Wagon Vtr

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

gemol
Posty: 1054
Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Wagon Vtr

Post autor: gemol »

DBv pisze:W jaki niby sposób model wagonu, który w Polsce nie występował - co więcej nie jest do niczego co w polskich barwach jeździło podobny, miałby uzyskać barwy rzeczywiste? Wagon w założeniu miał być modelem okazjonalnymi - wydaje mi się, że zadanie to spełnił dobrze. Wszelkie oznaczenia czy to FTT czy PKP są w jego przypadku fikcyjne, ale taka forma była dostępna i biorąc pod uwagę, że to głównie wagon okazjonalny miał być, nie stanowiło to przeszkody.

Korzystając z okazji, to bez względu na wrażenia poszczególnych osób chciałbym podziękować osobom, które do powstania tego forumowego wagonu się przyczyniły. Myślę, że jako forumowicze, możemy być z tego dumni, bo to chyba pierwszy taki model w TT i to w dodatku powstały z inicjatywy tak niesformalizowanej grupy jaką jest ForumTT.

Rozumiem, że w przypadku wagonu cysterny niemiałby to być już wagon rocznicowy, siłą rzeczy więc bez logo czy opisu ForumTT. Wprawdzie ten model też nie odpowiada temu co na PKP jezdzi, ale od biedy można by to przełknąć, bo w tym przypadku jakieś ogólne podobieństwo przynajmniej występuje.
Czy aby sobie nie zaprzeczasz? W przypadku Vtr, SM26 i innych też jakieś ogólne podobieństwo występuje. :mrgreen:
Powtórzę to, co powtarzałem wcześniej: dla większości z nas nie ważne jest jak się model ma do realiów PKP. Grunt, że tak jest oznakowany. Skoro kupujemy takie modele, nie wymagajmy od producentów, aby nas szanowali i liczyli się z naszym zdaniem. :cry:
Ostatnio zmieniony 23 paź 2007, 11:52 przez gemol, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Grzegorz Molenda
http://www.modart.radom.pl
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Wagony forumowe

Post autor: Marcin »

Właśnie dotarły do mnie nasze forumowe wagony.

Chciałem podziękować wszystkim, którzy przyczynili się do przerodzenia pomysłu w czyn. Dzięki Wam stałem się posiadaczem tych węglarek.

Są naprawdę zacne.

Pozdr Marcin.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3948
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Wagon Vtr

Post autor: Ranger »

Dokładnie o to mi chodziło. Pomimo,że model nie występuje w rzeczywistości coś na podobieństwo Bolspeda było by bardzo dobrym pomysłem.
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: Wagon Vtr

Post autor: DBv »

Ranger pisze:Ale jakie oznaczenia? FTT czy już rzeczywiste.
W jaki niby sposób model wagonu, który w Polsce nie występował - co więcej nie jest do niczego co w polskich barwach jeździło podobny, miałby uzyskać barwy rzeczywiste? Wagon w założeniu miał być modelem okazjonalnymi - wydaje mi się, że zadanie to spełnił dobrze. Wszelkie oznaczenia czy to FTT czy PKP są w jego przypadku fikcyjne, ale taka forma była dostępna i biorąc pod uwagę, że to głównie wagon okazjonalny miał być, nie stanowiło to przeszkody.

Korzystając z okazji, to bez względu na wrażenia poszczególnych osób chciałbym podziękować osobom, które do powstania tego forumowego wagonu się przyczyniły. Myślę, że jako forumowicze, możemy być z tego dumni, bo to chyba pierwszy taki model w TT i to w dodatku powstały z inicjatywy tak niesformalizowanej grupy jaką jest ForumTT.

Rozumiem, że w przypadku wagonu cysterny niemiałby to być już wagon rocznicowy, siłą rzeczy więc bez logo czy opisu ForumTT. Wprawdzie ten model też nie odpowiada temu co na PKP jezdzi, ale od biedy można by to przełknąć, bo w tym przypadku jakieś ogólne podobieństwo przynajmniej występuje.
Ostatnio zmieniony 22 paź 2007, 21:34 przez DBv, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3948
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Wagon Vtr

Post autor: Ranger »

Ale jakie oznaczenia? FTT czy już rzeczywiste. Bo jeśli rzeczywiste to jak się już piszę na taki wagon. Jest to bardzo dobra propozycja zwłaszcza,że Bolsped osiąga teraz ekstremalne ceny. Jakiej ceny możemy się spodziewać...
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10876
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Wagon Vtr

Post autor: ArturSchŁ »

Trako się skończyło. Wielu z Was już ma wagony w domu.
Obrazek Obrazek
Wagonowi brązowemu nadajemy oficjalny numer FTT01, niebieskiemu FTT02.
:mrgreen:

Proszę Was o opinie dotyczące tych wagonów i ewentualne pomysły na kolejne.

:idea: Padła propozycja kolejnego wagonu, tym razem identycznego z Bolspedem, ale w kolorze szarym - do przewozu kwasu, ze zmianą pojegającą na zastąpieniu plastikowych barierek i drabinki na trawione cienkie.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10876
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Wagon Vtr

Post autor: ArturSchŁ »

Taka odpowiedź zasługuje na punkcik !!
:P
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Wagon Vtr

Post autor: oelka »

ArturSch pisze:Czy mógłbyś rozwinąć : OPW ??
Widzimy toto na węglarkach, ale właściwie o co chodzi ??
W zasadzie Mariusz juz wszystko co najwazniejsze napisal.
Moze dodam, ze skrot OPW pochodzi od rosyjskiego Общий парк вагонов [Obszczij park wagonow]. Wagony kursujace w ramach OPW, nalezaly do zarzadow BDZ, CFR, CSD, DR, MAV, PKP i SZD. Byly traktowane nieco inaczej niz inne wagony obcego zarzadu, ktore po dostarczeniu zaladowanej w nich przeslki sa natychmiast zwracane do zarzadu macierzystego. W przypadku wagonow ze wspolnego parku wagonowego obowiazywaly nieco inne przepisy. Wagony te mozna bylo uzytkowac w ruchu wewnetrznym , miedzy krajami nalezacymi do porozumienia i z krajami trzecimi. Kolej uzytkujaca wagon wpisany do OPW miala obowiazak utrzymywac go w sprawnosci na wlasny koszt. Tylko wieksze naprawy i rewizje byly w gestii zarzadu do ktorego wagon byl przypisany.
Glowna grupe stanowily weglarki i wagony kryte dwu i czteroosiowe. Wagony musialy spelniac wymagania przepisow PPW(MC) i RIV. OPW byl utworzony z przekazanych do niego wagonow budowanych po 1950 roku, z lozyskami tocznymi, urzadzeniach cieglowych o wytrzymalosci 85/100t, zderzaki o sile koncowej co najmniej 32t, stalowej ostoi, o poszyciu drewnianym, lub metalowym. Musialy byc przystosowane do pezejezdzania przez gorki rozrzadowe, a weglarki musialy dac sie rozladowac na wywrotnicy czolwej. Ladownosc wagonow krytych musiala wynosic: 20 ton dla dwuosiowych, a 50 w przypadku wagonow czteroosiowych. Weglarki odpowiednio 24 i 55 ton.
Do roztrzygania zagadnien zwiazanych z eksploatacja wagonow roztrzygala Rada Wspolnego Parku Wagonow Towarowych, a organem wykonawczym bylo Biuro Eksploatacji Wspolnego Parku Wagonow Towarowych.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 06 paź 2007, 08:35 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2544
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: Wagon Vtr

Post autor: Mariusz »

Państwa RWPG utworzyły sobie wspólny park wagonów towarowych i wzajemnie z nich korzystały. PKP posiadały największą ilośc tych wagonów.
EWG również takowy posiadała. Zdaje EUROP się zwał.
Tyle pamiętam.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10876
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Wagon Vtr

Post autor: ArturSchŁ »

oelka pisze:... szczegolnie w ramach OPW, ...
Czy mógłbyś rozwinąć : OPW ??

Widzimy toto na węglarkach, ale właściwie o co chdzi ??
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Wagon Vtr

Post autor: oelka »

WojTTek pisze:http://www.holdys.pl/tomi/galerie/tomasz_wach/tw051.jpg Przedostatni wagon taki jakiś podobny.
Wagony CSD i innych przewoznikow z krajow demokracji ludowej byly, szczegolnie w ramach OPW, czestymi goscmi na sieci PKP.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 05 paź 2007, 20:46 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
sTTaszek
Posty: 299
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:01
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Wagon Vtr

Post autor: sTTaszek »

WojTTek pisze:Przedostatni wagon taki jakiś podobny.
Ja bym zaryzykował stwierdzenie, że nawet taki sam.
Ostatnio zmieniony 05 paź 2007, 20:46 przez sTTaszek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Wagon Vtr

Post autor: Marcin »

Oj chyba nie ;)
Awatar użytkownika
WojTTek
Posty: 465
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:43
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Wagon Vtr

Post autor: WojTTek »

http://www.holdys.pl/tomi/galerie/tomasz_wach/tw051.jpg
Przedostatni wagon taki jakiś podobny.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10876
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Wagon Vtr

Post autor: ArturSchŁ »

DBv pisze:Podobną rzecz oczywiście można zrobić i z Vtr-em, mając świadomość, ze bardziej tu o jakiś "specjalny" akcent chodzi a nie o zgodność z oryginałem...
Wagony rocznicowe - "akcenty" - powinny zawierać domalowane logo Forum, co już jest samo w sobie dużym odrealnieniem i stanowią w ten sposób :
- pamiątkę,
- gaddżet reklamowy,
- dumę Forumowicza,

a nie, wierny MODEL rzeczywistego obiektu historycznego.
:mrgreen:

Wracając do meritum : czy uda się dotrzeć do informacji historycznych na temat Vtr w Polsce (nieważne czy PKP, czy jakaś inna firma/kopalnia itp) ??
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości