By działało zawsze dla napięć 0-12V, można np z toru 100% napięcia, polaryzować stabilizator (2 rezystry R jako dzielnik napięcia + 1 tranzystor) i na odcinku izolowanym mamy 50% zasilania (odpowiednio krokami np co 25%) ale to działa dla jednej polaryzacji, w drugą stronę może być gorzej.
Poza tym SEM ze silnika może łatwo przepalić taki prosty układ.
Automatyczna zmiana prędkości lokomotywy
Moderator: mod-Elektryka i DCC
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10874
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
-
- Posty: 126
- Rejestracja: 14 lis 2009, 10:53
- Kontakt:
Re: Automatyczna zmiana prędkości lokomotywy
Wiem że nie realnie ale loki jeżdżą raczej powoli przed połową skali zasilacza a poza tym to nie makieta jeszcze i chodzi o to żeby jazda lokomotyw nie była zbyt monotonna . Siedzimy czasami z synem i nie chce nam się w koło kręcić zasilaczami ....

Ale gdyby zdało egzamin to szyna do pocięcia co któryś odcinek , kilka oporników , lutowanie i tor wyhamowujący jak znalazł ...



Ale gdyby zdało egzamin to szyna do pocięcia co któryś odcinek , kilka oporników , lutowanie i tor wyhamowujący jak znalazł ...
Ostatnio zmieniony 06 sty 2013, 23:45 przez kapitanwasyl, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 745
- Rejestracja: 30 paź 2010, 02:05
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Automatyczna zmiana prędkości lokomotywy
Moim zdaniem to co zrobisz to będzie wyglądało nierealnie ze względu na skok napięcia (jazda np.10V szarpnięcie i jazda na napięciu np.4V) a o ile ma być realne to takich odcinków z rezystorami powinno być parę szt. z jednej jak i z drugiej strony (hamowanie i zwiększenie szybkości) 

Ostatnio zmieniony 06 sty 2013, 23:38 przez Samowarek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 126
- Rejestracja: 14 lis 2009, 10:53
- Kontakt:
Re: Automatyczna zmiana prędkości lokomotywy
Czyli nie można dać dla tylko jedne z szyn tak jak dla diody , dla tylko jednego z biegunów ? Przy czym tory zamykają się w koło .
I czy rezystor powinien być o większej "mocy" W grę wchodzi wjazd 1 oświetlonej diodami loki ,głównie BTTB na zasilaczu Fz 1 lub F 2
Jakieś konkretne dane rezystora - link ?
I czy rezystor powinien być o większej "mocy" W grę wchodzi wjazd 1 oświetlonej diodami loki ,głównie BTTB na zasilaczu Fz 1 lub F 2
Jakieś konkretne dane rezystora - link ?
- Załączniki
-
Forum.jpg
- (24.34 KiB) Pobrany 4297 razy
Ostatnio zmieniony 06 sty 2013, 23:28 przez kapitanwasyl, łącznie zmieniany 5 razy.
- przemekw
- Posty: 223
- Rejestracja: 19 lis 2006, 13:26
- Lokalizacja: śląsk
- Kontakt:
Re: Automatyczna zmiana prędkości lokomotywy
Rezystor... Mozna wyliczyć jego wartość i moc, ale trzeba zmierzyć jaki prąd skład pobiera, a to jest zmienne. Dla ściśle określonej polaryzacji jednej i drugiej szyny można dać stabilizator napięcia...
-
- Posty: 126
- Rejestracja: 14 lis 2009, 10:53
- Kontakt:
Automatyczna zmiana prędkości lokomotywy
Co podłączyć do obwodu fragmentu torowiska (izolowanego) w analogu żeby skład automatycznie zmniejszył prędkość ? Po przejechaniu odcinka powrót do pierwotnej prędkości . Jakiś opornik przed i za złączką izolowaną ? Wiem coś o modułach hamowania ale to za droga inwestycja....
Ostatnio zmieniony 06 sty 2013, 19:46 przez kapitanwasyl, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości