Nie przesadzaj, to akurat było efektem za krótkiego kabla a nie niuansami w profilachostrak pisze: Powoduje to koszmarne sytuacje jak np. miki siedzący przy stacji tyłem do publiczności z publiką chodząca mu po głowie!
Problem symetryzacji profili dwutorowych w sTTandardzie.
Moderator: mod-Makieta Modułowa
- 
				miki
 - Posty: 1271
 - Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
 - Lokalizacja: Pruszków
 - Kontakt:
 
Re: Problem symetryzacji profili dwutorowych w sTTandardzie.
- 
				Kilkujadek
 - Posty: 3295
 - Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
 - Lokalizacja: Ciechanów
 - Kontakt:
 
Re: Problem symetryzacji profili dwutorowych w sTTandardzie.
Moduły dwutorowe często bywały zapchajdziurą dla jednotorowych więc kurczowe trzymanie się symetrii dla jednotoru mnie nie dziwi.T_Domagalski pisze:Propozycja nr 2:...
O reszcie pisałem już wcześniej więc nie warto się powtarzać...
I dla tego ma cierpieć makieta bo Ostrak ma kaprys postawić sobie chałupę na środku modułuostrak pisze:Po pierwsze dla uzyskania miejsca z jednej strony...
					Ostatnio zmieniony 06 cze 2009, 09:20 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
																
						- ostrak
 - Posty: 254
 - Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:00
 - Lokalizacja: 54*N 19,5*E
 - Kontakt:
 
Re: Problem symetryzacji profili dwutorowych w sTTandardzie.
Po pierwsze dla uzyskania miejsca z jednej strony bez konieczności przesuwania torów w strone jednej z krawędzi modułu, pewnie oczywiście można to osiągnąć np. projektując szerszą skrzynkę ale burzy to układ makiety i powoduje paskudne uskoki, a ewentualne przesunięcie torów na realistycznej makiecie do jednej z krawędzi powoduje znaczne wydłużenie odcinka (łuk o dużym promieniu). Po drugie jak projektuje moduł np. stacji to z założeniem, że jedna strona jest dla operatora, a druga dla publiczności i nie zamierzam w żaden sposób tego odwracać. Powoduje to koszmarne sytuacje jak np. miki siedzący przy stacji tyłem do publiczności z publiką chodząca mu po głowie!
			
			
									
																
						- T_Domagalski
 - Moderator
 - Posty: 2089
 - Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
 - Lokalizacja: Warszawa
 - Kontakt:
 
Re: Problem symetryzacji profili dwutorowych w sTTandardzie.
Propozycja nr 2:
Szerokość profili zostaje bez zmian (300 i 500mm). Symetryzacja dokonana jedynie poprzez odcięcie 18mm od dawnej północnej strony i dodanie tyle samo od strony południowej.
Z "rzeszota" otworów, oprócz dwóch środkowych, pozostały tylko te bliższe środka - pozostałe wychodziły za bardzo na ściany boczne.

Takim układem otworów można się łączyć ze starymi modułami pod warunkiem, że te będą miały pełen komplet otworów. Z modułami jednotorowymi też się można teoretycznie łączyć, ale z dolnych otworów pasować będą tylko te z jednej strony...
Ewentualnie (ale tylko po to, żeby było bardziej elegancko) można przesunąć otwory o 18mm i uzyskać profil jak poniżej. Problem w tym, że w obecnych modułach trzeba by wiercić kolejny, trzeci zestaw otworów
 . No i łączenie z modułami jednotorowymi będzie możliwe tylko na jedną śrubę. 
 

			
			
									
																
						Szerokość profili zostaje bez zmian (300 i 500mm). Symetryzacja dokonana jedynie poprzez odcięcie 18mm od dawnej północnej strony i dodanie tyle samo od strony południowej.
Z "rzeszota" otworów, oprócz dwóch środkowych, pozostały tylko te bliższe środka - pozostałe wychodziły za bardzo na ściany boczne.

Takim układem otworów można się łączyć ze starymi modułami pod warunkiem, że te będą miały pełen komplet otworów. Z modułami jednotorowymi też się można teoretycznie łączyć, ale z dolnych otworów pasować będą tylko te z jednej strony...
Ewentualnie (ale tylko po to, żeby było bardziej elegancko) można przesunąć otwory o 18mm i uzyskać profil jak poniżej. Problem w tym, że w obecnych modułach trzeba by wiercić kolejny, trzeci zestaw otworów

- 
				Kilkujadek
 - Posty: 3295
 - Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
 - Lokalizacja: Ciechanów
 - Kontakt:
 
Re: Problem symetryzacji profili dwutorowych w sTTandardzie.
A podstawą budowy makiet modułowych jest uniwersalność łączenia jej segmentów.
  
			
			
													Dywersantostrak pisze:Dla mnie asymetryczne mogą zostać...
					Ostatnio zmieniony 06 cze 2009, 09:17 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
																
						- ArturSchŁ
 - Administrator
 - Posty: 10977
 - Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
 - Lokalizacja: Rumia
 - Kontakt:
 
Re: Problem symetryzacji profili dwutorowych w sTTandardzie.
...i co z tego, że masz trochę więcej miejsca (ale tylko z jednej strony), gdy po obróceniu modułu o 180 stopni nie połączysz go z sąsiednimiostrak pisze:... zaletą jest to, że z jednej strony jest więcej miejsca ...
- ostrak
 - Posty: 254
 - Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:00
 - Lokalizacja: 54*N 19,5*E
 - Kontakt:
 
Re: Problem symetryzacji profili dwutorowych w sTTandardzie.
Dla mnie asymetryczne mogą zostać, ich zaletą jest to, że z jednej strony jest więcej miejsca np. na budynki czy bocznice kolejowe, bez konieczności przesuwania torów. Ale jak większość budowniczych dwutoru, zdecyduje się na zmiany to się przyłącze.T_Domagalski pisze:Z tego, co wiem, to wszystkim asymetria dwutoru przeszkadza.
- 
				Kilkujadek
 - Posty: 3295
 - Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
 - Lokalizacja: Ciechanów
 - Kontakt:
 
Re: Problem symetryzacji profili dwutorowych w sTTandardzie.
O - i teraz można zacząć sensowną dysputę.
Podstawą opracowania nowej normy musi być przynajmniej quasi kompatybilność ze sTTandardem. Swoje frustracje wylałem na S2Tandard co nie znaczy, że wszystko jest dopracowane. Warto skorzystać z innych norm - N i HO. Przy okazji zamiast powielać istniejące konstrukcje co wprost prowadzi do FREMO (kolejny ślepy kanał z powodu innego rozstawu torów >przelotki), można zrobić coś lepszego i nowocześniejszego
			
			
									
																
						Podstawą opracowania nowej normy musi być przynajmniej quasi kompatybilność ze sTTandardem. Swoje frustracje wylałem na S2Tandard co nie znaczy, że wszystko jest dopracowane. Warto skorzystać z innych norm - N i HO. Przy okazji zamiast powielać istniejące konstrukcje co wprost prowadzi do FREMO (kolejny ślepy kanał z powodu innego rozstawu torów >przelotki), można zrobić coś lepszego i nowocześniejszego
- T_Domagalski
 - Moderator
 - Posty: 2089
 - Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
 - Lokalizacja: Warszawa
 - Kontakt:
 
Re: Problem symetryzacji profili dwutorowych w sTTandardzie.
Z tą propozycją doklejania to może przesadziłem...Grzegorz TT pisze:A jak sobie wyobrażałeś symetrię na istniejących modułachDoklejanie
Rżnięcie
![]()
Przecież to jest ingerencja w konstrukcje skrzynek która musi się skończyć porażką.
Ale to były tylko takie pomysły "na gorąco".
Zdaje sobie sprawę z tego, że zmiany w profilach to najtrudniejsze i najgroźniejsze zmiany. Elektrykę można było zerwać, trawę Fallera w ostateczności też by się dało. Ale zwężenie, poszerzenie modułu lub zmianę profilu najlepiej zrealizować... budując ten moduł od początku.
Z tego, co wiem, to wszystkim asymetria dwutoru przeszkadza.Grzegorz TT pisze:Pytanie jest inne - co sTTandard zrobi w przyszłości
Dlatego powinno się coś z tym zrobić teraz, kiedy modułów jest jeszcze nie tak dużo, zanim powstaną następne moduły, powielające obecne niedogodności...
- 
				Paweł Basiński
 - Posty: 583
 - Rejestracja: 09 kwie 2006, 16:51
 - Lokalizacja: Warszawa
 - Kontakt:
 
Re: Problem symetryzacji profili dwutorowych w sTTandardzie.
Wg mnie trzeba będzie równolegle 2 sttandardy prowadzić:
- stary - wychodzący z użycia
- nowy symetryczny - zalecany i jedyny słuszny
tylko zaraz będzie larum co nie da się zrobić przejściówek do starych modułów itp.
W sumie to jak ktoś już coś zrealizował to ciężko, żeby coś dodatkowo dorabiał - ale to zawsze kawałek szlaku zrobionego więcej...
...ale to moje skromne zdanie w tej dyskusji....
Paweł
			
			
									
																
						- stary - wychodzący z użycia
- nowy symetryczny - zalecany i jedyny słuszny
tylko zaraz będzie larum co nie da się zrobić przejściówek do starych modułów itp.
W sumie to jak ktoś już coś zrealizował to ciężko, żeby coś dodatkowo dorabiał - ale to zawsze kawałek szlaku zrobionego więcej...
...ale to moje skromne zdanie w tej dyskusji....
Paweł
- ArturSchŁ
 - Administrator
 - Posty: 10977
 - Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
 - Lokalizacja: Rumia
 - Kontakt:
 
Re: Problem symetryzacji profili dwutorowych w sTTandardzie.
Zrezygnowałbym z poszerzania istniejących modułów, trudno będą uskoki szerokości, to jeszcze nie taka wielka tragedia, ważne by się przejechać dało 
			
			
									
																
						- 
				Kilkujadek
 - Posty: 3295
 - Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
 - Lokalizacja: Ciechanów
 - Kontakt:
 
Re: Problem symetryzacji profili dwutorowych w sTTandardzie.
A jak sobie wyobrażałeś symetrię na istniejących modułach 
 Doklejanie 
 Rżnięcie 
  
 Przecież to jest ingerencja w konstrukcje skrzynek która musi się skończyć porażką.
Pytanie jest inne - co sTTandard zrobi w przyszłości
 
			
			
									
																
						Pytanie jest inne - co sTTandard zrobi w przyszłości
- T_Domagalski
 - Moderator
 - Posty: 2089
 - Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
 - Lokalizacja: Warszawa
 - Kontakt:
 
Re: Problem symetryzacji profili dwutorowych w sTTandardzie.
No cóż...
Podsumowując krótko tą dyskusję widzę, że choć wiele osób wytyka niesymetryczność i inne wady profili 2-torowych, to jednak jak przychodzi do propozycji ewentualnych zmian, to większość jest przeciwko nim...
 
Rozumiem z tego, że zostajemy przy niesymetrii...
			
			
									
																
						Podsumowując krótko tą dyskusję widzę, że choć wiele osób wytyka niesymetryczność i inne wady profili 2-torowych, to jednak jak przychodzi do propozycji ewentualnych zmian, to większość jest przeciwko nim...
Rozumiem z tego, że zostajemy przy niesymetrii...
- 
				Kilkujadek
 - Posty: 3295
 - Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
 - Lokalizacja: Ciechanów
 - Kontakt:
 
Re: Problem symetryzacji profili dwutorowych w sTTandardzie.
Jak zwykle post dyplomatyczny 
 

			
			
													No właśnie wedle tej zasady robię swoje nowe skrzynki. Co więcej - prawdopodobnie nie potrzebna będzie żadna przejściówka. Wystarczy kawałek sklejki pełniący rolę uchwytu. Myślę, że wybaczysz 18mm braku równoległości boków skoro obecny sTTandard toleruje 36gemol pisze:Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby zbudować skrzynki o profilach fremowskich czy symetrycznych i zrobić 30 cm przejściówki do profilu sttandardowego.
					Ostatnio zmieniony 05 cze 2009, 19:58 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
																
						- 
				gemol
 - Posty: 1055
 - Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
 - Lokalizacja: Radom
 - Kontakt:
 
Re: Problem symetryzacji profili dwutorowych w sTTandardzie.
Do tej pory nie było problemów z połączeniem się z Niemcami czy Czechami, więc nie przemawia do mnie argument, aby Sttandard dopasować do Fremo. Za dużo kombinujecie. Skoro Sttandard powstał i zgodnie z nim zbudowano ponad 60 metrów modułów /liczę tylko te pojawiające się na zlotach - łącznie podejrzewam, że jest ich ok. 80-90 m/, to nie widzę powodu przechodzenia na Fremo. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby zbudować skrzynki o profilach fremowskich czy symetrycznych i zrobić 30 cm przejściówki do profilu sttandardowego.
			
			
									
																
						Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości