Kilkujadek pisze:Kwestia długości składów powinna zostać definitywnie rozstrzygnięta. W Sosnowcu część składów rozkładowych nie mieściła się na stacjach. Moim zdaniem optymalna długość toru dla stacji osobowych to 2,30-2,50... dla towarowych 3m
Długość torów stacyjnych powinna zależeć od rodzaju stacji i parametrów linii, na której ona leży. Nie można wymagać od małej górskiej stacyjki (450m razem z głowicami) identycznej długości torów co na dużej stacji węzłowej, położonej na dwutorowej linii magistralnej.
W Sosonowcu błędem było wysyłanie zbyt długich składów na stacje, które nie były do tego przygotowane.
Stacje takie jak Grabie czy Żabi Róg mają tory o wystarczającej długości jak na charakter linii, na których leżały. No ale jeśli jakiś fantasta puszcza na taką linię skład złożony z 50 wagonów towarowych, no to sorry, Winnetou...
Po to są (lub powinny być...) SAD-y dla stacji, żeby zawiadowcy wiedzieli, jakie składy mogą wysyłać na które linie...