Ty2
Moderator: mod-Tabor
-
BarTTek
- Posty: 828
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
- oelka
- Moderator
- Posty: 2219
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Ty2
Plaskie drzwi dymnicy to wynalazek naszych ZNTK z lat 70., moze konca 60. Jednak nie zawsze byly wymienianie.J.R. pisze:Nie wszystkie Ty2 miały płaskie drzwi dymnicy. Zauważ, że nawet lokomotywy polskiej produkcji jak Ol49 tez miały na poczatku (niektóre do końca eksploatacji) wypukłe.
To wszystko zalezy od czasu z jakiego ma pochodzic model. Jesli ma to byc IV epoka to praktycznie obowiazkowo, choc byly egzemplarze gdzie do lat 70/80. mozna bylo znalezc oryginalne wiatrownice, podobnie jak wspomniane juz drzwi od dymnicy. W ogole remonty i odbudowy parowozow w ZNTKach pelne byly niekonsekwencji, w efekcie czego w obrebie jednej serii trudno bylo znalezc identyczne maszyny.Przedewszystkim najważniejsze to zmiana osprzetu kotła i reflektorów zwłaszcza na tendrze. Jeszcze wiatrownice też by pasowało nowe. A bandaże w kolorze białym to podstawa
Krzysztof
Krzysztof Olszak
skalatt.info
skalatt.info
- pamelar
- Posty: 290
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 12:53
- Lokalizacja: ściana wschodnia
- Kontakt:
Re: Ty2
oczywiscie ,że nie wszystkie dwójki miały płaskie drzwi-tego przecież nie napisałem. Napisałem, że oddają one klimat polskosci. Cen nie znam i nie wiem czy będą w ogóle te rzeczy luzem w sprzedaży czy w secie. Pożyjemy zobaczymy.
Reflektory też sa juz gotowe, chyba na martelu była fotka...
Reflektory też sa juz gotowe, chyba na martelu była fotka...
Ostatnio zmieniony 14 lip 2006, 12:24 przez pamelar, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Wojtek Świątkowski
Wojtek Świątkowski
- J.R.
- Posty: 85
- Rejestracja: 21 kwie 2006, 22:27
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Ty2
Nie wszystkie Ty2 miały płaskie drzwi dymnicy. Zauważ, że nawet lokomotywy polskiej produkcji jak Ol49 tez miały na poczatku (niektóre do końca eksploatacji) wypukłe. Przedewszystkim najważniejsze to zmiana osprzetu kotła i reflektorów zwłaszcza na tendrze. Jeszcze wiatrownice też by pasowało nowe. A bandaże w kolorze białym to podstawa
ps. ile kosztują same drzwi dymnicy i sprężarka
nie wiesz przypadkiem bo może w mojej bym zmienił.
ps. ile kosztują same drzwi dymnicy i sprężarka
- Witek M.
- Posty: 976
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 15:32
- Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
- Kontakt:
- pamelar
- Posty: 290
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 12:53
- Lokalizacja: ściana wschodnia
- Kontakt:
Ty2
Postanowiłem założyć nowy temat, w którym bedę wklejał postępy prac nad konwersją BR 52 na Ty2. Tak pokrótce, model bazowy to oczywiscie Tillig uzbrojony fabrycznie w dekoder Lenza, konwersja dokonuje się w rzeszowskim APM. W modelu zastosowana będzie nowa budka, dymnica zostanie odcięta i w jej miejsce wstawiona żywiczna, płaskie drzwi dymnicy , osprzęt, etc.
Na sam poczatek fotka drzwi dymnicy. Własnie te płaskie drzwi jak i białe bandaże na kołach oraz tabliczki chyba najbardziej nadają polskości poniemieckim maszynom.


Na sam poczatek fotka drzwi dymnicy. Własnie te płaskie drzwi jak i białe bandaże na kołach oraz tabliczki chyba najbardziej nadają polskości poniemieckim maszynom.


Pozdrawiam,
Wojtek Świątkowski
Wojtek Świątkowski
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: kuzynsamozlo i 4 gości





) .