Ty2

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

BarTTek
Posty: 828
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Ty2

Post autor: BarTTek »

Kto zamawiał ?? :mrgreen: Charakterku pokaż nam swoją BR52 bo mam obawy :mrgreen: :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 02 sie 2006, 11:46 przez BarTTek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Jacekk
Posty: 520
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:22
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Ty2

Post autor: Jacekk »

Bardzo, bardzo ładne i jeszcze ta jakość zdjęć.

:cry:

Pozdrawiam
miki
Posty: 1271
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Ty2

Post autor: miki »

orzesz ty (Ty :D ) kriegslok się kroi pierwszoklaśny
Awatar użytkownika
pamelar
Posty: 290
Rejestracja: 09 kwie 2006, 12:53
Lokalizacja: ściana wschodnia
Kontakt:

Re: Ty2

Post autor: pamelar »

pomalutku do przodu...czyli najnowsze fotki, które dostałem od Sheparda
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam,
Wojtek Świątkowski
Awatar użytkownika
pamelar
Posty: 290
Rejestracja: 09 kwie 2006, 12:53
Lokalizacja: ściana wschodnia
Kontakt:

Re: Ty2

Post autor: pamelar »

A nie dam ;) lokomotywa przebywa tzn. jest przerabiana w Rzeszowie, jak wróce z urlopu poproszę shepa o takie fotki...
Pozdrawiam,
Wojtek Świątkowski
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10999
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Ty2

Post autor: ArturSchŁ »

pamelar pisze:... Tillig uzbrojony fabrycznie w dekoder Lenza
Daj, proszę, fotki tendra : płytka z dekoderem DCC (już kiedyś o to prosiłem.... Obrazek) .
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2219
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Ty2

Post autor: oelka »

J.R. pisze:Nie wszystkie Ty2 miały płaskie drzwi dymnicy. Zauważ, że nawet lokomotywy polskiej produkcji jak Ol49 tez miały na poczatku (niektóre do końca eksploatacji) wypukłe.
Plaskie drzwi dymnicy to wynalazek naszych ZNTK z lat 70., moze konca 60. Jednak nie zawsze byly wymienianie.
Przedewszystkim najważniejsze to zmiana osprzetu kotła i reflektorów zwłaszcza na tendrze. Jeszcze wiatrownice też by pasowało nowe. A bandaże w kolorze białym to podstawa
To wszystko zalezy od czasu z jakiego ma pochodzic model. Jesli ma to byc IV epoka to praktycznie obowiazkowo, choc byly egzemplarze gdzie do lat 70/80. mozna bylo znalezc oryginalne wiatrownice, podobnie jak wspomniane juz drzwi od dymnicy. W ogole remonty i odbudowy parowozow w ZNTKach pelne byly niekonsekwencji, w efekcie czego w obrebie jednej serii trudno bylo znalezc identyczne maszyny.

Krzysztof
Krzysztof Olszak
skalatt.info
Awatar użytkownika
pamelar
Posty: 290
Rejestracja: 09 kwie 2006, 12:53
Lokalizacja: ściana wschodnia
Kontakt:

Re: Ty2

Post autor: pamelar »

oczywiscie ,że nie wszystkie dwójki miały płaskie drzwi-tego przecież nie napisałem. Napisałem, że oddają one klimat polskosci. Cen nie znam i nie wiem czy będą w ogóle te rzeczy luzem w sprzedaży czy w secie. Pożyjemy zobaczymy.
Reflektory też sa juz gotowe, chyba na martelu była fotka...
Ostatnio zmieniony 14 lip 2006, 12:24 przez pamelar, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Wojtek Świątkowski
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: Ty2

Post autor: DBv »

Wersję z tendrem ramowych robiło PMT. Tzn tender pochodził z PMT, a reszta od Tilliga.
Awatar użytkownika
J.R.
Posty: 85
Rejestracja: 21 kwie 2006, 22:27
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Ty2

Post autor: J.R. »

Nie wszystkie Ty2 miały płaskie drzwi dymnicy. Zauważ, że nawet lokomotywy polskiej produkcji jak Ol49 tez miały na poczatku (niektóre do końca eksploatacji) wypukłe. Przedewszystkim najważniejsze to zmiana osprzetu kotła i reflektorów zwłaszcza na tendrze. Jeszcze wiatrownice też by pasowało nowe. A bandaże w kolorze białym to podstawa :mrgreen:

ps. ile kosztują same drzwi dymnicy i sprężarka ?? nie wiesz przypadkiem bo może w mojej bym zmienił.
miki
Posty: 1271
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Ty2

Post autor: miki »

Tillig chyba nie robi ramy, szczerze mówiąc to nie widziałem ramowego w TT ale mogę się mylić.
Awatar użytkownika
pamelar
Posty: 290
Rejestracja: 09 kwie 2006, 12:53
Lokalizacja: ściana wschodnia
Kontakt:

Re: Ty2

Post autor: pamelar »

tak, odlewy są od Shepa, chyba tylko on dysponuje takim warstatem...
tender wannowy, sztywnego nie zdążyłem kupić, moze się uda gdzieś- kiedyś jeszcze upolować...
Pozdrawiam,
Wojtek Świątkowski
Awatar użytkownika
Witek M.
Posty: 976
Rejestracja: 09 kwie 2006, 15:32
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: Ty2

Post autor: Witek M. »

Konwertujesz maszyne z tendrem wannowym czy ze sztywnym?
Ostatnio zmieniony 14 lip 2006, 12:21 przez Witek M., łącznie zmieniany 1 raz.
miki
Posty: 1271
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Ty2

Post autor: miki »

Ostry start, odlew wyszedł od mistrza S.? Trzymam kciuki
Awatar użytkownika
pamelar
Posty: 290
Rejestracja: 09 kwie 2006, 12:53
Lokalizacja: ściana wschodnia
Kontakt:

Ty2

Post autor: pamelar »

Postanowiłem założyć nowy temat, w którym bedę wklejał postępy prac nad konwersją BR 52 na Ty2. Tak pokrótce, model bazowy to oczywiscie Tillig uzbrojony fabrycznie w dekoder Lenza, konwersja dokonuje się w rzeszowskim APM. W modelu zastosowana będzie nowa budka, dymnica zostanie odcięta i w jej miejsce wstawiona żywiczna, płaskie drzwi dymnicy , osprzęt, etc.
Na sam poczatek fotka drzwi dymnicy. Własnie te płaskie drzwi jak i białe bandaże na kołach oraz tabliczki chyba najbardziej nadają polskości poniemieckim maszynom.
Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam,
Wojtek Świątkowski
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: kuzynsamozlo i 4 gości