2009 - Zapowiedzi i Nowości

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

Zablokowany
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: DBv »

KUeHN zapowiedział nową konstrukcję wagonów pasażerskich typu Y. Modele z zamierzchłych czasów oferowane przez Tilliga będą mogły odejść na zasłużoną emeryturę...
Oprócz tego pojawić ma się model elektrowozu BR180 (DR).

KRES ujawnił natomiast plany produkcji nowego modelu wagonu motorowego BR173 kolei DR. Producent ten nabiera tempa, szkoda tylko, że na model wybrano oryginał pozostający prototypem i nie będący nigdy szerzej eksploatowanym. Trochę to ryzykowne, ale pozostaje życzyć powodzenia.

ROCO - była już mowa o kolejnej niespodziance Austriaków. Mieć trzeba nadzieję, że będzie to model bardziej dopracowany niż np BR44.

GUeTZOLD zaprezentował praktycznie gotowy model BR24
Awatar użytkownika
carman
Posty: 356
Rejestracja: 10 kwie 2006, 22:04
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: carman »

Ciekawe, jakie będą proporcje cena/jakość w przypadku BR18 201. Bo napęd, jak widać, z BR44.
Awatar użytkownika
BarTTmań
Posty: 590
Rejestracja: 03 paź 2008, 22:06
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: BarTTmań »

Taaa, no jasne, że... sprzęgów ;)
Cobrix
Posty: 440
Rejestracja: 10 kwie 2006, 13:15
Lokalizacja: wlkp
Kontakt:

Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: Cobrix »

BarTTman pisze:Chłopaki spójrzcie na stronę Roco i...szczęki Wam opadną !! !!
Z powodu BR 18 201 ... czy nowych sprzęgów ?
Ostatnio zmieniony 03 paź 2009, 07:59 przez Cobrix, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
BarTTmań
Posty: 590
Rejestracja: 03 paź 2008, 22:06
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: BarTTmań »

Chłopaki spójrzcie na stronę Roco i...szczęki Wam opadną !! !!
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10847
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: ArturSchŁ »

Zbliża się LIPSK, zapewne tam będziecie mogli (ci którzy jadą) sami ocenić nowości.
:)
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1741
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: krzysztof »

zobaczmy co pojawiło się tutaj:
http://www.modellbahnwelt24.de/Schirmer ... -DR-Ep3-TT
ciekawy jestem jakości, bo moje dotychczasowe wagony tej firmy to jakby BTTB za cenę Tilliga. ale na OKl nie narzekam.
pozdrawiam: krzysztof
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2009, 17:56 przez krzysztof, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10847
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: ArturSchŁ »

Reklama Kuehn'a z ostatniej strony TT-Kuriera:
Obrazek
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10847
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: ArturSchŁ »

kizior555 pisze:Czy TO ma plastikowe wiązary ???
Tak.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3942
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: Ranger »

To dziwny kolor plastiku dobrali, wyglądają jak mosiężne i wg. mnie psują wygląd modelu podobnie jak grube szprychy i obręcze w kołach.
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2009, 22:40 przez Ranger, łącznie zmieniany 1 raz.
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: Kilkujadek »

Oczywiście, podobnie jak BR50, 52, 56 Tillig'a, BR01.5 Beckmann'a, BR65 Gutzold'a.
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: Kilkujadek »

Przekładnia ślimakowa jest stosowana w prawie wszystkich lokomotywach TT więc nie rozumiem...
Napęd podobny do poczciwej BR01.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: oelka »

Jakos niezbyt mile wrazenie robi przeniesienie napedu na skrajne osie tendra za pomoca przekladni slimakowej...

Krzysztof
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: Kilkujadek »

kizior555 pisze:Koła wiązane mają jakiśtam opór toczenia, i gdyby nie ta gumka, to możliwy byłby taki scenariusz, że tender pcha parowóz, w którym koła wiązane się nie kręcą bo... się ślizgają. A tak gumka wymusza przyczepność i jest obrót !
No niby tak ale w przypadku o którym wspominasz, teraz dostaną wiązary !!
Z punktu widzenia "dobrej mechaniki" osie parowozu powinny dodatkowo zostać sprzężone kołami zębatymi.
kizior555
Posty: 44
Rejestracja: 08 lut 2008, 23:49
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: kizior555 »

DBv pisze:Nie, chyba jednak nie ma tego przeniesienia napędu... Gumka na zestawie kołowym lokomotywy podobno dlatego została zastosowana, aby zapobiec ślizganiu się toczących się zestawów (conajmniej dziwne...).
Niekoniecznie dziwne. Koła wiązane mają jakiśtam opór toczenia, i gdyby nie ta gumka, to możliwy byłby taki scenariusz, że tender pcha parowóz, w którym koła wiązane się nie kręcą bo... się ślizgają. A tak gumka wymusza przyczepność i jest obrót ! :mrgreen:
Pozdrawiam
Zablokowany

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości