Nowości 2014

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

Zablokowany
Awatar użytkownika
Misiek
Posty: 1703
Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Nowości 2014

Post autor: Misiek »

Nic nie wiem, średnio minie zasadniczo interesuje ten model (nie jestem jego fanem) ale śmieszy mnie dyskusja-gdybanie o nim.
Jak zresztą każde inne teoretyzowania.
Ile było stron pie...ops... "solenia" o HaziObrowej stonce?
Ostatnio zmieniony 10 paź 2013, 07:55 przez Misiek, łącznie zmieniany 1 raz.
jafrap
Posty: 462
Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
Lokalizacja: Z miasta
Kontakt:

Re: Nowości 2014

Post autor: jafrap »

Misiek pisze:Rozmawiacie o zdjęciu modelu czy o obrazku/grafice/wizualizacji?
Zdaje się, że o wizualizacji z linka wyżej (modellbahnshop-sebnitz.eu). Twoje pytanie zrodziło moją wątpliwość i jednocześnie nadzieję, że jednak się mylę i że to co wisi na zdjęciu to tylko poglądowa wizualizacja. I to by było akurat dobrze. No nic, poczekajmy na zdjęcia gotowego modelu, bo ty kolego Misiek chyba coś wiesz... ;)
Ostatnio zmieniony 10 paź 2013, 08:25 przez jafrap, łącznie zmieniany 5 razy.
Awatar użytkownika
Misiek
Posty: 1703
Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Nowości 2014

Post autor: Misiek »

Rozmawiacie o zdjęciu modelu czy o obrazku/grafice/wizualizacji?
jafrap
Posty: 462
Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
Lokalizacja: Z miasta
Kontakt:

Re: Nowości 2014

Post autor: jafrap »

przemekw pisze:Nie wszyscy są zalogowani na tt-board.de więc zdjęć nie zobaczą. Na MBS też można zobaczyć: PKP 1 PKP 2
Pierwsze co mi rzuciło się w oczy z niezgodności to 5 wywietrzników dachowych w modelu i te na czołach. Tillig na nowo pomalował stary model, który pasuje jedynie do początku lat 60-tych i pierwszych 4-ro członowych składów z napisem POLSKIE KOLEJE PAŃSTWOWE (z pierwszych dostaw na PKP). Rynienka nad oknami też się więc nie zgadza. W oczy rażą też zbyt duże przerwy pomiędzy poszczególnymi wagonami, co charakteryzuje stary model. Czyli jak zwykle Tillig nic nie zmodyfikował. Tak jak myślałem - jak to u Tilliga - przemalowanka.
Ostatnio zmieniony 10 paź 2013, 08:25 przez jafrap, łącznie zmieniany 8 razy.
krisss
Posty: 208
Rejestracja: 28 mar 2010, 14:55
Lokalizacja: Czarna Woda
Kontakt:

Re: Nowości 2014

Post autor: krisss »

oelka pisze:Bipy ze skośnym dachem dotrwały do V epoki. Ostania potłukła się chyba dwa, czy trzy lata temu podczas czołowego zderzenia na Pomorzu.
Ostatni zestaw dwuczłonowej Bipy ze skośnym dachem został pocięty na żyletki rok temu, czyli w 2012 roku.
Miałem okazję uwiecznić ostatnie chwile tej Bipy w dniu 24 lipca 2012 roku w Chojnicach.

Oto ta Bipa:
Załączniki
24.07.2012.jpg
Ostatnio zmieniony 09 paź 2013, 16:25 przez krisss, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Nowości 2014

Post autor: oelka »

Bipy ze skośnym dachem dotrwały do V epoki. Ostania potłukła się chyba dwa, czy trzy lata temu podczas czołowego zderzenia na Pomorzu.

Krzysztof
jafrap
Posty: 462
Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
Lokalizacja: Z miasta
Kontakt:

Re: Nowości 2014

Post autor: jafrap »

Jeśli chodzi o Bipy/Bhp/Bhp-x to proponuje poczytać ;) : http://www.sk-model.com.pl/index.php?op ... &Itemid=76
Wiele ciekawych informacji o tych wagonach na torach PKP w różnych okresach czasowych.
Ostatnio zmieniony 09 paź 2013, 12:53 przez jafrap, łącznie zmieniany 2 razy.
gemol
Posty: 1054
Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Nowości 2014

Post autor: gemol »

Wszyscy narzekają, a pierwsze 30 szt. dostarczonych na PKP miało właśnie taki wygląd /pomijam składy z radiowęzłem/. Dopiero kolejna partia miała inny układ wywietrzników i brak rynienek. Pozostaje tylko kwestia, czy do V epoki dotrwał któryś ze składów z pierwszej serii.
Pozdrawiam
Grzegorz Molenda
http://www.modart.radom.pl
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1077
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Nowości 2014

Post autor: KamilW »

Ciekaw jestem czy te nowo zapowiedziane piętrusy będą z jakiejś nowej/poprawionej formy czy dalej będzie konstrukcja która jakby nie było pamięta czasy BTTB.
Było by miło jakby chociaż usunęli rynienki znad okien na bokach i dali montowane oddzielnie wywietrzniki na dachu (wtedy zmiana ich układu była o wiele prostsza).
Awatar użytkownika
przemekw
Posty: 223
Rejestracja: 19 lis 2006, 13:26
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Re: Nowości 2014

Post autor: przemekw »

Nie wszyscy są zalogowani na tt-board.de więc zdjęć nie zobaczą. Na MBS też można zobaczyć:
PKP 1
PKP 2
Ostatnio zmieniony 08 paź 2013, 22:23 przez przemekw, łącznie zmieniany 1 raz.
Ołgierd
Posty: 575
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:31
Lokalizacja: Bydgoszcz Leśna
Kontakt:

Re: Nowości 2014

Post autor: Ołgierd »

Leszek tt pisze:Trzy wersje członów czołowych
- z kabiną sterowniczą (najbardziej podnieca Niemców :) )
- z trzema oknami
- z jednym oknem, ale umieszczonym asymetrycznie
Ostatnio zmieniony 08 paź 2013, 09:05 przez Ołgierd, łącznie zmieniany 1 raz.
jafrap
Posty: 462
Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
Lokalizacja: Z miasta
Kontakt:

Re: Nowości 2014

Post autor: jafrap »

Z tego 1-na nadaje się na pewno na PKP. Członów sterowniczych w PL nie było.
Awatar użytkownika
Leszek tt
Posty: 102
Rejestracja: 10 paź 2007, 21:39
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Nowości 2014

Post autor: Leszek tt »

Były wystawione w gablocie w Lipsku.
Trzy wersje członów czołowych.
Pozdrawiam Leszek
jafrap
Posty: 462
Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
Lokalizacja: Z miasta
Kontakt:

Re: Nowości 2014

Post autor: jafrap »

Muszę przyznać że te piętrusy Arnolda bardzo ładne.
Tomasz Czapik
Posty: 81
Rejestracja: 04 maja 2006, 20:48
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Nowości 2014

Post autor: Tomasz Czapik »

Witek M. pisze:Nie ma ilustracji - jak zauważył Olgierd - bo Herr T. pewnie szykuje dopiero nową formę. Jak ma być PKP ep. V/VI to z pewnością będzie sześć par wywietrzników, długa rynna u góry, a może i prosty dach ;)
Oj to nie prima aprilis. :roll: Żeby takie rzeczy opowiadać.
Tillig nie takimi szczegółami sobie głowy nie zawracał.
Ostatnio zmieniony 05 paź 2013, 15:48 przez Tomasz Czapik, łącznie zmieniany 2 razy.
Zablokowany

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość