Nie wychodzi to jeszcze najlepiej, ale jak to się mówi "pierwsze koty za płoty".
Oświetlenie w lampach oczywiście na diodach smd, ale barwa ich nie mierzi mnie tak jak ich jasność więc wymienię oporniki na większe i powinno to wystarczyć.
Ostatnio zmieniony 14 sty 2013, 08:52 przez clipers, łącznie zmieniany 2 razy.
Nareszcie udało mi się dokończyć to co zacząłem przeszło pół roku temu. Jak na mój gust wyszła trochę "cukierkowo" tak więc przybrudzę ją trochę żeby nabrała powagi.
Ostatnio zmieniony 13 sty 2013, 09:55 przez clipers, łącznie zmieniany 1 raz.
Czy może już ktoś ukończył pracę nad swoją sm-ką i mógł by wrzucić jakieś fotki. Ja co prawda swoją już polutowałem ale dokończyć jej w czasie wakacji nie mam jak, a chętnie bym zobaczył jak wygląda pomalowana, a może i jeżdżąca.
Ostatnio zmieniony 21 cze 2012, 08:24 przez clipers, łącznie zmieniany 1 raz.
Teraz widze. Dzieki wielkie. Dzis rowniez dotarl do mnie dawca do sm-eki. Jesli chodzi o szlifowanie to powinno pojsc gladko ale z ta elektronika to moge miec problem. Czy bedzie jakas instrukcja czy to juz na wlasna reke?
Cz. 16 i 17 to pokrywy piasecznic - montujesz na bocznych pomostach /s. 4 instrukcji, na dolnych zdjęciach są widoczne/. Cz. 41 to pręty osłaniające żaluzje chłodnicy /s. 5, lewe zdjęcie/.
W sumie zaskakują mnie pasy żółto-zielone - zazwyczaj powinny być żółto-czarne. Niestety ze zdjęć trudno to zweryfikować. Skoro dokumentacja tak podaje, trzeba to przyjąć.
Wg dokumentacji powinna być tak pomalowana
1.Czołownica: pasy żółto-pomarańczowe/ciemnozielone
2.Pudło z zewnątrz, pomosty z zewnątrz, reflektory: ciemnozielony
3.Pasy na krawędzi pomostów i drzwiach maszynowni, wywietrzniki na scianach czołowych kabiny: żółto-pomarańczowy
4.Koła bose, korby i oprawki klocków: czerwony
5.Obręcze kół i obwódki tarcz zderzakowych: biały
6.Dach kabiny, pomosty z góry, wnętrza pomostów, stopnie i ich wnęki, zbiorniki paliwa i powietrza: stalowy
7.Reszta w tym poręcze i uchwyty, odgarniacze, wsporniki latarń sygnałowych, kominek wylotu spalin, cięgła i dźwignie hamulcowe oraz wieszaki resorowe: czarny
Ze zdjęć wynika że faktycznie tak ją pomalowano natomiast po naprawie jak napisał gemol prawie na pewno kolorystkę zmieniono.
Ostatnio zmieniony 16 maja 2012, 16:50 przez AK, łącznie zmieniany 1 raz.
Artykuł nt. SM25 był zamieszczony w ŚK 9/2001. Są w nim zdjęcia fabryczne i z pierwszych lat eksploatacji. Z tych zdjęć wynika to, co napisałem w poprzednim poście. Natomiast jak wyglądała u schyłku eksploatacji na PKP i później w przemyśle trudno wyrokować - zdjęć nie posiadam - można jedynie domniemywać, że podczas napraw okresowych malowanie uproszczono i zbliżono do malowań innych lokomotyw.
Na zdjęciach ze strony Fabloku jest przedstawione dokładnie to samo malowanie, o którym pisałem.
Na zdjeciach pochodzacych ze strony FABLOK-u http://www.fablok.com.pl/index.php?l=pl&c=2&id=234
widac rowniez ze przod budy byl malowany w jasniejszym kolorze (zolty/ bialy?).
Moge sie mylic ale wydaje mi sie ze budka maszynisty jest w innym kolorze (ponizej linii okien widac wyrazna kreske) albo tez swiatlo zalamuje sie tak na tych zdjeciach.
Ostatnio zmieniony 15 maja 2012, 17:16 przez clipers, łącznie zmieniany 1 raz.