Początki z Ludmiłą

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10999
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Początki z Ludmiłą

Post autor: ArturSchŁ »

PROSZĘ BARDZO: TNIJCIE NIEPOTRZEBNE CYTATY !!!
Krasiu-Michałek pisze:
KrzyszTTof pisze:
Krasiu-Michałek pisze:
Można by rzec klasyka: BR142 DR.
BR142... ale która? 001, 002 czy może 003? ;)
002-5

A jeżeli chodzi o kolor E49 to pójdę w zieleń
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2007, 08:34 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Początki z Ludmiłą

Post autor: Charakterek »

E 42 - to naprawdę dobry wybór... Jest superowa.
Awatar użytkownika
Krasiu-Michałek
Posty: 118
Rejestracja: 18 lut 2007, 14:00
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Początki z Ludmiłą

Post autor: Krasiu-Michałek »

KrzyszTTof pisze:
Krasiu-Michałek pisze:
KrzyszTTof pisze:Gratuluje zakupu!

Pochwal się jeszcze w jakiej wersji kolejna ludmiła po Szczecinie jeździ.
Można by rzec klasyka: BR142 DR.
BR142... ale która? 001, 002 czy może 003? ;)
002-5

A jeżeli chodzi o kolor E49 to pójdę w zieleń
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2007, 08:33 przez Krasiu-Michałek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
KrzyszTTof
Posty: 1418
Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Początki z Ludmiłą

Post autor: KrzyszTTof »

pepsigo2pl pisze:
Krasiu-Michałek pisze:Naprawdę strasznie mi się spodobała i chętnie dobiorę się do jakiejś drugiej sztuki (...) Druga Ludmiła w tegorocznym budżecie na pewno się jednak zmieści.
U mnie sie tak samo zaczelo. Najpierw jedna, byla tak sliczna, ze i potem byla druga... i trzecia... Na dzien dziesiejszy jest ich 6 DR'owskich.
U mnie identycznie.... z jednej zrobiło się 9... :D 10 i 11 w drodze :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2007, 08:30 przez KrzyszTTof, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
KrzyszTTof
Posty: 1418
Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Początki z Ludmiłą

Post autor: KrzyszTTof »

Krasiu-Michałek pisze:
KrzyszTTof pisze:
Krasiu-Michałek pisze:No i w końcu mamy. Ludmiła jest przepiękna!
Gratuluje zakupu!

Pochwal się jeszcze w jakiej wersji kolejna ludmiła po Szczecinie jeździ.
Można by rzec klasyka: BR142 DR.
BR142... ale która? 001, 002 czy może 003? ;)
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2007, 08:27 przez KrzyszTTof, łącznie zmieniany 1 raz.
pepsigo2pl
Posty: 548
Rejestracja: 31 lip 2006, 18:06
Lokalizacja: ur. Gdansk, zam. Londyn
Kontakt:

Re: Początki z Ludmiłą

Post autor: pepsigo2pl »

Krasiu-Michałek pisze:Naprawdę strasznie mi się spodobała i chętnie dobiorę się do jakiejś drugiej sztuki (...) Druga Ludmiła w tegorocznym budżecie na pewno się jednak zmieści.
U mnie sie tak samo zaczelo. Najpierw jedna, byla tak sliczna, ze i potem byla druga... i trzecia... Na dzien dziesiejszy jest ich 6 DR'owskich.
Krasiu-Michałek pisze:potem w kolejce jest E42
To moze cos takiego zeby kolorystycznie pasowalo do Lumilki, no albo cos na zielono. Oczywiscie jezeli bedziesz staral sie trzymac DR'owskich kolei i w miare tej samej epoki. Swoja droga ta seria elektorowoz od Kuehna jest tez piekna :P Klasa sama w sobie jak i "Ludmilka"!
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2007, 08:26 przez pepsigo2pl, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Krasiu-Michałek
Posty: 118
Rejestracja: 18 lut 2007, 14:00
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Początki z Ludmiłą

Post autor: Krasiu-Michałek »

KrzyszTTof pisze:
Krasiu-Michałek pisze:No i w końcu mamy. Ludmiła jest przepiękna!
Gratuluje zakupu!

Pochwal się jeszcze w jakiej wersji kolejna ludmiła po Szczecinie jeździ.
Można by rzec klasyka: BR142 DR. Naprawdę strasznie mi się spodobała i chętnie dobiorę się do jakiejś drugiej sztuki. Na razie jednak muszę uzupełnić skład talbotów, potem w kolejce jest E42. Druga Ludmiła w tegorocznym budżecie na pewno się jednak zmieści.
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2007, 08:26 przez Krasiu-Michałek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Początki z Ludmiłą

Post autor: Charakterek »

No i jeszcze smar Roco jest - też dobry!
pepsigo2pl
Posty: 548
Rejestracja: 31 lip 2006, 18:06
Lokalizacja: ur. Gdansk, zam. Londyn
Kontakt:

Re: Początki z Ludmiłą

Post autor: pepsigo2pl »

BR101 112-1 pisze:
Krasiu-Michałek pisze:Mam tubkę wazeliny technicznej. Dobra będzie do smarowania za 50 godzin?
Ja proponuje zestawi jaki sam używam:
-smar Tilliga, do smarowania zębatek (potwornie drogi, ale wiem że jest bezpieczny)
-olej Fallera do smarowania przekładni, kardanów itp.
Zamiast smaru Tilligowskiego, ja uzywam smaru Teflonowego. Okolo 25-30PLN za 100g tubke, nie scieka i jest odporny na dzialanie wysokish temperatur.
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2007, 08:26 przez pepsigo2pl, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
BR101 112-1
Posty: 218
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:27
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Początki z Ludmiłą

Post autor: BR101 112-1 »

Krasiu-Michałek pisze:Mam tubkę wazeliny technicznej. Dobra będzie do smarowania za 50 godzin?
Ja proponuje zestawi jaki sam używam:
-smar Tilliga, do smarowania zębatek (potwornie drogi, ale wiem że jest bezpieczny)
-olej Fallera do smarowania przekładni, kardanów itp.
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2007, 08:25 przez BR101 112-1, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
KrzyszTTof
Posty: 1418
Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Początki z Ludmiłą

Post autor: KrzyszTTof »

Krasiu-Michałek pisze:No i w końcu mamy. Ludmiła jest przepiękna!
Gratuluje zakupu!

Pochwal się jeszcze w jakiej wersji kolejna ludmiła po Szczecinie jeździ.
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2007, 08:25 przez KrzyszTTof, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Krasiu-Michałek
Posty: 118
Rejestracja: 18 lut 2007, 14:00
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Początki z Ludmiłą

Post autor: Krasiu-Michałek »

Charakterek pisze:Dotrzyj ją. Po pół godziny w każdą stronę na pół gwizdka. Potem zwiekszaj prędkość i doczepiaj wagony. Smarowanie co każde 50 godzin pracy
Docieraliśmy po kwadransie w każdą stronę. Więc za mało. Poprawimy się:)
Mam tubkę wazeliny technicznej. Dobra będzie do smarowania za 50 godzin? (jej chyba teraz każdemu pojazdowi jakąś książkę musimy założyć)
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2007, 08:25 przez Krasiu-Michałek, łącznie zmieniany 1 raz.
pepsigo2pl
Posty: 548
Rejestracja: 31 lip 2006, 18:06
Lokalizacja: ur. Gdansk, zam. Londyn
Kontakt:

Re: Początki z Ludmiłą

Post autor: pepsigo2pl »

hehe... o pudelku napisalem, no tak, zapomnialem o recznym rozczepianiu - ja tego nie stosuje. Swoja droga, po zlaczeniu dwoch "ludmil" przy uzyciu nowych sprzegow, gdy obydwie maja zamontowane porecze - przy uzyciu niemiertelnego wkretaczka z magnesikiem - jest tam dosyc ciasno.
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2007, 22:47 przez pepsigo2pl, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Początki z Ludmiłą

Post autor: Charakterek »

Mówię tu o przypadkach postawienia Ludmiły na tory wprost z pudełka, albo po ręcznym rozpięciu składu poprzez unisienie wagonów. Trzeba na to zwrócić uwagę, bo taki problem występuje.
pepsigo2pl
Posty: 548
Rejestracja: 31 lip 2006, 18:06
Lokalizacja: ur. Gdansk, zam. Londyn
Kontakt:

Re: Początki z Ludmiłą

Post autor: pepsigo2pl »

Jak juz raz ustawisz na wprost to podczas prac manewrowych/jazdy az tak sie nie przekrzywi zeby trzeba bylo wysrodkowywac. Na lukach raczej nie bedziesz taboru roczepial - na mniejszych to nie ma az takiego wplywu...

Sprzeg bedzie zachowywal sie poprawnie do nastepnej wizyty na przegladzie rewizyjnym (pobyt w pudelku) lub do nastepnego "recznego" przestawiania lokomotywy. Mowiac inaczej - do czasu kiedy sie znow przestawi.

Ale tak jak mowilem, w czasie normalnej pracy to sie MI nie zdarzylo.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: przemcol i 1 gość