stacja rokkora

sTTandard - Nasze makiety modułowe

Moderator: mod-Makieta Modułowa

ODPOWIEDZ
rokkor
Posty: 247
Rejestracja: 13 wrz 2009, 09:48
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: stacja rokkora

Post autor: rokkor »

Jeszcze jedno zdjęcie, pokazujące możliwości segmentu zmiany kierunku łuku, wraz z sąsiadującymi z nim segmentami łukowymi:
Obrazek
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2014, 09:04 przez rokkor, łącznie zmieniany 1 raz.
rokkor
Posty: 247
Rejestracja: 13 wrz 2009, 09:48
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: stacja rokkora

Post autor: rokkor »

Moduł, pozwalający na zmianę kierunku łuku, został wykonany:
Obrazek
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2014, 09:06 przez rokkor, łącznie zmieniany 2 razy.
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: stacja rokkora

Post autor: Kilkujadek »

Geometria toru wspaniała ale kolorystyczne zgranie zieleni katastrofalne.
Ostatnio zmieniony 03 lut 2014, 21:24 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 1 raz.
rokkor
Posty: 247
Rejestracja: 13 wrz 2009, 09:48
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: stacja rokkora

Post autor: rokkor »

Wybudowałem nowy moduł, który pozwala na zmianę kierunku łuku - to ten mały brązowy, jeszcze bez trawy.
https://imagizer.imageshack.us/v2/240x3 ... 1/25oo.jpg
Do tej pory 6 modułów łukowych pozwalało tylko na zawrócenie torów o 180 stopni, teraz dzięki temu małemu modułowi (zaledwie 31 cm długości) można będzie ustawić 3 moduły łukowe w kierunku na lewo, a następnie kolejne 3 moduły łukowe w kierunku na prawo i w ten sposób "wyprostować" szlak 2-torowy zelektryfikowany pomiędzy stacjami Tarczyn i Mnichów, znacznie je oddalając od siebie.
Ostatnio zmieniony 03 lut 2014, 20:11 przez rokkor, łącznie zmieniany 5 razy.
rokkor
Posty: 247
Rejestracja: 13 wrz 2009, 09:48
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: stacja rokkora

Post autor: rokkor »

KamilW pisze:Może na nowo powstających segmentach zastosujesz przed końcem torów stacyjnych przejścia rozjazdowe, żebyś mógł bez problemów zrobić oblot lokomotywą i nie musiał wyciągać składu, żeby zwolnić lokomotywę?
Przejścia rozjazdowe przed końcem torów nr 7,8 i 9 chyba są koniecznością i zgodnie z radą Kamila (dziękuję) wykonam je na kwietniowy zlot.
Natomiast w Częstochowie pokazałem skrzynkę z początkiem torów 7, 8 i 9, a w niej kolejne semafory kształtowe - 8 szt. w jednym szeregu.
Obrazek
Ostatnio zmieniony 10 paź 2013, 15:09 przez rokkor, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1077
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: stacja rokkora

Post autor: KamilW »

Może na nowo powstających segmentach zastosujesz przed końcem torów stacyjnych przejścia rozjazdowe, żebyś mógł bez problemów zrobić oblot lokomotywą i nie musiał wyciągać składu, żeby zwolnić lokomotywę?
Ogólnie pomysł rozbudowy bardzo mi się podoba i kibicuję w realizacji.
mareks
Posty: 224
Rejestracja: 04 gru 2012, 09:33
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: stacja rokkora

Post autor: mareks »

Ale chyba będziesz tez musiał zrobić zabezpieczenie na ten wystający kawałek toru ...
Ostatnio zmieniony 21 sie 2013, 20:10 przez mareks, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3238
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: stacja rokkora

Post autor: Maciej »

Tory to jedno - a jak rozwiązałeś łączenie pomiędzy modułami trakcji elektrycznej. I czy jest czynna?
rokkor
Posty: 247
Rejestracja: 13 wrz 2009, 09:48
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: stacja rokkora

Post autor: rokkor »

Tor rozsuwany Tilliga, wsuwkami wpięty do toru na segmencie C2 (podkład korkowy), jest przygotowany do wydłużenia swojej długości i połączenia się z torem na segmencie C (podkład koloru brązowego):
Obrazek

Wydłużenie toru, a właściwie każdej szyny osobno, to kwestia 15 sek. Oto efekt:
Obrazek

Segmenty C i C2 zostały pomyślnie połączone torem:
Obrazek
Największa kapryśnica z moich lokomotyw - TKt3 - pewnie i stabilnie przejechała po tym torze z segmentu C na C2. Pozostaje teraz podłączyć sterowanie rozjazdami, malowanie szyn i szutrowanie torów, wsadzenie semaforów kształtowych i takie upiększenie terenu, by jedynie wprawne oko wypatrzyło, w którym miejscu jest połączenie segmentów C i C2.
Ostatnio zmieniony 21 sie 2013, 19:54 przez rokkor, łącznie zmieniany 2 razy.
mareks
Posty: 224
Rejestracja: 04 gru 2012, 09:33
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: stacja rokkora

Post autor: mareks »

No i taki scenariusz jest sensowny i wykonalny na poskrecanych segmentach .Ciekawi mnie efekt koncowy :) powodzenia
rokkor
Posty: 247
Rejestracja: 13 wrz 2009, 09:48
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: stacja rokkora

Post autor: rokkor »

mareks pisze:chyba ze chcesz miec podklady stale ale tylko szyny ruchome ..... :/
Rozsunięcie samych szyn jest dla mnie podstawową kwestią, gdyż te 5mm daje mi komfort połączenia toru na dwóch segmentach.
Bez możliwości wydłużania toru jako ostatniej czynności (co daje mi tor rozsuwany) musiałbym postawić segment C na boku, wstawić we wsuwki tor nierozsuwany i na ten tor nierozsuwany nadziewać segment C2 (powinienem stać od strony wierzchniej, bo inaczej nie kontroluję tego nadziewania) a dopiero potem przejść na drugą stronę i śrubami łączyć segmenty C i C2 (muszę to robić od strony spodniej segmentów). Są to dla mnie stresujące czynności, bo na nich jest 8 semaforów i trochę elementów sieci trakcyjnej - w razie upadku segmentów strata rzędu 3 tys. zł.
Przy możliwości wydłużania toru jako ostatniej czynności wpierw łączę segmenty C i C2 śrubami, wkręcam nogi i stawiam połączone segmenty w pozycji poziomej (bezpiecznej), a dopiero wtedy - już bez stresu - łączę tory torem rozsuwanym.
Ostatnio zmieniony 21 sie 2013, 13:45 przez rokkor, łącznie zmieniany 1 raz.
mareks
Posty: 224
Rejestracja: 04 gru 2012, 09:33
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: stacja rokkora

Post autor: mareks »

Ale jezeli chcesz wsuwac i rozsuwac szyny to musi byc pusta przestrzen pomiedzy podkladami bo inaczej sie nie bedzie dalo , chyba ze chcesz miec podklady stale ale tylko szyny ruchome ..... :/
rokkor
Posty: 247
Rejestracja: 13 wrz 2009, 09:48
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: stacja rokkora

Post autor: rokkor »

ArturSchŁ pisze:A w tej części rozsuwanej nie tłuczniujemy, bo jeśli tak, to długość toru też jest ustawiona (przez tłuczeń) na konkretną wartość.
Niewystarczająco opisałem, więc uzupełniam. Podkłady toru rozsuwanego mają stałą długość i według nich liczona długość toru ma konkretną długość 82 mm. Produkowany przez Tilliga tor rozsuwany zawiera 4 odcinki szyn, w połowie tego toru ścięte pod bardzo ostrym kątem tak, że szyny te zachodzą na siebie i dają możliwość przesuwania względem siebie o ok.5 mm. O te 5 mm można je wysunąć z jednej strony i oczywiście pod tymi 5-oma mm nie ma podkładu pod szyną. Ale tłuczeń może być.
Ostatnio zmieniony 20 sie 2013, 14:56 przez rokkor, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10804
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: stacja rokkora

Post autor: ArturSchŁ »

rokkor pisze:Rozsuwanie tego toru, (...), polega na wysunięciu samych szyn z jednej strony. Z drugiego końca tego toru szyny są na sztywno przymocowane do podkładów.
A w tej części rozsuwanej nie tłuczniujemy, bo jeśli tak, to długość toru też jest ustawiona (przez tłuczeń) na konkretną wartość.
Ale Ok, powodzenia.
:)
rokkor
Posty: 247
Rejestracja: 13 wrz 2009, 09:48
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: stacja rokkora

Post autor: rokkor »

ArturSchŁ pisze:Cięty z fleksa ma tę zaletę, że szyny są luźne względem podkładów z tłuczniem,
W torze rozsuwanym, o którym wyżej pisałem, też szyny w jednej strony są luźne względem podkładów. Rozsuwanie tego toru, ograniczone do 5-7mm, polega na wysunięciu samych szyn z jednej strony. Z drugiego końca tego toru szyny są na sztywno przymocowane do podkładów, ale to mi już nie przeszkadza. Spróbuję, zobaczę i oczywiście zdam relację z mojej próby.
Ostatnio zmieniony 20 sie 2013, 14:17 przez rokkor, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Makieta Modułowa”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości