Jest jak zwykle. A czego się spodziewaliście??
Może modelu PKP Tilliga, który odpowiada pierwowzorowi??

Sęk w tym, że nawet gdyby mieli wózki 1xt, to do tego pudła nie mozna ich zamontować...
Wszystkie węglarki które maja wózki 1xta mają roztaw czopów wózków 8,50m, a te z 25TN 9,00m.
Słupki na burcie są tak ulożone, że jeden z nich (Ten przed drzwiami) jest dokładnie w tym miejscu co czop. to znaczy, że węglarki na 1XT mają inne pudło, z innym ułożeniem belek niż ta na 25TN taki jak ten Tilliga.
Przy w. 25TN to wymusza mniejszy, nierównomierny rozstaw słópków na końcach wagonu, za drzwiami.
W modelu tilliga rzuca się to w oczy tym wyraźniej, że ten słupek jest trochę za bardzo przesunięty w stronę końca wagonu... tak było w enerdowkiej formie, a ta jest pewnie tylko przeróbka tej starej.
Gdyby nawet mieli polskie wózki, w sumie nikt by na to nie zwrócił uwagi, zwłaszcza spece tilliga, ale wózek 1XTa po prostu by się tam nie bardzo mieścił, bo jest dłuższy i rama wózka wystawała by niemal za pudło wagonu



Jakby pomalowali ten wagon typowo, na czerwień tlenkową i wsadzili wózki 25TN, to byłby on niemal identyczny jak polska węglarka z tego typu drzwiami. Jedyna widoczna, acz nieznaczna i akceptowalna różnica, to inna listwa wdłuż dolnej krawędzi burty. Drobiazg.
Ale nie byłby niebieski, nie cieszył tak oka i ludzie tak by się nie interesowali. Nie jest to przecież zestaw , a zatem i ten wagon, zrobiony na rynek polski. Widac wywęszono, że zachodni zbieracze lubią mieć w kolekcji inaczej pomalowane węglarki, a brązowy nie byłby inny....