Problem z ucyfrowieniem BR221 BTTB
Moderator: mod-Elektryka i DCC
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Problem z ucyfrowieniem BR221 BTTB
Jaki dekoder zastosowałeś? Może ma zbyt małą obciążalność wyjść?
- Jacula
- Posty: 541
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 22:02
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Problem z ucyfrowieniem BR221 BTTB


- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10876
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Problem z ucyfrowieniem BR221 BTTB
Zamieściłem opis przeróbki BR211 (BTTB). Masz schemat, opis, instrukcję. Zakładam, że sprawdziłeś czy masz zgodnie.
Jeśli dekoder jest na postawce, to bez problemu sprawdzamy go w innej lokomotywie. Jeśli lutowany, to ponownie sprawdzamy czy prawidłowo polutowany.
Dla uproszczenia i pewności testu pozostawiamy tylko 4 przewody : 2 do kół (czerwony i czarny) oraz 2 do silnika (pomarańczowy i szary), resztę izolujemy od siebie owijając końcówki przewodów np przezroczystą taśmą klejącą (lub inną).
Stawiamy na tor, podłączamy system DCC.
Pierwszą rzeczą jest wydanie jakiegokolwiek polecenia i sprawdzenie czy loka (=dekoder) reaguje.
Proponuję zresetować dekoder czyli na CV8 wysłać wartość 33 (albo 8, zobacz w książeczce dekodera) i obserwujemy czy dekoder przyjął polecenie = minimalnie ruszy (i stanie).
Jeśli tak się stało to OK, jeśli nie, to sprawdzamy czy wszystko kontaktuje i powtarzamy.
Jeżeli dekoder reaguje możemy sprawdzać dalej.
Dekoder ma teraz ustawiony adres 3, ruszamy i sprawdzamy jak się rusza.
Niczego więcej nie ustawiamy, nie ruszamy CV-ek - powinno być OK.
Jeśli nadal mamy problemy ze silnikiem (skokowa lub rwana praca) podpinamy inny silnik i obserwujemy co się zmieniło.
Zasilanie silnika w DCC działa na innej zasadzie niż w analogu, gdzie wiadomo, podajemy napięcie od 0 do 12 V w sposób ciągły. W DCC podajemy ok 16V szpilkami, a procentowe wypełnienie czasu impulsów reguluje moc dostarczoną do silnika.
Przy wyższym napięciu zasilającym (czyli w DCC) zabrudzenia i straty na łączówkach (komutatorze) przestają mieć znaczenie, więc silnik POWINIEN działać lepiej
Jeśli dekoder jest na postawce, to bez problemu sprawdzamy go w innej lokomotywie. Jeśli lutowany, to ponownie sprawdzamy czy prawidłowo polutowany.
Dla uproszczenia i pewności testu pozostawiamy tylko 4 przewody : 2 do kół (czerwony i czarny) oraz 2 do silnika (pomarańczowy i szary), resztę izolujemy od siebie owijając końcówki przewodów np przezroczystą taśmą klejącą (lub inną).
Stawiamy na tor, podłączamy system DCC.
Pierwszą rzeczą jest wydanie jakiegokolwiek polecenia i sprawdzenie czy loka (=dekoder) reaguje.
Proponuję zresetować dekoder czyli na CV8 wysłać wartość 33 (albo 8, zobacz w książeczce dekodera) i obserwujemy czy dekoder przyjął polecenie = minimalnie ruszy (i stanie).
Jeśli tak się stało to OK, jeśli nie, to sprawdzamy czy wszystko kontaktuje i powtarzamy.
Jeżeli dekoder reaguje możemy sprawdzać dalej.
Dekoder ma teraz ustawiony adres 3, ruszamy i sprawdzamy jak się rusza.
Niczego więcej nie ustawiamy, nie ruszamy CV-ek - powinno być OK.
Jeśli nadal mamy problemy ze silnikiem (skokowa lub rwana praca) podpinamy inny silnik i obserwujemy co się zmieniło.
Zasilanie silnika w DCC działa na innej zasadzie niż w analogu, gdzie wiadomo, podajemy napięcie od 0 do 12 V w sposób ciągły. W DCC podajemy ok 16V szpilkami, a procentowe wypełnienie czasu impulsów reguluje moc dostarczoną do silnika.
Przy wyższym napięciu zasilającym (czyli w DCC) zabrudzenia i straty na łączówkach (komutatorze) przestają mieć znaczenie, więc silnik POWINIEN działać lepiej

-
- Posty: 627
- Rejestracja: 14 kwie 2006, 09:52
- Lokalizacja: Görlitz
- Kontakt:
Re: Problem z ucyfrowieniem BR221 BTTB
A te śmieszne kondensatorki to mam nadzieję że kolega usunął z układu?, po ich usunięciu lokomotywa w analogu nie pojedzie, podłączenie dekodera 6 polowego jest banalnie proste i nie da się tam nic skopać.
W razie problemów można do nas wysłać czy to loka czy dekoder do testów na testerze, choć nie bardzo mi się chce wierzyć aby tak sobie "padł".
W razie problemów można do nas wysłać czy to loka czy dekoder do testów na testerze, choć nie bardzo mi się chce wierzyć aby tak sobie "padł".
- Jacula
- Posty: 541
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 22:02
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Problem z ucyfrowieniem BR221 BTTB
Koledzy,
mam taki problem. Montowałem dziś do BR221 BTTB dekoder Kuehn N025. Loczka wyczyszczona, silnik (BTTB)także, w analogu reaguje od pierwszych kreseczek zasilacza. Po zamontowaniu dekodera i postawieniu na tory wystąpiły takie objawy:
Ledy oświetlenia żarzyły sie delikatnie (białe w obu kierunkach - czerwonych nie zakładałem)
Po przekręceniu gałki Multimausa na jazdę silnik kilka razy obrócił skokowo osią, po zmianie kierunku tak samo i umilkł.
Sprawdziłem: połączenia dekodera zrobione prawidłowo wedle instrukcji, adres ustawiony prawidłowo, Fahrstufenanzahl (Step-Modus) również zgodny (próbowałem różne ustawienia). Reset dekodera nic nie daje. Próbowałem też oba ustawienia CV9 - bez efektu.
Pomóżcie proszę, może ktoś się spotkał z czymś takim? Czy problem leży jeszcze w jakichś ustawieniach, czy uszkodzony jest dekoder?
mam taki problem. Montowałem dziś do BR221 BTTB dekoder Kuehn N025. Loczka wyczyszczona, silnik (BTTB)także, w analogu reaguje od pierwszych kreseczek zasilacza. Po zamontowaniu dekodera i postawieniu na tory wystąpiły takie objawy:


Sprawdziłem: połączenia dekodera zrobione prawidłowo wedle instrukcji, adres ustawiony prawidłowo, Fahrstufenanzahl (Step-Modus) również zgodny (próbowałem różne ustawienia). Reset dekodera nic nie daje. Próbowałem też oba ustawienia CV9 - bez efektu.
Pomóżcie proszę, może ktoś się spotkał z czymś takim? Czy problem leży jeszcze w jakichś ustawieniach, czy uszkodzony jest dekoder?
Ostatnio zmieniony 30 maja 2010, 00:14 przez Jacula, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości