
Lokomotywa spalinowa BR218 kolei DB/Diesellok BR 218 - Preisknaller
Lokomotywa spalinowa BR218 START/Diesellok BR 218, IC-Lackierg, START

4

Tillig Modellbahnen GmBH & Co. , Sebnitz – Niemcy

Model gotowy

Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne

Model wielkoseryjny

02705 (Preisknaller)
02709 (START)

DB

IV/V

218 286-3 (Preisknaller)
218 001-6 (START)

Brak

02700 - BR 218 187-3, DB, Ep. IV
02701 - BR 218 296-2, DB AG, Ep. V (in verkehrsroter Farbgebung)
02702 - BR 218 217-8, DB, Ep. IV (TEE)
02703 - BR 218 293-9, DB, Ep. IV (Farbgebung blau-elfenbein)
02704 - BR 225 805-1, DB AG, Ep. V (in verkehrsroter Farbgebung)
02705 - BR 218 286-3, DB, Ep. IV (Preisknaller)
02709 - BR 218 001-6, DB AG, Ep. V (in InterCity-Lackierung, START)
02720 - BR 215 009-2, DB AG, Ep. V (DB-Regio)
02721 - BR 215 074-6, DB, Ep. III (Farbgebung blau-elfenbein)
02722 - BR 225, RAILION, Ep. V
02729 - BR 215 007-6, DB AG, Ep. V (DB-Regio, Dummy= bez napędu)
02730 - BR 218 012-3, DB AG, Ep. V
02740 - V 169 001, DB, Ep. III (mit Gashilfsturbine)
500518 - BR 218 418-2, DB AG, Ep. V (Touristikzug)
93701 - BR 218 296-2, DB AG, Ep. V (in verkehrsroter Farbgebung, DIGITAL -> 02701)
93720 - BR 215 009-2, DB AG, Ep. V (DB-Regio, DIGITAL -> 02720)

Silnik z dwoma kołami zamachowym, napęd na wszystkie 4-ry osie, prąd pobieramy również z 4 osi, na dwóch kołach gumki przyczepnościowe

Model nie posiada KKS, ale posiada gniazdo NEM 358

3 białe / 2 czerwone, LED'owe, zmienne w zależności od kierunku jazdy

- Preisknaller posiada na boku budy srebrną malowaną ramkę, która niestety dość szybko się ściera przy dotyku - należy uważać przy chwytaniu modelu,
- cała rodzina BR218 (jak i inne) posiada papierową wkładkę imitującą widok (przez okna do wnętrza) części silnika i aparatury. Wielu spośród nas uważa, że nie jest to dobre rozwiązanie i model lepiej wygląda z wyjętą kartką.

Posiada gniazdo NEM 651. Włożenie dekodera do modelu wymaga wyłamania zaślepki analogowej.

Dwie najtańsze wersje bardzo udanej lokomotywy, którą polecamy każdemu kto lubi cichy, idealny napęd, fantastyczny wygląd, poruszanie się z gracją od najmniejszych prędkości. Wielość wersji malowania, pozwala na wybranie sobie odpowiedniej wersji do składów osobowych - szczególnie piękna w składzie z m-Wagenami.
Naszym zdaniem jedena z najlepszych konstrukcji firmy Tillig pośród lokomotyw spalinowych. Minus za kiepsko świecące białe (żółte) światła.
Więcej na stronie TT-Klub.PL.
















