E18, Tillig
Moderator: mod-Tabor
- golab
- Posty: 1365
- Rejestracja: 14 sty 2009, 00:14
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: E18, Tillig
W stosunku do JATTa napęd Tilliga został zmieniony ?
-
- Posty: 240
- Rejestracja: 05 mar 2011, 16:42
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: E18, Tillig
Elektryki E18 na DB w ruchu planowym jezdzily do 3 czerwca 1984r a ich ostatnia szopa to Wurzburg.
- LemingAnadyrski
- Posty: 146
- Rejestracja: 25 lut 2011, 20:41
- Lokalizacja: Wlk.bet.wieś/Mazowsze
- Kontakt:
Re: E18, Tillig
Jakby któryś z kolegów chciał się skusić na tę lokomotywę (niezależnie od wariantu malowania), proponuję pamiętać że koła napędne są dużej średnicy sztywno osadzone w ramie. I Tillig zdaje się mieć spore problemy z wyprodukowaniem takich, na których lokomotywa nie będzie się bujała niczym rybacki kuter na Bałtyku. Druga sprawa to silnik i przeniesienie napędu - głośne, chroboczące lub rzężące (zależy na jaki egzemplarz traficie).
Powyższe spostrzeżenia to niestety nie jednostkowe przypadki (zarówno jeśli chodzi o mnie, jak i innych kolegów (wątek Re: Tillig - problemy z jakością, polecam też poszukać na tt-board.de). Dlatego od pewnego czasu nie mam już żadnej lokomotywy tej skąd innąd urokliwej serii; nie trafiłem na taką, która w satysfakcjonującym stopniu nadawałaby się do jazdy (a użerania się z serwisem, który próbując coś naprawić potrafi więcej sp***, miałem dosyć).
A teraz to, co tygryski lubią najbardziej (i niestety nie będzie to pokaz urokliwych niedoubranych dziewoji, excuse moi: lokomotyw ;-)) - na kolejach DB seria ta dotrwała w ruchu planowym aż do 1983 roku. Na koniec nie były to zbyt prestiżowe pociągi; krótki skład Silberlinge (parę Bn + ABn, być może sterowniczy BDn), w sam raz by pasował. Co więcej, jeśli przykmniemy oko na datę rewizji i numer taborowy, to niebieska wersja DB ep. IV modelu Tilliga nie różni się zbytnio od niektórych egzemplarzy, które dotrwały prawie do samego końca planowej eksploatacji (bo niestety sama 118 013-2 już między 1975 a 1977 r. straciła urokliwe stare reflektory i została przemalowana na biało-granatowo). Problemem przy wyborze ewentualnego docelowego egzemplarza do przenumerowania może być też wydłużona belka zderzakowa, którą posiadała część lokomotyw tej serii. Co ciekawe, do końca dotrwało sporo egzemplarzy z archaicznie wyglądającym napisem "Deutsche Bundesbahn" zamiast nowszego charakterystycznego "kleksa" DB.
Powyższe spostrzeżenia to niestety nie jednostkowe przypadki (zarówno jeśli chodzi o mnie, jak i innych kolegów (wątek Re: Tillig - problemy z jakością, polecam też poszukać na tt-board.de). Dlatego od pewnego czasu nie mam już żadnej lokomotywy tej skąd innąd urokliwej serii; nie trafiłem na taką, która w satysfakcjonującym stopniu nadawałaby się do jazdy (a użerania się z serwisem, który próbując coś naprawić potrafi więcej sp***, miałem dosyć).
A teraz to, co tygryski lubią najbardziej (i niestety nie będzie to pokaz urokliwych niedoubranych dziewoji, excuse moi: lokomotyw ;-)) - na kolejach DB seria ta dotrwała w ruchu planowym aż do 1983 roku. Na koniec nie były to zbyt prestiżowe pociągi; krótki skład Silberlinge (parę Bn + ABn, być może sterowniczy BDn), w sam raz by pasował. Co więcej, jeśli przykmniemy oko na datę rewizji i numer taborowy, to niebieska wersja DB ep. IV modelu Tilliga nie różni się zbytnio od niektórych egzemplarzy, które dotrwały prawie do samego końca planowej eksploatacji (bo niestety sama 118 013-2 już między 1975 a 1977 r. straciła urokliwe stare reflektory i została przemalowana na biało-granatowo). Problemem przy wyborze ewentualnego docelowego egzemplarza do przenumerowania może być też wydłużona belka zderzakowa, którą posiadała część lokomotyw tej serii. Co ciekawe, do końca dotrwało sporo egzemplarzy z archaicznie wyglądającym napisem "Deutsche Bundesbahn" zamiast nowszego charakterystycznego "kleksa" DB.
-
- Posty: 1444
- Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: E18, Tillig
1:1
ze strony: http://pociagipodspecjalnymnadzorem.blo ... orska.html
Elektrowóz pasażerski serii E18 na stacji w Jeleniej Górze 1939 rok.ze strony: http://pociagipodspecjalnymnadzorem.blo ... orska.html
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10621
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: E18, Tillig
Kolejna ślicznotka:
E18:
DOKŁADNA NAZWA MODELU
Elektrolok E18, DR, Ep. III/ Elektrowóz E18, DR, Ep. III
NUMER KATALOGOWY MODELU
02454
ZARZĄD KOLEJOWY
DR
EPOKA
III
Oznaczenie modelu
E18 40
STACJONOWANIE/DATA
Rbd Halle, Bw Leipzig West / 30.09.1960
ELEMENTY SPECYFICZNE
Czarna ostoja i koła
E18:
DOKŁADNA NAZWA MODELU
Elektrolok E18, DR, Ep. III/ Elektrowóz E18, DR, Ep. III
NUMER KATALOGOWY MODELU
02454
ZARZĄD KOLEJOWY
DR
EPOKA
III
Oznaczenie modelu
E18 40
STACJONOWANIE/DATA
Rbd Halle, Bw Leipzig West / 30.09.1960
ELEMENTY SPECYFICZNE
Czarna ostoja i koła
Ostatnio zmieniony 21 cze 2014, 18:38 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 240
- Rejestracja: 05 mar 2011, 16:42
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
- golab
- Posty: 1365
- Rejestracja: 14 sty 2009, 00:14
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: E18, Tillig
bo loka to E18 - seria się nie zmieniła, tylko w IV ep zmienili oznaczenia.
- golab
- Posty: 1365
- Rejestracja: 14 sty 2009, 00:14
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: E18, Tillig
Jeśli byłaby III ep, to na budzie byłoby oznaczenie E18, a nie 118. Co do loga to nie wiem
- Mariusz
- Posty: 2560
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: E18, Tillig
Może się nie znam, ale skoro 4 epoka to powinna być 118 z logiem DB, a tu raz E18 raz 118 i loga niet. Czy aby to na pewno 4 epoka, a nie 3
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10621
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: E18, Tillig
Kolejna ze serii .... tym razem DB w ciekawym malowaniu:
E18/BR118:
DOKŁADNA NAZWA MODELU
Elektrolok E18 034-8, DB, Ep. IV/ Elektrowóz E18 034-8, DB, Ep. IV
NUMER KATALOGOWY MODELU
02455
ZARZĄD KOLEJOWY
DB
EPOKA
IV
Oznaczenie modelu
118 034-8
STACJONOWANIE/DATA
BD Nurnberg, Bw Wurzburg Hbf / 18.04.1973
ELEMENTY SPECYFICZNE
Reflektory czołowe we "wiadrach"
E18/BR118:
DOKŁADNA NAZWA MODELU
Elektrolok E18 034-8, DB, Ep. IV/ Elektrowóz E18 034-8, DB, Ep. IV
NUMER KATALOGOWY MODELU
02455
ZARZĄD KOLEJOWY
DB
EPOKA
IV
Oznaczenie modelu
118 034-8
STACJONOWANIE/DATA
BD Nurnberg, Bw Wurzburg Hbf / 18.04.1973
ELEMENTY SPECYFICZNE
Reflektory czołowe we "wiadrach"
Ostatnio zmieniony 09 cze 2014, 17:51 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 2 razy.
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: E18, Tillig
W składzie z Wrocławia jest tylko eilzug z dostępnych modeli, reszta to wagony produkowane w H0.clipers pisze:Na tej stronce wyjeżdża z Wrocławia- podpięte chyba wszystko co możliwe.
http://www.schlesische-eisenbahnen.de/frame.html
Tu także parę fajnych fotek
http://www.zackenbahn.de/e18.html
Ostatnio zmieniony 07 cze 2013, 10:06 przez Marcin, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 542
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: E18, Tillig
Najbardziej to do E18 DRG pasują chyba Schürzeny? Niestety tylko w setach...
- golab
- Posty: 1365
- Rejestracja: 14 sty 2009, 00:14
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: E18, Tillig
mam już 3 patyczaki DRG - E44, E94 i E95, a wagony tylko Karwendela (stoją z E44) i jakieś 2 osiowe towarowe i donery (stoją z kopciuchami) ... wiem, że to nie miejsce, ale może ktoś by coś doradził
-
- Posty: 179
- Rejestracja: 06 paź 2009, 04:43
- Lokalizacja: Kolorado-USA
- Kontakt:
Re: E18, Tillig
Na tej stronce wyjeżdża z Wrocławia- podpięte chyba wszystko co możliwe.
http://www.schlesische-eisenbahnen.de/frame.html
Tu także parę fajnych fotek
http://www.zackenbahn.de/e18.html
http://www.schlesische-eisenbahnen.de/frame.html
Tu także parę fajnych fotek
http://www.zackenbahn.de/e18.html
Ostatnio zmieniony 07 cze 2013, 09:58 przez clipers, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości