Strona 3 z 10
Ty51 - blaszane perwersje
: 09 wrz 2013, 20:47
autor: PiotrT
Dziś dotarły do mnie zagubione bufory. Kochana poczta dostarczała list priorytetowy tydzień
Mierzyłem, pasowałem i zrealizowałem pomysł przedłużenia rur silników tak by wchodziły w dymnicę. Polecam to robić zanim silniki zostaną zamontowane. Inaczej to trochę karkołomne przedsięwzięcie ale jak widać nie do wykonania

Re: Moja TT PiotrT
: 09 wrz 2013, 10:26
autor: Ranger
Raczej, ja mam wałek średnicy 10mm.
Re: Moja TT PiotrT
: 09 wrz 2013, 08:24
autor: PiotrT
To jest właśnie efekt takiego wałkowania na kilku warstwach papieru wałkiem o średnicy odpowiadającej wygięciu dachu. Niestety dalej już się nie chce formować

Może poszukać czegoś o mniejszej średnicy?
Re: Moja TT PiotrT
: 08 wrz 2013, 21:06
autor: Samowarek
Konrad ja dachy od Ciebie "wakowałem" na gazetach i wyszły b.przyzwoicie wałkiem ale fotograficznym (takim z gumy) ale wcześniej robiłem to wałkiem do ciasta i też wyszło nieżle
Re: Moja TT PiotrT
: 08 wrz 2013, 20:54
autor: Ranger
Przewalcuj na paru warstwach papieru albo podkładce pod mysz. Swobodnie formowanie poprzez zaginanie na jakimś walcu może skończyć się nierównomiernym ukształtowaniem dachu - falami. Zwłaszcza, że dach ma otwory na szyberdachy.
Re: Moja TT PiotrT
: 08 wrz 2013, 20:38
autor: Samowarek
...poproś żonę o wałek do ciasta

Śmiech śmiechem ale wystarczy tylko lekko wygiąć a póżniej jak jest zgięcie to już łatwiej dogiąć

Ty51 - blaszane perwersje
: 08 wrz 2013, 19:59
autor: PiotrT
Kolejna porcja fotek. Okropnie męczące to zaginanie i lutowanie. Na szczęście model jest świetnie wykonany i wszystko do siebie pasuje.
Poprawiłem silniki, zmontowałem półwózek (śrubka we własnym zakresie), dodałem pomosty i zacząłem montować budkę maszynisty. Potrzebuje jakiegoś dobrego patentu żeby wyprofilować dach. Może ktoś wie jak to zrobić domowymi sposobami?
Jazdy testowe
: 07 wrz 2013, 18:50
autor: PiotrT
W ramach wietrzenia zasobów przywiało do mnie Tkt3
Sporo się naczytałem o problemach z odbiorem prądu i ogólną kulturą jazdy tego modelu. Na razie nic takiego nie zaobserwowałem. Tory na torcie mam dosyć mocno zwichrowane (ogólnie cała makieta pewnie pójdzie do poprawki, przebudowy).
Parę fotek z jazd próbnych po cyfryzacji.
Re: Moja TT PiotrT
: 05 wrz 2013, 21:06
autor: Samowarek
To dobrze że OK!
Powodzenia w dalszej pracy nad modelem

Re: Moja TT PiotrT
: 05 wrz 2013, 02:24
autor: Ranger
Sprawdź równoległość i poziomu przedniej i zwężonej części ramy. Muszą być na tej samej wysokości.
Marek nie masz racji, zgarniacze są ok. Parowóz będzie przecież na kołach 1450mm a nie 920mm. Odpowiedniki w TT 12,08,, i 7,66mm.
Re: Moja TT PiotrT
: 04 wrz 2013, 22:33
autor: JarUs
O jakiej średnicy będą koła?
Re: Moja TT PiotrT
: 04 wrz 2013, 22:15
autor: Samowarek

.... zdaje mi się że i pługi są też za nisko

Re: Moja TT PiotrT
: 04 wrz 2013, 22:10
autor: Ranger
Jeśli to pomoże to tak zrób. Nie jestem w stanie za bardzo stwierdzić, gdzie popełniłeś małą pomyłkę.

Re: Moja TT PiotrT
: 04 wrz 2013, 20:57
autor: PiotrT
Podniosłem silnik o jakiś 1mm, tyle ile było luzu na wypustach wchodzących w ramę.
Rury teraz się zgrywają bardzo dobrze ale prowadnica krzyżulca nie jest równolegle do szyny
Żeby była równolegle silniki powinny być umocowane tak jak poprzednio.
Może te rury są ciut za krótkie? Korci mnie żeby je przedłużyć a w dymnicy wywiercić otwory tak żeby rzeczywiście wchodziły do środka.
Re: Moja TT PiotrT
: 04 wrz 2013, 12:48
autor: PiotrT
Też mi to jakoś tak wyglądało ze są za nisko jak przyglądałem się na to
zdjęcie
Dobrze że przylutowałem je na próbę.