
BR65, Gützold
Moderator: mod-Tabor
- golab
- Posty: 1359
- Rejestracja: 14 sty 2009, 00:14
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: BR65, Gützold
Mam pytanie - czy ktoś rozbierał go na części pierwsze ? Chodzi mi o to jak ściągnąć skrzynie wodne z metalowej ramy 

- merry
- Posty: 303
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 13:07
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: BR65, Gützold
Ja również jestem szczęśliwym właścicielem tej lokomotywy. Piękności!! Również boję się ją wyjmować z pudełka (masa duża a detali na obudowie mnóstwo). Również podziwiam fantastyczną jazdę. Również zachwycam się precyzją detali.
Jedyne z czym mam problem to gubienie gumek na nie idealnie połozonym torze.
Jedyne z czym mam problem to gubienie gumek na nie idealnie połozonym torze.
- MW
- Posty: 94
- Rejestracja: 29 maja 2008, 22:06
- Lokalizacja: Rosija Moskwa
- Kontakt:
Re: BR65, Gützold
Ostatnio zmieniony 29 cze 2008, 15:19 przez MW, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: BR65, Gützold
Zakupiłeś prawdopodobnie model używany który ktoś próbował przerobić i dostosować do złego technicznie torowiska o promieniu 286mm.W moim egzemplarzu do tej pory nie wystąpiły żadne problemy. Jest to niezwykle ładny i bardzo ciekawy model ze względu na napęd o którym już wspomniano. Jedyna niedokładność jaką spostrzegłem to nieprecyzyjnie dobrane przełożenie. Osie wiązane toczą się odrobinę szybciej od kół pod tendrem co powoduje ich lekki poślizg. W miarę zużywania się obręczy przyczepnościowych (gumek) ten efekt będzie zapewne lepiej widoczny.
Ostatnio zmieniony 29 cze 2008, 15:16 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 1 raz.
- MW
- Posty: 94
- Rejestracja: 29 maja 2008, 22:06
- Lokalizacja: Rosija Moskwa
- Kontakt:
Re: BR65, Gützold
Wybaczcie że piszę w tym temacie.
Właściciele BR65 (72400) opowiedzcie, niemieliście problemów z lokomotywą?
Mój przyjaciel jeździł w Sebnitz przykładnie 2 lata w tył, i przywiózł mi ten parowóz.
Przy parowozie były nieobecne Leitung i przez nóż skaleczony Vorbau. Nie zrozumiem kto to zrobił sprzedawca sklepu albo w fabryce. Przez pół roku mój przyjaciel przywiózł jeszcze (72300). Ten parowóz Leitung miał w miejscu a Vorbau był znowu skaleczony, ale mniejszy.

Właściciele BR65 (72400) opowiedzcie, niemieliście problemów z lokomotywą?
Mój przyjaciel jeździł w Sebnitz przykładnie 2 lata w tył, i przywiózł mi ten parowóz.
Przy parowozie były nieobecne Leitung i przez nóż skaleczony Vorbau. Nie zrozumiem kto to zrobił sprzedawca sklepu albo w fabryce. Przez pół roku mój przyjaciel przywiózł jeszcze (72300). Ten parowóz Leitung miał w miejscu a Vorbau był znowu skaleczony, ale mniejszy.





Ostatnio zmieniony 29 cze 2008, 15:16 przez MW, łącznie zmieniany 1 raz.
- WrzoSS
- Posty: 83
- Rejestracja: 25 cze 2006, 14:01
- Lokalizacja: Z Nienacka
- Kontakt:
Re: BR65, Gützold
Największe wrażenie robi przegub kulowy z przeniesieniem napędu na koła wiązane
! W środku przegubu jest koło zębate które przenosi napęd na w/w koła wiązane .C A C K O.
!


- WrzoSS
- Posty: 83
- Rejestracja: 25 cze 2006, 14:01
- Lokalizacja: Z Nienacka
- Kontakt:
Re: BR65, Gützold
Drobny problem- w "szczątkowym" tendrze od strony masy kinematycznej był w ramie mały " nadlew " ,który ocierał właśnie o nią przy przejeżdżaniu przez nawet niewielkie " górki " .No i musiałem rozebrać całego loka. Dwa ruchy pilnika i po sprawie , tylko godzina zabawy w PLECY. 

- WrzoSS
- Posty: 83
- Rejestracja: 25 cze 2006, 14:01
- Lokalizacja: Z Nienacka
- Kontakt:
Re: BR65, Gützold
No to temat zamknięty.Diki moc.
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: BR65, Gützold
Nie ma 

- oelka
- Moderator
- Posty: 2214
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: BR65, Gützold
Zacznjmy od tego, ze nie bylo takiej serii na PKP, a obecnosc tej lokomotywy w przemysle nie jest potwierdzona. Zreszta koleje przemyslowe nie uzywaly oznaczen PKP.WrzoSS pisze:Czy można prosić o jakiś link do OKu 55 ?
Krzysztof
- WrzoSS
- Posty: 83
- Rejestracja: 25 cze 2006, 14:01
- Lokalizacja: Z Nienacka
- Kontakt:
Re: BR65, Gützold
Piękne dzięki. Kupiłem 72400 EP III (owalny komin).
Czy można prosić o jakiś link do OKu 55 ?
Czy można prosić o jakiś link do OKu 55 ?
Ostatnio zmieniony 28 cze 2008, 19:22 przez WrzoSS, łącznie zmieniany 1 raz.
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: BR65, Gützold
Najbardziej typowym wagonem w przypadku tych lokomotyw były właśnie 2/3 osiowe Reko. Jeżeli chodzi o więcej szczegółów to wiele zależy też jaką wersję nabyłeś.
Model epoki III może być równie dobrze sprzęgnięty z wagonami 2 -osiowymi tzw. "Donnerbuchsenami" jak również z wagonami piętrowymi czteroczłonowymi z opisem "Deutsche Reichsbahn", jakie to składy można było spotkać na berlińskim "Ringu".
Epoka IV to praktycznie jedynie wspomniane tu już Reko 2/3 os. oraz ewentualnie IV epokowe czteroczłonowe piętrowe zespoły wagonowe jakie jednak spotkać można było praktycznie jedynie w okresie schyłkowym eksploatacji (tj ok.1979-1980) w ramach pociągów specjalnych organizowanych przez DMV.
P.S.
Zawsze można też i pokusić się o przeróbkę na polskie OKu55-01 lub OKu55-02 (czy też jak podają niemieckie źródła OKv, co jest jednak chyba literówką wynikającą z niezrozumienia polskich zasad oznaczeń)
Model epoki III może być równie dobrze sprzęgnięty z wagonami 2 -osiowymi tzw. "Donnerbuchsenami" jak również z wagonami piętrowymi czteroczłonowymi z opisem "Deutsche Reichsbahn", jakie to składy można było spotkać na berlińskim "Ringu".
Epoka IV to praktycznie jedynie wspomniane tu już Reko 2/3 os. oraz ewentualnie IV epokowe czteroczłonowe piętrowe zespoły wagonowe jakie jednak spotkać można było praktycznie jedynie w okresie schyłkowym eksploatacji (tj ok.1979-1980) w ramach pociągów specjalnych organizowanych przez DMV.
P.S.
Zawsze można też i pokusić się o przeróbkę na polskie OKu55-01 lub OKu55-02 (czy też jak podają niemieckie źródła OKv, co jest jednak chyba literówką wynikającą z niezrozumienia polskich zasad oznaczeń)

- WrzoSS
- Posty: 83
- Rejestracja: 25 cze 2006, 14:01
- Lokalizacja: Z Nienacka
- Kontakt:
Re: BR65, Gützold
Dzięki piękne,a czy mogą być czteroosiowe??? Mam jeszcze kilka z DDR 13620.
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: BR65, Gützold
W oryginale (biorąc pod uwagę dostępny asortyment modeli TT) najczęściej występowała z wagonami Reko 2/3-osiowymi.
- WrzoSS
- Posty: 83
- Rejestracja: 25 cze 2006, 14:01
- Lokalizacja: Z Nienacka
- Kontakt:
Re: BR65, Gützold
Przyjechała wczoraj od Petra. Klasa! Trochę droga, ale warta każdej złotówki. Zdecydowanie godna polecenia.
Prośba. Co "można - powinno być " podpięte do BR-65
Prośba. Co "można - powinno być " podpięte do BR-65

Ostatnio zmieniony 28 cze 2008, 15:28 przez WrzoSS, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość