Koleje angielskie

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
PiotrZ
Posty: 711
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Koleje angielskie

Post autor: PiotrZ »

Kolejka pisze: 02 lip 2024, 22:00 wagon hamulcowy 50-stopowy
Gratuluję udanych zakupów :P , a przede wszystkim ładnych zdjęć modeli. Nadają się do katalogu fabrycznego :-).

Mam uwagę do polskiej nazwy "wagonu hamulcowego". Myślę, że nie można dosłownie tłumaczyć angielskiego "Brake". Pomimo że w wagonie jest hamulec ręczny i jedzie tam konduktor, to głównym przeznaczeniem wagonu był przewóz bagażu, więc raczej "wagon bagażowy". Podobnie, są wagony pasażerskie kl.3 z przedziałem bagażowym, opisywane po angielsku jako "Brake Third".

I jeszcze moje zdjęcie z 2009r :arrow: stanowisko hamulcowego
Załączniki
IMG_4175.jpg
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10903
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Koleje angielskie

Post autor: ArturSchŁ »

Kolejka pisze: 02 lip 2024, 21:57... w malowaniu tzw. "Blood and Custard"
Znalazłem określenie Carmine and Cream ( TU ).

BTW: "Stanier" :arrow: Designer: Sir William Stanier
Awatar użytkownika
Kolejka
Posty: 574
Rejestracja: 07 sie 2006, 19:23
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Koleje angielskie

Post autor: Kolejka »

Jeszcze jeden wagon w tych barwach:
-> wagon 57-stopowy (tzw. Stanier) 3 klasy (nr kat.: TT4037A)
P62127423a.jpg
P62127433a.jpg
P62127442a.jpg
P62127449a.jpg
P62127450a.jpg
P62127470a.jpg
P62127471a.jpg
P62127472a.jpg
P62127473a.jpg
Oraz wagon hamulcowy 50-stopowy w barwach z epoki V (nr kat.: TT4035)
P62127424a.jpg
P62127434a.jpg
P62127443a.jpg
P62127451a.jpg
P62127452a.jpg
P62127474a.jpg
P62127475a.jpg
P62127476a.jpg
P62127477a.jpg
P62127478a.jpg

Wszystkie wagony "Stanier" posiadają jako elementy dodatkowe "zaślepki" na przejście międzywagonowe do założenia na koniec pociągu.
P62127483a.jpg
Awatar użytkownika
Kolejka
Posty: 574
Rejestracja: 07 sie 2006, 19:23
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Koleje angielskie

Post autor: Kolejka »

Ja z kolei ostatnio zakupiłem kilka wagonów z brytyjskiej epoki IV w malowaniu tzw. "Blood and Custard"
-> wagon typu Mk1 z przedziałami 1kl i 3kl (nr kat.: TT4005B)
P62127421a.jpg
P62127431a.jpg
P62127440a.jpg
P62127445a.jpg
P62127446a.jpg
P62127461a.jpg
P62127462a.jpg
P62127463a.jpg
P62127464a.jpg
P62127465a.jpg
wagony tego samego typu w barwach z epoki IV oraz V
P62127482a.jpg
-> wagon 57-stopowy (zwany również Stanier) 1 klasy (nr kat.: TT4036)
P62127422a.jpg
P62127432a.jpg
P62127441a.jpg
P62127447a.jpg
P62127448a.jpg
P62127466a.jpg
P62127467a.jpg
P62127468a.jpg
P62127469a.jpg
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10903
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Koleje angielskie

Post autor: ArturSchŁ »

Piotrek !!
Robisz mi smaka !!
:mrgreen:
PiotrZ
Posty: 711
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Koleje angielskie

Post autor: PiotrZ »

W okresie uzasadnionego zachwytu nad nowościami z mtb (SU45 z żółtym czołem też chcę mieć 8) ), przedstawię moje nowe nabytki z Hornby. To wagony pasażerskie i bagażowe kolei LMS (London, Midland & Scottish Railway) z epoki II (brytyjska Era3)

Numery katalogowe to TT4008, 4008A, 4009, 4010. Wagony mają dużo detali i poruszają się bardzo lekko. Nadruki są bardzo przyzwoite, choć duże litery np. L M S, które miały sprawiać wrażenie 3D, niezbyt im wyszły. Z kolei godło LMS, czy napisy na oknach Smoking/No smoking są całkiem precyzyjne. A'propos palenia: tylko 2 środkowe przedziały są dla niepalących :-). Reszta dla palaczy.

Teraz czekam na parowóz do kompletu - jest już w sprzedaży wersja analogowa, czekam na udźwiękowioną.
Załączniki
PANA9641_o.jpg
PANA9642_o.jpg
PANA9643_o.jpg
PANA9645_o.jpg
PANA9671_o.jpg
PANA9590_tył.jpg
widok od strony korytarza
widok od strony korytarza
godło LMS
godło LMS
Dla palących
Dla palących
Dla palących i niepalących
Dla palących i niepalących
PiotrZ
Posty: 711
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Koleje angielskie

Post autor: PiotrZ »

T_Domagalski pisze: 27 cze 2024, 10:07 "Anglik" powinien być widocznie węższy.
I faktycznie jest :arrow: węglarka Hornby 20.8mm, platforma pmt 25.0 mm
Załączniki
IMG_20240627_214217c.jpg
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 2073
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Koleje angielskie

Post autor: T_Domagalski »

PiotrZ pisze: 26 cze 2024, 22:20 Dobrze pasuje z maleństwami pmt (ep.I).
Tylko skrajnia inna. "Anglik" powinien być widocznie węższy. ;)
PiotrZ
Posty: 711
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Koleje angielskie

Post autor: PiotrZ »

ArturSchŁ pisze: 22 cze 2024, 09:53 Osobiście jestem pod urokiem tych maluchów od Hornby.
Kupiłem 1 takiego malucha w ep.II (brytyjska Era3). Dobrze pasuje z maleństwami pmt (ep.I).
Na zdjęciu paradują z parowozem T3 na tle większych współczesnych kolegów 8)
Załączniki
20231124_211537c.jpg
PiotrZ
Posty: 711
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Koleje angielskie

Post autor: PiotrZ »

Mam parowozy Scotsman (Class A3) i Mallard (Class A4). Obydwa mają silniki 3-polowe. Przy jeździe z dekoderem poruszają się bardzo płynnie, choć - szczególnie Scotsman - jest dość głośny. Napędzana jest tylko środkowa oś wiązana, a koła nie mają gumek przyczepnościowych. Mimo to uciąg jest dość przyzwoity. Parowozy dobrze wpisują się nawet w ciasne łuki, bo 1-ośiowy wózek pod budką maszynisty... nie ma obrzeży na kołach (wózek nie jest skrętny).
Z kolei s.z.t. Class 43 HST ma silnik 5-polowy, który napędza 2 osie jednego wózka (również bez gumek). Sprawuje się bardzo dobrze.

Generalnie nie mam zastrzeżeń ani do napędu, ani do wyglądu, ale... mój Mallard właśnie wrócił z naprawy gwarancyjnej (to temat na osobny wątek ;-)). Otóż podczas jazdy parowóz się kołysał lewo-prawo. Było to widoczne szczególnie przy powolnej jeździe, gdzie budka maszynisty bujała się na boki. Miałem wrażenie, że skrzywiona jest trzecia oś wiązana. W serwisie napisali, że wymienili ramę. Teraz jest dobrze.
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1242
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Koleje angielskie

Post autor: wlodar »

A jak się lokomotywy sprawują (kultura jazdy, wpasowywanie się w łuki etc.)?
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10903
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Koleje angielskie

Post autor: ArturSchŁ »

Osobiście jestem pod urokiem tych maluchów od Hornby.

20240622_55mm.jpg
:arrow: 55 mm.,
20240622_64mm.jpg
:arrow: 64 mm.,
20240622_65mm.jpg
:arrow: 65 mm.,
20240622_66mm.jpg
:arrow: 66 mm.,
20240622_76mm.jpg
:arrow: 76 mm.


55, 64, 65, 66 czy 76mm - czyż nie są milusie ?
:lol:
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10903
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Koleje angielskie

Post autor: ArturSchŁ »

Hornby dość dziarsko sobie poczyna w TT:120.
Kolejna oferta (zestaw za ok 2Kzł):
20240622.jpg
Przechwytywanie.jpg
:arrow: LINK.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10903
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Koleje angielskie

Post autor: ArturSchŁ »

Za Hornby Magazine@FB:
Obrazek
"Czy widziałeś nowe BR Mk 3 firmy Hornby Model Railways w skali „TT:120”? Dowiedz się, czego możesz się spodziewać po niebiesko-szarym zestawie BR online w Key Model World tutaj:" :arrow: https://hubs.ly/Q02BxmFV0
PiotrZ
Posty: 711
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Koleje angielskie

Post autor: PiotrZ »

Firma "WEST HILL WAGON WORKS" produkuje różne pierdoły do uzupełnienia wyposażenia makiety
https://westhillwagonworks.com/19-tt120
Przykładowo:
W lokomotywowni i na warsztacie https://westhillwagonworks.com/28-workshop-depot
Na stacji/peronach https://westhillwagonworks.com/27-station-platform
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości