Ze swego doświadczenia dodam kilka informacji które się może przydadzą:
1. Do kalkowania warto zaopatrzyć się w chemię kalkową czyli zestaw set+sol (jedna oszadza kalkę w miejscu druga zmiękcza "film" i ułatwia osadzanie kalki w zagłębieniach np wagony konstrukcji deskowej)
2. Kalki znacznie lepiej nakłada się na powierzchnię błyszczącą (zdecydowanie polecam polakierowanie przed kalkowaniem)
3. Kalki są bardzo cienkie co jest w zasadzie ogromną zaletą (po prawidłowym nałożeniu w zasadzie nie widać "filmu") ale kosztem jest niebezpieczeństwo porwania kalek
4. Do wycinania potrzebny skalpel lub dobry wąski nóż
5. Proponuję się zaopatrzyć w dobre szkła zegarmistrzowskie (lupa nagłowna) UWAGA: kalki są białe na białym papierze!!!
6. Co się wiąże z poprzednim: bardzo dobre oświetlenie stanowiska pracy. Ostatnio kalkowanie przypłaciłem koniecznością rehabilitacji kręgosłupa szyjnego
7. Po kalkowaniu koniecznie polakierować - ja używam semimatu
8. Nie wszystkie kolorowe kalki Allegratki są rewelacyjne, zdarzają się przesunięcia kolorów
P.S. No i musisz mieś własną dokumentację
