To wszystko prawda aczkolwiek nie zmienia to faktu, że w modelu tego ciągnika siodłowego MAN/Roman/RABA naczepa znajduje się jednak trochę za wysoko.
Poniżej zamieszczam zdjęcie oryginału tej ciężarówki (dziś wcale już nie tak popularnej):
ZDJĘCIE
Widać, że faktycznie naczepa "siedzi" dość wysoko ale nie aż tak jak ma to miejsce w modelu - zwłaszcza w wersji do przewozu kontenerów...
MAN 16.192/Roman R10215
Moderator: mod-Makieta
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
- trucker
- Posty: 231
- Rejestracja: 09 lut 2008, 09:05
- Lokalizacja: Żyrardów
- Kontakt:
Re: MAN 16.192/Roman R10215
Oglądając dokładniej przedstawione modele doszedłem do wniosku ,że jest to poprzednik mana F 90. W modelu tym tylny most zawieszony był na resorach parabolicznych, stąd też siodło jest dużo wyżej niż we współczesnych ciągnikach , gdzie tylna oś prowadzona jest na miechach pneumatycznych. Model IFY z naczepą kontenerową możemy traktowac z przymrużeniem oka w kategoriach czysto kolekcjonerskich.
- Adamczewski
- Posty: 568
- Rejestracja: 23 lip 2007, 16:44
- Lokalizacja: Pomorskie/UK
- Kontakt:
Re: MAN 16.192/Roman R10215
Myślę, że to też wina tylnych nadkoli. Z jednej strony to dobrze, że są, z drugiej - są przeskalowane, musiałyby być zrobione z cieńszego materiału, wtedy siodło również dałoby się obniżyć.dudek120 pisze:W prawdziwych "tirach", jak zauważyłem, płyta naczepy leży dużo niżej, tuż nad kołami.
Ostatnio zmieniony 15 sty 2008, 08:59 przez Adamczewski, łącznie zmieniany 1 raz.
- dudek120
- Posty: 130
- Rejestracja: 02 gru 2007, 13:27
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: MAN 16.192/Roman R10215
W prawdziwych "tirach", jak zauważyłem, płyta naczepy leży dużo niżej, tuż nad kołami. W naszych modelach chyba więc konstrukcja samych naczep jest niewłaściwa, przez co również siodło na ciągniku jest osadzone za wysoko. Stąd taki efekt.
Dla uzupełnienia - Man/Roman był produkowany także na Węgrzech jako Raba.
Sam model na naczepach (przynajmniej tych typu "paka", bo tylko taki mam) ma nawet tabliczki TIR.
Dla uzupełnienia - Man/Roman był produkowany także na Węgrzech jako Raba.
Sam model na naczepach (przynajmniej tych typu "paka", bo tylko taki mam) ma nawet tabliczki TIR.
- krzysztof
- Posty: 1741
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: MAN 16.192/Roman R10215
niestety tak!
a już wogóle widać to przy ifie!!!
a już wogóle widać to przy ifie!!!
- WojTTek
- Posty: 465
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:43
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: MAN 16.192/Roman R10215
Nie wydaje się Wam że wszystkie TIRy w TT (kontenerowe) są takie jakieś nie ten teges:
zdejmujemy kontener z wagonu ładujemy na naczepę i nie wydaje się Wam że kontener jest jakiś za duży ? Za bardzo wystaje ponad szoferkę ciągnika ?
zdejmujemy kontener z wagonu ładujemy na naczepę i nie wydaje się Wam że kontener jest jakiś za duży ? Za bardzo wystaje ponad szoferkę ciągnika ?
-
- Posty: 548
- Rejestracja: 31 lip 2006, 18:06
- Lokalizacja: ur. Gdansk, zam. Londyn
- Kontakt:
MAN 16.192/Roman R10215
MAN 16.192 / Roman R10215
Dlugosc(mm): 5915 / 5900
Szrokosc(mm): 2500 / 2490
Rozstaw osi(mm): 3500
Moc(KM): 192 / 215
Pojemnosc silnika: 9511 / 10344
Predkosc max (km/h): 84 / 90
Rok produkcji: 1966 / na licencji MAN od 1971 w Rumunii
Model produkowany przez firme MK-Modell

A to kilka mozliwych opcji w jakich mozna bylo go spotkac w sprzedazy. Swietna alternatywa dla ciagnika siodlowego IFA W50, wspaniale uzpelnienie makiety z rampa rozladunkowa lub terminalem kontenerowym w IV epoce.

A ponizej... co mozna zrobic z MAN'a i z nadmiaru czesci do ciezarowki IFA W50:

Dlugosc(mm): 5915 / 5900
Szrokosc(mm): 2500 / 2490
Rozstaw osi(mm): 3500
Moc(KM): 192 / 215
Pojemnosc silnika: 9511 / 10344
Predkosc max (km/h): 84 / 90
Rok produkcji: 1966 / na licencji MAN od 1971 w Rumunii
Model produkowany przez firme MK-Modell




A to kilka mozliwych opcji w jakich mozna bylo go spotkac w sprzedazy. Swietna alternatywa dla ciagnika siodlowego IFA W50, wspaniale uzpelnienie makiety z rampa rozladunkowa lub terminalem kontenerowym w IV epoce.

A ponizej... co mozna zrobic z MAN'a i z nadmiaru czesci do ciezarowki IFA W50:


Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości