SN 61, MTB

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: SN 61, MTB

Post autor: Maciej »

wicy pisze:
Maciej pisze:Wzorem lat ubiegłych wytopki MTB schodziły jak świeże bułki i dziś zapewne nie jeden z nas kupił SN 61 ku uciesze nie tylko własnej ale i producenta.
Skoro nie było MTB, to kto rozprowadzał te bułki?
Lata ubiegłe owe "bułki" miały wzięcie - modele schodziły z targów na pniu i zapewne wczoraj było by tak samo. ;)
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1708
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: SN 61, MTB

Post autor: wicy »

Maciej pisze:Wzorem lat ubiegłych wytopki MTB schodziły jak świeże bułki i dziś zapewne nie jeden z nas kupił SN 61 ku uciesze nie tylko własnej ale i producenta.
Skoro nie było MTB, to kto rozprowadzał te bułki?
romanpumas
Posty: 1002
Rejestracja: 09 sty 2009, 21:46
Lokalizacja: leszno
Kontakt:

Re: SN 61, MTB

Post autor: romanpumas »

Niestety prawda.Większość chyba z nas przybyła do Poznania po MTB.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: SN 61, MTB

Post autor: Maciej »

marcin r pisze:I tak modele Claytona zejdą na pniu jak się ukażą. Jeszcze szybciej od Suk.
I wielki błąd MTB, że wzorem lat ubiegłych nie pojawili się na Targach Hobby w Poznaniu. Mimo tego że każdy z nas wiedział, że MTB w tym roku nie będzie, że model jest jaki jest, że koledzy na makiecie mają egzemplarz z przewalonym wózkiem, spotkaliśmy się by ponarzekać zgodnie z tradycją ludu z nad Wisły (dziś narzekaliśmy nad Wartą, to tak też dla przekory). Wzorem lat ubiegłych wytopki MTB schodziły jak świeże bułki i dziś zapewne nie jeden z nas kupił SN 61 ku uciesze nie tylko własnej ale i producenta. Utuleni w żalu rozeszliśmy się w cztery strony świata :|
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10869
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: SN 61, MTB

Post autor: ArturSchŁ »

jarkott pisze:Arturze, a może mógłbyś wpaść do mnie z modelem aby go przetestować na makiecie (po zamontowaniu dekodera). :D
:arrow: Rumskie TT warsztaty.
:mrgreen:
Awatar użytkownika
jarkott
Posty: 625
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:17
Lokalizacja: Sopot
Kontakt:

Re: SN 61, MTB

Post autor: jarkott »

Arturze, a może mógłbyś wpaść do mnie z modelem aby go przetestować na makiecie (po zamontowaniu dekodera). :D
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10869
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: SN 61, MTB

Post autor: ArturSchŁ »

Czekam na dekodery. Jak dotrą to oczywiście sprawdzę i dam znać, chyba, że ktoś mnie ubiegnie.
:mrgreen:
Century
Posty: 192
Rejestracja: 27 lut 2016, 08:32
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: SN 61, MTB

Post autor: Century »

ArturSchŁ pisze:Wygląda na to, że przecięcie ścieżki przy F0 i zmostkowanie F3 spowoduje zapalanie świateł na F3.
Przyglądając się płytce też mam takie odczucie, że jest duże prawdopodobieństwo, że uda się wydzielić oświetlenie kabiny, bez większej modyfikacji płytki i to jest dobra wiadomość :)
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10869
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: SN 61, MTB

Post autor: ArturSchŁ »

Century pisze:Szkoda ze oświetlenie wnętrza jest połączone z światłami białymi, a nie na oddzielnym wyjściu.
Dekoder Zimo MX630P16 ma (wg. instrukcji) 6 wyjść Fn, czyli powinno starczyć na osobne sterowanie oświetleniem wnętrza.
Na płytce drukowanej widzę punkty lutownicze z symbolem F0/F3 Obrazek.
Trzeba będzie się przyjrzeć, może to właśnie zwiększy funkcjonalność, o którą pytasz.
Na razie czekam aż przyjdą do MM zamówione dekodery Zimo.
Wygląda na to, że przecięcie ścieżki przy F0 i zmostkowanie F3 spowoduje zapalanie świateł na F3.
Nasze nie były cyfrowe i by w analogu działało oświetleniem wnętrza, potrzebna była zworka z F0.
Century
Posty: 192
Rejestracja: 27 lut 2016, 08:32
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: SN 61, MTB

Post autor: Century »

biker pisze: F0- światło białe zgodne z kierunkiem jazdy i oświetlenie wnętrza
F1- światło czerwone z pierwszej strony
F2- światło czerwone z drugiej strony
Czerwone trzeba sobie załączyć osobno lub nie załączać w razie podpięcia wagonu.
Wygląda na to, że każde strona świateł ma oddzielne wyjście w dekoderze - wystarczy odpowiednio pompować CV i powinno być dobrze. Szkoda ze oświetlenie wnętrza jest połączone z światłami białymi, a nie na oddzielnym wyjściu. Czy w N61 były światła manewrowe ?
Awatar użytkownika
Ciora
Posty: 471
Rejestracja: 03 wrz 2013, 09:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: SN 61, MTB

Post autor: Ciora »

oelka pisze:
ArturSchŁ pisze:Tak, na 183 jest:
...na drugim brak.
Ta data rewizji powinna się znaleźć na SN61-02.
Skoro pierwsza dostawa z MTB była partią próbną, to mają szansę, by to teraz poprawić. Tylko muszą wiedzieć. Czy ktoś ma bezpośredni kontakt z nimi, aby to zgłosić?
piotrek092
Posty: 946
Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: SN 61, MTB

Post autor: piotrek092 »

SN 61-02r rok budowy 1960 pierwszy przydział lok TŁUSZCZ ,1966 W-wa Wsch ,1967 TŁUSZCZ ,1973 CHOJNICE ,1986 LASKOWICE ,kasacja 1987.SN 61 -183 rok budowy 1972 ,pierwszy przydział OLSZTYN,KOŁOBRZEG ,CHOJNICE,ZAJĄCZKOWO TCZEWSKIE ,BYDGOSZCZ GL, obecnie SZCZECIN- sprawny .
adrian pander
Posty: 454
Rejestracja: 17 sty 2011, 23:13
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Re: SN 61, MTB

Post autor: adrian pander »

183 to w takim razie musi być IV epoka a nie III.
mae
Posty: 256
Rejestracja: 12 mar 2018, 18:25
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: SN 61, MTB

Post autor: mae »

Okna są wklejane czy wreszcie jakoś sensownie mocowane? Szkoda, że MTB nie sprzedaje zestawów do złożenia, bo baza jest dobra, ale rozkładanie tego pewnie niezbyt przyjemne.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: SN 61, MTB

Post autor: oelka »

ArturSchŁ pisze:Tak, na 183 jest:
...na drugim brak.
O! To SN-61-183 ma datę rewizji z czasów, gdy go jeszcze na świecie nie było - rok produkcji tego wagonu to 1972.

Ta data rewizji powinna się znaleźć na SN61-02.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zestawy trakcyjne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość