"Prawdziwa Tkt3"
Moderator: mod-Tabor
- Ranger
- Posty: 3948
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: "Prawdziwa Tkt3"
Mi sie wydaje, że widać jaka to jest wersja ale to może od początku:
płaskie drzwi dymnicy, skrzynie wodne w głębokim wcięciem, spawane, budka w jednym oknem, być może zmienionym dachem, komin normalny niski sprężarka dwucylindrowa.
Projekt jest raczej odległy z racji braku zainteresowania.
płaskie drzwi dymnicy, skrzynie wodne w głębokim wcięciem, spawane, budka w jednym oknem, być może zmienionym dachem, komin normalny niski sprężarka dwucylindrowa.
Projekt jest raczej odległy z racji braku zainteresowania.
- brovarek
- Posty: 883
- Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: "Prawdziwa Tkt3"
No toś dał odpowiedźRanger pisze:Będę wykonywał wersję wojenną.

- Ranger
- Posty: 3948
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: "Prawdziwa Tkt3"
Będę wykonywał wersję wojenną.
-
- Posty: 805
- Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: "Prawdziwa Tkt3"
Zapomniałem spytać - jakie konkretnie numery są przewidziane do wykonania?
Pytam o to bo w tej niewielkiej na PKP serii były spore różnice. Niektóre miały koła pełne z przodu i z tyłu (wersja wojenna), inne szprychowane - że się tak wyrażę. Jeszcze inne więcej okien w budce, a inne mniej. Są też wyjątki: nr 28 miał jakiś dziwny komin. Występują też różnice w klapie kotła z przodu lokomotywy. Są wersje z płaskimi drzwiami dymnicy, są w wypukłymi. Nie wiem jak sprężarki, też widziałem, że są różne. Na fotach nr 42 jest typowa DRG, na innych już typowo polska, mniejsza i okrąglejsza.
Czy więc przeróbka uwzględnia jakiś konkretny model/modele na podstawie konkretnego udokumentowania z obu stron maszyny? I z jakiego okresu (rok)?
Wiem też, że maszyny wędrowały. Czy zamawiając można sobie wybrać oznaczenie lokomotywowni macierzystej? Pytam o to bo 500 to może nie majątek, ale jednak parę zeta jest.
Pytam o to bo w tej niewielkiej na PKP serii były spore różnice. Niektóre miały koła pełne z przodu i z tyłu (wersja wojenna), inne szprychowane - że się tak wyrażę. Jeszcze inne więcej okien w budce, a inne mniej. Są też wyjątki: nr 28 miał jakiś dziwny komin. Występują też różnice w klapie kotła z przodu lokomotywy. Są wersje z płaskimi drzwiami dymnicy, są w wypukłymi. Nie wiem jak sprężarki, też widziałem, że są różne. Na fotach nr 42 jest typowa DRG, na innych już typowo polska, mniejsza i okrąglejsza.
Czy więc przeróbka uwzględnia jakiś konkretny model/modele na podstawie konkretnego udokumentowania z obu stron maszyny? I z jakiego okresu (rok)?
Wiem też, że maszyny wędrowały. Czy zamawiając można sobie wybrać oznaczenie lokomotywowni macierzystej? Pytam o to bo 500 to może nie majątek, ale jednak parę zeta jest.
-
- Posty: 805
- Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
- Ranger
- Posty: 3948
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: "Prawdziwa Tkt3"
Wytrawiłem już nowy komplet cześci do Tkt3. Są min. nowy pomost z blachą poddymniczną (pełną) ze stopniem, deskowanie podwyższające poziom zasypu węgla w koszu:






Ostatnio zmieniony 03 kwie 2010, 15:31 przez Ranger, łącznie zmieniany 1 raz.
- Ranger
- Posty: 3948
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: "Prawdziwa Tkt3"
Tak jak było planowane parowóz dostał ryflowane pomosty, jeden wycięciem na sprężarkę, na drugim stanie prądnica.

Dodatkowo wyrysowane są wszystkie części z blach na które są odpowiednio wykonane dołki - po odlaniu otwory.


Dodatkowo wyrysowane są wszystkie części z blach na które są odpowiednio wykonane dołki - po odlaniu otwory.
Ostatnio zmieniony 23 sty 2010, 08:57 przez Ranger, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 805
- Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: "Prawdziwa Tkt3"
Kiedyś myślałem, że ceny przeróbek są na wyrost, ale odkąd zabrałem się za przeróbkę ST44-003 Tilliga na ST44-678 wiem ile to roboty i od tej pory cenę taką uważam za bardzo rozsądnąRanger pisze:O cenie modyfikacji ciężko coś teraz powiedzieć ale na pewni nie będzie mniej niż 500zł.


Ostatnio zmieniony 22 sty 2010, 10:58 przez tete, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 125
- Rejestracja: 02 lip 2007, 22:15
- Lokalizacja: Wa=wa
- Kontakt:
Re: "Prawdziwa Tkt3"
To i JaRanger pisze:aby machina poszła w ruch musi być spełniowy wymóg opłacalności serii.



- Ranger
- Posty: 3948
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
- Ranger
- Posty: 3948
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: "Prawdziwa Tkt3"
Zapisałem was wszystkich - chodź w sumie nie ma jeszcze na co
Krótka seria będzie zrealizowana po zakończeniu serii St44. Jednakże aby machina poszła w ruch musi być spełniowy wymóg opłacalności serii. Podobnie jak w przypadku Ty2 min. 10-15sztuk. O cenie modyfikacji ciężko coś teraz powiedzieć ale na pewni nie będzie mniej niż 500zł.
Jeśli dojdzie do jakiejkolwiek produkcji to warto będzie zrobić zakupy zbiorowe. Najlepszym dawcą będą modele z czarnym podwoziem i/lub budką z dwoma oknami.
Także wszystkich którzy planują zakupy w tej chwili proszę o powstrzymanie sie.

Krótka seria będzie zrealizowana po zakończeniu serii St44. Jednakże aby machina poszła w ruch musi być spełniowy wymóg opłacalności serii. Podobnie jak w przypadku Ty2 min. 10-15sztuk. O cenie modyfikacji ciężko coś teraz powiedzieć ale na pewni nie będzie mniej niż 500zł.
Jeśli dojdzie do jakiejkolwiek produkcji to warto będzie zrobić zakupy zbiorowe. Najlepszym dawcą będą modele z czarnym podwoziem i/lub budką z dwoma oknami.
Także wszystkich którzy planują zakupy w tej chwili proszę o powstrzymanie sie.
-
- Posty: 203
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 14:45
- Lokalizacja: Chodzież
- Kontakt:
Re: "Prawdziwa Tkt3"
1 sztukę chętnie kupię.Ranger pisze:..Jako, że planowana jest krótka seria tych lokomotyw....
Ostatnio zmieniony 17 sty 2010, 12:58 przez jakubgol, łącznie zmieniany 1 raz.
- Ranger
- Posty: 3948
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
- Ranger
- Posty: 3948
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
- Ranger
- Posty: 3948
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: "Prawdziwa Tkt3"
Podstawowe elementy blach które widac są rzeczywiście Freda ale i ja muszę dorysować troche detali typu poręcze, blacha poddymniczna itp, wszystko czego brakuje 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot], kuzynsamozlo i 1 gość