
SU45 MTB - jakie wrażenia?
Moderator: mod-Tabor
- NemoTT
- Posty: 445
- Rejestracja: 26 paź 2023, 20:41
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
- dejww
- Posty: 245
- Rejestracja: 25 cze 2013, 11:19
- Lokalizacja: Chorzów
- Kontakt:
Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?
Zdjęcie u góry oczywiście, że przedstawia wagony kremowo-zielone i kremowo-czerwone. W opisie pisze, że prowadzi skład ICCC, więc te wagony nalezą do ICCC i zanim zaczęto je przemalowywać w barwy ICCC miały oznaczenie PL-PKPIC jak na załączonym przeze mnie zdjęciu. Zdjęcie poniżej przedstawia lokomotywę z żółtym czołem (nie groszka) i to jest malowanie typowo V epokowe i wtedy owszem jeździły te lokomotywy z wagonami kremowo-zielonymi i kremowo-czerwonymi PKP. Generalnie typowo do groszka można podpiąć wagony jak napisałem w poniższym poście. Ja osobiście zmieniłem numer z 118 na 115 i przypisałem mojego groszka do Przewozów Regionalnych.
- NemoTT
- Posty: 445
- Rejestracja: 26 paź 2023, 20:41
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
- dejww
- Posty: 245
- Rejestracja: 25 cze 2013, 11:19
- Lokalizacja: Chorzów
- Kontakt:
Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?
Oczywiście, że tak ale pasujących przeważnie z napisem " Przewozy regionalne" lub "Y: ków ICCC, TLK
- NemoTT
- Posty: 445
- Rejestracja: 26 paź 2023, 20:41
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
- wojtek_
- Posty: 509
- Rejestracja: 31 mar 2007, 23:17
- Lokalizacja: swidnik
- Kontakt:
Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?
SU45-067 powinna mieć oznaczenie SU45-010 (2005-07-31 w Lok. Lublin została przemalowana właśnie w takie seledynki).
Gdyby pojawiła się w takim malowaniu i bez gniazd sterowania mogłaby udawać loka z (wcześniejszej) - IV epoki.
SU45-118 to malowanie PESA po 2003 i pasuje do zielonych dwójek i czerwonych jedynek, zólto-niebieskich piętrusów oraz pociągów międzynarodowych np. Kalinka. Po umieszczeniu numeru EVN może udawać loka z PKP Cargo i targać mix brązowych i niebieskich węglarek - często w duecie (ok. 2010)
Moje wyczekiwane malowanie to coś na wzór PIKO 96305 - idealnie bez gniazd - halo Mikołaju - będę grzeczny.

Gdyby pojawiła się w takim malowaniu i bez gniazd sterowania mogłaby udawać loka z (wcześniejszej) - IV epoki.
SU45-118 to malowanie PESA po 2003 i pasuje do zielonych dwójek i czerwonych jedynek, zólto-niebieskich piętrusów oraz pociągów międzynarodowych np. Kalinka. Po umieszczeniu numeru EVN może udawać loka z PKP Cargo i targać mix brązowych i niebieskich węglarek - często w duecie (ok. 2010)
Moje wyczekiwane malowanie to coś na wzór PIKO 96305 - idealnie bez gniazd - halo Mikołaju - będę grzeczny.



-
- Posty: 79
- Rejestracja: 01 maja 2006, 22:01
- Lokalizacja: Olkusz
- Kontakt:
Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?
Dziękuje kolegom za wyczerpujące odpowiedzi w temacie malowania i epok lokomotywy SU45.
Bardzo pomocne informacje i zdjęcia przy formowaniu realnych składów.
Obecne wydanie lokomotywy najbardziej pasuje mi do żółto-niebieskich piętrusów Kuehn-modell.
Sprawdziłem przy okazji datę rewizji tych oliwkowych Tillig-a 13372, jeżeli dobrze odczytałem 15.03.71
Tu trzeba innej lokomotywy.
Pozdrawiam
Bardzo pomocne informacje i zdjęcia przy formowaniu realnych składów.
Obecne wydanie lokomotywy najbardziej pasuje mi do żółto-niebieskich piętrusów Kuehn-modell.

Sprawdziłem przy okazji datę rewizji tych oliwkowych Tillig-a 13372, jeżeli dobrze odczytałem 15.03.71
Tu trzeba innej lokomotywy.
Pozdrawiam
RoberTT
- piottrw
- Posty: 812
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?
Ale to jest Bhp, po 1985 r. Tillig zrobił Bipa do 1985 r.
Trzeba przemalować i przenumerować.
Trzeba przemalować i przenumerować.
- NemoTT
- Posty: 445
- Rejestracja: 26 paź 2023, 20:41
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?
Żółto-niebieskie okRoberTT pisze: ↑03 sty 2024, 21:11 Dziękuje za odpowiedz w sprawie epok.
Piętrowe oliwkowe, a także żółto-niebieskie dla SU45-118 w malowaniu w jakim się ukazała będą o.k.
Czy to znaczy że premierowa SU45-067 przygotowana przez producenta na targi
miał fikcyjne malowanie charakterystyczne dla ep.IV?
Pozdrawiam
- piottrw
- Posty: 812
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?
SU45-067 krótko po zniesieniu żółtych czół, po pewnie jakiejś naprawie dostała stare barwy, seledynowe, około 2003 i tak dotrwała do 2009.RoberTT pisze: ↑03 sty 2024, 21:11 Dziękuje za odpowiedz w sprawie epok.
Piętrowe oliwkowe, a także żółto-niebieskie dla SU45-118 w malowaniu w jakim się ukazała będą o.k.
Czy to znaczy że premierowa SU45-067 przygotowana przez producenta na targi
miał fikcyjne malowanie charakterystyczne dla ep.IV?
Pozdrawiam
Na forum ilostan pojazdów trakcyjnych są zdjęcia.
https://ilostan.forumkolejowe.pl/index. ... e=SU45-067
Co do oliwkowych Bipa to nie pasują, te tilliga, bo mają serię do 1985 r. Po tej dacie powinny być Bhp no i w zasadzie do 1989 piętrusy straciły białe ozdobne paski. Także nawet jak by przymknąć oko na serię, to malaturą nie pasuje.
- Ciora
- Posty: 471
- Rejestracja: 03 wrz 2013, 09:21
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?
Gwoli ścisłości cytat z Atlasu lokomotyw spalinowych Pawła Terczyńskiego. Czyli jedna na pewno, a może jeszcze 2-3 kolejne zdążyli zmodernizować na sam koniec ep. IV.piottrw pisze: ↑03 sty 2024, 20:25 Seria SU45 weszła do użycia w latach 90 jak modernizowano lokomotywy.
Serii SU45 nie było w epoce 4.
Choć jest takie zdjęcie już po modernizacji ale seria została stara. Czerwiec 1988, zatem 3 miesiące przed nakazem malowania żółtych czół.
elk_17.06.1988su45-074_.jpg

Maciej
-
- Posty: 79
- Rejestracja: 01 maja 2006, 22:01
- Lokalizacja: Olkusz
- Kontakt:
Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?
Dziękuje za odpowiedz w sprawie epok.
Piętrowe oliwkowe, a także żółto-niebieskie dla SU45-118 w malowaniu w jakim się ukazała będą o.k.
Czy to znaczy że premierowa SU45-067 przygotowana przez producenta na targi
miał fikcyjne malowanie charakterystyczne dla ep.IV?
Pozdrawiam
Piętrowe oliwkowe, a także żółto-niebieskie dla SU45-118 w malowaniu w jakim się ukazała będą o.k.
Czy to znaczy że premierowa SU45-067 przygotowana przez producenta na targi
miał fikcyjne malowanie charakterystyczne dla ep.IV?
Pozdrawiam
RoberTT
- piottrw
- Posty: 812
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?
Seria SU45 weszła do użycia w latach 90 jak modernizowano lokomotywy.
Serii SU45 nie było w epoce 4.
Choć jest takie zdjęcie już po modernizacji ale seria została stara. Czerwiec 1988, zatem 3 miesiące przed nakazem malowania żółtych czół.
Serii SU45 nie było w epoce 4.
Choć jest takie zdjęcie już po modernizacji ale seria została stara. Czerwiec 1988, zatem 3 miesiące przed nakazem malowania żółtych czół.
- NemoTT
- Posty: 445
- Rejestracja: 26 paź 2023, 20:41
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?
Do 2002 roku 118 miała żółte czoło. Od ww. roku przód przemalowany na zielony z pomarańczowym pasem na dole. Tak więc model MTB de facto to V epoka.
-
- Posty: 79
- Rejestracja: 01 maja 2006, 22:01
- Lokalizacja: Olkusz
- Kontakt:
Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?
Witam wszystkich
Pytanie do znawców tematu.
W jakiej właściwie epoce jest malowanie tej lokomotywy z numerem 118?
Na stronie producenta i wielu sklepów modelarskich jest informacja że to ep.IV
Mnie to bardziej pasuje na ep.V , ale może się mylę.
Tak też podaje Makieciarz na stronie sklepu.
Malowanie Modelu Targowego z numerem 067 to chyb był wzór malowania typowy dla ep.IV
Pozdrawiam
Pytanie do znawców tematu.
W jakiej właściwie epoce jest malowanie tej lokomotywy z numerem 118?
Na stronie producenta i wielu sklepów modelarskich jest informacja że to ep.IV
Mnie to bardziej pasuje na ep.V , ale może się mylę.
Tak też podaje Makieciarz na stronie sklepu.
Malowanie Modelu Targowego z numerem 067 to chyb był wzór malowania typowy dla ep.IV
Pozdrawiam
RoberTT
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość