2009 - Zapowiedzi i Nowości

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

Zablokowany
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1741
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: krzysztof »

no to wariant B:
trakcja spalinowa ulegnie dalszej rozbudowie.
andrzejc
Posty: 362
Rejestracja: 09 kwie 2006, 18:04
Lokalizacja: Warszawa-Wola
Kontakt:

Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: andrzejc »

Ja też oglądałem w Parowoziku, na pewno nie ma przeniesienia napędu na przód.
Koła w parowozie kręcą się swobodnie. Patrzyliśmy również w instrukcję obsługi i tam
też nie ma narysowanego przeniesienia napędu za pomocą wału kardana.
Awatar użytkownika
ostrak
Posty: 254
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:00
Lokalizacja: 54*N 19,5*E
Kontakt:

Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: ostrak »

Byłem dziś w Parowoziku widziałem na własne oczy, stał w gablocie na torze H0, młodemu sprzedawcy jednak nie chciało się go pokazać - widać za mało kupiłem. W parowozie nie ma przeniesienia napędu z tendra na przód lokomotywy, pomiędzy jest tylko sztywne połączenie i wiszące przewody brak wału kardana. Sam model wygląda bardzo przyzwoicie i napewno się na niego warto szarpnąć.
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: DBv »

Nie, chyba jednak nie ma tego przeniesienia napędu... Gumka na zestawie kołowym lokomotywy podobno dlatego została zastosowana, aby zapobiec ślizganiu się toczących się zestawów (conajmniej dziwne...).
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1741
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: krzysztof »

Misiek pisze:Ale z tym wałem kardana to pewnik?
i tak będę zbierać szmal...
najwyżej wydam na co innego, tylko szkoda by było!
a tak serio, to myślałem że to pewnik, ale zobaczymy.
pozdrawiam: krzysztof
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2009, 18:35 przez krzysztof, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Misiek
Posty: 1703
Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: Misiek »

Ale z tym wałem kardana to pewnik?
Bo ja tylko przytaknąłem idei, a nie stwierdziłem faktu ;)
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2009, 18:35 przez Misiek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1741
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: krzysztof »

dla mnie najważniejsze w tym jest to, że w końcu zrealizowano w praktyce tak prosty pomysł zastosowania wału kardana po to by silnik był w tendrze a napęd w lokomotywie.
z powodu "pchanych parowozów" nie kupowałem od BR01 w tej kategorii już nic z tendrem.
zbieram szmal...
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10847
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: ArturSchŁ »

Misiek pisze:Trzeba się jeszcze raz przejść do Parowozika i obfocić dokładniej
Jak z możliwością wstawienia dźwięku, czy jest choć miejsce na dłuższy dekoder, coś może w ulotkach ?
Ołgierd
Posty: 575
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:31
Lokalizacja: Bydgoszcz Leśna
Kontakt:

Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: Ołgierd »

merry pisze:Jaka cena w Parowoziku?
920
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2009, 13:49 przez Ołgierd, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
merry
Posty: 303
Rejestracja: 09 kwie 2008, 13:07
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: merry »

Misiek pisze:Trzeba się jeszcze raz przejść do Parowozika i obfocić dokładniej ;-)
Jaka cena w Parowoziku?
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2009, 13:49 przez merry, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: DBv »

Misiek pisze:...dziwne, napęd w tendrze a na kołach "lokomotywy właściwej" gumki przyczepnościowe?
Wielce prawdopodobne, że zastosowano układ, jaki Roco wcześniej wykorzystało w modelu BR44 skali N (chodziły słuchy, że chcą tak to wykonać, chociaż biorąc pod uwagę głosy sceptyczne nie było pewne czy faktycznie na to się zdecydują...). W skrócie wygląda to więc tak, że napęd owszem znajduje się w tendrze, ale napędzane są (również?) koła lokomotywy.
TUTAJ widać jak to mniej więcej wygląda w wykonaniu ROCO N, a TU przykładowo w dużo nowszym modelu N od ARNOLDA
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2009, 13:48 przez DBv, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Misiek
Posty: 1703
Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: Misiek »

Macałem dzisiaj pobieżnie* BR44 Roco,
dziwne, napęd w tendrze a na kołach "lokomotywy właściwej" gumki przyczepnościowe?

* na dokładniejsze macanie zbrakło czasu, nie było torów próbnych do jazdy i nie chciałem z abardzo opalcować tłustymi paluchami ;)
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10847
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: ArturSchŁ »

carman pisze:... pisze, że ma napęd na 3 osie.
Zobacz TU, 1 str instrukcji, u dołu.
Awatar użytkownika
carman
Posty: 356
Rejestracja: 10 kwie 2006, 22:04
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: carman »

Wracając do BR44 Roco. Ciekawi mnie czy taki napęd zda egzamin:
makieciarz pisze:(...)Napęd w tendrze na dwie osie z gumkami.
, bo to podobne do BR01 przed zmianą napędu. Ale tu będą koła zamachowe. Przekona się ten, kto kupi.

Jakiś czas temu zniknęły za strony Roco BR80. Została jedna i pisze, że ma napęd na 3 osie. Wie ktoś coś o tym?
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: DBv »

krzysztof pisze:...bynajmniej nie był tak opisany, a w dodatku nie był na stronie Tilliga, a MMS jako nr kat. 5021.
Oczywiście, że model o którym mowa nie był opisany jako "klubowy" - co więcej nie był wcześniej opisany jako mogący mieć cokolwiek wspólnego z firmą Tillig. Większość modeli oferowanych przez MMS, a będących tak na prawdę wytworem Tilliga przeszła jednak do oferty tego ostatniego. Z informacji na które gdzieś natrafiłem wynika (TT-Board? - nie pamiętam teraz), że model "zerowej V60" w pierwotnym bordowo/kremowym malowaniu wchodzi jako model "klubowy" na nadchodzący rok.

O modelu z 2001 roku nie pisałem, bo to model odzwierciedlający inną konstrukcję o innym wyglądzie.
Ostatnio zmieniony 12 wrz 2009, 08:09 przez DBv, łącznie zmieniany 1 raz.
Zablokowany

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość