Posterunek odgałęźny Łyse
Moderator: mod-Makieta Modułowa
- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Posterunek odgałęźny Łyse
Tak sobie pooglądałem zdjęcia i wszystko jest pięknie ładnie... za wyjątkiem semafora. Nie chodzi mi o jego umiejscowienie na skale, ale o wygląd. I nie zabijajcie mnie za to że się czepiam wyglądu, ale moduł jest naprawdę ładny a semafor niestety taki sobie. Osobiście jeśli brak Ci zdolności manualnych to doradziłbym Ci KLUBE (wiem że to HO i że przeskalowany etc.), zawsze można go nieco niżej zamontować żeby nie górował nad wszystkim. Nie gniawaj się za uwagę ale IMHO semafor psuje efekt. Wiem że WM-MODEL miał w swojej ofercie semafory do montażu ale jednak wymagają one dużo pracy jeśli chodzi o montaż.
p.s. jak tam idą pracę nad modułem?
p.s. jak tam idą pracę nad modułem?
-
- Posty: 215
- Rejestracja: 20 sie 2006, 12:06
- Lokalizacja: Rokiciny Podhalańskie
- Kontakt:
Re: Posterunek odgałęźny Łyse
Po przeczytaniu tej długiej i bardzo interesującej dyskusji
postanowiłem, że wykonam jednak element polskiego krajobrazu
Jeszcze się natomiast nie zdecydowałem na peron techniczny, który jednak umiejscowiony byłby zaraz przy nastawni, czyli na już istniejącym module.


- KrzyszTTof
- Posty: 1418
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Posterunek odgałęźny Łyse
Jak najbardziej normalna linia o długości ponad 30 km, z kilkoma stacyjkami po drodze:T_Domagalski pisze:... czy Szczecin Dąbie - Sobieradz to była regularna linia kolejowa...
http://www.kolej.one.pl/index.php?dzial ... od=0&do=56
A jeśli kogoś temat Sobieradza interesuje bardziej, to tutaj moja relacja pt: "podg Sobieradz dziś".
http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artyk ... d=85431728
Ostatnio zmieniony 02 maja 2009, 21:42 przez KrzyszTTof, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Posterunek odgałęźny Łyse
Byle nie przejazd bo zawiera go już co trzecia skrzynkaT_Domagalski pisze:Lepiej, żeby fox zamiast przystanku wybudował kawałek zwykłego szlaku, którego wciąż mamy mało, a który też może być atrakcyjny (zawierający most, wiadukt, las, itp.).

Brakuje nam szczególnie: lasów, pól uprawnych, sadów, czyli tego najzwyklejszego polskiego krajobrazu...
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2068
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Posterunek odgałęźny Łyse
Biorąc sobie te słowa wprost do serca, odpowiem tak - w praktyce mamy na zlotach średnio co 3 metry jakąś stację. Dlatego wciskanie między nie jeszcze dodatkowych przystanków osobowych mija się z celem. Lepiej, żeby fox zamiast przystanku wybudował kawałek zwykłego szlaku, którego wciąż mamy mało, a który też może być atrakcyjny (zawierający most, wiadukt, las, itp.).KrzyszTTof pisze:Patrzmy więcej w praktykę,...
P.S.
A czy Szczecin Dąbie - Sobieradz to była regularna linia kolejowa, czy tylko jakaś łącznica? Bo już obok w Chwarstnicy była normalna stacja.
- KrzyszTTof
- Posty: 1418
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Posterunek odgałęźny Łyse
A mi absolutnie nie - dokładnie taki układ istniał na podg Sobieradz, gdzie łączyły się linie Przyce - Gryfino i Szczecin Dąbie - SobieradzT_Domagalski pisze:Wracając do sedna sprawy - takie połączenie posterunku odgałęźnego na linii jednotorowej z peronem leżącym tylko na jednym z kierunków wydaj mi się dziwne...
Patrzmy więcej w praktykę, a mniej w teorię budowy dróg żelaznych ...
Ostatnio zmieniony 02 maja 2009, 14:51 przez KrzyszTTof, łącznie zmieniany 1 raz.
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2068
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Posterunek odgałęźny Łyse
Wracając do sedna sprawy - takie połączenie posterunku odgałęźnego na linii jednotorowej z peronem leżącym tylko na jednym z kierunków wydaj mi się dziwne...fox pisze:Ponieważ czeka mnie uzupełnienie posiadanych modułów o moduł pasujący we "wcięcie" modułu odgałęźnego zrodził się pomysł przystanku osobowego.

Wg mnie w takim miejscu powstałaby mała stacyjka z peronem pośrodku, obsługująca oba kierunki (jak poniżej). W końcu co za różnica, czy obsługa nastawni obsługuje 2 czy 3 rozjazdy? Za to doszłaby możliwość krzyżowania pociągów na wazniejszym kierunku (założyłem, że to A-B) oraz nawet przejazdu z B do C z oblotem składu na stacji.
Kod: Zaznacz cały
[_] /C
______________/
A___/______________\___B
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 21 sie 2007, 23:59
- Lokalizacja: W-wa
- Kontakt:
Re: Posterunek odgałęźny Łyse
Posterunek odgałęźny Lublin-Rury, przystanek techniczny: peron wysoki z podkładów dł. ok. 2mArturSch pisze:na SKM, dł. ok 5 m

A na poważnie: nadmierne skracanie długości peronu daje efekt kuriozalny - nawet jeśli mieszczą się lok+2 wagony, to powstaje kolejka parkowa. Czy w Polsce w ogóle istnieją perony takiej (małej) długości (jeśli tak - proszę o przykłady)? Ja u siebie (w H0) dla przystanku na wsi na lokalnej linii zrobiłem peron 180cm i uważam, że to minimum. A daje to 130cm w TT.
Ostatnio zmieniony 02 maja 2009, 09:17 przez Kylogram, łącznie zmieniany 1 raz.
- tydzial
- Posty: 892
- Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
- Lokalizacja: Szczecin Pogodno
- Kontakt:
Re: Posterunek odgałęźny Łyse
Tego nie nazywajcie peronem "peron jest to miejsce planowego zatrzymania poc. osob. celem wysiadanie i wsiadania podróżnych " a te ogryzki to służą dla prac. kol.
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Posterunek odgałęźny Łyse
Najmniejszy peron jaki widziałem znajdował się między stacjami Ciechanów <18km> Gąsocin przy posterunku którego zadaniem prawdopodobnie było kontrolowanie odstępu między pociągami. Byl wykonany z drewnianych podkładów. Jego długość nie wynosiła więcej niż 1,5 długości ryflaka.
-
- Posty: 1271
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Posterunek odgałęźny Łyse
Jak na Grabówku?? To jeszcze światło do migania trzebaby ...gemol pisze:Można potraktować go jako peron służbowy ....

2x60 cm z opcją wstawienia czegoś w środek zdecydowanie
-
- Posty: 215
- Rejestracja: 20 sie 2006, 12:06
- Lokalizacja: Rokiciny Podhalańskie
- Kontakt:
Re: Posterunek odgałęźny Łyse
Budynek małej parterowej nastawni był już w czasie zlotu w Sosnowcu. Wg obowiązujących przepisów minimalna długość peronu to 200m co daje ponad 1,5 metra w skali TT. Tyle mniej więcej mają perony na linii Chabówka - Nowy Sącz. Zastanawiam się tylko czy kiedyś nie budowano krótszych peronów, zwłaszcza ziemnych.
2x60 oznacza dwie skrzynki po 60 cm? Pozwoli to na wciśnięcie w sumie 80-90 cm peronu plus ewentualna wstawka by go wydłużyć. Chyba będę dążył w tym kierunku.
2x60 oznacza dwie skrzynki po 60 cm? Pozwoli to na wciśnięcie w sumie 80-90 cm peronu plus ewentualna wstawka by go wydłużyć. Chyba będę dążył w tym kierunku.
-
- Posty: 1054
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Posterunek odgałęźny Łyse
Można potraktować go jako peron służbowy ze ścieżką do nastawni, której też na posterunku brakuje i wtedy 50 cm wystarczy. Taki peronik był swego czasu przy łódzkiej wagonowni /bodajże/ - w każdym razie na linii Koluszki - Łódź Widzew.
-
- Posty: 1271
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Posterunek odgałęźny Łyse
Mało. To są 2 wagony bez loka. Lepiej od razu zaatakuj 2x60. Minimum jakie widziałem to lok+Bipa4 na styk (nieistniejący już Siedlce-Baza jakby kto pytał). ATSW stoję przed podobnym dylematem...
- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Posterunek odgałęźny Łyse
Witam, mnie wszyscy mówili że minimum 80-90 cm powinna mieć krawędź peronowa. Ale jest na to sposób, podziel moduł na dwa tak żeby w razie czego dało się peron wydłużyć dodatkowym segmentem. Myślę że da to dobry efekt.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości