Tillig: znowu dostępna jest oliwkowa Bipa

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

Awatar użytkownika
przemcol
Posty: 440
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:25
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Tillig: znowu dostępna jest oliwkowa Bipa

Post autor: przemcol »

Środkowe człony pewnie zobaczymy jak sprzedaż początkowych będzie na odpowiednim poziomie, a z tym to może być różnie. :roll:
Awatar użytkownika
Jerzyr
Posty: 343
Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:02
Lokalizacja: Łapy
Kontakt:

Re: Tillig: znowu dostępna jest oliwkowa Bipa

Post autor: Jerzyr »

Najlepiej dyskusję przenieść do osobnego wątku np. "Bipa". Bo faktycznie tutaj nie pasuje, a informacje są dosyć ciekawe. Jeżeli ktoś będzie szukał informacji o piętrusach to na pewno nie w "nowościach 2014"
slawek
Posty: 503
Rejestracja: 14 lut 2009, 19:24
Lokalizacja: Krzyż Wlkp. - Poznań
Kontakt:

Re: Tillig: znowu dostępna jest oliwkowa Bipa

Post autor: slawek »

to jest wątek NOWOŚCI 2014, i jak w każdym tego typu wątku, są prezentowane nowości i omawiane pod względem zgodności z oryginałem. Bardzo dobry przyklad forum HO. I ja nie widze nic złego w tej dyskusji
jafrap
Posty: 462
Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
Lokalizacja: Z miasta
Kontakt:

Re: Tillig: znowu dostępna jest oliwkowa Bipa

Post autor: jafrap »

OK. Dziwne masz skojarzenie - ale skoro uważasz, że to jest spór jakiś, to skasuj (a'propos tych diabełków).
No problem.
Widocznie nie miejsce tutaj na to.
Ja już nie będę nic pisał na te tematy.
Chciałem trochę rozwinąć temat modelu Tilliga w "nowym"malowaniu, ale ... OK - bo znowu wyszło, że jafrap wodę leje :mrgreen:
W końcu Admin ma I-y głos, dlatego wydzieliłem :mrgreen: .
Ostatnio zmieniony 15 paź 2014, 13:42 przez jafrap, łącznie zmieniany 11 razy.
jafrap
Posty: 462
Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
Lokalizacja: Z miasta
Kontakt:

Re: Tillig: znowu dostępna jest oliwkowa Bipa

Post autor: jafrap »

jafrap
Posty: 462
Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
Lokalizacja: Z miasta
Kontakt:

Re: Tillig: znowu dostępna jest oliwkowa Bipa

Post autor: jafrap »

cichonęk pisze:
et22 pisze:Ten ze zdjęcia Wojtka_ ma zdaje się pięć wywietrzników, czyli w zasadzie pod tym względem, wagon Tilliga w ep IIIc byłby poprawny.
Wagon Tilliga w IIIc jest w pełni poprawny - zarówno pod względem oznaczeń jak liczby oraz sposobu rozmieszczenia wywietrzników (na zdjęciach oryginałów brak jest wywietrzników na krańcach dachu nad przedziałami bagażowymi). Również rozmieszczenie siedzeń 3+2 (zamiast późniejsze 2+2) jest zgodne z oryginałami z pierwszych dostaw na PKP. Należy jeszcze dodać, że do 1961 roku, w czteroczłonowych zestawach (bo tylko w takim układzie wagony te były używane na PKP w tym okresie), były tylko dwie kabiny WC (w skrajnych członach) - tak jak w modelu Tilliga.
Niby tak, ale w pełni poprawny to on nie jest. Pomijając pewne uproszczenia (jak to zawsze bywa w modelach), w oczy rzuca się ogromna przerwa między wagonami (ta z harmonijką), która mogłaby być krótsza - którą Tillig mógł poprawić (zmniejszyć) przy okazji przeprojektowywania tego wagonu podczas likwidacji skrętopysku. Szkoda, że tego nie zrobili. Wyglądałby lepiej.

A co do ilości wywietrzników w modelu 13732. Gdzieś na Flickr.com widziałem foto wagonu z epoki IVa, który miał układ wywietrzników jak na wagonach z pierwszych dostaw - taki jak ma model 13732. Podobny model wykonał jeden z kolegów w H0: http://www.dcc24.eu/node/874/673 i jest on w pełni poprawny (epoka IVa). Moim zdaniem ten wypust Tilliga w TT http://www.modelmania.com.pl/product_in ... s_id=79708 , pomimo, że w oparciu o starą formę jest wart zainteresowania w odróżnieniu od malowania żółto niebieskiego - tego akurat bym nie kupił, bo zbyt duże niespójności (jeśli chodzi o epokę V/VI).

Tillig 13732:
Malowanie - poprawne (epoka IV),
Układ wywietrzników - poprawny (były taki jednostki w epoce IV).
Moim zdaniem wart zainteresowania, pomimo wygórowanej ceny.
Dla kolekcjonerów początku epoki IV (IV) pozycja godna zainteresowania.

Trzeba też zaznaczyć, że wagony te raczej występowały wyłącznie w zespołach 4-ro wagonowych, więc fajnie było by dokupić środkowe 2 człony.

A oto ciekawostka - zdjęcie z roku 1981, czyli epoka IVc!. Jak widać wagon ma 5 par wywietrzników, malowanie jak w modelu Tilliga 13732 i skośny dach na końcach :) :
Załączniki
bipa.jpg
Ostatnio zmieniony 15 paź 2014, 07:34 przez jafrap, łącznie zmieniany 5 razy.
cichonęk
Posty: 510
Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Tillig: znowu dostępna jest oliwkowa Bipa

Post autor: cichonęk »

et22 pisze:Ten ze zdjęcia Wojtka_ ma zdaje się pięć wywietrzników, czyli w zasadzie pod tym względem, wagon Tilliga w ep IIIc byłby poprawny.
Wagon Tilliga w IIIc jest w pełni poprawny - zarówno pod względem oznaczeń jak liczby oraz sposobu rozmieszczenia wywietrzników (na zdjęciach oryginałów brak jest wywietrzników na krańcach dachu nad przedziałami bagażowymi). Również rozmieszczenie siedzeń 3+2 (zamiast późniejsze 2+2) jest zgodne z oryginałami z pierwszych dostaw na PKP. Należy jeszcze dodać, że do 1961 roku, w czteroczłonowych zestawach (bo tylko w takim układzie wagony te były używane na PKP w tym okresie), były tylko dwie kabiny WC (w skrajnych członach) - tak jak w modelu Tilliga.
Ostatnio zmieniony 15 paź 2014, 13:36 przez cichonęk, łącznie zmieniany 1 raz.
et22
Posty: 552
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tillig: znowu dostępna jest oliwkowa Bipa

Post autor: et22 »

Ten ze zdjęcia Wojtka_ ma zdaje się pięć wywietrzników, czyli w zasadzie pod tym względem, wagon Tilliga w ep IIIc byłby poprawny.
jafrap
Posty: 462
Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
Lokalizacja: Z miasta
Kontakt:

Re: Tillig: znowu dostępna jest oliwkowa Bipa

Post autor: jafrap »

krzysztof pisze:nie kumam tej III epoki w oznaczeniach BTTB - sorki...
i dokładnie takiego tez miałem.
...a... o tym piszesz z tymi bukwami PKP na boku budy. Zapomniałem, że taki istniał (też go miałem dawno dawno temu) :) Masz rację. Porąbało mi się z modelem Prefo S. w H0 http://up.programosy.pl/foto/zdjecie085_1.jpg
Ostatnio zmieniony 13 paź 2014, 16:15 przez jafrap, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
wojtek_
Posty: 509
Rejestracja: 31 mar 2007, 23:17
Lokalizacja: swidnik
Kontakt:

Re: Tillig: znowu dostępna jest oliwkowa Bipa

Post autor: wojtek_ »

Foto z ebay OKl2-27, Katowice 1962 Helmut Griebl link
Załączniki
$(KGrHqJ,!lIFCe0G6WneBQvjNntIHQ~~60_57.JPG
cichonęk
Posty: 510
Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Tillig: znowu dostępna jest oliwkowa Bipa

Post autor: cichonęk »

Wagon piętrowy BTTB miał oznaczenia z IVa ale niekompletne i jednobarwne. Dyskusyjny pozostaje również krój czcionki. Obecny produkt Tilliga, wg zamieszonych zdjęć, ma bardzo wiernie odtworzone oznaczenia z epoki IVa. Na ilustracjach nie widać niestety wykonania ścian czołowych. Problemem pozostają jak zwykle wywietrzniki na dachu oraz układ siedzeń w wyposażeniu wnętrza.
Ostatnio zmieniony 12 paź 2014, 12:44 przez cichonęk, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
wojtek_
Posty: 509
Rejestracja: 31 mar 2007, 23:17
Lokalizacja: swidnik
Kontakt:

Re: Tillig: znowu dostępna jest oliwkowa Bipa

Post autor: wojtek_ »

jafrap pisze:Podejrzewam, że dopóki nie kupisz, to się nie dowiesz. No chyba, że na sklepie by gdzieś mieli i wówczas można by sklepu zapytać.
y?
tak to leciało:
BTTB IVa
Tillig IIIc
Tillig VI
Tillig IVa
Rivarossi IVb/IVc :mrgreen:
pzdr
wj
Ostatnio zmieniony 13 paź 2014, 16:13 przez wojtek_, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1742
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: Tillig: znowu dostępna jest oliwkowa Bipa

Post autor: krzysztof »

jafrap pisze:Słuszna uwaga. Ale piętrus BTTB miał oznaczenia z III.
http://www.malemodely.cz/katalog/model- ... 2#00004672
nie kumam tej III epoki w oznaczeniach BTTB - sorki...
i dokładnie takiego tez miałem.

dla porównania bieżąca produkcja: https://www.elriwa.de/produkte/wagen/sp ... -pkp-ep.iv
Ostatnio zmieniony 13 paź 2014, 16:11 przez krzysztof, łącznie zmieniany 1 raz.
jafrap
Posty: 462
Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
Lokalizacja: Z miasta
Kontakt:

Re: Tillig: znowu dostępna jest oliwkowa Bipa

Post autor: jafrap »

krzysztof pisze:ale (jeśli mnie pamięć nie zawodzi) jest to skład z IV epoki (podobnie jak ten BTTB). poprzedni piętrus od Tilliga był z III epoki.
Słuszna uwaga. Ale piętrus BTTB miał oznaczenia z III. Obecny wypust ma boczne oznaczenia typowe dla IV epoki. Poprzednio był długi napis "Polskie Koleje Państwowe" używany na Bipach z pierwszych dostaw - końcówka 50-tych lat i lata 60-te. Teraz mamy coś takiego: http://www.dcc24.eu/sites/default/files ... mbnail.jpg (zdjęcie z modelu H0).
slawek pisze:Czy ktoś ma więcej informacji na temat przedmiotowego zestawu wagonów piętrowych? Będzie to zestaw bez wagonów środkowych? Data rewizji? Stacja?
Podejrzewam, że dopóki nie kupisz, to się nie dowiesz. No chyba, że na sklepie by gdzieś mieli i wówczas można by sklepu zapytać.
Ostatnio zmieniony 13 paź 2014, 16:11 przez jafrap, łącznie zmieniany 4 razy.
slawek
Posty: 503
Rejestracja: 14 lut 2009, 19:24
Lokalizacja: Krzyż Wlkp. - Poznań
Kontakt:

Re: Tillig: znowu dostępna jest oliwkowa Bipa

Post autor: slawek »

Czy ktoś ma więcej informacji na temat przedmiotowego zestawu wagonów piętrowych? Będzie to zestaw bez wagonów środkowych? Data rewizji? Stacja?
Ostatnio zmieniony 11 paź 2014, 16:27 przez slawek, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości