EP05 MTB, a sprawa polska .... [dyskusja]
Moderator: mod-Tabor
- wojtek_
- Posty: 508
- Rejestracja: 31 mar 2007, 23:17
- Lokalizacja: swidnik
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2016
Zatem EP05-22 najdluzej jeżdzaca bez gniazd sterowania wielokrotnego, pozniej przemalowana na zielono.
http://www.psmkms.krakow.pl/images/phoc ... ep0522.jpg
http://rail.phototrans.eu/15,1024,1.html
Na BWE sie nie lapie ale opisany wczesniej wariant b) i c) obsluzy!
@wlodar: zgadzam sie, lampy musza byc duze!
@golab: jestes w mylnym bledzie-na malowanki to byl czas 10 lat wstecz!
Wj.
http://www.psmkms.krakow.pl/images/phoc ... ep0522.jpg
http://rail.phototrans.eu/15,1024,1.html
Na BWE sie nie lapie ale opisany wczesniej wariant b) i c) obsluzy!
@wlodar: zgadzam sie, lampy musza byc duze!
@golab: jestes w mylnym bledzie-na malowanki to byl czas 10 lat wstecz!
Wj.
- golab
- Posty: 1359
- Rejestracja: 14 sty 2009, 00:14
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2016
I już się zaczyna marudzenie i koncert życzeń ... W taki sposób to nigdy nikomu się nie dogodzi, zamiast się cieszyć, że ktoś chce choćby coś dla nas przemalować ... Komu się nie podoba to może będzie miał bazę do waloryzacji, bo jak na razie zostaje Bobina BTTB i blachy
więc hamujcie Panowie i cieszcie się że ma być
Co do T448 to ja bym chętnie widział Pol-Miedź, bo CTLa mam akurat Gagarka

Co do T448 to ja bym chętnie widział Pol-Miedź, bo CTLa mam akurat Gagarka

- wlodar
- Posty: 1228
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2016
Jeśli się nie mylę to u nas chyba jeszcze były ździebko przedłużone kabiny maszynisty (tzn. drzwi chyba były minimalnie dalej od końców pudła niż u czechów), ale może się mylę. W KMD kiedyś był dość dokładny opis EU/EP05 -trzeba by sprawdzić.
W każdym razie na dokładne odwzorowanie lokomotywy jeżdżącej w Polsce (w sensie na tworzenie zupełnie nowej formy, bądź istotną ingerencję w istniejącą) bym nie liczył. Myślę, że to będzie raczej polska stylizacja modelu czeskiego. Pytanie jak daleko pójdzie ta stylizacja. Drzwi od biedy mogą zostać zaznaczone przez nadruk, na detale na dachu mogę przymknąć oko. Pantografy od biedy mogę kupić tilligowe. Natomiast reflektory to jest coś, co po prostu MUSI być polskie, bo inaczej nie będzie to przypominało EU/EP, a jedynie model czeski pomalowany jak polski. Wierzę jednak, że MTB ma tego świadomość.
W każdym razie na dokładne odwzorowanie lokomotywy jeżdżącej w Polsce (w sensie na tworzenie zupełnie nowej formy, bądź istotną ingerencję w istniejącą) bym nie liczył. Myślę, że to będzie raczej polska stylizacja modelu czeskiego. Pytanie jak daleko pójdzie ta stylizacja. Drzwi od biedy mogą zostać zaznaczone przez nadruk, na detale na dachu mogę przymknąć oko. Pantografy od biedy mogę kupić tilligowe. Natomiast reflektory to jest coś, co po prostu MUSI być polskie, bo inaczej nie będzie to przypominało EU/EP, a jedynie model czeski pomalowany jak polski. Wierzę jednak, że MTB ma tego świadomość.
-
- Posty: 946
- Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2016
E 499 nie jest odpowiednikiem stricte EU/EP 05 1-reflektory ,2-drzwi do kabiny maszynisty ,3 drobne detale na dachu,4 - pantografy .Jeśli ma to być PKPowska SKODA firma MTB musi uwzględnić różnice jeśli nie to będzie tzw przemalowanka ,a nie typowo polska EU/EP05 jakie znamy 

- wojtek_
- Posty: 508
- Rejestracja: 31 mar 2007, 23:17
- Lokalizacja: swidnik
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2016
Ponieważ się nie znam, to chętnie się wypowiem:
1. pomarańczowa EP05 - malowania, zestawienia składów.
a) ep. VI BWE ok. 2004 możliwość łączenia z wagonami BWE Tilliga, stosunkowo łatwo dostępne zdjęcia, opisy lokomotyw np. 23 lub 16.
http://rail.phototrans.eu/14,3811,0,__k ... 05_23.html
http://rail.phototrans.eu/14,3780,0,__k ... 05_16.html
Później to już bezduszni ludzie, krzywdę tym lokom robili...
b) ep. IV - sypialne warsy jako Polonez do Moskwy lub oliwkowe Y jako ekspresy. W trakcji podwójnej od '84 po CMK Górnik i Krakus.
"(...) z dniem 3 czerwca 1984 r., wraz z wejściem w życie rozkładu jazdy na lata 1984/1985. Wtedy to po CMK zaczęły kursować dwie pary pociągów ekspresowych: Górnik – relacji Warszawa – Gliwice – Warszawa oraz Krakus – relacji Warszawa – Kraków – Warszawa. Prędkość maksymalna tych pociągów, po raz pierwszy w historii polskich kolei, wynosiła 140 km/h. (...)Według dodatku IIB do służbowego rozkładu jazdy pociąg ekspresowy Krakus był zestawiony z 11 wagonów, w tym 8 wagonów klasy drugiej, 2 wagony klasy pierwszej oraz wagon restauracyjny. Wagony miały numerację od A od K (wagon WARS nie był numerowany). Rozkład przewidywał także możliwość doczepienia 5 kolejnych wagonów klasy drugiej, oznaczonych od Z1 do Z5 i zwiększenia długości składu pociągu do 16 wagonów. Praktycznie od początku kursowania ekspresów przez CMK zarówno Górnik, jak i Krakus kursowały w wydłużonym zestawieniu. Rozkład z 1984 r. przewidywał do prowadzenia pociągów lokomotywę serii EP05 w trakcji pojedynczej przy obciążeniu do 500 t oraz w trakcji podwójnej przy obciążeniu do 750 t. W rzeczywistości pociągi były najczęściej obsługiwane lokomotywami serii EP08 w trakcji podwójnej. Wszystkie lokomotywy zapewniała lokomotywownia Warszawa Olszynka Grochowska."
na podst. http://www.ns.szybkiekoleje.org.pl/inde ... sploatacji
wygląd lokomotywy w roku 1990: http://www.buritonwheelbarrow.net/Polan ... -MHPLKp5/A
===> Pytanie: różnice w oznakowaniu modeli z wariantu a) i b)
c) ep. IV b czerwiec '76 lokomotywa przyspawana w Ursusie EP05-22
zdjęcie: http://www.czerwiec76.ipn.gov.pl/dokume ... 9-8095.jpg
====> Pytanie różnice w malowaniu wariantu c) i b)
Pomysł z pomarańczową EP05 ma ogromny potencjał. Pozostaje wybór numeru, a nawet kilku numerów, a nawet wersja bez napędu do trakcji podwójnej - kwestia brakujących/dodatkowych oznaczeń uzupełniana np. kalkomaniami.
Na koniec: kto inicjuje ten projekt: sklep z Rybnika, firma MTB? Rzecz w tym, żeby organizator projektu zrobił to tak jak należy (kupił projekt malatury u p.K.Koja a nie robił na podst. przypadkowych fotek itp.). Mój post nie ma na celu rozpoczynania koncertu życzeń, ale jest próbą dialogu z inicjatorem projektu.
Sukcesów!
wj
1. pomarańczowa EP05 - malowania, zestawienia składów.
a) ep. VI BWE ok. 2004 możliwość łączenia z wagonami BWE Tilliga, stosunkowo łatwo dostępne zdjęcia, opisy lokomotyw np. 23 lub 16.
http://rail.phototrans.eu/14,3811,0,__k ... 05_23.html
http://rail.phototrans.eu/14,3780,0,__k ... 05_16.html
Później to już bezduszni ludzie, krzywdę tym lokom robili...
b) ep. IV - sypialne warsy jako Polonez do Moskwy lub oliwkowe Y jako ekspresy. W trakcji podwójnej od '84 po CMK Górnik i Krakus.
"(...) z dniem 3 czerwca 1984 r., wraz z wejściem w życie rozkładu jazdy na lata 1984/1985. Wtedy to po CMK zaczęły kursować dwie pary pociągów ekspresowych: Górnik – relacji Warszawa – Gliwice – Warszawa oraz Krakus – relacji Warszawa – Kraków – Warszawa. Prędkość maksymalna tych pociągów, po raz pierwszy w historii polskich kolei, wynosiła 140 km/h. (...)Według dodatku IIB do służbowego rozkładu jazdy pociąg ekspresowy Krakus był zestawiony z 11 wagonów, w tym 8 wagonów klasy drugiej, 2 wagony klasy pierwszej oraz wagon restauracyjny. Wagony miały numerację od A od K (wagon WARS nie był numerowany). Rozkład przewidywał także możliwość doczepienia 5 kolejnych wagonów klasy drugiej, oznaczonych od Z1 do Z5 i zwiększenia długości składu pociągu do 16 wagonów. Praktycznie od początku kursowania ekspresów przez CMK zarówno Górnik, jak i Krakus kursowały w wydłużonym zestawieniu. Rozkład z 1984 r. przewidywał do prowadzenia pociągów lokomotywę serii EP05 w trakcji pojedynczej przy obciążeniu do 500 t oraz w trakcji podwójnej przy obciążeniu do 750 t. W rzeczywistości pociągi były najczęściej obsługiwane lokomotywami serii EP08 w trakcji podwójnej. Wszystkie lokomotywy zapewniała lokomotywownia Warszawa Olszynka Grochowska."
na podst. http://www.ns.szybkiekoleje.org.pl/inde ... sploatacji
wygląd lokomotywy w roku 1990: http://www.buritonwheelbarrow.net/Polan ... -MHPLKp5/A
===> Pytanie: różnice w oznakowaniu modeli z wariantu a) i b)
c) ep. IV b czerwiec '76 lokomotywa przyspawana w Ursusie EP05-22
zdjęcie: http://www.czerwiec76.ipn.gov.pl/dokume ... 9-8095.jpg
====> Pytanie różnice w malowaniu wariantu c) i b)
Pomysł z pomarańczową EP05 ma ogromny potencjał. Pozostaje wybór numeru, a nawet kilku numerów, a nawet wersja bez napędu do trakcji podwójnej - kwestia brakujących/dodatkowych oznaczeń uzupełniana np. kalkomaniami.
Na koniec: kto inicjuje ten projekt: sklep z Rybnika, firma MTB? Rzecz w tym, żeby organizator projektu zrobił to tak jak należy (kupił projekt malatury u p.K.Koja a nie robił na podst. przypadkowych fotek itp.). Mój post nie ma na celu rozpoczynania koncertu życzeń, ale jest próbą dialogu z inicjatorem projektu.
Sukcesów!
wj
-
- Posty: 946
- Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2016
Jedynie możemy liczyć na MTB ,ale na tylko czeskie loki które są lub były na pkp/EU/EP 05/ ale i tak się będzie liczyła ilość sprzedanych szt na polskim rynku ,jeśli będzie kiepska jak T448P to zrezygnują z naszego słabego rynku 

- wlodar
- Posty: 1228
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2016
No nie mów, że ET40????????????????????????????????????????????SM pisze:(...)jeżeli sprzedaż będzie dobra (??) to kolejny model - to dopiero będzie prawdziwa "bomba"(...)




-
- Posty: 98
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 20:02
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2016
Na stronie u Petra też już jest.Cena 3690 koron.
- BarTTmań
- Posty: 590
- Rejestracja: 03 paź 2008, 22:06
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2016
Aby wspomóc MTB w dobrej decyzji ja już CTLa nabyłem (drogą kupna) u Petra,
do czego i Kolegów zachęcam
Bartek.
do czego i Kolegów zachęcam

Bartek.
-
- Posty: 697
- Rejestracja: 12 sie 2008, 20:43
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
-
- Posty: 475
- Rejestracja: 21 kwie 2015, 14:06
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2016
Słusznie prawisz 

-
- Posty: 697
- Rejestracja: 12 sie 2008, 20:43
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2016
Nie chcę, aby mnie odsądzono od czci i wiary, ale obstawiam, że sprzedaż EU/EP05 będzie znacznie większa od T448p ( w jakim by nie była malowaniu ).
Także niech szef Pan Bana szykuje produkcję, w myśl powiedzenia - będzie pan zadowolony
Także niech szef Pan Bana szykuje produkcję, w myśl powiedzenia - będzie pan zadowolony

-
- Posty: 30
- Rejestracja: 15 wrz 2008, 08:36
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2016
Witam - po dłuższe przerwie.
Jeżeli są problemy z naszym sklepem to zapraszam na PW lub proszę pisać sklep@swiatmodeli.com .
A wracając do MTB :
W piątek 15 kwietnia był z wizytą w naszym sklepie w Rybniku Pan Bana (szef MTB) więc co nie co dowiedzieliśmy się o planach produkcyjnych - głównie związanych z polskim taborem.
Zapowiada się interesująco i to właśnie w TT, ale są też warunki. Dostaliśmy nowe TT - T448p DB i CTL, ale jak na razie jest to porażka sprzedażowa - choć jest jeszcze czas i nadzieja w modelarzach, że się to zmieni. Co do EU/EP05 - cena powinna być podobna do czeskich elektryków. Model będzie pewnym testem - jak chłonny jest polski rynek w skali TT czyli ile się sprzeda. Ile będzie wyprodukowanych EU/EP05 tego nie wiem, ale jeżeli sprzedaż będzie dobra (??) to kolejny model - to dopiero będzie prawdziwa "bomba".
Ale też od producenta zależy czy stosunek ceny do jakości EU/EP05 będzie na tyle dobry, że model będzie popularny - czyli, że będzie się dobrze sprzedawał.
Pozdrawiam
Ryszard Herok
SM Rybnik
Jeżeli są problemy z naszym sklepem to zapraszam na PW lub proszę pisać sklep@swiatmodeli.com .
A wracając do MTB :
W piątek 15 kwietnia był z wizytą w naszym sklepie w Rybniku Pan Bana (szef MTB) więc co nie co dowiedzieliśmy się o planach produkcyjnych - głównie związanych z polskim taborem.
Zapowiada się interesująco i to właśnie w TT, ale są też warunki. Dostaliśmy nowe TT - T448p DB i CTL, ale jak na razie jest to porażka sprzedażowa - choć jest jeszcze czas i nadzieja w modelarzach, że się to zmieni. Co do EU/EP05 - cena powinna być podobna do czeskich elektryków. Model będzie pewnym testem - jak chłonny jest polski rynek w skali TT czyli ile się sprzeda. Ile będzie wyprodukowanych EU/EP05 tego nie wiem, ale jeżeli sprzedaż będzie dobra (??) to kolejny model - to dopiero będzie prawdziwa "bomba".
Ale też od producenta zależy czy stosunek ceny do jakości EU/EP05 będzie na tyle dobry, że model będzie popularny - czyli, że będzie się dobrze sprzedawał.
Pozdrawiam
Ryszard Herok
SM Rybnik
- Leszek tt
- Posty: 102
- Rejestracja: 10 paź 2007, 21:39
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2016
Z tego co mi. wiadomo to właśnie sklep z Rybnika dzięki swojej współpracy z MTB przyczynił się do wydania kilku wersji loków
w malowaniach spotykanych w Polsce.Co prawda głównie w HO ale ostatnio dwie loki też w tt.Pewnie z EU-05...........
Pozdrawiam Leszek
w malowaniach spotykanych w Polsce.Co prawda głównie w HO ale ostatnio dwie loki też w tt.Pewnie z EU-05...........
Pozdrawiam Leszek
- wlodar
- Posty: 1228
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2016
W tamtym wątku mamy wyraźnie zaznaczone, że chodzi o sklep Świat modeli z Rybnika. Nigdy nie kupowałem u nich i nic do nich nie mam, ale pamiętam, że taka dyskusja była.
Co do EU/EP, to ciekaw jestem jak np. podejdą do tematu reflektorów, czy to nie będzie tylko i wyłącznie przemalowanka. Miejmy nadzieję, że nie. Mnie w każdym razie interesują obie wersje, ale chce je najpierw zobaczyć.
Co do EU/EP, to ciekaw jestem jak np. podejdą do tematu reflektorów, czy to nie będzie tylko i wyłącznie przemalowanka. Miejmy nadzieję, że nie. Mnie w każdym razie interesują obie wersje, ale chce je najpierw zobaczyć.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: miano i 2 gości