Górka

sTTandard - Nasze makiety modułowe

Moderator: mod-Makieta Modułowa

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1708
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Górka

Post autor: wicy »

Scio pisze:A, że nie wiele wspólnego to ma z prawdziwą koleją, to tylko szczegół :/
A co by miało mieć? Szybkość staczania się wagonów? Pokaż mi wagon 25gramowy, który ma taką bezwładność jak oryginał 1:1... Właśnie z powodu braku odpowiedniej masy, konieczna jest większa górka żeby nadać wagonowi energię. W skali 1:120 staczanie z prędkością kilku km/h na odległości setek metrów nie jest możliwe.
Szybkość na tej górce jest taka, że wagon z połowy jej wysokości nie przejeżdża 180cm (dwa segmenty) jak na filmie. Z maksimum górki nie testowałem z braku możliwości. Tzn. testowałem, ale nie wiem jak daleko by dojechał. Na końcu toru (190cm) spada delikatnie z toru jak tu. Zakładając jednak, że wagon spuszczony z 3/4 lub 4/4 przejedzie do końca torów postojowych, kolejne wypuszczane z 1/2 albo do niego nie dojadą (i konieczne będzie dopychanie) albo zderzą się z niewielką siłą.
Ostatnio zmieniony 10 maja 2015, 19:40 przez wicy, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Scio
Posty: 751
Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Górka

Post autor: Scio »

A, że nie wiele wspólnego to ma z prawdziwą koleją, to tylko szczegół :/
Awatar użytkownika
womo
Posty: 2500
Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Górka

Post autor: womo »

Podoba mi się :) Super śmigają te wagony.
Awatar użytkownika
tydzial
Posty: 892
Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
Lokalizacja: Szczecin Pogodno
Kontakt:

Re: Górka

Post autor: tydzial »

Pomysł z sygnałem zastępczym jest nieporozumieniem w celach zabawy .Na kolei 1:1 jest niezbędny do prowadzenia ruchu pociągów do czasu usunięcia usterki.Pozostałe sygnały jak najbardziej .Następna spraw z rozprzęganiem na różnych poziomach chory pomysł z prostej przyczyny spróbuj dopiąć w połowie górki czyli na spadku ręcznie jak Ci się uda to możesz myśleć o tym pomyśle z doświadczenia wiem że jest z tym kłopot no i ta szybkość masakra swojego taboru nie dał bym do takiego rozrządu.
Ostatnio zmieniony 10 maja 2015, 18:22 przez tydzial, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Jerzyr
Posty: 343
Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:02
Lokalizacja: Łapy
Kontakt:

Re: Górka

Post autor: Jerzyr »

Ten sam efekt uzyskasz robiąc górkę dwa razy niższą, a unikniesz niespodzianek podczas podjazdów.
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1708
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Górka

Post autor: wicy »

Spokojnie ;) i bez negatywnej propagandy :D
Górka stroma, owszem, ale dlatego pisałem o 4 miejscach odczepiania. Na najniższym wagon powoli dojeżdża do końca sąsiedniego segmentu, a przecież jeszcze będą segmenty z torami postojowymi.
Ostatnio zmieniony 10 maja 2015, 17:23 przez wicy, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Jerzyr
Posty: 343
Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:02
Lokalizacja: Łapy
Kontakt:

Re: Górka

Post autor: Jerzyr »

Wow !! :shock: Toć to nie jest zwykła górka, tylko mamut !! Tam wagony się nie rozrządza tylko kasuje. :mrgreen:
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1708
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Górka

Post autor: wicy »

Nie próbowałem jeszcze od strony najazdu, bo górka póki co wygląda tak.
Zjazd z górki jest dość stromy lecz najazd zaczynać się będzie na dodatkowym segmencie i będzie stosunkowo łagodny. Powiem, że od lewej strony na górkę wjechała 6-osiowa ST44. Z dużym trudem, ale wjechała. Myślę, że od strony najazdu manewrówka (docelowo SM42) da sobie radę.
JarUs
Posty: 1450
Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Górka

Post autor: JarUs »

Próbowałeś wjechać lokomotywą na tę górkę?
Ostatnio zmieniony 10 maja 2015, 16:48 przez JarUs, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1708
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Górka

Post autor: wicy »

Dziś odbył się pierwszy zjazd z górki. Głównie w celu sprawdzenia przejezdności torów. Nie mam jeszcze gotowych wszystkich napędów zwrotnic, no i to dopiero dwa segmenty z całości.
https://www.youtube.com/watch?v=hZuwQ2dCx4E
https://www.youtube.com/watch?v=W0r5Mt7E0mI
https://www.youtube.com/watch?v=LJAj2S-uokQ

Wagony zjeżdżają dość szybko ze szczytu. Dla zmniejszenia prędkości planuję 3-4 rozsprzęgacze na różnych wysokościach. Póki co zrobione są dwa.
Awatar użytkownika
Niejeden
Posty: 470
Rejestracja: 18 sie 2009, 20:47
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Górka - rozmieszczenie sygnalizacji

Post autor: Niejeden »

wicy pisze:Czy zaprezentowane rozmieszczenie sygnalizatorów jest odpowiednie? Czy coś powinienem poprawić?
Trudno o jednoznaczną odpowiedź. Sygnalizacja to bardziej złożony temat, w rzeczywistości rodzaj i położenie semaforów jest ściśle związane z przeznaczeniem konkretnych torów, zasadami prowadzenia ruchu na danej stacji, przepisami obowiązującymi na danej linii itp.
Tu możesz poczytać o semaforach i wyświetlanych sygnałach:

http://www.transportszynowy.pl/sygnaliz ... e.php#swog
http://pl.wikipedia.org/wiki/Semafor_%28kolejnictwo%29

My na Tarczynie przyjęliśmy następującą "regułę kciuka":
Na wyjazdowych:
1. Jeśli droga pociągu biegnie po rozjazdach "na wprost" (nie wiem jak się to fachowo nazywa) - sygnał S2 (zielone)
2. Jeśli po rozjazdach "w bok" - S10 (zielone+żółte)

Na wjazdowych - S2, S5, S12, S13, w zależności od tego, czy droga przez rozjazdy na wprost, czy w bok i jaki jest sygnał na kolejnym wyjazdowym.

Do tego białe komory, jeśli chcesz mieć sygnał zastępczy i manewrowy.
Ostatnio zmieniony 04 maja 2015, 12:11 przez Niejeden, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1708
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Górka - rozmieszczenie sygnalizacji

Post autor: wicy »

Czy zaprezentowane rozmieszczenie sygnalizatorów jest odpowiednie? Czy coś powinienem poprawić? (oczywiście tarcza ostrzegawcza tylko symbolizuje rozrządową)
Zupełnie nie wiem, czy na pierwszym obrazku powinny być jakieś sygnalizatory i gdzie :(
Ostatnio zmieniony 04 maja 2015, 11:05 przez wicy, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1708
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Górka

Post autor: wicy »

Skrzyżowanie uzyskało przejezdność w obu kierunkach po obu liniach.
Testowane w DCC, z braku taboru tylko na ST44 i EU07. Krzyżówka oczywiście nie polaryzowana.
https://youtu.be/NzYBq-kQ8c0
i
http://youtu.be/VohVo9UxvXk
Wymaga jedynie doszlifowania szyny w jednym miejscu.

Tory na jednym segmencie położone. Pora na montowanie napędów zwrotnic. Jako napędy posłużą tanie serwa (tanie, cholernie głośne, mało dokładne i na plastikowych zębatkach) sterowane własnej roboty sterownikiem.
Jednocześnie powstaje profil górki na kolejnym segmencie.

Przy okazji pytanie - czy ktoś spotkał się ze świetlną tarczą rozrządową w naszej skali?
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1708
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Górka

Post autor: wicy »

Ładnie to wygląda. Wychodzi na to, że wystarczy ostro spiłować szyny w dziobach.
Ja skleciłem już swoje skrzyżowanie. Testy przejezdności niestety dopiero jutro po dobrym wyschnięciu całości.
kolejkowicz
Posty: 265
Rejestracja: 13 sty 2009, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Górka

Post autor: kolejkowicz »

Witam
Skrzyżowanie torów, które ostatnio wykonałem. Przetestowane w analogu.Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Makieta Modułowa”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość