Sprawdźcie swoje nowe ludmiły...
Moderator: mod-Tabor
- Alteo
- Posty: 637
- Rejestracja: 19 gru 2007, 18:13
- Lokalizacja: Rawicz
- Kontakt:
Re: Sprawdźcie swoje nowe ludmiły...
Tak się zasugerowałem czytanymi postami, ze nawet nie sprawdzałem ilości zebatek.Teraz się okazało, że w secie odebranym w Poznaniu było 6 zębatek.Moja BR234 kompletna
- brovarek
- Posty: 870
- Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Sprawdźcie swoje nowe ludmiły...
A moja ma napęd niestety quatro
-
- Posty: 172
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 00:48
- Lokalizacja: Górny Śląsk
- Kontakt:
Re: Sprawdźcie swoje nowe ludmiły...
No to cieszy, że co nie którzy nasi Koledzy mieli szczęście zakupić 'kompletną' LudmilkęGdyniak pisze:pełne uzębienie na ośkach lokomotywy w obu wózkach.
i co najważniejsze zaoszczędzić 6 ojro(+koszty wysyłki)... które można wykorzystać w inny sposób
Pozdrawiam
ModelarzeTT - Michał
Ostatnio zmieniony 22 paź 2008, 17:09 przez ModelarzeTT, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 584
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 16:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Sprawdźcie swoje nowe ludmiły...
No - masz wybrakowany towar - radzę jednak zgłosić do producentaGdyniak pisze:pełne uzębienie na ośkach lokomotywy w obu wózkach.
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony 22 paź 2008, 17:08 przez Paweł Basiński, łącznie zmieniany 1 raz.
- KrzyszTTof
- Posty: 1418
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Sprawdźcie swoje nowe ludmiły...
Biegiem leć skreślać totolotkaGdyniak pisze:Sprawdźcie kto ma jeszcze tyle szczęścia co ja - no kto ma
Ostatnio zmieniony 22 paź 2008, 17:07 przez KrzyszTTof, łącznie zmieniany 1 raz.
- Gdyniak
- Moderator
- Posty: 579
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 14:12
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Sprawdźcie swoje nowe ludmiły...
No to ja mam chyba szczęście. Moja Ludmiła z setu dziś została poddana inspekcji na okoliczność posiadania pełnego 'uzębienia'. Już podczas targów w Poznaniu kiedy ją wyjmowałem z pudełka sprawdziłem czy jedna oś w wózku się luźno obraca czy nie, i nic takiego nie stwierdziłem. A dziś zdemontowałem osłonę wózka i oto co zobaczyłem
pełne uzębienie na ośkach lokomotywy w obu wózkach. I to mi się podoba.
Sprawdźcie kto ma jeszcze tyle szczęścia co ja - no kto ma
pełne uzębienie na ośkach lokomotywy w obu wózkach. I to mi się podoba.
Sprawdźcie kto ma jeszcze tyle szczęścia co ja - no kto ma
Ostatnio zmieniony 22 paź 2008, 17:08 przez Gdyniak, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 172
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 00:48
- Lokalizacja: Górny Śląsk
- Kontakt:
Re: Sprawdźcie swoje nowe ludmiły...
Nie zgadzamy się Tobą Artur ponieważ przeprowadziliśmy test o czym już wcześniej pisałem.ArturSch pisze:Teraz, gdy zauważyliśmy brak 2 zębatek, co PRAKTYCZNIE NIC nie zmienia ( ) wrzask jest okropny.
A mianowicie Ludka z 4 tylko osiami napędowymi ma krótszy wybieg, mniejszy uciąg i jest wolniejsza niż jej poprzedniczki.
Przeprowadziliśmy test : Nowa Ludmila (4-osie napędowe) + 6 chłodni BTTB (4-osie) na plastikowych kołach+ 4 banany BTTB+ 3 hobbinsy Roco. Skład jechał po wzniesieniu 20 promili, a na końcu podjazdu był łuk o promieniu 310mm - Nowa Ludka zatrzymała się dojeżdżając do końca łuku natomiast Stare (wszystkie) jechały dalej bez problemu.
Gdy dołożyliśmy Nowej Ludce po dwie dodatkowe osie napędowe ( z 4 na 6 ) problem zniknął ( uciąg oraz prędkość i wybieg tak jak w starych Ludmiłach) i skład testowy nie zatrzymał się na końcu łuku tylko pojechał dalej.
Reasumując jeżeli chcemy aby nasze nowe Ludmiłki jeździły tak jak ich poprzedniczki musimy zaopatrzyć się w dwie dodatkowe osie z zębatkami ( koszt ok. 3 ojro/szt. ).
ModelarzeTT - Michał
Ostatnio zmieniony 12 paź 2008, 11:33 przez ModelarzeTT, łącznie zmieniany 1 raz.
- wlodar
- Posty: 1013
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Sprawdźcie swoje nowe ludmiły...
W porządku, źle Cię zrozumiałem.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10356
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Sprawdźcie swoje nowe ludmiły...
TU masz parę słów na ten temat.wlodar pisze:Co więc miałeś na myśli, że nie pasują?
O ile w samej Ludmile nowe sprzęgi działają OK (pisałem o tym) to w wagonach jest problem (za krótkie, problem przy spinaniu i rozpinaniu i na łukach wyskakują), a cały skład powinien mieć jednolite sprzęgi.
Ostatnio zmieniony 11 paź 2008, 13:26 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Sprawdźcie swoje nowe ludmiły...
ArturSch napisał:
Na zdjęciach z przodu te Ludmiły (po pierwszej modyfikacji) wyglądają komicznie bo zawsze jest ona, w którąś stronę pochylona (na bok).
Też się z tym nie zgodze bo żadna z moich nie krzywi się.
Na zdjęciach z przodu te Ludmiły (po pierwszej modyfikacji) wyglądają komicznie bo zawsze jest ona, w którąś stronę pochylona (na bok).
Też się z tym nie zgodze bo żadna z moich nie krzywi się.
- wlodar
- Posty: 1013
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Sprawdźcie swoje nowe ludmiły...
Zupełnie nie rozumiem tej argumentacji. To, że zestaw ma bardzo atrakcyjną cenę (a tak jest w istocie) to nie znaczy, że może w jakikolwiek sposób być niepełnowartościowy, chyba że to wyraźnie zaznaczą.bezeld1 pisze:a narzekanie na loko w tych pieniądzach to chyba nietakt delikatny!!. Za samo sterowanie z zestawu, trzeba zapłacić około 500pln.
Nawiązując do BR86 -jeżeli lokomotywa ma skopany napęd (zacina się, staje, koła obracają się w miejscu), to znaczy że nie spełnia swojej roli jako ciągnika, więc nadaje się tylko do ekspozycji w gablocie, lub na makiecie jako element statyczny. W związku z tym jej cena powinna być nie większa od ceny wagonu. Mam rację, czy nie?
Co niby nie pasuje? Zamontowałem w mojej Ludmile (druga seria, bez białych obwódek na zderzakach) nowy sprzęg Tilliga jak się tylko pojawiły na rynku i nie mam z nimi kompletnie żadnych problemów. Ani się nie rozczepiają (fakt, że moje torowisko jest zupełnie płaskie), ani nie zachodzą zderzaki za siebie na zakrętach (jak to było z Taurusem Piko). Co więc miałeś na myśli, że nie pasują?ArturSch pisze:razem z wagonami mają nowe sprzęgi Tilliga, które tu akurat nie pasują - wymiana na standardowe - 5 minut roboty.
Ostatnio zmieniony 11 paź 2008, 13:08 przez wlodar, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Sprawdźcie swoje nowe ludmiły...
Śmiem się z tym nie zgodzić. Sama wymiana osi napędowej zmniejsza w skrajnych przypadkach uciąg o:ArturSch pisze: loka nie ma 2 zębatek (co praktycznie nic nie zmienia)
1/4 na nierównych szynach
1/2 na pochyłych wklęsłych.
To wynika z praw fizyki.
Do osi "wolnej" należy odpowiednio dostosować wózek.
Ostatnio zmieniony 11 paź 2008, 13:07 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 1 raz.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10356
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Sprawdźcie swoje nowe ludmiły...
Lubimy popadać w skrajności:
było: Ludmiła = niedościgniony wzór cnót wszelakich, nawet BRAWA wysiada,
jest: STARTÓWKA, najgorsze badziewie na rynku, gorsza od startówki BTTB...
Mnie nie spodobała się już pierwsza modyfikacja wózków (usuniecie blaszek sprowadzających wózki w prawidłowe położenie) to z produkcji "przedostatniej", przykład Czeszka. No ale poprawiło się pokonywanie rozjazdów, choć uważam, że to wina geometrii rozjazdów, a nie loka. Na zdjęciach z przodu te Ludmiły (po pierwszej modyfikacji) wyglądają komicznie bo zawsze jest ona, w którąś stronę pochylona (na bok).
Jednak NIKT nie protestował.
Teraz, gdy zauważyliśmy brak 2 zębatek, co PRAKTYCZNIE NIC nie zmienia ( ) wrzask jest okropny.
Tak producent kraje, jak mu materii staje...
Dobrze, powiedziano już, że:
loka nie ma 2 zębatek (co praktycznie nic nie zmienia),
razem z wagonami mają nowe sprzęgi Tilliga, które tu akurat nie pasują - wymiana na standardowe - 5 minut roboty.
i każdy we własnym sumieniu podejmie decyzję czy kupuje Set dla MultiMausa, czy dla pociągu czy nie kupuje wogóle.
było: Ludmiła = niedościgniony wzór cnót wszelakich, nawet BRAWA wysiada,
jest: STARTÓWKA, najgorsze badziewie na rynku, gorsza od startówki BTTB...
Mnie nie spodobała się już pierwsza modyfikacja wózków (usuniecie blaszek sprowadzających wózki w prawidłowe położenie) to z produkcji "przedostatniej", przykład Czeszka. No ale poprawiło się pokonywanie rozjazdów, choć uważam, że to wina geometrii rozjazdów, a nie loka. Na zdjęciach z przodu te Ludmiły (po pierwszej modyfikacji) wyglądają komicznie bo zawsze jest ona, w którąś stronę pochylona (na bok).
Jednak NIKT nie protestował.
Teraz, gdy zauważyliśmy brak 2 zębatek, co PRAKTYCZNIE NIC nie zmienia ( ) wrzask jest okropny.
Tak producent kraje, jak mu materii staje...
Dobrze, powiedziano już, że:
loka nie ma 2 zębatek (co praktycznie nic nie zmienia),
razem z wagonami mają nowe sprzęgi Tilliga, które tu akurat nie pasują - wymiana na standardowe - 5 minut roboty.
i każdy we własnym sumieniu podejmie decyzję czy kupuje Set dla MultiMausa, czy dla pociągu czy nie kupuje wogóle.
-
- Posty: 813
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Sprawdźcie swoje nowe ludmiły...
Z całej tej dyskusji wynika jedno -Ludka niczym dobre wino im starsza tym lepsza Moja Czeszka bo Czeszka ale 6 osi napędzanych ma, a jak się czas znajdzie to się przemaluje
-
- Posty: 575
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:31
- Lokalizacja: Bydgoszcz Leśna
- Kontakt:
Re: Sprawdźcie swoje nowe ludmiły...
No tak, ale epoki oddziela z grubsza proces upadłościowy (jeśli dobrze kojarzę?). A firma nie upadła z powodu słabej jakości modeliGrzegorz TT pisze:... epoki:
I- przed kompromitacją
II - po kompromitacji.
Wobec perspektywy kryzysu popyt na kluczowych rynkach raczej spadnie, więc dostaniemy mniej (jakości) za więcej (wiadomo czego)
Ostatnio zmieniony 11 paź 2008, 10:46 przez Ołgierd, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość