Nowości PIKO 2016Kolejka pisze:Dziś natknąłem się na nowości od PIKO. Z całkiem nowych modeli są Vectrony w wersji spalinowej i elektrycznej, najnowsze loki Bombardiera i Talboty.
LOKOMOTYWY
TT-E-Lok BR 151 Locomotion VI
Item number: 47206
TT-Diesel Loco G 1206 "northrail" VI
Item number: 47229
TT-Talent 2 Abellio VI
Item number: 47244
TT-Diesel Loco BR 118 Leuna IV
Item number: 47294
TT-Diesel Loco V22 Spitzke V
Item number: 47305
TT-Dieselloco 131.1 DR IV
Item number: 47326
TT BR 119 DR IV
Item number: 47343
TT BR 106.0 Diesel DR IV
Item number: 47362
TT-V60.12 DR III
Item number: 47363
TT-E-Loco BR193 Vectron Railpool VI
Item number: 47380
TT-E-Loco BR193 Vectron MRCE VI
Item number: 47381
TT-Diesel Loco BR 247 Vectron VI
Item number: 47395
TT-E-Loco-Taurus MRCE/ETCS VI
Item number: 47435
TT-E-Loco BR187 Railpool/bls VI
Item number: 47450
TT-E-Loco BR187 DB AG VI
Item number: 47451
TT-E-Loco BR147 DB AG VI
Item number: 47452
WAGONY
TT-Container car 2x20' Maersk DB AG VI
Item number: 47720
TT Schüttgutwagen Falns VTG
Item number: 47740
TT Schüttgutwagen Falns onRail
Item number: 47741
Cement Silo Car nacco V
Item number: 47752
Cement Silo Car GATX V
Item number: 47753
AKCESORIA
TT Pantograph for Vectron
Item number: 46153
TT Pantograph for BR 187/147 (DB)
Item number: 46154
TT Pantograph for BR 187 (SBB)
Item number: 46155
TT Lok-Sounddecoder+Speaker BR 187/147
Item number: 46180
TT Lok-Sounddecoder+Speaker E Vectron 193
Item number: 46198
TT Lok-Sounddecoder+Speaker D Vectron 247
Item number: 46199
Widać więc silną ofensywę PIKO w obszarze współczesnego taboru - trochę chyba w odróżnieniu od poprzednich lat gdzie dominowały modele konstrukcji NRD. Vectron, Traxx i współczesnej konstrukcji Falns to dużo.
Warto też odnotować, trochę na marginesie dotychczasowej dyskusji, że producent informuje o zakończeniu współpracy z SK-Model. Wszystkie dotychczasowe model H0 PKP mają być dostępne w normalnej (międzynarodowej) ofercie PIKO. Co więcej - dotychczasowa rodzina SP/SM42, EU/EP/07/06+ET41 oraz "bonanz" rozrośnie się o modele rodziny SP/SU45. Oferta jest więc rozwijana, ciekawe jak samo PIKO zapatrywać będzie się na ewentualne warianty w TT. Z całym bowiem szacunkiem - o ile świadomość tego co z taboru PKP produkować w pierwszej kolejności SK-Model zapewne miało/ma, o tyle bardziej całościowe spojrzenie na rynek TT zdecydowanie lepszy będzie w PIKO.