba wykonać wiele jazd manewrowych, a mareks uprościł to do manewrowania tylko lokiem, bez ruszania wagonów. Podobnie jest w Poznaniu przy peronie 4a i 4b.
Ostatnio zmieniony 06 sty 2013, 14:55 przez Mariusz, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1054
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Projekt stacji
Skoro tor 8 jest tylko odstawczy, to po co przy nim semafor? Podobnie przy torze 6.
Tarcza zaporowa jest zbędna - na koźle jest wskaźnik s sygnałem Z1, który jest jednoznaczny z sygnałem S1
W sytuacji, gdzie pociągi przyjeżdżają i odjeżdżają tylko z toru 4 układ uprościłbym, jak na rysunku. Pociąg po przyjeździe jest spychany na tor 6a, lokomotywa oblatuje torem 8a i spycha skład na tory 6 lub 8. Podstawienie w peron odbywa się przez tor 6a.
Tarcza zaporowa jest zbędna - na koźle jest wskaźnik s sygnałem Z1, który jest jednoznaczny z sygnałem S1
W sytuacji, gdzie pociągi przyjeżdżają i odjeżdżają tylko z toru 4 układ uprościłbym, jak na rysunku. Pociąg po przyjeździe jest spychany na tor 6a, lokomotywa oblatuje torem 8a i spycha skład na tory 6 lub 8. Podstawienie w peron odbywa się przez tor 6a.
-
- Posty: 224
- Rejestracja: 04 gru 2012, 09:33
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Projekt stacji
Przy torze 8 nie ma peronu, za wąsko jak na peron,to jest drugi tor odstawczy. Pod kładką jest przewidziany przejazd wózków bagażowych dlatego jest "dojechana" krawędź, która może mylić że to kolejny peron
Zastanawia mnie pozycja semafora zaporowego czy jest w prawidłowym miejscu ? Co w przypadku szynobusu lub EZT , właściwie mogły by dojechać do kozła ? Jakoś nigdzie w sieci takie przypadku nie ma
Zastanawia mnie pozycja semafora zaporowego czy jest w prawidłowym miejscu ? Co w przypadku szynobusu lub EZT , właściwie mogły by dojechać do kozła ? Jakoś nigdzie w sieci takie przypadku nie ma

-
- Posty: 1054
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Projekt stacji
Tak na szybko.
Zdecydowanie poprawiły się możliwości manewrowe stacji. Tarcza manewrowa przy torze 8 jest zbędna. Peron 3 przedłużyłbym do krawędzi segmentu.
Zdecydowanie poprawiły się możliwości manewrowe stacji. Tarcza manewrowa przy torze 8 jest zbędna. Peron 3 przedłużyłbym do krawędzi segmentu.
-
- Posty: 224
- Rejestracja: 04 gru 2012, 09:33
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Projekt stacji
Oto już czwarta odsłona moje projektu.
http://img823.imageshack.us/img823/4376/bahnhof14.jpg
Zmieniło się dosyć sporo :
- przedłużenie torów 4,6,8 do krawędzi modułu
- przedłużenie peronu 2
- usunięcie tarczy manewrowej na peronie 2
- zmiana obsługi odstawiania pustego składu osobowego na tory odstawcze
- dodano by-pass na bocznicy
- skrócono żeberko ochronne
- zmiana pozycji dworca i wydłużenie kładki dla pieszych
Komentarze mile widziane
http://img823.imageshack.us/img823/4376/bahnhof14.jpg
Zmieniło się dosyć sporo :
- przedłużenie torów 4,6,8 do krawędzi modułu
- przedłużenie peronu 2
- usunięcie tarczy manewrowej na peronie 2
- zmiana obsługi odstawiania pustego składu osobowego na tory odstawcze
- dodano by-pass na bocznicy
- skrócono żeberko ochronne
- zmiana pozycji dworca i wydłużenie kładki dla pieszych
Komentarze mile widziane
-
- Posty: 1054
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Projekt stacji
Powyższe nawet bez anglików skróci drogę, a przy własnoręcznie wykonanych rozjazdach nie powinno stanowić problemu.
- Mariusz
- Posty: 2544
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: Projekt stacji
Taki układ właśnie najbardziej pasuje w tory główne. To że nasze małe pociągi źle znoszą angliki to nie znaczy że prawdziwe mają tak samo. Stacje nowo budowane lub modernizowane pozbawiane są anglików, a dawniej często je używano, bo skracały drogi zwrotnicowe.
Anglików unikano tam gdzie prędkości były większe niż 100km/h i nie przewidywano zatrzymań pociągów. Na stacjach gdzie każdy pociąg miał postój pakowano wszystko jak pasowało, bo bez anglików czasami trudno by było zbudować stację węzłową.
Twój przypadek o ile to jest magistrala dwutorowa a nie kończąca się linia na stacji czołowej - końcowej, to nie powinna mieć anglików. Ja bym nawet inaczej rozmieścił rozjazdy w tych dwóch torach, ale segmenty to niweczą.
Generalnie to bardzo sympatycznie się zapowiada.
Anglików unikano tam gdzie prędkości były większe niż 100km/h i nie przewidywano zatrzymań pociągów. Na stacjach gdzie każdy pociąg miał postój pakowano wszystko jak pasowało, bo bez anglików czasami trudno by było zbudować stację węzłową.
Twój przypadek o ile to jest magistrala dwutorowa a nie kończąca się linia na stacji czołowej - końcowej, to nie powinna mieć anglików. Ja bym nawet inaczej rozmieścił rozjazdy w tych dwóch torach, ale segmenty to niweczą.
Generalnie to bardzo sympatycznie się zapowiada.
-
- Posty: 224
- Rejestracja: 04 gru 2012, 09:33
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Projekt stacji
Też o tym kiedyś myślałem ale, w które miejsce wsadzić ? Na tory szlakowe chyba nie bo anglików trzeba unikać .
U mnie odległość pomiędzy torem głównym a żeberkiem jest około 5m (czyli przepisowo). W/g założeń żeberko to ma też pełnić rolę toru wyciągowego .zwiększyć odległość tego żeberka od toru szlakowego (względy bezpieczeństwa)
Ostatnio zmieniony 02 sty 2013, 17:28 przez mareks, łącznie zmieniany 1 raz.
- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Projekt stacji
Przepraszam jeśli zamieszam.
Ale może by tak coś takiego zamiast rozjazdów 6, 7, 8, 10, 11 i 12:

Jeśli już robisz samodzielnie rozjazdy to czemu by nie iść na całość...
Ale może by tak coś takiego zamiast rozjazdów 6, 7, 8, 10, 11 i 12:

Jeśli już robisz samodzielnie rozjazdy to czemu by nie iść na całość...

Ostatnio zmieniony 02 sty 2013, 10:54 przez KamilW, łącznie zmieniany 1 raz.
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2068
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Projekt stacji
Żeberko zaczynające się rozjazdem 9 wygląda mi na zwykłe żeberko ochronne. W takiej sytuacji zostawiłbym rozjazd 9 jako lewy (żeby wyjazd ze stacji osobowej był zawsze po prostej), ale odsunął go nieco od rozjazdu 10, żeby zwiększyć odległość tego żeberka od toru szlakowego (względy bezpieczeństwa).gemol pisze:Rozjazd 9 zamieniłbym na prawy i umieścił za rozjazdem 4 na 1 skrzynce, co pozwoli na odstawienie wagonów na żeberku bedącym przedłużeniem toru 3 czy 4 /numeracji torów nie widzę/.
Co do zastąpienia rozjazdów 4 i 9 anglikiem, to radzę, aby unikać anglików w tak newralgicznych miejscach. Rozjazdy zwyczajne są mniej awaryjne i powodują mniej wykolejeń, podobnie z resztą jak w realu.
-
- Posty: 224
- Rejestracja: 04 gru 2012, 09:33
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Projekt stacji
Dzięki za uwagi. O której tarczy manewrowej mówisz,że jest zbędna Tm1 czy Tm2 ?
Zastanawiam się czy zamiast rozjazdów 4 i 9 nie dać rozjazdu krzyżowego.
Zastanawiam się czy zamiast rozjazdów 4 i 9 nie dać rozjazdu krzyżowego.
-
- Posty: 1054
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Projekt stacji
Co nieco jeszcze bym skorygował. Bocznicy na dole przydałby się tor oblotowy. Obsługiwać ją można tylko od wschodu, co przy zabieraniu wagonów spod rampy powoduje konieczność pchania ich na szlaku do najbliższej stacji, czego w praktyce raczej nie stosowano. Zatem kozioł przesunąłbym do krawędzi, dołożył tor z dwoma rozjazdami /drugi rozjazd mniej więcej na wysokości rozjazdu 6/.
Zmieniłbym też konfigurację na górze. Rozjazd 9 zamieniłbym na prawy i umieścił za rozjazdem 4 na 1 skrzynce, co pozwoli na odstawienie wagonów na żeberku bedącym przedłużeniem toru 3 czy 4 /numeracji torów nie widzę/.
Z detali: przedłużyłbym peron przy górnym torze i zlikwidował tarczę manewrową przy nim - masz tam semafor 5-ciokomorowy, a zatem ze światłem białym, więc tarcza manewrowa jest zbędna.
Spróbuj sobie wyobrazić, jak będą przebiegać manewry po części osobowej i do tego dostosuj układ torowy.
Zmieniłbym też konfigurację na górze. Rozjazd 9 zamieniłbym na prawy i umieścił za rozjazdem 4 na 1 skrzynce, co pozwoli na odstawienie wagonów na żeberku bedącym przedłużeniem toru 3 czy 4 /numeracji torów nie widzę/.
Z detali: przedłużyłbym peron przy górnym torze i zlikwidował tarczę manewrową przy nim - masz tam semafor 5-ciokomorowy, a zatem ze światłem białym, więc tarcza manewrowa jest zbędna.
Spróbuj sobie wyobrazić, jak będą przebiegać manewry po części osobowej i do tego dostosuj układ torowy.
-
- Posty: 224
- Rejestracja: 04 gru 2012, 09:33
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Projekt stacji
Dla tych, którym nie znudziło
się jeszcze oglądanie samych rysunków przedstawiam projekt po modyfikacjach wymienionych wcześniej. W skrócie poprawiono trapez (inne rozjazdy), połączenia pomiędzy rozjazdami (układ podrozjazdnic),rozstaw torów głównych (36 mm) oraz dwa łuki
http://img23.imageshack.us/img23/7958/bahnhof12.jpg

http://img23.imageshack.us/img23/7958/bahnhof12.jpg
Ostatnio zmieniony 01 sty 2013, 23:20 przez mareks, łącznie zmieniany 1 raz.
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2068
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Projekt stacji
M. Batko ("Drogi kolejowe", WKiŁ 1986) używa określenia "szyny łączące", choć nie wykluczam, że ta nazwa mogła ewoluować z czasem...aviaTTor pisze:Szyny łączne nie łączące![]()
- aviaTTor
- Posty: 654
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:24
- Lokalizacja: czestochowa
- Kontakt:
Re: Projekt stacji
Szyny łączne nie łaczące 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości