Zwróć uwagę, że jeśli przewód ma w realu średnicę ok 6 cm to w TT powinien być z drutu nawojowego o grubości 0,5 mm.tetryk1955 pisze:... przewody pomiędzy wagonami nie powinny razić ...

Moderator: mod-Elektryka i DCC
Zwróć uwagę, że jeśli przewód ma w realu średnicę ok 6 cm to w TT powinien być z drutu nawojowego o grubości 0,5 mm.tetryk1955 pisze:... przewody pomiędzy wagonami nie powinny razić ...
Prędzej niż przyjętego w Polsce Westinghouse'a posiadały Knorra, wszak to wagony niemieckietetryk1955 pisze:... wagony miały połączenia powietrzne ( to jest chyba konieczne przy systemie Westinghouse'a) ...
Najprostsze rozwiązanie to kółka jednostronnie izolowane, wtedy oś jest na potencjale jednego z kół, wystarczy drucik (np stalowy) lub blaszka do zbierania prądu, na drugim kole to samo, ale lustrzane odbicie by z drugiej szyny zbierać.Arek pisze:Chodzi o patent zbierania prądu z kół.
Nie. Sa tylko te, ktore mozna znalezc w modelach ICE (np. PIKO). Ale one z kolei maja pewne ograniczenia uzytecznosci, wynikajace z zastosowania gniazd meskich i zenskich.makieciarz pisze:W H0 są to sprzęgi przewodzące prąd Viessmanna lub Roco w zwartym składzie nie ma żadnego problemu. Ciekawe właśnie czy w TT ktoś takie coś patentował.
LEDy -> Mostek prostowniczy + kondensatory (jak największa pojemność, napięcie 35V lub więcej) do tego jeszcze mały stabilizatorek np. 78L05.Arek pisze:Witam.
Może znacie jakiś niezły patent na światełka w dwuosiówkach.
Bez dyskoteki.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości