2009 - Zapowiedzi i Nowości
Moderator: mod-Tabor
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości
KUeHN zapowiedział nową konstrukcję wagonów pasażerskich typu Y. Modele z zamierzchłych czasów oferowane przez Tilliga będą mogły odejść na zasłużoną emeryturę...
Oprócz tego pojawić ma się model elektrowozu BR180 (DR).
KRES ujawnił natomiast plany produkcji nowego modelu wagonu motorowego BR173 kolei DR. Producent ten nabiera tempa, szkoda tylko, że na model wybrano oryginał pozostający prototypem i nie będący nigdy szerzej eksploatowanym. Trochę to ryzykowne, ale pozostaje życzyć powodzenia.
ROCO - była już mowa o kolejnej niespodziance Austriaków. Mieć trzeba nadzieję, że będzie to model bardziej dopracowany niż np BR44.
GUeTZOLD zaprezentował praktycznie gotowy model BR24
Oprócz tego pojawić ma się model elektrowozu BR180 (DR).
KRES ujawnił natomiast plany produkcji nowego modelu wagonu motorowego BR173 kolei DR. Producent ten nabiera tempa, szkoda tylko, że na model wybrano oryginał pozostający prototypem i nie będący nigdy szerzej eksploatowanym. Trochę to ryzykowne, ale pozostaje życzyć powodzenia.
ROCO - była już mowa o kolejnej niespodziance Austriaków. Mieć trzeba nadzieję, że będzie to model bardziej dopracowany niż np BR44.
GUeTZOLD zaprezentował praktycznie gotowy model BR24
- carman
- Posty: 356
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 22:04
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
- Kontakt:
Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości
Ciekawe, jakie będą proporcje cena/jakość w przypadku BR18 201. Bo napęd, jak widać, z BR44.
- BarTTmań
- Posty: 590
- Rejestracja: 03 paź 2008, 22:06
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości
Taaa, no jasne, że... sprzęgów 

-
- Posty: 440
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 13:15
- Lokalizacja: wlkp
- Kontakt:
Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości
Z powodu BR 18 201 ... czy nowych sprzęgów ?BarTTman pisze:Chłopaki spójrzcie na stronę Roco i...szczęki Wam opadną![]()
Ostatnio zmieniony 03 paź 2009, 07:59 przez Cobrix, łącznie zmieniany 1 raz.
- BarTTmań
- Posty: 590
- Rejestracja: 03 paź 2008, 22:06
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości
Chłopaki spójrzcie na stronę Roco i...szczęki Wam opadną



- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10847
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości
Zbliża się LIPSK, zapewne tam będziecie mogli (ci którzy jadą) sami ocenić nowości.


- krzysztof
- Posty: 1741
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości
zobaczmy co pojawiło się tutaj:
http://www.modellbahnwelt24.de/Schirmer ... -DR-Ep3-TT
ciekawy jestem jakości, bo moje dotychczasowe wagony tej firmy to jakby BTTB za cenę Tilliga. ale na OKl nie narzekam.
pozdrawiam: krzysztof
http://www.modellbahnwelt24.de/Schirmer ... -DR-Ep3-TT
ciekawy jestem jakości, bo moje dotychczasowe wagony tej firmy to jakby BTTB za cenę Tilliga. ale na OKl nie narzekam.
pozdrawiam: krzysztof
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2009, 17:56 przez krzysztof, łącznie zmieniany 1 raz.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10847
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10847
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości
Tak.kizior555 pisze:Czy TO ma plastikowe wiązary?
- Ranger
- Posty: 3942
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości
To dziwny kolor plastiku dobrali, wyglądają jak mosiężne i wg. mnie psują wygląd modelu podobnie jak grube szprychy i obręcze w kołach.
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2009, 22:40 przez Ranger, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości
Oczywiście, podobnie jak BR50, 52, 56 Tillig'a, BR01.5 Beckmann'a, BR65 Gutzold'a.
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości
Przekładnia ślimakowa jest stosowana w prawie wszystkich lokomotywach TT więc nie rozumiem...
Napęd podobny do poczciwej BR01.
Napęd podobny do poczciwej BR01.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2215
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości
Jakos niezbyt mile wrazenie robi przeniesienie napedu na skrajne osie tendra za pomoca przekladni slimakowej...
Krzysztof
Krzysztof
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości
No niby tak ale w przypadku o którym wspominasz, teraz dostaną wiązarykizior555 pisze:Koła wiązane mają jakiśtam opór toczenia, i gdyby nie ta gumka, to możliwy byłby taki scenariusz, że tender pcha parowóz, w którym koła wiązane się nie kręcą bo... się ślizgają. A tak gumka wymusza przyczepność i jest obrót !

Z punktu widzenia "dobrej mechaniki" osie parowozu powinny dodatkowo zostać sprzężone kołami zębatymi.
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 08 lut 2008, 23:49
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości
Niekoniecznie dziwne. Koła wiązane mają jakiśtam opór toczenia, i gdyby nie ta gumka, to możliwy byłby taki scenariusz, że tender pcha parowóz, w którym koła wiązane się nie kręcą bo... się ślizgają. A tak gumka wymusza przyczepność i jest obrót !DBv pisze:Nie, chyba jednak nie ma tego przeniesienia napędu... Gumka na zestawie kołowym lokomotywy podobno dlatego została zastosowana, aby zapobiec ślizganiu się toczących się zestawów (conajmniej dziwne...).

Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości