GbbKolejka wersja 1

Wszystkie sprawy związane z programami Piotra Gbb

Moderator: mod-GbbSoft

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
gbbsoft
Moderator
Posty: 2027
Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: GbbKolejka wersja 1

Post autor: gbbsoft »

:arrow: Zmiany w wersji 1.64.4420

Dodano dwie funkcjonalności:
- możliwość zaznaczenia bloku tak, że przyjazd pociagu do pustego bloku (wykrywany przez informację zwrotną) powoduje pytanie użytkownika o przydzielenie wolnego pociągu/lokomotywy do bloku
- wyjazd lokomotywy z bloku w zdefiniowanym kierunku powoduje zwolnienie pociągu z bloku.

Te funkcjonalności mogą się przydać w dwóch przypadkach:
- obsługa modułów przy pomocy GbbKolejki: należy oznaczyć brzegowe bloki, poprzez które pociągi przyjeżdzają lub wyjeżdzają do sąsiednich stacji. W ten sposób przyjazd pociągu do obsługiwanych modułów powoduje pytanie do obsługi o przydzielenie pociągu do bloku, aby dalej program mógł śledzić ruch pociągu na obsługiwanych modułach aż do dojazdu do bloku, z którego pociąg przejedzie do kolejnych sąsiednich stacji, gdzie pociąg jest zwalaniany z bloku. Dodatkowo można zdefiniować ogólne pociągi typu "pociąg osobowy" i "pociąg towarowy" (w ilości odpowiadającej pojemności obsługiwanych modułów).
- obługa styku obszaru makiety kontrolowanej przez GbbKolejkę z obszarem makiety niekontrolowanej (np: zestaw bocznic lub zakładów produkcyjnych). Wjazd z bocznicy do bloku brzegowego spowoduje pytanie do obsługującego o przydzielenie pociagu do bloku, aby program mógł dalej śledzić ruch pociągu. Zjazd pociągu z bloku brzegowego na bocznicę spowoduje zwolnie pociągu (odłaczenie z bloku), ale dalej można ręcznie prowadzić pociąg po bocznicy.

Aby oznaczyć blok dodano w parametrach bloku w zakładce "Parametry":
- "Pytaj o przydzielenie lokomotywy po wykryciu nieznanej w bloku" - zaznaczenie tej opcji spowoduje, że w sytuacji, gdy w wolnym bloku system informacji zwrotnej wykryje obecność pociągu, program spyta się o przydzielenie do bloku wolnej lokomotywy/pociągu
- "Odłącz lokomotywę po wyjeździe w kierunku końca:" (do wyboru: "nie odłączaj", "lewy/dolny" lub "prawy/górny") - wybranie opcji "lewy/dolny" lub "prawy/górny" spowoduje, że wyjazd pociągu w danym kierunku i podanie przez system informacji zwrotnej zniknięcia pociągu z bloku spowoduje anulowanie przejazdu (bez zatrzymania pociągu) i odłączenie pociągu z bloku.
Awatar użytkownika
gbbsoft
Moderator
Posty: 2027
Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: GbbKolejka wersja 1

Post autor: gbbsoft »

:arrow: Zmiany w wersji 1.64.4363

- W autoprzejazdach dodano możliwość zaznaczenia wyjazdu z bloku jako "Próbuj bez zatrzymania", co powoduje, że program próbuje przedłużyć jazdę do tego bloku dalej, do następnego bloku (wyjeżdzając bez zawracania z danego końca). Program próbuje przedłużyć przejazd pociągu cały czas o ile jazda pociągu kończy się w danym bloku
Umożliwia to na przykład wykonanie okręgu z 4 blokami, po którym "ganiają" się 2 pociągi bez zatrzymania.

- Dodano blokadę, która uniemożliwia przejazd do bloku, gdy informacja zwrotna wskazuje, że blok jest zajęty, nawet jak wg programu w bloku nie stoi (lub nie przyjedzie) lokomotywa. Pomaga to w automatycznym prowadzeniu pociągu bez nadzoru w sytuacji, gdy na stacji pozostał fragment pociągu (o ile jest wykrywany przez informację zwrotną)

- Poprawiono błąd polegający na tym, że skasowanie bloku, do którego była przydzielona lokomotywa, powodowało, że lokomotywy nie można już było nigdzie przydzielić.

Wersja testowa: http://download.gbbkolejka.pl/GbbKolejka_test.EXE
Awatar użytkownika
gbbsoft
Moderator
Posty: 2027
Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: GbbKolejka wersja 1

Post autor: gbbsoft »

GTTK pisze:Wiem, że jest wersja pod windows mobile (albo CE?). Czy jest w planach port lub nowa wersja dla windows phone? A może na andrioida?
Jeśli, to na WP7... Myślę o tym... :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 07 paź 2011, 10:23 przez gbbsoft, łącznie zmieniany 1 raz.
GTTK
Posty: 37
Rejestracja: 30 lip 2008, 12:53
Lokalizacja: Łomianki
Kontakt:

Re: GbbKolejka wersja 1

Post autor: GTTK »

Mam takie pytanko.
Wiem, że jest wersja pod windows mobile (albo CE?). Czy jest w planach port lub nowa wersja dla windows phone? A może na andrioida?
Ostatnio zmieniony 06 paź 2011, 21:36 przez GTTK, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
gbbsoft
Moderator
Posty: 2027
Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: GbbKolejka wersja 1

Post autor: gbbsoft »

:arrow: Zmiany w wersji 1.64.4296

- Nowy parametr "Minimalny czas trwania informacji zwrotnej (msec)". Sygnały z informacji zwrotnej krótsze niż podane będą ignorowane. Wartość 0 powoduje, że każdy sygnał jest ważny. Parameter istotny, gdy na makiecie poruszają się wagony o metalowych kołach, które powoduje krótkotrwałe zwarcia odcinków izolowanych.
Awatar użytkownika
gbbsoft
Moderator
Posty: 2027
Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: GbbKolejka wersja 1

Post autor: gbbsoft »

:arrow: Zmiany w wersji 1.64.4277

Pierwsze podejście do sygnałów manewrowych.

- Prawym klawiszem myszki na końcu bloku można wybrać uruchomienie manewrów
- program rezerwuje drogę do najbliższego bloku, ustawia na semaforze światło manewrowe (powinno być zdefiniowane).
- program nie uruchamia lokomotywy (lokomotywa jest sterowana ręcznie)
- wjazd do następnego bloku nic nie powoduje (lokomotywa może się poruszać między blokami dowolnie).
- po zakończeniu manewrów należy wybrać albo 'Odwołanie przejazdu', jeżeli lokomotywa jest spowrotem w pierwotnym bloku, lub 'Lokomotywa w nast. bloku'.


Sygnał zastępczy

- dodano możliwość zdefiowania sygnału zastępczego (w semaforach wielokomorowych) - należy dodatkowo ustawić ograniczenie prędkosci do 40 km/h
- prawym klawiszem myszki na końcu bloku można wybrać uruchomienie pociągu z sygnałem zastępczym
Awatar użytkownika
gbbsoft
Moderator
Posty: 2027
Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: GbbKolejka wersja 1

Post autor: gbbsoft »

:arrow: Zmiany w wersji 1.64.4264

- Dodano pokazywanie prędkości na liście lokomotyw, gdy widoczne jest jej zdjęcie
Awatar użytkownika
gbbsoft
Moderator
Posty: 2027
Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: GbbKolejka wersja 1

Post autor: gbbsoft »

:arrow: Zmiany w wersji 1.64.4249

- Dodano możliwość włączenia wszystkich świateł dla semafora wielokomorowego (w trybie edycji, w lokalnym menu semafora). Powrót do poprzednich ustawień wykonuje się poprzez wykonanie synchronizacji na tym semaforze.

Zmiany w synchronizacji (ustawienie elementu w stan zgodny ze stanem w programie)
- rozdzielono synchronizację semaforów i rozjazdów (wraz z innymi urzadzeniami). W menu SystemyDCC jak i w parametrach.
- w menu lokalnym semaforów, rozjazdów i urządzeń dodano możliwość synchronizacji tylko wskazanego elementu.
Awatar użytkownika
gbbsoft
Moderator
Posty: 2027
Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: GbbKolejka wersja 1

Post autor: gbbsoft »

:arrow: Zmiany w 1.63.4237 RC

- W synchronizacji semaforów po podłaczenia do DCC zmieniono, aby synchronizacja nie była przerywana w sytuacji, gdy semafor wielokomorowy nie ma zdefiniowanych sygnałów lub żaden nie jest ustawiony jako STOP.
Awatar użytkownika
gbbsoft
Moderator
Posty: 2027
Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: GbbKolejka wersja 1

Post autor: gbbsoft »

:arrow: Zmiany w wersji 1.63.4155

- W semaforach wielokomorowych: jak się zmiana światła w miganiu nie skończyło, to program nie wysyła kolejnej zmiany (zmianę przesuwa do następnej sekundy) - zapobieganie wysyłaniu potoku komend
- Komendy dotyczące lokomotyw mają wyższy priorytet niż pozostałe (w systemach Lenz i kompatybilnych)
- Poprawiono timeout jaki występował przy masowym wysyłaniu zmian świateł i jednoczesnym kręceniu manipulatorem (tj. zabranie loka z programu do manipulatora)
- Dodano parmametr określający opóżnienie pomiędzy kolejnymi przełączeniami rozjazdów przy ustawianiu drogi między dwoma blokami (aby przełączanie było bardziej realistyczne).
Awatar użytkownika
gbbsoft
Moderator
Posty: 2027
Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: GbbKolejka wersja 1

Post autor: gbbsoft »

:arrow: Zmiany w wersji 1.63.4109

- Dodano parametr "Wybierz pierwszy przejazd po kliknięciu na koniec bloku", który normalnie jest zaznaczony.
Awatar użytkownika
gbbsoft
Moderator
Posty: 2027
Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: GbbKolejka wersja 1

Post autor: gbbsoft »

:arrow: Zmiany w wersji 1.63.4103

Przeprojektowano panel dotykowy
Awatar użytkownika
gbbsoft
Moderator
Posty: 2027
Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: GbbKolejka wersja 1

Post autor: gbbsoft »

:arrow: Zmiany w wersji 1.63.4096

W semaforach wielokomorowych, w zakładce 'elementy DCC' dodano 'Rodzaj dekodera':
- Tryb OnOff: każde wyjście dekodera jest sterowane niezależnie
- Tryb Toggle (Lenz): jedno wyjście służy do "włączenie" światła, inne do "wyłączenia" światła (tak jakby to był rozjazd). Szczególnie przydatne dla systemu Lenz, który nie obsługuje "wyłaczenia" pojedynczego wyjścia.

Wersja testowa: http://download.gbbkolejka.pl/GbbKolejka_test.EXE
Awatar użytkownika
Viramir
Posty: 103
Rejestracja: 14 mar 2008, 20:55
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: GbbKolejka wersja 1

Post autor: Viramir »

Fajny jest panel dla monitorów dotykowych ale ma jedną wadę, a mianowicie jest jeden.

Na mojej makiecie na raz jeżdżą trzy składy, a czasem czym się jeszcze manewruje. Przełączanie miedzy lokomotywami jest dość upierdliwe(duży Panel), bo na makiecie stoi ponad 10 lokomotyw (do tego czasami coś się zawieruszy z lokomotyw zdjętych), a czasami trzeba szybko zatrzymać któryś skład.

Dla tego mam kilka propozycji:

1. Jeżeli to możliwe zrobić „manipulator” lokomotywy, otwierany w nowym oknie (dla każdej lokomotywy osobno) z opcją wyboru czy ma być to manipulator duży czy mały.

2. Wyłączanie F’ów żeby znikły, a nie jak dotychczas były nieaktywne, ale widoczne (duży manipulator) zajmuje to dużo zbędnego miejsca.

3. Aby włączanie i wyłączanie lokomotyw na makiecie było możliwe z listy (i równocześnie było to widoczne z listy), ponieważ lista jak się otwiera to nie widać jakie lokomotywy są na makiecie, a jakie nie (lista zasłania to co jest pod spodem, i nie można przewijać lokomotyw pod listą).
Awatar użytkownika
gbbsoft
Moderator
Posty: 2027
Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: GbbKolejka wersja 1

Post autor: gbbsoft »

ArturSch pisze:
gbbsoft pisze:... zawsze możesz tablicę wpisać ręcznie...
O Bone, XIX wiek....
:lol:
A widzisz... Dlatego jest dodatkowy automat, aby tego nie robić ręcznie.

Opcja była zrobiona specjalnie dla osoby, która nie miała informacji zwrotnej.
Ale za to chciała wiedzieć z jaką prędkością aktualnie jedzie lok.
Więc brała stoper i centymetr i puszczała loka na prędkości 28 kroków.
Potem brała ten automat i tworzyła "przypuszczalną" tablicę prędkości.

W ten sposób miała to co chciała... :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 01 lis 2010, 19:29 przez gbbsoft, łącznie zmieniany 2 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „GbbSoft”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość