wmac27_MakieTTa
Moderator: mod-Makieta
- wmac27
- Posty: 398
- Rejestracja: 23 paź 2006, 09:28
- Lokalizacja: Dolice
- Kontakt:
Re: wmac27_MakieTTa
Przeprojektowano wjazdy na stację główną od strony E. Jest nowy "anglik" do wjazdu na lokomotywownię. Stacja górna też gotowa. Postanowiłem wykonywać wjazdy na stację w technice modułowej, aby w razie awarii napędu było łatwiej wymontować moduł i wymienić uszkodzoną część. Zamontowano już monitor SRK.
Mam kłopoty z wklejeniem zdjęć, używając załącznika, ale daję linka gdzie można sobie obejrzeć wklejone fotki. Później wkleję fotki tradycyjnie.
http://www.zkmk.pl/forum/viewtopic.php? ... f550cc74ea
Mam kłopoty z wklejeniem zdjęć, używając załącznika, ale daję linka gdzie można sobie obejrzeć wklejone fotki. Później wkleję fotki tradycyjnie.
http://www.zkmk.pl/forum/viewtopic.php? ... f550cc74ea
Ostatnio zmieniony 15 gru 2011, 10:04 przez wmac27, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 454
- Rejestracja: 17 sty 2011, 23:13
- Lokalizacja: Chorzów
- Kontakt:
Zwrotnica
Chodziło mi o zwrotnicę widoczną na przerobionej fotce przez Mariusza z 28 lutego po prawej stronie przy dwóch żółtych plamach na makiecie i końcu białych linii. Proponuję wykonać połączenie lokomotywowni dokładnie jak on to wrysował białą linią, nie skrócisz sobie w ten sposób torów stacyjnych. Widoczną na zdjęciu zwrotnicę którą zaznaczyłeś po prostu wymontuj. Proponuję Ci wykonać wyprowadzenie do lokomotywowni wg pomysłu Mariusza z rozwidleniem na dwa tory, jeden będzie przebiegał równolegle do toru stacyjnego i będzie się kończył na drugim końcu stacji (będzie to towarowy tor z funkcją obiegu składów), z drugiego wyprowadzonego toru możesz odprowadzić tory do budynku lokomotywowni i na bocznice techniczne, koniecznie włącz go później gdy zwęża Ci się makieta z powrotem do toru "towarowego".
Miłych przemyśleń. Jak coś wpadnie Ci do głowy to zrób szkic choćby odręczny samej lokomotywowni. Może będę Ci mógł podsunąć jakiś pomysł.
Miłych przemyśleń. Jak coś wpadnie Ci do głowy to zrób szkic choćby odręczny samej lokomotywowni. Może będę Ci mógł podsunąć jakiś pomysł.
- wmac27
- Posty: 398
- Rejestracja: 23 paź 2006, 09:28
- Lokalizacja: Dolice
- Kontakt:
Re: wmac27_MakieTTa
Tak, ale. Budując tor nr 8 z DKW lub EW2 na stronie "W" skracam tor 7 o ok. 25 cm.Mariusz pisze:... rozjazd łukowy w czerwone kółko skracasz sobie tor nr 7.
Od strony "E" są 2 opcje (rozjazdy wstawiam przed IBW, wjazd od "E"):
- montuję EW2-L do lokomotywowni i wtedy długość "7" jest skrócona o te 25 cm i wynosi ok 160cm, co uważam za wystarczającą aż nadto.
- montuję EW2-R i wtedy muszę przesunąć wszystkie IBW na stronie "E" o pół długości tegoż rozjazdu. Tor "7" ma ok. 150 cm.
Tak, myślę o tym. Fakt, lokomotywownia zyska na funkcjonalności.... Proponowałem Ci zabudowanie rozjazdu do szopy na samym początku stacji, ... jednocześnie urozmaici Ci lokomotywownię. Przemyśl to.
Ostatnio zmieniony 18 mar 2011, 21:19 przez wmac27, łącznie zmieniany 2 razy.
- Mariusz
- Posty: 2544
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: wmac27_MakieTTa
Wkładając rozjazd łukowy w czerwone kółko skracasz sobie tor nr 7.
Proponowałem Ci zabudowanie rozjazdu do szopy na samym początku stacji, co wydłuży tor nr 7 i jednocześnie urozmaici Ci lokomotywownię. Przemyśl to.
Proponowałem Ci zabudowanie rozjazdu do szopy na samym początku stacji, co wydłuży tor nr 7 i jednocześnie urozmaici Ci lokomotywownię. Przemyśl to.
- wmac27
- Posty: 398
- Rejestracja: 23 paź 2006, 09:28
- Lokalizacja: Dolice
- Kontakt:
Re: Moje przemyślenia
Czy to ta zielona EW1-L Ciebie niepokoi? Jest skasowana. Będzie dodatkowy tor nr 8, do lokomotywowni, zaczynający się rozjazdem DKW od strony Zachodniej i kończący się rozjazdem IBW-R (czerwony) na stronie Wschodniej.adrian pander pisze: ... Nie wiem do czego masz tam wbudowaną zwrotnicę lewą?

Układ torów w lokomotywownie jeszcze nie został zaprojektowany ostatecznie.
Ostatnio zmieniony 17 mar 2011, 08:40 przez wmac27, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 454
- Rejestracja: 17 sty 2011, 23:13
- Lokalizacja: Chorzów
- Kontakt:
Moje przemyślenia
Popieram zmiany na górnej stacji, jest teraz bardziej praktyczna.
Co do wjazdu do lokomotywowni to popieram wykonać wyprowadzenie dodatkowego toru jak na zdjęciu z żółtymi kreskami, umożliwi to wyjazd z lokomotywowni na obie głowice stacji, dodatkowo można tym torem puścić pociąg towarowy bez postoju na stacji przy peronie.
Proponuję rozważyć również jako uzupełnienie układu torowego poprowadzić tor na łuku jak wcześniej proponował kolega Mariusz. Wyprowadzić ten tor z użyciem żeberka.
Nie wiem do czego masz tam wbudowaną zwrotnicę lewą?
Proponuję ją wyjąć gdyż w tym miejscu mogą Ci się wykolejać i rozczepiać wagony, gdyż z długiego łuku w lewo pociąg nagle przejedzie w prawy łuk na zwrotnicy a następnie jak podejrzewam ponownie w lewo za zwrotnicą, niestety często długie wagony np. typu "m" nie "lubią" zmiany łuku bez krótkiego przejścia przez prostą. Połóż sobie taki tor, czyli ostry łuk w jedną a następnie w drugą stronę, postaw długie wagony i zaobserwuj zachowanie się sprzęgów i KKS, w miejscu zmiany kierunku, następuje wtedy maksymalne wychylenie KKS w przeciwne strony, często w takim stanie wykoleja się wagon w szczególności 2 osiowy w przejściu zmiany wygięcia. Jest to spowodowane oddziaływaniem sił pochodzących z KKS. W przypadku gdy nie ma innej możliwości wystarczy wbudować krótki odcinek prosty np. 41 mm, który wyeliminuje problem. Ja tak zrobiłem u siebie i problem przestał istnieć.
Co do wjazdu do lokomotywowni to popieram wykonać wyprowadzenie dodatkowego toru jak na zdjęciu z żółtymi kreskami, umożliwi to wyjazd z lokomotywowni na obie głowice stacji, dodatkowo można tym torem puścić pociąg towarowy bez postoju na stacji przy peronie.
Proponuję rozważyć również jako uzupełnienie układu torowego poprowadzić tor na łuku jak wcześniej proponował kolega Mariusz. Wyprowadzić ten tor z użyciem żeberka.
Nie wiem do czego masz tam wbudowaną zwrotnicę lewą?
Proponuję ją wyjąć gdyż w tym miejscu mogą Ci się wykolejać i rozczepiać wagony, gdyż z długiego łuku w lewo pociąg nagle przejedzie w prawy łuk na zwrotnicy a następnie jak podejrzewam ponownie w lewo za zwrotnicą, niestety często długie wagony np. typu "m" nie "lubią" zmiany łuku bez krótkiego przejścia przez prostą. Połóż sobie taki tor, czyli ostry łuk w jedną a następnie w drugą stronę, postaw długie wagony i zaobserwuj zachowanie się sprzęgów i KKS, w miejscu zmiany kierunku, następuje wtedy maksymalne wychylenie KKS w przeciwne strony, często w takim stanie wykoleja się wagon w szczególności 2 osiowy w przejściu zmiany wygięcia. Jest to spowodowane oddziaływaniem sił pochodzących z KKS. W przypadku gdy nie ma innej możliwości wystarczy wbudować krótki odcinek prosty np. 41 mm, który wyeliminuje problem. Ja tak zrobiłem u siebie i problem przestał istnieć.
- wmac27
- Posty: 398
- Rejestracja: 23 paź 2006, 09:28
- Lokalizacja: Dolice
- Kontakt:
- wmac27
- Posty: 398
- Rejestracja: 23 paź 2006, 09:28
- Lokalizacja: Dolice
- Kontakt:
- Mariusz
- Posty: 2544
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: wmac27_MakieTTa
W rzeczywistości spotyka się różne rozwiązania i rozjazdy nawet w środku toru/peronu znajdziesz na naszych stacjach. Rób tak aby Tobie pasowało i nie utrudniało później jazd.
W Pile jest podobne rozwiązanie, a kiedyś było ich jeszcze trzy.
A może taki zrobisz dodatkowy wjazd na szopę oprócz tamtego w peronach

W Pile jest podobne rozwiązanie, a kiedyś było ich jeszcze trzy.
A może taki zrobisz dodatkowy wjazd na szopę oprócz tamtego w peronach


Ostatnio zmieniony 28 lut 2011, 13:05 przez Mariusz, łącznie zmieniany 1 raz.
- wmac27
- Posty: 398
- Rejestracja: 23 paź 2006, 09:28
- Lokalizacja: Dolice
- Kontakt:
Re: wmac27_MakieTTa
Hmm. W tym miejscu bedzie najlepiej?darasekp pisze:Na wysokości żółtego pojemnika na regale

Jeżeli tak zrobię to czy tor "7" bedzie mó wykorzystywany jako tor do peronu 4 dla pociągów wjeżdżających z Zachodu? Czy zlikwidować dostęp do peronu 4 od toru 7, który bedzie torem dojazdowym/manewrowym do lokomotywowni?
Dla lepszej orientacji: tory od czerwonej strzałki to 7, 6 i tak do 1; odpowiednio perony: 4, 3 ,2 i 1 przy budynku dworcowym. Oznaczenia są tymczasowe.
- tydzial
- Posty: 892
- Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
- Lokalizacja: Szczecin Pogodno
- Kontakt:
Re: wmac27_MakieTTa
W to właśnie miejsce.
- daraśekp
- Posty: 979
- Rejestracja: 22 mar 2010, 19:58
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: wmac27_MakieTTa
Na wysokości żółtego pojemnika na regale
- wmac27
- Posty: 398
- Rejestracja: 23 paź 2006, 09:28
- Lokalizacja: Dolice
- Kontakt:
- tydzial
- Posty: 892
- Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
- Lokalizacja: Szczecin Pogodno
- Kontakt:
Re: wmac27_MakieTTa
Widzę że nabrałeś rozpędu ten rozjazd do zjazdu do szopy daj wyżej tak jak jest ten poszerzenie wyjdą dłuższe tory zjazdowe będzie lepszy efekt wizualny.
- wmac27
- Posty: 398
- Rejestracja: 23 paź 2006, 09:28
- Lokalizacja: Dolice
- Kontakt:
Re: wmac27_MakieTTa
Część wschodnia stacji - gotowa.

Fotka całej stacji:

W wschodniej części jest miejsce na małą lokomotywownię. Będzie tam szopa na 2 lokomotywy, miejsce do nawęglania parowozów. Jeszcze nie ma ostatecznego projektu lokomotywowni, ale może ktoś, coś doradzi.
Oczywiście jeden z torów będzie przeznaczony do programowania lokomotyw.


Fotka całej stacji:

W wschodniej części jest miejsce na małą lokomotywownię. Będzie tam szopa na 2 lokomotywy, miejsce do nawęglania parowozów. Jeszcze nie ma ostatecznego projektu lokomotywowni, ale może ktoś, coś doradzi.
Oczywiście jeden z torów będzie przeznaczony do programowania lokomotyw.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość