LIPSK 2007 - Nowości
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 261
- Rejestracja: 31 sty 2007, 18:29
- Lokalizacja: Olecko
- Kontakt:
Re: LIPSK 2007 - Nowości
Witam.
Czy 50-tka nie ma jednak oświetlenia?
Czy 50-tka nie ma jednak oświetlenia?
-
- Posty: 172
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 00:48
- Lokalizacja: Górny Śląsk
- Kontakt:
Re: LIPSK 2007 - Nowości
Nie Maćku, niestety nowej BR119 nie bylo nawet w gablotce Tilliga.brovarek pisze:Nie pamietam czy była wystawiona nowa BR 119...
My również podzielamy Twoje zdanie i mile wspominamy ten wyjazd

ModelarzeTT - Michał
Ostatnio zmieniony 15 paź 2007, 15:27 przez ModelarzeTT, łącznie zmieniany 1 raz.
- brovarek
- Posty: 883
- Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: LIPSK 2007 - Nowości
TILLIG
Główną nowosć, przynajmniej dla mnie stanowiła BR50, tak długo oczekiwana w naszej skali. Ciekawie prezentowały sie też donnerki stojace w firmowej gablocie. Nowe cysterny, szutrówka Piasteritz, BR 86 Altbau, BR716 BVO, V100 Viesmut, Desiro Connex oraz QBB i kilka innych bardziej znanych nowości. Nie pamietam czy była wystawiona nowa BR 119, niestety na żadnym zdjęciu jej nie mam.

Jeszcze takie "zapomniane" oraz inne ciekawostki w TT. Dwie pierwsze to Karsei

To właściwie wszystko. Korzystajac z okazji chciałbym podziekować Darkowi, Krzyśkowi oraz Michałowi czyli Modelarzom TT za kolejny fantastyczny wspólny modelarski wyjazd. Mysle, że nie mniej ciekawe, bo oparte na ogromniej wiedzy na temat współczesnych pojazdów zdjecia ukażą sie wkrótce na Ich stronie.
Ps. Na temat makiet w Lipsku napisze w osobnym wątku
Jeżeli ktos chciałby komplet moich zdjec z Lipska do celów prywatnych, prosze o kontakt na priv (koszt płytki, koperty oraz znaczka).
Główną nowosć, przynajmniej dla mnie stanowiła BR50, tak długo oczekiwana w naszej skali. Ciekawie prezentowały sie też donnerki stojace w firmowej gablocie. Nowe cysterny, szutrówka Piasteritz, BR 86 Altbau, BR716 BVO, V100 Viesmut, Desiro Connex oraz QBB i kilka innych bardziej znanych nowości. Nie pamietam czy była wystawiona nowa BR 119, niestety na żadnym zdjęciu jej nie mam.







Jeszcze takie "zapomniane" oraz inne ciekawostki w TT. Dwie pierwsze to Karsei




To właściwie wszystko. Korzystajac z okazji chciałbym podziekować Darkowi, Krzyśkowi oraz Michałowi czyli Modelarzom TT za kolejny fantastyczny wspólny modelarski wyjazd. Mysle, że nie mniej ciekawe, bo oparte na ogromniej wiedzy na temat współczesnych pojazdów zdjecia ukażą sie wkrótce na Ich stronie.
Ps. Na temat makiet w Lipsku napisze w osobnym wątku
Jeżeli ktos chciałby komplet moich zdjec z Lipska do celów prywatnych, prosze o kontakt na priv (koszt płytki, koperty oraz znaczka).
Ostatnio zmieniony 15 paź 2007, 15:27 przez brovarek, łącznie zmieniany 1 raz.
- brovarek
- Posty: 883
- Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: LIPSK 2007 - Nowości
Bettina
Dla fanów "gapy" i nie tylko, ten jeden z największych sklepów modelarskich, wypuszcza również modele w naszej skali:

BRAWA
Zapowiadany E95, czyli najwiekszy "krokodyl" Śląskiej Kolei Górskiej tym razem w III ep

ERBERT
Moim zdaniem bardzo ciekawą ofertę sygnalizatorów świetlnych miała do naszej skali oraz H0 firma Erbert Modellbahntechnik.

Schirmer
BR64 to naprawde ciekawa oferta, szkoda, że zapowiedź Guetzoldt'a wpłynęła jednak na jej postrzeganie

Kehrer
Sposób malowania tych modeli i jakość ich wykończenia jest moim zdaniem dyskusyjna, ale wagony są ciekawe...

Ps. Tillisia wrzucę do południa
Dla fanów "gapy" i nie tylko, ten jeden z największych sklepów modelarskich, wypuszcza również modele w naszej skali:




BRAWA
Zapowiadany E95, czyli najwiekszy "krokodyl" Śląskiej Kolei Górskiej tym razem w III ep


ERBERT
Moim zdaniem bardzo ciekawą ofertę sygnalizatorów świetlnych miała do naszej skali oraz H0 firma Erbert Modellbahntechnik.




Schirmer
BR64 to naprawde ciekawa oferta, szkoda, że zapowiedź Guetzoldt'a wpłynęła jednak na jej postrzeganie

Kehrer
Sposób malowania tych modeli i jakość ich wykończenia jest moim zdaniem dyskusyjna, ale wagony są ciekawe...

Ps. Tillisia wrzucę do południa
Ostatnio zmieniony 15 paź 2007, 09:11 przez brovarek, łącznie zmieniany 1 raz.
- brovarek
- Posty: 883
- Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: LIPSK 2007 - Nowości
KRES
Zdjęcia juz zamieścił Cobrix, ja dorzuce zbliżenie i podpowiem, że na łuku troszke dziwnie wygladaja "harmonijki" za to oswietlenie tego modelu to pierwsza klasa. Niestety z przodu go nie złapałem, ale w realu wyglada ekstra:

KITTLER
Co prawda żadnych spektakularnych nowosci ta firma nie wypusciła (byłbym bardzo zaskoczony zreszta, skoro na modele tej firmy czeka się nawet do dwóch lat - po zamówieniu), ale są to rodzynki, a do tego makieta firmowa bardzo mi się podoba
wąskie tory!!

ROTHE
Jak wspomniałem 600 EUR za E17 powala, nie podoba mi się też to, że Wittfield PKP jest droższy niż inne wersje

GABOR

JANO
Sorki za jakosć zdjęcia, może ktos ma lepsze?

Zdjęcia juz zamieścił Cobrix, ja dorzuce zbliżenie i podpowiem, że na łuku troszke dziwnie wygladaja "harmonijki" za to oswietlenie tego modelu to pierwsza klasa. Niestety z przodu go nie złapałem, ale w realu wyglada ekstra:



KITTLER
Co prawda żadnych spektakularnych nowosci ta firma nie wypusciła (byłbym bardzo zaskoczony zreszta, skoro na modele tej firmy czeka się nawet do dwóch lat - po zamówieniu), ale są to rodzynki, a do tego makieta firmowa bardzo mi się podoba








ROTHE
Jak wspomniałem 600 EUR za E17 powala, nie podoba mi się też to, że Wittfield PKP jest droższy niż inne wersje



GABOR


JANO
Sorki za jakosć zdjęcia, może ktos ma lepsze?

Ostatnio zmieniony 15 paź 2007, 08:30 przez brovarek, łącznie zmieniany 2 razy.
- brovarek
- Posty: 883
- Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: LIPSK 2007 - Nowości
KEHI
wrzucę troszke zdjęć BR44, oraz pojazdów nie tylko szynowych w tym traktory dla Ostraka

Kuswa

IG-Met

PMT
Przyznam, że nie zauważyłem, być może przez gapiostwo węglarki Nacco
Cyknąłem za to E69 w ostatniej zapowiadanej serii ( koniec formy) oraz weglareczkę w epIV

wrzucę troszke zdjęć BR44, oraz pojazdów nie tylko szynowych w tym traktory dla Ostraka


















Kuswa



IG-Met

PMT
Przyznam, że nie zauważyłem, być może przez gapiostwo węglarki Nacco
Cyknąłem za to E69 w ostatniej zapowiadanej serii ( koniec formy) oraz weglareczkę w epIV



Ostatnio zmieniony 15 paź 2007, 08:23 przez brovarek, łącznie zmieniany 5 razy.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2215
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: LIPSK 2007 - Nowości
Dobre kolory znalazles. I w przypadku Bdhpumn nie ma tych problemow jak z Bhp. gdzie schemat nie zgadza sie z opisem.brovarek pisze:edit: znalazłem takie
dach - kolor jasnoszary RAL 7001
pasy okienne, czoło wagonu - kolor jasnoniebieski RAL 5012
pas środkowy - kolor żółty RAL 1023
drzwi wejściowe od zewnątrz - kolor żółty RAL 1023
drzwi wejściowe od wewnątrz - kolor czerwony RAL 3020
Mozna jeszcze dorzucic, ze czolownice, dol ostoi, wozki, czy stopnie sa w kolorze czarnym RAL9005, a porecze i brzegi stopni biale - RAL9003.
To trzeba Kuhnowi wyperswadowac. Lepiej zrobic dwa rozne numery wagonow i oznaczenia tych wagonow. Trzeba bowiem wiedziec, ze w latach 1988/89, kiedy sprowadzono te wagony w ilosci 160 sztuk, wagony te otrzymaly serie Bdhpun. Litera "m" swiadczaca o tym, ze wagon ma 26,4 metra dlugosci pojawila sie w drugiej polowie lat 90.Dyskusyjne pozostaje zestawienie proponowane przez Kuhna , to znaczy jeden wagon posiada kabine sterowniczą, a takich na PKPe najprawdopodobniej nie było.
PKP poza jedna proba i to nie w planowym ruchu, nie stosowalo wagonow z kabina sterownicza. Zreszta wkrotce zacznie sie z nimi cyrk, poniewaz spece z UTK beda musieli cos zrobic z wagonami kupionymi przez KM...
Jest to zapewne kwestia kiedy wagon wchodzi na NG. I jest calkowicie malowany. PR swoje malowanie wprowadza gdzies od 2002/2003 roku.DBv pisze:No to kolory RAL zdaje się są już załatwione. Jedyna podstawowa uwaga, to kwestia drzwi - trzeba się tu na konkretnym egzemplarzu wzorować. Zasadniczo, wydaje mi się, że czym nowsze - tym częściej są żółte, chociaż i spotkałem się ze zdjęciami zmodernizowanych bohunów jeszcze z "pierwotną" barwą drzwi.
Zanim Kuhn sie zdecyduje na wersje PKP mozna sprobowac wykonac, wykorzystujac produkcje Kuhna, serie od ok. 50 wagonow metoda tampodruku. Jednak najpierw trzeba miec oczywiscie wagon w jakiej kolwiek wersji malowania.Wszystkie te dywagacje wydają mi się jednak zupełnie przedwczesne. Model "zielony" pojawi się w sprzedaży pewnie na przełomie roku, nie wcześniej. Nie wyobrażam sobie przy tym, aby wersja PKP ukazała się przed wersjami "sputnikową" i "musztardzianą" zarządu DR. Dla mnie wersja PKP to jednak na razie cały czas bliżej nieokreślona przyszłość, chociaż chciałbym się mylić.
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 14 paź 2007, 22:17 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
- brovarek
- Posty: 883
- Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: LIPSK 2007 - Nowości
Beckmann
Jak juz pisałem Beckmann głównie eksponował swoją nowa BR38, jest to naprawdę ładny model, choć nie wiem dlaczego, oświetlenie w nim to biało-trupie ledy, już nawet Jago w BR94 ma żółte...

Na stoisku Beckmanna wystawił równiż swoje bausatze S.Horn

ciekawy był zwłaszcza ten pierwszy -bagazowo-pocztowy 1928 oraz ten z tyłu na trzecim zdjeciu Stallungswagen GGvwehs, jeździły na PKP
Jak juz pisałem Beckmann głównie eksponował swoją nowa BR38, jest to naprawdę ładny model, choć nie wiem dlaczego, oświetlenie w nim to biało-trupie ledy, już nawet Jago w BR94 ma żółte...





Na stoisku Beckmanna wystawił równiż swoje bausatze S.Horn



ciekawy był zwłaszcza ten pierwszy -bagazowo-pocztowy 1928 oraz ten z tyłu na trzecim zdjeciu Stallungswagen GGvwehs, jeździły na PKP
Ostatnio zmieniony 14 paź 2007, 22:11 przez brovarek, łącznie zmieniany 1 raz.
- brovarek
- Posty: 883
- Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: LIPSK 2007 - Nowości
Ok, powoli pewnie do późnej nocy to potrwa, ale zaczynam wrzucać zdjęcia z Lipska, część niestety jest nieostra (szyby i oświetlenie
), jeżeli ktos będzie miał lepsze to proszę dorzucić. Ze względu na moje zainteresowania, nie dotyczące współczesnej kolei przepraszam za mozliwe pominiecia i błędy na temat w/w.
Zacznę od Kuehna (Artur, Twoje fotki są ok, duzo lepszych to ja nie mam
)

Peho
Na małym stoisku sprzegi wystawił przesympatyczny Pan Peter Horn, zaskoczył mnie i Artura tym, że zdjął do sesji szybkę (przekleństwo fotografujacych na targach), no i dlatego, ze sam z siebie opuscił mocno ceny.
Przekazał nam również informacje, ze wysyłka do Polski to 5,50 EUR. Dla zainteresowanych najmniejszymi sprzęgami (4 zdjęcie górny lewy róg), podpowiadam, że zamiast sprężynki mają one magnes.
Na ostatnim zdjęciu, przerobiony "doppel", ostatnio to popularna przeróka na forum.

ROCO
BR44 mozna było zobaczyc tylko na plakacie oraz w "folderze". Postanowiłem po prostu zeskanowany folderek tutaj wrzucić. W nim zawarta jest również reszta informacji.

Mehano
Również skan informacji o nowościach w TT:

cdn.

Zacznę od Kuehna (Artur, Twoje fotki są ok, duzo lepszych to ja nie mam







Peho
Na małym stoisku sprzegi wystawił przesympatyczny Pan Peter Horn, zaskoczył mnie i Artura tym, że zdjął do sesji szybkę (przekleństwo fotografujacych na targach), no i dlatego, ze sam z siebie opuscił mocno ceny.

Przekazał nam również informacje, ze wysyłka do Polski to 5,50 EUR. Dla zainteresowanych najmniejszymi sprzęgami (4 zdjęcie górny lewy róg), podpowiadam, że zamiast sprężynki mają one magnes.






ROCO
BR44 mozna było zobaczyc tylko na plakacie oraz w "folderze". Postanowiłem po prostu zeskanowany folderek tutaj wrzucić. W nim zawarta jest również reszta informacji.




Mehano
Również skan informacji o nowościach w TT:

cdn.
Ostatnio zmieniony 14 paź 2007, 20:21 przez brovarek, łącznie zmieniany 2 razy.
- gbbsoft
- Moderator
- Posty: 2027
- Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
- Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
- Kontakt:
Re: LIPSK 2007 - Nowości
To samo twierdził Ksiądz Grygiel na Trako: na otwartych imprezach ma jeżdzić - rozkład jazdy jest dobry na spotkania...Cobrix pisze:Jazda pociagow wg rozkladu to moze i fajna zabawa dla modelarzy i temat na spotkania w zamknietym gronie. Na takich targach po prostu sprawdza sie nawet najgorszy tort po ktorym zasuwa kilkanascie skladow.
-
- Posty: 440
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 13:15
- Lokalizacja: wlkp
- Kontakt:
Re: LIPSK 2007 - Nowości
To jeszcze lekki miszmasz:
Nie pamietam czy to malowanie Herkulesa juz bylo prezentowane - bardzo mi sie spodobalo:

Niemcy nie byli by soba jakby jakiejs scenki z naturystami nie wrzucili - tym razem Viessmann:

Makieta holenderska naprawde spora ilosc modulow - niestety w tlumie przestawil mi sie tryb aparatu i czesc zdjec mam nieostrych - te fotki nie sa najlepsze ale wstawiam zeby pokazac jak spora byla makieta holendrow:

Moduly szwajcarow - calosc zatytulowana Glacier Express (fajny sposob prezentacji moduly jakby w przekroju):

Firmowa makieta Marklin'a:

Rozne scenki:

U Fallera krolowal Car System. Rzeklbym ze na ich firmowych makietach bylo wiecej jezdzacych samochodow niz pociagow.
Oprocz typowych skal bylo tez wieksze wynalazki. Nie potrafie powiedziec czy to O czy moze cos innego ale wydawalo mi sie za byly przynajmniej 3 rozmiary. I tak przygladajac sie roznym makietom - pewnie subiektywnie
ale jednak - stwierdzam ze TT, dla mnie, najmilsza dla oka jest.
Rozczarowaniem najwiekszym chyba dla mnie byl brak porzadnych H0 amerykanskich modeli. Myslalem ze bedzie ciekawiej pod tym wzgledem bo to moj drugi po TT konik.
W jednej tylko gablocie znalazlem para modeli Kato. Co dziwne byla makieta w stylu amerykanskim ale modele tam jezdzace to jakas kompromitacja. Zabawkowe modele z tandetnego plastiku. Pare sztuk z mojej szafy zrobiloby lepszy efekt ryczac swoimi dekoderami dzwiekowymi
Polska makieta z pewnoscia na + odbiega jakoscia wykonania. Niemcy i inne nacje nie maja oporow i trawa z rolki idzie w metrach. Na PL makiecie widac dbalosc o szczegoly- zielen, budynki, szczegoly, wykonczenie to inna bajka. Co rusz jakas osoba przystawala i podziwiala.
Aczkolwiek nie jedna juz wojne o to stoczono na forach a ja bron boze nie mam zamiaru wywolywac nastepnej. Jazda pociagow wg rozkladu to moze i fajna zabawa dla modelarzy i temat na spotkania w zamknietym gronie. Na takich targach po prostu sprawdza sie nawet najgorszy tort po ktorym zasuwa kilkanascie skladow. Do takich makiet nie szlo sie wrecz dopchac i nikomu nie przeszkadzal trawnik z rolki i niespatynowany budynek.
Mi osobiscie najbardziej podobala sie makieta szwajcarow (zdjecia powyzej). Fajnie zaprezentowane moduly, takze duza dbalosc o szczegoly i wogole fajny klimacik.
Nie pamietam czy to malowanie Herkulesa juz bylo prezentowane - bardzo mi sie spodobalo:

Niemcy nie byli by soba jakby jakiejs scenki z naturystami nie wrzucili - tym razem Viessmann:


Makieta holenderska naprawde spora ilosc modulow - niestety w tlumie przestawil mi sie tryb aparatu i czesc zdjec mam nieostrych - te fotki nie sa najlepsze ale wstawiam zeby pokazac jak spora byla makieta holendrow:



Moduly szwajcarow - calosc zatytulowana Glacier Express (fajny sposob prezentacji moduly jakby w przekroju):





Firmowa makieta Marklin'a:


Rozne scenki:


U Fallera krolowal Car System. Rzeklbym ze na ich firmowych makietach bylo wiecej jezdzacych samochodow niz pociagow.
Oprocz typowych skal bylo tez wieksze wynalazki. Nie potrafie powiedziec czy to O czy moze cos innego ale wydawalo mi sie za byly przynajmniej 3 rozmiary. I tak przygladajac sie roznym makietom - pewnie subiektywnie

Rozczarowaniem najwiekszym chyba dla mnie byl brak porzadnych H0 amerykanskich modeli. Myslalem ze bedzie ciekawiej pod tym wzgledem bo to moj drugi po TT konik.
W jednej tylko gablocie znalazlem para modeli Kato. Co dziwne byla makieta w stylu amerykanskim ale modele tam jezdzace to jakas kompromitacja. Zabawkowe modele z tandetnego plastiku. Pare sztuk z mojej szafy zrobiloby lepszy efekt ryczac swoimi dekoderami dzwiekowymi

Polska makieta z pewnoscia na + odbiega jakoscia wykonania. Niemcy i inne nacje nie maja oporow i trawa z rolki idzie w metrach. Na PL makiecie widac dbalosc o szczegoly- zielen, budynki, szczegoly, wykonczenie to inna bajka. Co rusz jakas osoba przystawala i podziwiala.
Aczkolwiek nie jedna juz wojne o to stoczono na forach a ja bron boze nie mam zamiaru wywolywac nastepnej. Jazda pociagow wg rozkladu to moze i fajna zabawa dla modelarzy i temat na spotkania w zamknietym gronie. Na takich targach po prostu sprawdza sie nawet najgorszy tort po ktorym zasuwa kilkanascie skladow. Do takich makiet nie szlo sie wrecz dopchac i nikomu nie przeszkadzal trawnik z rolki i niespatynowany budynek.
Mi osobiscie najbardziej podobala sie makieta szwajcarow (zdjecia powyzej). Fajnie zaprezentowane moduly, takze duza dbalosc o szczegoly i wogole fajny klimacik.
Ostatnio zmieniony 14 paź 2007, 15:38 przez Cobrix, łącznie zmieniany 1 raz.
- Gdyniak
- Moderator
- Posty: 579
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 14:12
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: LIPSK 2007 - Nowości
Ten BR 175 faktycznie sliczny to skład. Dajcie jeszcze jakieś zdjęcia z Lipska. A jak sie prezentowała polska makieta H0?
-
- Posty: 440
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 13:15
- Lokalizacja: wlkp
- Kontakt:
Re: LIPSK 2007 - Nowości
To i ja dodam troche swoich fotek.
Touristik-Zug (ladnie to wyglada tylko cena - do tego jeszcze loko za 230E)

Kres BR175 - bardzo miodny skladzik

Inne gadzety od Kresa

Nowosci Kuehn'a

Wieza do naweglania Auhagan'a

I na koniec Class 66 ale H0. Zawiedziony jestem ze Mehano zapowiedzialo juz Class66 w TT a nie pokazalo jeszcze Blue Tigera

Touristik-Zug (ladnie to wyglada tylko cena - do tego jeszcze loko za 230E)


Kres BR175 - bardzo miodny skladzik




Inne gadzety od Kresa

Nowosci Kuehn'a



Wieza do naweglania Auhagan'a


I na koniec Class 66 ale H0. Zawiedziony jestem ze Mehano zapowiedzialo juz Class66 w TT a nie pokazalo jeszcze Blue Tigera


Ostatnio zmieniony 14 paź 2007, 15:05 przez Cobrix, łącznie zmieniany 1 raz.
- Witek M.
- Posty: 976
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 15:32
- Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
- Kontakt:
Re: LIPSK 2007 - Nowości
NIGDY W ŻYCIU, ŻADNEJ "TRUMNY"DBv pisze: [...] sugerowałbym nowszą wersję z logo PKP [...].

Nie było. Na 100%brovarek pisze: [...] wagon posiada kabine sterowniczą, a takich na PKPe najprawdopodobniej nie było. [...]
Ostatnio zmieniony 14 paź 2007, 10:12 przez Witek M., łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 488
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
- Lokalizacja: Wrocław / Warszawa
- Kontakt:
Re: LIPSK 2007 - Nowości
Jak Maciek wrzuci swoje fotki (robione nie przez szybę), to moje bez krępacji można wywalić. Jakość moich taka sobie, ale wklejam dla niecierpliwych.
Pozdrawiam,
Artur




Termin wersji DR to początek 2008. Wersja PKP to w/g zapowiedzi raczej nie 2008.DBv pisze:Wszystkie te dywagacje wydają mi się jednak zupełnie przedwczesne. Model "zielony" pojawi się w sprzedaży pewnie na przełomie roku, nie wcześniej. Nie wyobrażam sobie przy tym, aby wersja PKP ukazała się przed wersjami "sputnikową" i "musztardzianą" zarządu DR. Dla mnie wersja PKP to jednak na razie cały czas bliżej nieokreślona przyszłość, chociaż chciałbym się mylić.
Pozdrawiam,
Artur
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość