2009 - Zapowiedzi i Nowości
Moderator: mod-Tabor
- krzysztof
- Posty: 1741
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości
no to wariant B:
trakcja spalinowa ulegnie dalszej rozbudowie.
trakcja spalinowa ulegnie dalszej rozbudowie.
-
- Posty: 362
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 18:04
- Lokalizacja: Warszawa-Wola
- Kontakt:
Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości
Ja też oglądałem w Parowoziku, na pewno nie ma przeniesienia napędu na przód.
Koła w parowozie kręcą się swobodnie. Patrzyliśmy również w instrukcję obsługi i tam
też nie ma narysowanego przeniesienia napędu za pomocą wału kardana.
Koła w parowozie kręcą się swobodnie. Patrzyliśmy również w instrukcję obsługi i tam
też nie ma narysowanego przeniesienia napędu za pomocą wału kardana.
- ostrak
- Posty: 254
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:00
- Lokalizacja: 54*N 19,5*E
- Kontakt:
Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości
Byłem dziś w Parowoziku widziałem na własne oczy, stał w gablocie na torze H0, młodemu sprzedawcy jednak nie chciało się go pokazać - widać za mało kupiłem. W parowozie nie ma przeniesienia napędu z tendra na przód lokomotywy, pomiędzy jest tylko sztywne połączenie i wiszące przewody brak wału kardana. Sam model wygląda bardzo przyzwoicie i napewno się na niego warto szarpnąć.
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości
Nie, chyba jednak nie ma tego przeniesienia napędu... Gumka na zestawie kołowym lokomotywy podobno dlatego została zastosowana, aby zapobiec ślizganiu się toczących się zestawów (conajmniej dziwne...).
- krzysztof
- Posty: 1741
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości
i tak będę zbierać szmal...Misiek pisze:Ale z tym wałem kardana to pewnik?
najwyżej wydam na co innego, tylko szkoda by było!
a tak serio, to myślałem że to pewnik, ale zobaczymy.
pozdrawiam: krzysztof
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2009, 18:35 przez krzysztof, łącznie zmieniany 1 raz.
- Misiek
- Posty: 1703
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości
Ale z tym wałem kardana to pewnik?
Bo ja tylko przytaknąłem idei, a nie stwierdziłem faktu
Bo ja tylko przytaknąłem idei, a nie stwierdziłem faktu

Ostatnio zmieniony 17 wrz 2009, 18:35 przez Misiek, łącznie zmieniany 1 raz.
- krzysztof
- Posty: 1741
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości
dla mnie najważniejsze w tym jest to, że w końcu zrealizowano w praktyce tak prosty pomysł zastosowania wału kardana po to by silnik był w tendrze a napęd w lokomotywie.
z powodu "pchanych parowozów" nie kupowałem od BR01 w tej kategorii już nic z tendrem.
zbieram szmal...
z powodu "pchanych parowozów" nie kupowałem od BR01 w tej kategorii już nic z tendrem.
zbieram szmal...
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10847
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości
Jak z możliwością wstawienia dźwięku, czy jest choć miejsce na dłuższy dekoder, coś może w ulotkach ?Misiek pisze:Trzeba się jeszcze raz przejść do Parowozika i obfocić dokładniej
-
- Posty: 575
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:31
- Lokalizacja: Bydgoszcz Leśna
- Kontakt:
Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości
920merry pisze:Jaka cena w Parowoziku?
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2009, 13:49 przez Ołgierd, łącznie zmieniany 1 raz.
- merry
- Posty: 303
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 13:07
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości
Jaka cena w Parowoziku?Misiek pisze:Trzeba się jeszcze raz przejść do Parowozika i obfocić dokładniej ;-)
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2009, 13:49 przez merry, łącznie zmieniany 1 raz.
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości
Wielce prawdopodobne, że zastosowano układ, jaki Roco wcześniej wykorzystało w modelu BR44 skali N (chodziły słuchy, że chcą tak to wykonać, chociaż biorąc pod uwagę głosy sceptyczne nie było pewne czy faktycznie na to się zdecydują...). W skrócie wygląda to więc tak, że napęd owszem znajduje się w tendrze, ale napędzane są (również?) koła lokomotywy.Misiek pisze:...dziwne, napęd w tendrze a na kołach "lokomotywy właściwej" gumki przyczepnościowe?
TUTAJ widać jak to mniej więcej wygląda w wykonaniu ROCO N, a TU przykładowo w dużo nowszym modelu N od ARNOLDA
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2009, 13:48 przez DBv, łącznie zmieniany 1 raz.
- Misiek
- Posty: 1703
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości
Macałem dzisiaj pobieżnie* BR44 Roco,
dziwne, napęd w tendrze a na kołach "lokomotywy właściwej" gumki przyczepnościowe?
* na dokładniejsze macanie zbrakło czasu, nie było torów próbnych do jazdy i nie chciałem z abardzo opalcować tłustymi paluchami
dziwne, napęd w tendrze a na kołach "lokomotywy właściwej" gumki przyczepnościowe?
* na dokładniejsze macanie zbrakło czasu, nie było torów próbnych do jazdy i nie chciałem z abardzo opalcować tłustymi paluchami

- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10847
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości
Zobacz TU, 1 str instrukcji, u dołu.carman pisze:... pisze, że ma napęd na 3 osie.
- carman
- Posty: 356
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 22:04
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
- Kontakt:
Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości
Wracając do BR44 Roco. Ciekawi mnie czy taki napęd zda egzamin:
Jakiś czas temu zniknęły za strony Roco BR80. Została jedna i pisze, że ma napęd na 3 osie. Wie ktoś coś o tym?
, bo to podobne do BR01 przed zmianą napędu. Ale tu będą koła zamachowe. Przekona się ten, kto kupi.makieciarz pisze:(...)Napęd w tendrze na dwie osie z gumkami.
Jakiś czas temu zniknęły za strony Roco BR80. Została jedna i pisze, że ma napęd na 3 osie. Wie ktoś coś o tym?
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości
Oczywiście, że model o którym mowa nie był opisany jako "klubowy" - co więcej nie był wcześniej opisany jako mogący mieć cokolwiek wspólnego z firmą Tillig. Większość modeli oferowanych przez MMS, a będących tak na prawdę wytworem Tilliga przeszła jednak do oferty tego ostatniego. Z informacji na które gdzieś natrafiłem wynika (TT-Board? - nie pamiętam teraz), że model "zerowej V60" w pierwotnym bordowo/kremowym malowaniu wchodzi jako model "klubowy" na nadchodzący rok.krzysztof pisze:...bynajmniej nie był tak opisany, a w dodatku nie był na stronie Tilliga, a MMS jako nr kat. 5021.
O modelu z 2001 roku nie pisałem, bo to model odzwierciedlający inną konstrukcję o innym wyglądzie.
Ostatnio zmieniony 12 wrz 2009, 08:09 przez DBv, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość