ES 64 U4 (EU44, Rh1216, E 183), Tillig
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 224
- Rejestracja: 07 paź 2008, 20:28
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: ES 64 U4 (EU44, Rh1216, E 183), Tillig
"Świętość" Railjetów skończyła się już dobrze ponad rok temu. Niebiesko-białe też ciągną towary:
https://www.youtube.com/watch?v=pfdiqBQqH1U
Do tego niebiesko-białe lokomotywy jeżdżą z czerwono-czarnymi wagonami i na odwrót:
https://youtu.be/hmBQlWP0pa0?t=100
https://youtu.be/5i2SW1uoqKY?t=595
Jedyna kombinacja, jakiej jeszcze nie widziałem, to mieszanka różnych wagonów w jednym składzie.
https://www.youtube.com/watch?v=pfdiqBQqH1U
Do tego niebiesko-białe lokomotywy jeżdżą z czerwono-czarnymi wagonami i na odwrót:
https://youtu.be/hmBQlWP0pa0?t=100
https://youtu.be/5i2SW1uoqKY?t=595
Jedyna kombinacja, jakiej jeszcze nie widziałem, to mieszanka różnych wagonów w jednym składzie.
-
- Posty: 708
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: ES 64 U4 (EU44, Rh1216, E 183), Tillig
Nie ma już świętości na tym świecie

Taka elegantka nie powinna być widywana w towarzystwie węgla. Jest stworzona do czystej roboty

https://www.flickr.com/photos/111403923@N05/18812165324
- miano
- Posty: 654
- Rejestracja: 04 maja 2006, 13:56
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: ES 64 U4 (EU44, Rh1216, E 183), Tillig
Odbiór prądu z dachu jest poprzez blaszkę w budzie która dotyka płytki na podwoziu. Więc wystarczy kawałek taśmy izolacyjnej.PiotrZ pisze:...Krótko mówiąc, trzeba gdzieś wewnątrz uciachać jakiś kabelek>>>
PS: Zapomniałem Ci tego powiedzieć w niedzielę.
-
- Posty: 224
- Rejestracja: 07 paź 2008, 20:28
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
-
- Posty: 708
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: ES 64 U4 (EU44, Rh1216, E 183), Tillig
W instrukcji piszą, że nie przewidziano przełącznika (takiego jak bywał w modelach BTTB), ale dalej jest że "Jeżeli w przypadku ruchu mieszanego połączenie dachowych odbieraków prądu z kołami lokomotywy przeszkadza, to należy przerwać połączenie przewodów doprowadzających wózków z tej strony ze stykiem odbieraka prądu". Krótko mówiąc, trzeba gdzieś wewnątrz uciachać jakiś kabelek
Co do wagonów railjet, to też mam na takie chrapkę, ale te propozycje tilligowe są tzw. freelance, czyli przemalowanki, i chyba już je wycofano z planów produkcyjnych. A przynajmniej zniknęły z oferty w sklepach hobby.shop i elriwa. Po cichu liczyłem na Roco, które w skali H0 zapowiedziało na 2018r kilka zestawów wagonów, ale teraz Roco porzuciło TT, więc kiszka
https://www.elriwa.de/produkte/loks/spu ... dc-digital
https://www.elriwa.de/neuheiten/roco/ne ... oebb-ep.vi

Co do wagonów railjet, to też mam na takie chrapkę, ale te propozycje tilligowe są tzw. freelance, czyli przemalowanki, i chyba już je wycofano z planów produkcyjnych. A przynajmniej zniknęły z oferty w sklepach hobby.shop i elriwa. Po cichu liczyłem na Roco, które w skali H0 zapowiedziało na 2018r kilka zestawów wagonów, ale teraz Roco porzuciło TT, więc kiszka

https://www.elriwa.de/produkte/loks/spu ... dc-digital
https://www.elriwa.de/neuheiten/roco/ne ... oebb-ep.vi
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2068
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: ES 64 U4 (EU44, Rh1216, E 183), Tillig
Gorzej! To wyklucza zasilanie z trakcji na makiecie, gdzie jest pętla/trójkąt/obrotnica umożliwiająca zmianę kierunku jazdy. Otrzymujemy wtedy permanentne zwarcie.ArturSchŁ pisze:No to może być problem, w niektórych sytuacjach, gdy np mamy w torach DCC, a w trakcji analog.....
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10869
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: ES 64 U4 (EU44, Rh1216, E 183), Tillig
No to może być problem, w niektórych sytuacjach, gdy np mamy w torach DCC, a w trakcji analog.....PiotrZ pisze:"... Dachowe odbieraki prądu są na stałe połączone z kołami po jednej stronie lokomotywy. Nie przewidziano przełącznika na eksploatację za pomocą przewodów napowietrznych."
PS:
Przepiękny skład z wagonami RailJet. ( np takimi lub TU ).
-
- Posty: 708
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: ES 64 U4 (EU44, Rh1216, E 183), Tillig
Ukazała się (i kupiłem
) wersja ÖBB "Railjet". Piękna sztuka, dużo detali, dobrze wykonana (np. czytelne napisy). Istnieje gniazdo dekodera PluX12 i miejsce na prostokątny głośnik.
Jedyny minus, ale mocno widoczny to ślizgi pantografów. Wyglądają jak Zeuke/BTTB, ale z opisu modelu wynika, że one naprawdę służą do odbioru prądu
Cytat z instrukcji: "Prąd jest pobierany ze wszystkich zespołów kół napędnych modelu oraz z przewodu napowietrznego. Dachowe odbieraki prądu sa na stałe połączone z kołami po jednej stronie lokomotywy. Nie przewidziano przełącznika na eksploatację za pomocą przewodów napowietrznych."

Jedyny minus, ale mocno widoczny to ślizgi pantografów. Wyglądają jak Zeuke/BTTB, ale z opisu modelu wynika, że one naprawdę służą do odbioru prądu

Cytat z instrukcji: "Prąd jest pobierany ze wszystkich zespołów kół napędnych modelu oraz z przewodu napowietrznego. Dachowe odbieraki prądu sa na stałe połączone z kołami po jednej stronie lokomotywy. Nie przewidziano przełącznika na eksploatację za pomocą przewodów napowietrznych."
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 25 sty 2007, 01:37
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: ES 64 U4 (EU44, Rh1216, E 183), Tillig
Dziękuję za podpowiedzi. Kupię Art.08887/0888 , może będą pasowały. Kompletna buda to 150 euro... , jest to koszt porównywalny z ceną nowej lokomotywy. Porównałem uszkodzony pantograf z tymi jakie są w "Szczypiorze" PKP Cargo.Są inne.Takich samych więc pewnie nie da się kupić oddzielnie.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2215
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: ES 64 U4 (EU44, Rh1216, E 183), Tillig
Obecnie stosowane odbieraki na modelach nie są uwzględnione w katalogu i formalnie należało by kupić je wraz z całym pudłem.
Można zamiast nich zastosować Art-Nr. 08887/0888 - te były montowane na modele lokomotyw BR189 (ES64 F4) i zastąpione obecnie stosowanymi. Sposób montażu jest identyczny za pomocą śruby. Powinny więc pasować na modele ES64U4, Traxx (BR186) i BR101 oraz ICE.
Można zamiast nich zastosować Art-Nr. 08887/0888 - te były montowane na modele lokomotyw BR189 (ES64 F4) i zastąpione obecnie stosowanymi. Sposób montażu jest identyczny za pomocą śruby. Powinny więc pasować na modele ES64U4, Traxx (BR186) i BR101 oraz ICE.
-
- Posty: 946
- Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: ES 64 U4 (EU44, Rh1216, E 183), Tillig
Może będą pasowały pantografy połówkowe z innych lokomotyw Tilliga,trzeba by było dokładnie przejrzeć ulotki erzatzteile elektryków z pantografami połówkowymi.W tym przypadku jest cała buda z pantografami,ale w innych lokach już występują takie pantografy jako część zamienna,które są podobne.
- krzysztof
- Posty: 1741
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: ES 64 U4 (EU44, Rh1216, E 183), Tillig
niestety może być, że w Chinach...Robert Zubik pisze:Przez nieuwagę wyłamałem jeden z pantografów. Czy ktoś wie jaki jest numer katalogowy tego elementu i gdzie można go kupić ?
http://www.mbs-sebnitz.de/ersatzteil-sh ... atzteile=1
patrząc na rozpiskę, to oddzielnie nie występuje... ale może Petr z Hobby Shop mógłby coś więcej wiedzieć.
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 25 sty 2007, 01:37
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: ES 64 U4 (EU44, Rh1216, E 183), Tillig
Przez nieuwagę wyłamałem jeden z pantografów. Czy ktoś wie jaki jest numer katalogowy tego elementu i gdzie można go kupić ?
- Ranger
- Posty: 3942
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: ES 64 U4 (EU44, Rh1216, E 183), Tillig
Dzięki wielkie. Mamy idealny napęd do EU07.
- Domiss
- Posty: 508
- Rejestracja: 15 lip 2009, 11:06
- Lokalizacja: Świebodzice
- Kontakt:
Re: ES 64 U4 (EU44, Rh1216, E 183), Tillig
Średnica koła: 10.4-10.44mm (bez gumki)
Rozstaw osi w wózkach: 24.35mm (mierzone na plastikowych imitacjach osadzenia osi na wózku).
Rozstaw osi w wózkach: 24.35mm (mierzone na plastikowych imitacjach osadzenia osi na wózku).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości