Posterunek odgałęźny Łyse

sTTandard - Nasze makiety modułowe

Moderator: mod-Makieta Modułowa

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1077
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Posterunek odgałęźny Łyse

Post autor: KamilW »

Tak sobie pooglądałem zdjęcia i wszystko jest pięknie ładnie... za wyjątkiem semafora. Nie chodzi mi o jego umiejscowienie na skale, ale o wygląd. I nie zabijajcie mnie za to że się czepiam wyglądu, ale moduł jest naprawdę ładny a semafor niestety taki sobie. Osobiście jeśli brak Ci zdolności manualnych to doradziłbym Ci KLUBE (wiem że to HO i że przeskalowany etc.), zawsze można go nieco niżej zamontować żeby nie górował nad wszystkim. Nie gniawaj się za uwagę ale IMHO semafor psuje efekt. Wiem że WM-MODEL miał w swojej ofercie semafory do montażu ale jednak wymagają one dużo pracy jeśli chodzi o montaż.
p.s. jak tam idą pracę nad modułem?
fox
Posty: 215
Rejestracja: 20 sie 2006, 12:06
Lokalizacja: Rokiciny Podhalańskie
Kontakt:

Re: Posterunek odgałęźny Łyse

Post autor: fox »

Po przeczytaniu tej długiej i bardzo interesującej dyskusji ;) postanowiłem, że wykonam jednak element polskiego krajobrazu :mrgreen: Jeszcze się natomiast nie zdecydowałem na peron techniczny, który jednak umiejscowiony byłby zaraz przy nastawni, czyli na już istniejącym module.
Awatar użytkownika
KrzyszTTof
Posty: 1418
Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Posterunek odgałęźny Łyse

Post autor: KrzyszTTof »

T_Domagalski pisze:... czy Szczecin Dąbie - Sobieradz to była regularna linia kolejowa...
Jak najbardziej normalna linia o długości ponad 30 km, z kilkoma stacyjkami po drodze:
http://www.kolej.one.pl/index.php?dzial ... od=0&do=56

A jeśli kogoś temat Sobieradza interesuje bardziej, to tutaj moja relacja pt: "podg Sobieradz dziś".
http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artyk ... d=85431728
Ostatnio zmieniony 02 maja 2009, 21:42 przez KrzyszTTof, łącznie zmieniany 1 raz.
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: Posterunek odgałęźny Łyse

Post autor: Kilkujadek »

T_Domagalski pisze:Lepiej, żeby fox zamiast przystanku wybudował kawałek zwykłego szlaku, którego wciąż mamy mało, a który też może być atrakcyjny (zawierający most, wiadukt, las, itp.).
Byle nie przejazd bo zawiera go już co trzecia skrzynka :mrgreen:
Brakuje nam szczególnie: lasów, pól uprawnych, sadów, czyli tego najzwyklejszego polskiego krajobrazu...
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 2068
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Posterunek odgałęźny Łyse

Post autor: T_Domagalski »

KrzyszTTof pisze:Patrzmy więcej w praktykę,...
Biorąc sobie te słowa wprost do serca, odpowiem tak - w praktyce mamy na zlotach średnio co 3 metry jakąś stację. Dlatego wciskanie między nie jeszcze dodatkowych przystanków osobowych mija się z celem. Lepiej, żeby fox zamiast przystanku wybudował kawałek zwykłego szlaku, którego wciąż mamy mało, a który też może być atrakcyjny (zawierający most, wiadukt, las, itp.).

P.S.
A czy Szczecin Dąbie - Sobieradz to była regularna linia kolejowa, czy tylko jakaś łącznica? Bo już obok w Chwarstnicy była normalna stacja.
Awatar użytkownika
KrzyszTTof
Posty: 1418
Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Posterunek odgałęźny Łyse

Post autor: KrzyszTTof »

T_Domagalski pisze:Wracając do sedna sprawy - takie połączenie posterunku odgałęźnego na linii jednotorowej z peronem leżącym tylko na jednym z kierunków wydaj mi się dziwne...
A mi absolutnie nie - dokładnie taki układ istniał na podg Sobieradz, gdzie łączyły się linie Przyce - Gryfino i Szczecin Dąbie - Sobieradz

Patrzmy więcej w praktykę, a mniej w teorię budowy dróg żelaznych ...
Ostatnio zmieniony 02 maja 2009, 14:51 przez KrzyszTTof, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 2068
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Posterunek odgałęźny Łyse

Post autor: T_Domagalski »

fox pisze:Ponieważ czeka mnie uzupełnienie posiadanych modułów o moduł pasujący we "wcięcie" modułu odgałęźnego zrodził się pomysł przystanku osobowego.
Wracając do sedna sprawy - takie połączenie posterunku odgałęźnego na linii jednotorowej z peronem leżącym tylko na jednym z kierunków wydaj mi się dziwne... :/

Wg mnie w takim miejscu powstałaby mała stacyjka z peronem pośrodku, obsługująca oba kierunki (jak poniżej). W końcu co za różnica, czy obsługa nastawni obsługuje 2 czy 3 rozjazdy? Za to doszłaby możliwość krzyżowania pociągów na wazniejszym kierunku (założyłem, że to A-B) oraz nawet przejazdu z B do C z oblotem składu na stacji.

Kod: Zaznacz cały

           [_]      /C
     ______________/
A___/______________\___B
Kylogram
Posty: 27
Rejestracja: 21 sie 2007, 23:59
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Re: Posterunek odgałęźny Łyse

Post autor: Kylogram »

ArturSch pisze:na SKM, dł. ok 5 m
Posterunek odgałęźny Lublin-Rury, przystanek techniczny: peron wysoki z podkładów dł. ok. 2m :mrgreen: Kto da mniej?

A na poważnie: nadmierne skracanie długości peronu daje efekt kuriozalny - nawet jeśli mieszczą się lok+2 wagony, to powstaje kolejka parkowa. Czy w Polsce w ogóle istnieją perony takiej (małej) długości (jeśli tak - proszę o przykłady)? Ja u siebie (w H0) dla przystanku na wsi na lokalnej linii zrobiłem peron 180cm i uważam, że to minimum. A daje to 130cm w TT.
Ostatnio zmieniony 02 maja 2009, 09:17 przez Kylogram, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
tydzial
Posty: 892
Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
Lokalizacja: Szczecin Pogodno
Kontakt:

Re: Posterunek odgałęźny Łyse

Post autor: tydzial »

Tego nie nazywajcie peronem "peron jest to miejsce planowego zatrzymania poc. osob. celem wysiadanie i wsiadania podróżnych " a te ogryzki to służą dla prac. kol.
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: Posterunek odgałęźny Łyse

Post autor: Kilkujadek »

Najmniejszy peron jaki widziałem znajdował się między stacjami Ciechanów <18km> Gąsocin przy posterunku którego zadaniem prawdopodobnie było kontrolowanie odstępu między pociągami. Byl wykonany z drewnianych podkładów. Jego długość nie wynosiła więcej niż 1,5 długości ryflaka.
miki
Posty: 1271
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Posterunek odgałęźny Łyse

Post autor: miki »

gemol pisze:Można potraktować go jako peron służbowy ....
Jak na Grabówku?? To jeszcze światło do migania trzebaby ... :mrgreen:
2x60 cm z opcją wstawienia czegoś w środek zdecydowanie
fox
Posty: 215
Rejestracja: 20 sie 2006, 12:06
Lokalizacja: Rokiciny Podhalańskie
Kontakt:

Re: Posterunek odgałęźny Łyse

Post autor: fox »

Budynek małej parterowej nastawni był już w czasie zlotu w Sosnowcu. Wg obowiązujących przepisów minimalna długość peronu to 200m co daje ponad 1,5 metra w skali TT. Tyle mniej więcej mają perony na linii Chabówka - Nowy Sącz. Zastanawiam się tylko czy kiedyś nie budowano krótszych peronów, zwłaszcza ziemnych.
2x60 oznacza dwie skrzynki po 60 cm? Pozwoli to na wciśnięcie w sumie 80-90 cm peronu plus ewentualna wstawka by go wydłużyć. Chyba będę dążył w tym kierunku.
gemol
Posty: 1054
Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Posterunek odgałęźny Łyse

Post autor: gemol »

Można potraktować go jako peron służbowy ze ścieżką do nastawni, której też na posterunku brakuje i wtedy 50 cm wystarczy. Taki peronik był swego czasu przy łódzkiej wagonowni /bodajże/ - w każdym razie na linii Koluszki - Łódź Widzew.
Pozdrawiam
Grzegorz Molenda
http://www.modart.radom.pl
miki
Posty: 1271
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Posterunek odgałęźny Łyse

Post autor: miki »

Mało. To są 2 wagony bez loka. Lepiej od razu zaatakuj 2x60. Minimum jakie widziałem to lok+Bipa4 na styk (nieistniejący już Siedlce-Baza jakby kto pytał). ATSW stoję przed podobnym dylematem...
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1077
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Posterunek odgałęźny Łyse

Post autor: KamilW »

Witam, mnie wszyscy mówili że minimum 80-90 cm powinna mieć krawędź peronowa. Ale jest na to sposób, podziel moduł na dwa tak żeby w razie czego dało się peron wydłużyć dodatkowym segmentem. Myślę że da to dobry efekt.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Makieta Modułowa”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości