"Prawdziwa Tkt3"

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3948
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: "Prawdziwa Tkt3"

Post autor: Ranger »

Mi sie wydaje, że widać jaka to jest wersja ale to może od początku:
płaskie drzwi dymnicy, skrzynie wodne w głębokim wcięciem, spawane, budka w jednym oknem, być może zmienionym dachem, komin normalny niski sprężarka dwucylindrowa.
Projekt jest raczej odległy z racji braku zainteresowania.
Awatar użytkownika
brovarek
Posty: 883
Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: "Prawdziwa Tkt3"

Post autor: brovarek »

Ranger pisze:Będę wykonywał wersję wojenną.
No toś dał odpowiedź :lol:
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3948
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: "Prawdziwa Tkt3"

Post autor: Ranger »

Będę wykonywał wersję wojenną.
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: "Prawdziwa Tkt3"

Post autor: tete »

Zapomniałem spytać - jakie konkretnie numery są przewidziane do wykonania?
Pytam o to bo w tej niewielkiej na PKP serii były spore różnice. Niektóre miały koła pełne z przodu i z tyłu (wersja wojenna), inne szprychowane - że się tak wyrażę. Jeszcze inne więcej okien w budce, a inne mniej. Są też wyjątki: nr 28 miał jakiś dziwny komin. Występują też różnice w klapie kotła z przodu lokomotywy. Są wersje z płaskimi drzwiami dymnicy, są w wypukłymi. Nie wiem jak sprężarki, też widziałem, że są różne. Na fotach nr 42 jest typowa DRG, na innych już typowo polska, mniejsza i okrąglejsza.

Czy więc przeróbka uwzględnia jakiś konkretny model/modele na podstawie konkretnego udokumentowania z obu stron maszyny? I z jakiego okresu (rok)?
Wiem też, że maszyny wędrowały. Czy zamawiając można sobie wybrać oznaczenie lokomotywowni macierzystej? Pytam o to bo 500 to może nie majątek, ale jednak parę zeta jest.
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: "Prawdziwa Tkt3"

Post autor: tete »

Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3948
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: "Prawdziwa Tkt3"

Post autor: Ranger »

Wytrawiłem już nowy komplet cześci do Tkt3. Są min. nowy pomost z blachą poddymniczną (pełną) ze stopniem, deskowanie podwyższające poziom zasypu węgla w koszu:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2010, 15:31 przez Ranger, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3948
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: "Prawdziwa Tkt3"

Post autor: Ranger »

Tak jak było planowane parowóz dostał ryflowane pomosty, jeden wycięciem na sprężarkę, na drugim stanie prądnica.
Obrazek Obrazek
Dodatkowo wyrysowane są wszystkie części z blach na które są odpowiednio wykonane dołki - po odlaniu otwory.
Ostatnio zmieniony 23 sty 2010, 08:57 przez Ranger, łącznie zmieniany 1 raz.
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: "Prawdziwa Tkt3"

Post autor: tete »

Ranger pisze:O cenie modyfikacji ciężko coś teraz powiedzieć ale na pewni nie będzie mniej niż 500zł.
Kiedyś myślałem, że ceny przeróbek są na wyrost, ale odkąd zabrałem się za przeróbkę ST44-003 Tilliga na ST44-678 wiem ile to roboty i od tej pory cenę taką uważam za bardzo rozsądną :) Punkt widzenia zależy od.... nic nie robienia albo robienia :)
Ostatnio zmieniony 22 sty 2010, 10:58 przez tete, łącznie zmieniany 1 raz.
twardy
Posty: 125
Rejestracja: 02 lip 2007, 22:15
Lokalizacja: Wa=wa
Kontakt:

Re: "Prawdziwa Tkt3"

Post autor: twardy »

Ranger pisze:aby machina poszła w ruch musi być spełniowy wymóg opłacalności serii.
To i Ja Obrazek , to i Ja Obrazek , to i Ja Obrazek , proszę !
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3948
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: "Prawdziwa Tkt3"

Post autor: Ranger »

Kolejny etap.
Zawór bezp. w bardzo dyżym powiększeniu - średnica rurki 1,3mm:
Obrazek Obrazek
Zawór będzie najprawdopodobniej odlany z mosiądzu.

Próbki instalacji, rury przechodzą ponad rurami piasecznic ale to tylko przymiarka ;)
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3948
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: "Prawdziwa Tkt3"

Post autor: Ranger »

Zapisałem was wszystkich - chodź w sumie nie ma jeszcze na co :>
Krótka seria będzie zrealizowana po zakończeniu serii St44. Jednakże aby machina poszła w ruch musi być spełniowy wymóg opłacalności serii. Podobnie jak w przypadku Ty2 min. 10-15sztuk. O cenie modyfikacji ciężko coś teraz powiedzieć ale na pewni nie będzie mniej niż 500zł.
Jeśli dojdzie do jakiejkolwiek produkcji to warto będzie zrobić zakupy zbiorowe. Najlepszym dawcą będą modele z czarnym podwoziem i/lub budką z dwoma oknami.
Także wszystkich którzy planują zakupy w tej chwili proszę o powstrzymanie sie.
jakubgol
Posty: 203
Rejestracja: 09 kwie 2006, 14:45
Lokalizacja: Chodzież
Kontakt:

Re: "Prawdziwa Tkt3"

Post autor: jakubgol »

Ranger pisze:..Jako, że planowana jest krótka seria tych lokomotyw....
1 sztukę chętnie kupię.
Ostatnio zmieniony 17 sty 2010, 12:58 przez jakubgol, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3948
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: "Prawdziwa Tkt3"

Post autor: Ranger »

Przymiarka reflektorów i pomostu:
Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3948
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: "Prawdziwa Tkt3"

Post autor: Ranger »

Przymiarka z drzwiami dymnicy:
Obrazek
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3948
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: "Prawdziwa Tkt3"

Post autor: Ranger »

Podstawowe elementy blach które widac są rzeczywiście Freda ale i ja muszę dorysować troche detali typu poręcze, blacha poddymniczna itp, wszystko czego brakuje ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot], kuzynsamozlo i 1 gość