SU46 produkcji MTB
Moderator: mod-Tabor
- wicy
- Posty: 1708
- Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
Zestawu nie potrzebuję, ale chętnie pomogę o ile mogę. O co chodzi?
- Ranger
- Posty: 3942
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
Propozycja dla posiadaczy SU46 MTB. Osoba która pierwsza się ze mną skontaktuje na PW dostanie zestaw konwersyjny gratis.
Potrzebuję małej pomocy.
Potrzebuję małej pomocy.
-
- Posty: 256
- Rejestracja: 12 mar 2018, 18:25
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
Model polecam kupować osobiście, bo każdy ma "coś". Generalnie wybierając model obejrzałem 6 różnych egzemplarzy. Zielona lokomotywa podobała mi się bardziej, natomiast każda zielona była gorzej wykonana od niebieskiej - reflektory nie do końca wepchnięte w swoje miejsca, wystające poza obrys obudowy, ślady kleju przy mocowaniach poręczy. Co ciekawe są dwa typy górnych kratek - jedna jest bardziej ażurowa/delikatna, sprawia lepsze wrażenie i znalazłem je tylko na niebieskich lokomotywach, druga ma zdecydowanie mniejsze otworki. Niestety kratka jest zrobiona z bardzo miękkiego metalu, w dodatku jest cienka - tylko patrzeć jak nieopatrznie ją uszkodzę. Przydałby się jakiś zamiennik stalowy dla tego elementu. Każda z lokomotyw niestety miała pozostawione nadlewki plastiku w okolicy dachu na froncie kabiny. Niedomalowanie na dachu i kabinie to też standard. Ślady po druku 3d już nie robią na nikim wrażenia...
Oznaczenia są faktycznie dużo lepsze niż w przypadku st43 jeśli chodzi o wykonanie. Wprawdzie bumerangi na wersji Cargo są niedomalowane, zielony pasek krzywy bez dobrego pokrycia farbą, ale tragedii takiej jak w ST 43 nie ma. Niestety oznaczenia potrafią schodzić z modelu przy kontakcie z dłońmi (pomniejsze napisy zeszły w trakcie zdejmowania obudowy). To samo dotyczy chromu na okienkach po środku lokomotywy - w momencie kupna wyglądały super, po jakimś czasie chrom zaczął schodzić. W porównaniu do ST 43 zdecydowanie tragicznie pomalowany jest metalowy korpus we wnętrzu lokomotywy. Wygląda to tak jakby ktoś pomalował metal zbyt rozcieńczonym Humbrolem, oszczędzając przy tym farbę. Farba schodzi na potęgę - wygląda to słabo.
We wnętrzu modelu wita nas wygięta płytka PCB - tak jakby ktoś na siłę dokręcał ją do korpusu. ST43 miał jakąś dodatkową piankę między korpusem, a płytką dzięki czemu nie była tak beznadziejnie wygięta . Ciekawe jak ten typ montażu wpłynie na eksploatację lokomotywy.
W sklepie w trakcie kupna testowałem wybraną lokomotywę - niestety jeździła z drobnymi skokami. Kolejna niebieska Cargo wyła masakrycznie - bubel. Na szczęście była jeszcze trzecia, która w miarę wyglądała i jeździła już dobrze.
Podsumowująć: wreszcie Polska lokomotywa, niestety wykonana słabo. Niedawno zakupiłem Vectrona od PIKO - w porównaniu do niego wyrób MTB wygląda marnie. Cena modelu MTB skoczyła w porównaniu do ST43, niestety skoku jakościowego nie widać. Oznaczenia są lepsze, natomiast jedynie w porównaniu do poprzednich wypustów MTB - do Tilliga/Roco/Piko nie ma co porównywać.
Jedyne czym można się pocieszyć to to, że w H0 ta firma wydaje tak samo jakościowo beznadziejne modele.
Oznaczenia są faktycznie dużo lepsze niż w przypadku st43 jeśli chodzi o wykonanie. Wprawdzie bumerangi na wersji Cargo są niedomalowane, zielony pasek krzywy bez dobrego pokrycia farbą, ale tragedii takiej jak w ST 43 nie ma. Niestety oznaczenia potrafią schodzić z modelu przy kontakcie z dłońmi (pomniejsze napisy zeszły w trakcie zdejmowania obudowy). To samo dotyczy chromu na okienkach po środku lokomotywy - w momencie kupna wyglądały super, po jakimś czasie chrom zaczął schodzić. W porównaniu do ST 43 zdecydowanie tragicznie pomalowany jest metalowy korpus we wnętrzu lokomotywy. Wygląda to tak jakby ktoś pomalował metal zbyt rozcieńczonym Humbrolem, oszczędzając przy tym farbę. Farba schodzi na potęgę - wygląda to słabo.
We wnętrzu modelu wita nas wygięta płytka PCB - tak jakby ktoś na siłę dokręcał ją do korpusu. ST43 miał jakąś dodatkową piankę między korpusem, a płytką dzięki czemu nie była tak beznadziejnie wygięta . Ciekawe jak ten typ montażu wpłynie na eksploatację lokomotywy.
W sklepie w trakcie kupna testowałem wybraną lokomotywę - niestety jeździła z drobnymi skokami. Kolejna niebieska Cargo wyła masakrycznie - bubel. Na szczęście była jeszcze trzecia, która w miarę wyglądała i jeździła już dobrze.
Podsumowująć: wreszcie Polska lokomotywa, niestety wykonana słabo. Niedawno zakupiłem Vectrona od PIKO - w porównaniu do niego wyrób MTB wygląda marnie. Cena modelu MTB skoczyła w porównaniu do ST43, niestety skoku jakościowego nie widać. Oznaczenia są lepsze, natomiast jedynie w porównaniu do poprzednich wypustów MTB - do Tilliga/Roco/Piko nie ma co porównywać.
Jedyne czym można się pocieszyć to to, że w H0 ta firma wydaje tak samo jakościowo beznadziejne modele.
- Kolejka
- Posty: 574
- Rejestracja: 07 sie 2006, 19:23
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
Zmontowałem krótki film z próbnych jazd podczas ostatniego spoTTkania wraz z krótką prezentacją dźwięków (dekoder ZIMO MX645P16 i dźwięki od Elvisa, głośnik dokupiony osobno): https://www.youtube.com/watch?v=u7jVnwxwVaY
-
- Posty: 1614
- Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
Dzięki Witek
- wicy
- Posty: 1708
- Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
Musisz przerwać czymś ostrym tę ścieżkę na płytce Aby powrócić do pierwotnego stanu, kroplą cyny (0,3 mm wysokości max) połączyć się punkty lutownicze JP1 - czyli te dwa miedziane pola lutownicze.Wojtek_Kraków pisze:Gdzie jest ten "jumper" który trzeba przerwać?
SUSI wyłączasz w dekoderze odpowiednim ustawieniem odpowiedniego CV. Zależy od dekodera.Wojtek_Kraków pisze:Aby włączyć obie funkcje GP-A/B, należy najpierw zamknąć na dekoderu DCC komunikacji SUSI, która wykorzystuje te dwa wyjścia."[/b]
W Zimo np. jest to 7 bit w CV124.
Nie rozkminiałem połączeń świateł, wtyczki i wyjść dekodera. GP-A i GP-B to wyjścia funkcyjne dekodera. Piny tych wyjść są na dwóch górnych dziurkach wtyczki dekodera (patrz foto). Nie badałem jednak elektrycznych połączeń tych pinów ze światłami, więc nie wiem które co włącza. Raczej nie przód/tył tylko kabina/górne światło z obu stron.
-
- Posty: 1614
- Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
Mam jeszcze kilka pytań odnośnie montażu dekodera. Jeśli ktoś się orientuje to prosiłbym o info.
Czeska instrukcja jest trochę napisana w języku "kali kochać kali chcieć".
Jest tam taki fragment:
"Rozszerzenie funkcji DCC
Podłączenie konektoru umożliwia sterowanie oświetlenie kabiny, wykorzystując GP-A. Jest również możliwe niezależnie sterować przednie światło,wykorzystując GP-B.
Najpierw jednak jest potrzebne przerwanie połącznika na spoju- punkt krytyczny jest oznaczony jako "jumper". Po przerwie funkcje mogą być sterowane niezależnie poprzez GP-B reflektor. "
Po pierwsze co to jest GP-A i GP-B?
Czyżby Górny Przedni reflektor strona A lokomotywy i Górny Przedni reflektor strona B?
Gdzie jest ten "jumper" który trzeba przerwać?
Aby powrócić do pierwotnego stanu, kroplą cyny (0,3 mm wysokości max) połączyć się punkty lutownicze JP1(rys.3).
Aby włączyć obie funkcje GP-A/B, należy najpierw zamknąć na dekoderu DCC komunikacji SUSI, która wykorzystuje te dwa wyjścia."
Czyli co? trzeba zewrzeć punkty od wyjść susi na dekoderze?
Czeska instrukcja jest trochę napisana w języku "kali kochać kali chcieć".
Jest tam taki fragment:
"Rozszerzenie funkcji DCC
Podłączenie konektoru umożliwia sterowanie oświetlenie kabiny, wykorzystując GP-A. Jest również możliwe niezależnie sterować przednie światło,wykorzystując GP-B.
Najpierw jednak jest potrzebne przerwanie połącznika na spoju- punkt krytyczny jest oznaczony jako "jumper". Po przerwie funkcje mogą być sterowane niezależnie poprzez GP-B reflektor. "
Po pierwsze co to jest GP-A i GP-B?
Czyżby Górny Przedni reflektor strona A lokomotywy i Górny Przedni reflektor strona B?
Gdzie jest ten "jumper" który trzeba przerwać?
Aby powrócić do pierwotnego stanu, kroplą cyny (0,3 mm wysokości max) połączyć się punkty lutownicze JP1(rys.3).
Aby włączyć obie funkcje GP-A/B, należy najpierw zamknąć na dekoderu DCC komunikacji SUSI, która wykorzystuje te dwa wyjścia."
Czyli co? trzeba zewrzeć punkty od wyjść susi na dekoderze?
-
- Posty: 1614
- Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
Dzięki za info
- wicy
- Posty: 1708
- Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
Moja głośnika fabrycznego nie miała.
-
- Posty: 1614
- Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
Wicy a lokomotywa ma głośnik fabrycznie czy nie?
Bo w instrukcji jest że tak ale w ST43 np nie miałem.
Bo w instrukcji jest że tak ale w ST43 np nie miałem.
-
- Posty: 265
- Rejestracja: 13 sty 2009, 11:32
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
Chyba takie gniazdo jest w Br 131 PIKO http://www.trainmania.info/br131.html
- wicy
- Posty: 1708
- Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
MTB dostało chyba jakieś mega zniżki u chińczyków na wielkie ilości gniazd Plux16. Stąd pakowanie ich do każdego modelu nawet wtedy, gdy miejsce nie bardzo na to pozwala.
Jak nie kijem go to pałą - można przecież dorysować lustrzane odbicie płytki i wcisnąć gniazdo pod spód. Ot, takie prawdziwe THT montażu. Przy tego typu patencie dekoder ledwo muska nogami styki w gnieździe. Mocno się obawiam o jego porządne mocowanie. Czy spotkaliście się z podobnym patentem mocowania dekodera w innych lokach? Nie ma problemu z wypadaniem dekodera?
Added in 28 minutes 31 seconds:
Co do żółtego koloru górnego światła, to ewidentnie widać, że dostawca płytek MTB ewidentnie zamienił dwie LED na taśmach. Być może zostało to zauważone i zostanie poprawione w kolejnych wypustach.
Nie wiem, chyba moja komórka nie odda tego, ale w oświetleniu kabiny jest identyczna dioda jak w dolnych światłach. Kto umie sobie przelutuje.
Jak nie kijem go to pałą - można przecież dorysować lustrzane odbicie płytki i wcisnąć gniazdo pod spód. Ot, takie prawdziwe THT montażu. Przy tego typu patencie dekoder ledwo muska nogami styki w gnieździe. Mocno się obawiam o jego porządne mocowanie. Czy spotkaliście się z podobnym patentem mocowania dekodera w innych lokach? Nie ma problemu z wypadaniem dekodera?
Added in 28 minutes 31 seconds:
Co do żółtego koloru górnego światła, to ewidentnie widać, że dostawca płytek MTB ewidentnie zamienił dwie LED na taśmach. Być może zostało to zauważone i zostanie poprawione w kolejnych wypustach.
Nie wiem, chyba moja komórka nie odda tego, ale w oświetleniu kabiny jest identyczna dioda jak w dolnych światłach. Kto umie sobie przelutuje.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 20 mar 2011, 19:31
- Lokalizacja: Chorzów (śląskie)
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
Ja dostałem póki co zieloną i powiem tak, kawał fajnej lokomotywy, warto kupić i mieć chociaż można się doczepić ale nie tak jak do Rumuna czy eu/ep..
Malowanie bdb bez baboli, napisy na czołach i burtach idealne, jazda bardzo cicha i majestatyczna. Myślałem że będzie mnie drażnić te żółte światło kontra białe dolne ale jakoś nawet nie jest to mega kontrast.
Jedynie co to zauważyłem przy powolnej jeździe że jedna oś, koło jest bardziej zwichrowane niż reszta i lekko buda się "chyboce" czy jak to nazwać. Jedyny mankament ale nie wiem czy to reklamować bo znów potem się okaże że przyślą super jeżdżącą a buda będzie miała np napisy z babolem czy coś.. Szkoda że do niej nie ma gratis osi jak to dawali do koziołków.
Mam 6 innych modeli MTB i w tym pierwszym trafiłem na lekko zwichrowane koło na środkowej osi wózka.. Muszę zerknąć czy z koziołka zapas nie podejdzie. Druga sprawa znana z EP05 przeświecanie pudła a tutaj doszło i dachu. Co ciekawe EU05 zielona mi za wiele nie przebijała bo zielony lepiej pewnie kryje niż pomarańczka a SU jednak przebija.. Podmalowanie załatwi sprawę. W sumie jedyne minusy to własnie te dwie rzeczy. Zgarniacz na żółto i białe ramki reflektorów da się zrobić w ramach cieszenia modelem
Malowanie bdb bez baboli, napisy na czołach i burtach idealne, jazda bardzo cicha i majestatyczna. Myślałem że będzie mnie drażnić te żółte światło kontra białe dolne ale jakoś nawet nie jest to mega kontrast.
Jedynie co to zauważyłem przy powolnej jeździe że jedna oś, koło jest bardziej zwichrowane niż reszta i lekko buda się "chyboce" czy jak to nazwać. Jedyny mankament ale nie wiem czy to reklamować bo znów potem się okaże że przyślą super jeżdżącą a buda będzie miała np napisy z babolem czy coś.. Szkoda że do niej nie ma gratis osi jak to dawali do koziołków.
Mam 6 innych modeli MTB i w tym pierwszym trafiłem na lekko zwichrowane koło na środkowej osi wózka.. Muszę zerknąć czy z koziołka zapas nie podejdzie. Druga sprawa znana z EP05 przeświecanie pudła a tutaj doszło i dachu. Co ciekawe EU05 zielona mi za wiele nie przebijała bo zielony lepiej pewnie kryje niż pomarańczka a SU jednak przebija.. Podmalowanie załatwi sprawę. W sumie jedyne minusy to własnie te dwie rzeczy. Zgarniacz na żółto i białe ramki reflektorów da się zrobić w ramach cieszenia modelem

-
- Posty: 1614
- Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
Adrian, Artur ma mieć za jakiś czas dekodery z dźwiękiem do SU46.
Szkoda że MTB nie zrobiło złącza PluX22 bo byłby gotowiec.
http://www.modelmania.com.pl/product_in ... _id=103341
Zwłaszcza że H0 jest właśnie PluX22.
No chyba, że nie ma szans na tyle miejsca...
Szkoda że MTB nie zrobiło złącza PluX22 bo byłby gotowiec.
http://www.modelmania.com.pl/product_in ... _id=103341
Zwłaszcza że H0 jest właśnie PluX22.
No chyba, że nie ma szans na tyle miejsca...
-
- Posty: 454
- Rejestracja: 17 sty 2011, 23:13
- Lokalizacja: Chorzów
- Kontakt:
Re: SU46 produkcji MTB
Dzięki.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość