Wymiana szczotek w silniku ER20 Kuehn

Konserwacja i naprawy, części zamienne itd Przeróbki taboru.

Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie

JarUs
Posty: 1452
Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Wymiana szczotek w silniku ER20 Kuehn

Post autor: JarUs »

Tu są smary do "wyboru i koloru" :D byleby był bez kwasu, bez siarki, kontatybilny z plastikiem i nie był penetrujący.
Furia
Posty: 391
Rejestracja: 07 lut 2008, 16:37
Lokalizacja: Dopiewo (E-20)
Kontakt:

Re: Wymiana szczotek w silniku ER20 Kuehn

Post autor: Furia »

Ja smaruję czymś takim : http://inelsc.pl/pl/p/Smar-TF-silikon-teflon-20ml/1182 dobrze trzyma i nie straszne mu wysokie temperatury silnika BTTB;)
JarUs
Posty: 1452
Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Wymiana szczotek w silniku ER20 Kuehn

Post autor: JarUs »

Nie chcę Cię straszyć, ale też kiedyś użyłem tego smaru i posmarowałem łożyska silniczka. I stała się rzecz straszna. :cry: W silniczku BTTB stopiły mi się gniazda szczotek. Smar ten ma właściwości penetrujące (cały silniczek "tłusty", w środku i na zewnątrz), a oprócz tego wykazuje nieznaczne przewodnictwo prądu. !! Szczotki podczas pracy działały jak element grzejny.
Proponuję, zanim go nie złożyłeś, bardzo dokładnie go odtłuścić spirytusem lub tym. !! A do smarowania :arrow: od dłuższego czasu stosuję wazelinę tech. lub inne smary pozbawione kwasów i siarki, bez właściwości penetrujących.
Awatar użytkownika
solar
Posty: 546
Rejestracja: 26 wrz 2007, 17:49
Lokalizacja: Dębica/Zawierzbie
Kontakt:

Re: Wymiana szczotek w silniku ER20 Kuehn

Post autor: solar »

Nie, nie smarowałem łożysk silnika. Użyłem "smaru do mechanizmów precyzyjnych" o nazwie Smar TZ. Jak się okazało ma on (może to tylko ta tubka, którą posiadam) skłonność do paprania - migrowania "tłuszczu" po powierzchni tworzywa. :(
JarUs
Posty: 1452
Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Wymiana szczotek w silniku ER20 Kuehn

Post autor: JarUs »

solar pisze:to niestety smar + pył. Smarowałem jakiś czas temu wałki pomiędzy silnikiem, a wózkami oraz przekładnię ślimakową i podejrzewam, że musiało się coś "przesączyć" bo i silnik był troszkę tłusty. :(
Jak to - "musiało się coś "przesączyć"" ? :shock: Może smarowałeś łożyska silniczka?
Ostatnio zmieniony 25 mar 2013, 21:21 przez JarUs, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
solar
Posty: 546
Rejestracja: 26 wrz 2007, 17:49
Lokalizacja: Dębica/Zawierzbie
Kontakt:

Re: Wymiana szczotek w silniku ER20 Kuehn

Post autor: solar »

to niestety smar + pył. Smarowałem jakiś czas temu wałki pomiędzy silnikiem, a wózkami oraz przekładnię ślimakową i podejrzewam, że musiało się coś "przesączyć" bo i silnik był troszkę tłusty. :(
Ostatnio zmieniony 25 mar 2013, 20:51 przez solar, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10869
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Wymiana szczotek w silniku ER20 Kuehn

Post autor: ArturSchŁ »

Skąd ten brud ? Czy to pył ze startej szczotki ?
Czy może jakiś smar (+ pył) ??
Ostatnio zmieniony 25 mar 2013, 20:36 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
solar
Posty: 546
Rejestracja: 26 wrz 2007, 17:49
Lokalizacja: Dębica/Zawierzbie
Kontakt:

Re: Wymiana szczotek w silniku ER20 Kuehn

Post autor: solar »

Usiadłem dziś jeszcze raz do tematu "co się dzieje z silnikiem" i postanowiłem iść "na całość" :mrgreen: Przystawiłem się ostro do mocowania szczotek i okazało się, że aby dostać się do szczotek silnika trzeba po prostu mocno podważyć tulejki mocujące.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Jak widać na zdjęciach jedna ze sprężynek - z powodu dużego zabrudzenia (zdj. 4) - nie wysuwała szczotki z tulejki, a co za tym idzie nie dociskała jej do komutatora. Dlatego silnik nie pracował płynnie, a czasem nawet nie uruchomił się. Dopiero dociśnięcie silnika w miejscu szczotek pobudzało go do pracy.
Awatar użytkownika
solar
Posty: 546
Rejestracja: 26 wrz 2007, 17:49
Lokalizacja: Dębica/Zawierzbie
Kontakt:

Re: Wymiana szczotek w silniku ER20 Kuehn

Post autor: solar »

Nikt jeszcze tego nie robił? :shock:
Awatar użytkownika
solar
Posty: 546
Rejestracja: 26 wrz 2007, 17:49
Lokalizacja: Dębica/Zawierzbie
Kontakt:

Wymiana szczotek w silniku ER20 Kuehn

Post autor: solar »

Witam!
Czy ktoś z Was wymieniał już szczotki w silniku ER20 Kuehn'a ?? Tak z ciekawości pytam, bo ją konserwowałem i chciałem sprawdzić stan szczotek ale nie bardzo mogłem wymontować dekielki ich osadzenia (ani na wysunięcie, ani na wykręcenie - więc jak?)
Ostatnio zmieniony 29 paź 2012, 22:09 przez solar, łącznie zmieniany 2 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy/przeróbki taboru”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość