BIPA- malowanie

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

clipers
Posty: 177
Rejestracja: 06 paź 2009, 04:43
Lokalizacja: Kolorado-USA
Kontakt:

Re: BIPA- malowanie

Post autor: clipers »

Prace dobiegły końca. Parę fotek poniżej:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 11 lis 2011, 08:41 przez clipers, łącznie zmieniany 1 raz.
clipers
Posty: 177
Rejestracja: 06 paź 2009, 04:43
Lokalizacja: Kolorado-USA
Kontakt:

Re: BIPA- malowanie

Post autor: clipers »

Kalki robil allegratka na oliwkowy kolor wagonow (RAL 6008) ze stacja macierzysta Wroclaw Gl. Czy kolor dachu w palecie RAL powinien byc 7001 czy tez jakis inny (zakladajac ze wagon jest nowiutki)?
Awatar użytkownika
Witek M.
Posty: 976
Rejestracja: 09 kwie 2006, 15:32
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: BIPA- malowanie

Post autor: Witek M. »

Standardowo, w ep. IVa to dach szary. Ale jaka sciana - to powinien wiedziec ten kto robil kalki (chyba, ze numery wzial z sufitu).
Ostatnio zmieniony 02 lis 2011, 11:46 przez Witek M., łącznie zmieniany 1 raz.
Ołgierd
Posty: 575
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:31
Lokalizacja: Bydgoszcz Leśna
Kontakt:

Re: BIPA- malowanie

Post autor: Ołgierd »

clipers pisze: ale tam jest mowa o wagonach 101 A
Myślę, że pod względem sposobu malowania (szczególnie po kolejnych rewizjach), raczej różnic nie było. Ale oczywiście to tylko moja subiektywna opinia ;)
Ostatnio zmieniony 02 lis 2011, 08:55 przez Ołgierd, łącznie zmieniany 2 razy.
clipers
Posty: 177
Rejestracja: 06 paź 2009, 04:43
Lokalizacja: Kolorado-USA
Kontakt:

Re: BIPA- malowanie

Post autor: clipers »

Znam ten wątek dzięki wielkie - fajne, ale tam jest mowa o wagonach 101 A
Ostatnio zmieniony 02 lis 2011, 08:54 przez clipers, łącznie zmieniany 1 raz.
Ołgierd
Posty: 575
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:31
Lokalizacja: Bydgoszcz Leśna
Kontakt:

Re: BIPA- malowanie

Post autor: Ołgierd »

Warto obejrzeć wątek na forum Martela dotyczący seryjnej produkcji ryflaka. Wersje malowań wg. projektu K. Koja, więc raczej bardzo prawdopodobne:

http://www.forum.martel.pl/viewtopic.ph ... &start=140
clipers
Posty: 177
Rejestracja: 06 paź 2009, 04:43
Lokalizacja: Kolorado-USA
Kontakt:

Re: BIPA- malowanie

Post autor: clipers »

Powiedzmy, że tak zrobię bo każda dodatkowa poprawka dużo czasu kosztuje. Parę elementów fototrawionych ażeby uzupełnić ten projekt już leci do mnie, więc jak wszystko poskładam wkleję fotkę.
P.S.
Na wykończeniu mam również ryflaki 102 A. Kalki nabyłem od allegratki ep. IV
Obrazek

Czy ktoś może mi powiedzieć jak one były malowane. Chodzi mi tu również o malowanie dachu. Czy cały wagon oliwkowy czy tez dach szary?
Ostatnio zmieniony 02 lis 2011, 08:53 przez clipers, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
golab
Posty: 1359
Rejestracja: 14 sty 2009, 00:14
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: BIPA- malowanie

Post autor: golab »

A będziesz latał z lupą na około tego wagonu ?:)

Z doświadczenia wiem, że te najmniejsze cyferki i literki na kalkach od Allegratki nie są w naszej skali zbyt czytelne
Ostatnio zmieniony 01 lis 2011, 14:15 przez golab, łącznie zmieniany 1 raz.
clipers
Posty: 177
Rejestracja: 06 paź 2009, 04:43
Lokalizacja: Kolorado-USA
Kontakt:

Re: BIPA- malowanie

Post autor: clipers »

No to pozamaiatane. Pomimo wysilkow wyszla mi popelina. Chyba zebym przemalowal jeden numer na kalce :P ???????
AK
Posty: 360
Rejestracja: 13 cze 2008, 18:47
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BIPA- malowanie

Post autor: AK »

Nie 1 czy 2 dodatkowe wywietrzniki tylko 3. Gdzie sa to jest narysowane na rysunkach KK w tym artykule w KMiD. Tam jest jedna jednostka dostarczona w 1973 tyle że po naprawie ale nr inwentarzowy by pozostał bez zmian.
Co do kalek to z definicji nie pasują bo to malowanie fabryczne z datą 1971 (jak dobrze widzę) czyli przedostatnia dostawa z łukowym dachem z tym zastrzeżeniem że ze zdjęć które widziałem wynika że oznaczenie hamulca było na czerwono przynajmniej do dostaw 1973
clipers
Posty: 177
Rejestracja: 06 paź 2009, 04:43
Lokalizacja: Kolorado-USA
Kontakt:

Re: BIPA- malowanie

Post autor: clipers »

Mam nadzieję, że ten wywietrznik ma tam być bo już go tam wstawiłem i jeden pomiędzy wagonami. Kalki pochodzą z allegro.
Obrazek
Ostatnio zmieniony 30 paź 2011, 16:38 przez clipers, łącznie zmieniany 1 raz.
AK
Posty: 360
Rejestracja: 13 cze 2008, 18:47
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BIPA- malowanie

Post autor: AK »

Co do tych wywietrzników to one są do chłodzenia przetwornic oświetleniowych. Do wykonania 129 włącznie (dostawa 1973) pomijając serie prototypowe zasilanie to były 3 prądnice i współpracujące z nimi 3 przetwornice umieszczone pod dachem w efekcie są 3 wywietrzniki. Od wykonania 130 (dostawa 1974) zasilanie to 2 prądnice a przetwornice były indywidualne w oprawach więc wywietrzników być nie powinno. Poniewaz pionowe czoła ma już wykonanie 129 więc możesz sobie zrobić wersję z lub bez.
Co do epok to na Twoim miejscu bym się tym tak nie przejmował bo granice epok sa płynne. Nikt nie przemaluje całego taboru w 1 rok. Lepiej odczytaj z tych kalek numer inwentarzowy i dopasuj konstrukcje do numeru wg tego co jest w artykule w KMiD inaczej to czysta fikcja wyjdzie a nie model. Inna sprawa to co na tych kalkach w ogóle jest bo to że napisane jest na ep IVa to nie koniecznie tak być musi. Masz jakiś link do tych kalek?
clipers
Posty: 177
Rejestracja: 06 paź 2009, 04:43
Lokalizacja: Kolorado-USA
Kontakt:

Re: BIPA- malowanie

Post autor: clipers »

W takim razie jesli epoka IVa skonczyla sie w 74 roku ( takie mam kalki), to powinienem miec wywietrznik na dachu skoro juz od 75 roku byla inna epoka, inna dostawa wagonu (bez wywietrznika). Skoro i tak bede musial przerobic dach z powodu za krotkich, rynienek to bede musial dostawic ten wywitrznik.
Na rysunkach Krzysztofa K z KMiD widac ze jeszcze jeden wywietrznik byl... w poblizu laczen pomiedzy wagonami. Wyglada na to ze byly one tylko na skrajnych czlonach. Patrzac od frontu powinien byc z prawej strony a wywietrznik o ktorym mowa wczesniej z lewej.
AK
Posty: 360
Rejestracja: 13 cze 2008, 18:47
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BIPA- malowanie

Post autor: AK »

Z tego co udało mi się ustalić (ale to nie jest na 100% pewne) to wykonanie 130 (dostawa od 1974) miało wywietrznik natomiast wykonanie 132 (dostawa od 1975) nie.
Ostatnio zmieniony 26 paź 2011, 17:18 przez AK, łącznie zmieniany 1 raz.
clipers
Posty: 177
Rejestracja: 06 paź 2009, 04:43
Lokalizacja: Kolorado-USA
Kontakt:

Re: BIPA- malowanie

Post autor: clipers »

Właściwie to nic nowego nie wymyśliłem tak jak na obrazku widać front wycięty z plexi, dach odlany z żywicy. Potem wszystko spasowane. Rynienki w załamaniach dachu i burty zostały usunięte, nowe wykonałem z polistyrenu. Po usunięciu skrętopysków powstałą szparę również uzupełniłem płaskownikiem z polistyrenu. Potem już tylko podkład, szlifowanie i znowu podkład aż do gładkości. Użyłem podkładu tamiya, natomiast do malowania farb firmy model master. Tak jak wspominałem wcześniej będzie jeszcze parę elementów fototrawionych, nowe kółka i KKS.
Obrazek
Ostatnio zmieniony 25 paź 2011, 21:00 przez clipers, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości