ES 64 U4 (EU44, Rh1216, E 183), Tillig

Moderator: mod-Tabor

Mikołaj
Posty: 224
Rejestracja: 07 paź 2008, 20:28
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: ES 64 U4 (EU44, Rh1216, E 183), Tillig

Post autor: Mikołaj »

"Świętość" Railjetów skończyła się już dobrze ponad rok temu. Niebiesko-białe też ciągną towary:
https://www.youtube.com/watch?v=pfdiqBQqH1U
Do tego niebiesko-białe lokomotywy jeżdżą z czerwono-czarnymi wagonami i na odwrót:
https://youtu.be/hmBQlWP0pa0?t=100
https://youtu.be/5i2SW1uoqKY?t=595
Jedyna kombinacja, jakiej jeszcze nie widziałem, to mieszanka różnych wagonów w jednym składzie.
PiotrZ
Posty: 708
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: ES 64 U4 (EU44, Rh1216, E 183), Tillig

Post autor: PiotrZ »

Żukow pisze:Piotrek, składaj talboty SDV ;)
https://www.youtube.com/watch?v=Kz6UGRlRJ-o
Nie ma już świętości na tym świecie ;) .
Taka elegantka nie powinna być widywana w towarzystwie węgla. Jest stworzona do czystej roboty :D
https://www.flickr.com/photos/111403923@N05/18812165324
Awatar użytkownika
miano
Posty: 654
Rejestracja: 04 maja 2006, 13:56
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: ES 64 U4 (EU44, Rh1216, E 183), Tillig

Post autor: miano »

PiotrZ pisze:...Krótko mówiąc, trzeba gdzieś wewnątrz uciachać jakiś kabelek :P>>>
Odbiór prądu z dachu jest poprzez blaszkę w budzie która dotyka płytki na podwoziu. Więc wystarczy kawałek taśmy izolacyjnej.
PS: Zapomniałem Ci tego powiedzieć w niedzielę.
Mikołaj
Posty: 224
Rejestracja: 07 paź 2008, 20:28
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: ES 64 U4 (EU44, Rh1216, E 183), Tillig

Post autor: Mikołaj »

Piotrek, składaj talboty SDV ;)
https://www.youtube.com/watch?v=Kz6UGRlRJ-o
PiotrZ
Posty: 708
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: ES 64 U4 (EU44, Rh1216, E 183), Tillig

Post autor: PiotrZ »

W instrukcji piszą, że nie przewidziano przełącznika (takiego jak bywał w modelach BTTB), ale dalej jest że "Jeżeli w przypadku ruchu mieszanego połączenie dachowych odbieraków prądu z kołami lokomotywy przeszkadza, to należy przerwać połączenie przewodów doprowadzających wózków z tej strony ze stykiem odbieraka prądu". Krótko mówiąc, trzeba gdzieś wewnątrz uciachać jakiś kabelek :P

Co do wagonów railjet, to też mam na takie chrapkę, ale te propozycje tilligowe są tzw. freelance, czyli przemalowanki, i chyba już je wycofano z planów produkcyjnych. A przynajmniej zniknęły z oferty w sklepach hobby.shop i elriwa. Po cichu liczyłem na Roco, które w skali H0 zapowiedziało na 2018r kilka zestawów wagonów, ale teraz Roco porzuciło TT, więc kiszka :|
https://www.elriwa.de/produkte/loks/spu ... dc-digital
https://www.elriwa.de/neuheiten/roco/ne ... oebb-ep.vi
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 2068
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: ES 64 U4 (EU44, Rh1216, E 183), Tillig

Post autor: T_Domagalski »

ArturSchŁ pisze:No to może być problem, w niektórych sytuacjach, gdy np mamy w torach DCC, a w trakcji analog.....
Gorzej! To wyklucza zasilanie z trakcji na makiecie, gdzie jest pętla/trójkąt/obrotnica umożliwiająca zmianę kierunku jazdy. Otrzymujemy wtedy permanentne zwarcie.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10869
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: ES 64 U4 (EU44, Rh1216, E 183), Tillig

Post autor: ArturSchŁ »

PiotrZ pisze:"... Dachowe odbieraki prądu są na stałe połączone z kołami po jednej stronie lokomotywy. Nie przewidziano przełącznika na eksploatację za pomocą przewodów napowietrznych."
No to może być problem, w niektórych sytuacjach, gdy np mamy w torach DCC, a w trakcji analog.....

PS:
Przepiękny skład z wagonami RailJet. ( np takimi lub TU ).
PiotrZ
Posty: 708
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: ES 64 U4 (EU44, Rh1216, E 183), Tillig

Post autor: PiotrZ »

Ukazała się (i kupiłem :) ) wersja ÖBB "Railjet". Piękna sztuka, dużo detali, dobrze wykonana (np. czytelne napisy). Istnieje gniazdo dekodera PluX12 i miejsce na prostokątny głośnik.
Jedyny minus, ale mocno widoczny to ślizgi pantografów. Wyglądają jak Zeuke/BTTB, ale z opisu modelu wynika, że one naprawdę służą do odbioru prądu !!
Cytat z instrukcji: "Prąd jest pobierany ze wszystkich zespołów kół napędnych modelu oraz z przewodu napowietrznego. Dachowe odbieraki prądu sa na stałe połączone z kołami po jednej stronie lokomotywy. Nie przewidziano przełącznika na eksploatację za pomocą przewodów napowietrznych."
Załączniki
DSCN5985ec.jpg
DSCN5987ec.jpg
DSCN5988ec.jpg
DSCN5991ec.jpg
DSCN5990c.jpg
DSCN5992c.jpg
Robert Zubik
Posty: 43
Rejestracja: 25 sty 2007, 01:37
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: ES 64 U4 (EU44, Rh1216, E 183), Tillig

Post autor: Robert Zubik »

Dziękuję za podpowiedzi. Kupię Art.08887/0888 , może będą pasowały. Kompletna buda to 150 euro... , jest to koszt porównywalny z ceną nowej lokomotywy. Porównałem uszkodzony pantograf z tymi jakie są w "Szczypiorze" PKP Cargo.Są inne.Takich samych więc pewnie nie da się kupić oddzielnie.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: ES 64 U4 (EU44, Rh1216, E 183), Tillig

Post autor: oelka »

Obecnie stosowane odbieraki na modelach nie są uwzględnione w katalogu i formalnie należało by kupić je wraz z całym pudłem.
Można zamiast nich zastosować Art-Nr. 08887/0888 - te były montowane na modele lokomotyw BR189 (ES64 F4) i zastąpione obecnie stosowanymi. Sposób montażu jest identyczny za pomocą śruby. Powinny więc pasować na modele ES64U4, Traxx (BR186) i BR101 oraz ICE.
piotrek092
Posty: 946
Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: ES 64 U4 (EU44, Rh1216, E 183), Tillig

Post autor: piotrek092 »

Może będą pasowały pantografy połówkowe z innych lokomotyw Tilliga,trzeba by było dokładnie przejrzeć ulotki erzatzteile elektryków z pantografami połówkowymi.W tym przypadku jest cała buda z pantografami,ale w innych lokach już występują takie pantografy jako część zamienna,które są podobne.
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1741
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: ES 64 U4 (EU44, Rh1216, E 183), Tillig

Post autor: krzysztof »

Robert Zubik pisze:Przez nieuwagę wyłamałem jeden z pantografów. Czy ktoś wie jaki jest numer katalogowy tego elementu i gdzie można go kupić ?
niestety może być, że w Chinach...
http://www.mbs-sebnitz.de/ersatzteil-sh ... atzteile=1
patrząc na rozpiskę, to oddzielnie nie występuje... ale może Petr z Hobby Shop mógłby coś więcej wiedzieć.
Robert Zubik
Posty: 43
Rejestracja: 25 sty 2007, 01:37
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: ES 64 U4 (EU44, Rh1216, E 183), Tillig

Post autor: Robert Zubik »

Przez nieuwagę wyłamałem jeden z pantografów. Czy ktoś wie jaki jest numer katalogowy tego elementu i gdzie można go kupić ?
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3942
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: ES 64 U4 (EU44, Rh1216, E 183), Tillig

Post autor: Ranger »

Dzięki wielkie. Mamy idealny napęd do EU07.
Awatar użytkownika
Domiss
Posty: 508
Rejestracja: 15 lip 2009, 11:06
Lokalizacja: Świebodzice
Kontakt:

Re: ES 64 U4 (EU44, Rh1216, E 183), Tillig

Post autor: Domiss »

Średnica koła: 10.4-10.44mm (bez gumki)

Rozstaw osi w wózkach: 24.35mm (mierzone na plastikowych imitacjach osadzenia osi na wózku).
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryczne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości