EP05 MTB, a sprawa polska .... [dyskusja]
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 220
- Rejestracja: 05 mar 2011, 16:42
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: EP05 MTB, a sprawa polska .... [dyskusja]
Mi sie tez bardziej podoba zielona wersja pasujaca do stada okajedynek roco i tilliga i Ty5 poznanskiego gdy jako sasiadka stala obok po przyprowadzeniu pospiecha ze stolicy do Poznania a przyjezdzaly tam od 1964r
- wlodar
- Posty: 1228
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: EP05 MTB, a sprawa polska .... [dyskusja]
Pierwsze narzekanie zaliczoneArturSchŁ pisze:Poczekam na zieloną, a nie to paskudne pomarańczowe szkaradztwo








- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10836
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: EP05 MTB, a sprawa polska .... [dyskusja]
Poczekam na zieloną, a nie to paskudne pomarańczowe szkaradztwo 



- biker
- Posty: 412
- Rejestracja: 18 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Wieliczka
- Kontakt:
- Niejeden
- Posty: 470
- Rejestracja: 18 sie 2009, 20:47
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: EP05 MTB, a sprawa polska .... [dyskusja]
Chyba będzie to pierwsza od wielu lat loka, którą kupię :-)
- Jerzyr
- Posty: 343
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:02
- Lokalizacja: Łapy
- Kontakt:
Re: EP05 MTB, a sprawa polska .... [dyskusja]
Jeżeli tak to będzie wyglądało, to może nie będzie wtopy ze sprzedażą i coś się ruszy w kwestii innych lokomotyw 

-
- Posty: 946
- Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: EP05 MTB, a sprawa polska .... [dyskusja]
Czekamy na CZESIĘ ,wygląda obiecująco 

- wlodar
- Posty: 1228
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: EP05 MTB, a sprawa polska .... [dyskusja]
TAAAKKKKK!!!!!!!!!! Właśnie tak to miało wyglądać!







-
- Posty: 30
- Rejestracja: 15 wrz 2008, 08:36
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Re: EP05 MTB, a sprawa polska .... [dyskusja]
http://www.mtb-model.pl/index.php?page= ... meritko=TT
Jeżeli się uda - prototyp modelu będzie można zobaczyć w Piotrkowie T. na "Trybunałach..." .
Jeżeli się uda - prototyp modelu będzie można zobaczyć w Piotrkowie T. na "Trybunałach..." .
- Ciora
- Posty: 466
- Rejestracja: 03 wrz 2013, 09:21
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: EP05 MTB, a sprawa polska .... [dyskusja]
Witam!
Szukalem w internecie czegoś innego i przypadkiem trafiłem na tę stronę:
http://rail-club.ru/forum/viewtopic.php ... 4&p=293810
a na niej odnośnik do forum większej skali. Tam jest sporo zdjęć EP05 w malowaniu pomarańczowym z różnymi numerami i starszych wersji - dwukolorowe malowania jako EU 05. Może to wniesie coś nowego do dyskusji o malowaniu, lampach, gniazdach, dachu itp.
Szukalem w internecie czegoś innego i przypadkiem trafiłem na tę stronę:
http://rail-club.ru/forum/viewtopic.php ... 4&p=293810
a na niej odnośnik do forum większej skali. Tam jest sporo zdjęć EP05 w malowaniu pomarańczowym z różnymi numerami i starszych wersji - dwukolorowe malowania jako EU 05. Może to wniesie coś nowego do dyskusji o malowaniu, lampach, gniazdach, dachu itp.
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: EP05 MTB, a sprawa polska .... [dyskusja]
Co do EU/EP-05 może warto byłoby się pokusić o przemyślenie jak model powinien być wykonany pod względem technologii produkcji. Jeden z najbardziej charakterystycznych (choć nie jedyny! ...są też lemiesze i różne reflektory PKP ale to już mniej rzuca się w oczy...) wyznacznik różnic pomiędzy poszczególnymi egzemplarzami to GNIAZDO SPRZĘGU WIELOKROTNEGO. Jeśli by więc ten element wykonać jako odlewany oddzielnie i montowany w zależności od produkowanej wersji modelu to w dość łatwy sposób producent mógłby zwiększyć liczbę wariantów a poprzez to sprzedaż!
-
- Posty: 946
- Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: EP05 MTB, a sprawa polska .... [dyskusja]
Chyba po dyskusji nt EP05 

- oelka
- Moderator
- Posty: 2214
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2016
EU05 zamówiono z dużymi obudowami reflektorów, które pozostały bez zmian przez cały okres eksploatacji. Zmieniono tylko układ żarówek, gdyż do połowy lat 60. reflektory świeciły światłem odbitym od odbłyśnika, a później bezpośrednio. Jedyne zmiany, jakie pojawiły się w niektórych EP05 to stosowanie opraw z EU07, przez co reflektor wydaje się większy niż w rzeczywistości.markom pisze:PS. A może były pierwsze EP05 z małymi reflektorami
Poza tym dla zbierających wczesną epokę czwartą ciekawa będzie informacja, że można zestawić skład Warszawa-Praga z E499.1, gdyż lokomotywy te obsługiwały wymiennie z EU05 pociągi w tej relacji na całej trasie od Warszawy do Pragi.
Producenci w większości mają bardzo zachowawcze podejście i planując produkcję modeli biorą pod uwagę sprzedaż w danym kraju ignorując otwarte dla handlu granice. Na tym opierają swoje ryzyko produkcji i sprzedaży. Na czymś w końcu muszą.bankier pisze:Dla mnie jako producenta ważniejszą informacją byłaby popularność modelu w malowaniu przewoźnika z kraju X (np. PKP) w sprzedaży danego typu lokomotywy ogółem. Bo kto Czechom, Słowakom czy Niemcom zabroni kupowania modeli w malaturze PKP (może się okazać, że nad Wisłą sprzedano ich raptem 50 kiedy całkowita sprzedaż zamknęła się wynikiem np. 500 sztuk i była przysłowiowym strzałem w dziesiątkę)?
- drlukasz
- Posty: 1040
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2016
Z całą pewnością nie, ponieważ seria powstała z przebudowy przy okazji pierwszej naprawy głównej z serii EU05. Odbywało się to bodajże od 1969 roku do 1973markom pisze:PS. A może były pierwsze EP05 z małymi reflektorami
-
- Posty: 946
- Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: EP05 MTB, a sprawa polska .... [dyskusja]
Dla producenta liczy się ilość sprzedanych sztuk ,a co za tym zwrot kosztów i zarobek i to jest proste 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Semrush [Bot] i 1 gość