Eaos PKP Tilliga

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

Awatar użytkownika
fred3rg
Posty: 358
Rejestracja: 10 kwie 2006, 09:50
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Eaos PKP Tilliga

Post autor: fred3rg »

Ech!!

Jest jak zwykle. A czego się spodziewaliście??
Może modelu PKP Tilliga, który odpowiada pierwowzorowi?? :P

Sęk w tym, że nawet gdyby mieli wózki 1xt, to do tego pudła nie mozna ich zamontować...
Wszystkie węglarki które maja wózki 1xta mają roztaw czopów wózków 8,50m, a te z 25TN 9,00m.
Słupki na burcie są tak ulożone, że jeden z nich (Ten przed drzwiami) jest dokładnie w tym miejscu co czop. to znaczy, że węglarki na 1XT mają inne pudło, z innym ułożeniem belek niż ta na 25TN taki jak ten Tilliga.
Przy w. 25TN to wymusza mniejszy, nierównomierny rozstaw słópków na końcach wagonu, za drzwiami.
W modelu tilliga rzuca się to w oczy tym wyraźniej, że ten słupek jest trochę za bardzo przesunięty w stronę końca wagonu... tak było w enerdowkiej formie, a ta jest pewnie tylko przeróbka tej starej.

Gdyby nawet mieli polskie wózki, w sumie nikt by na to nie zwrócił uwagi, zwłaszcza spece tilliga, ale wózek 1XTa po prostu by się tam nie bardzo mieścił, bo jest dłuższy i rama wózka wystawała by niemal za pudło wagonu :P
Obrazek
Obrazek


Jakby pomalowali ten wagon typowo, na czerwień tlenkową i wsadzili wózki 25TN, to byłby on niemal identyczny jak polska węglarka z tego typu drzwiami. Jedyna widoczna, acz nieznaczna i akceptowalna różnica, to inna listwa wdłuż dolnej krawędzi burty. Drobiazg.

Ale nie byłby niebieski, nie cieszył tak oka i ludzie tak by się nie interesowali. Nie jest to przecież zestaw , a zatem i ten wagon, zrobiony na rynek polski. Widac wywęszono, że zachodni zbieracze lubią mieć w kolekcji inaczej pomalowane węglarki, a brązowy nie byłby inny....
Ostatnio zmieniony 15 mar 2007, 18:09 przez fred3rg, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie odpowiadam na wiadomości prywatne.
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Eaos PKP Tilliga

Post autor: Charakterek »

Pisałem do Tilliga w tej sprawie. Niestety za późno i pierwsza seria już poszła w świat. Ale obiecali pozmieniać wózki w następnych wypuskach. Pożyjemy, zobaczymy. Można sobie zamienić je z innego wagonu z seta i po kłopocie!
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: Eaos PKP Tilliga

Post autor: DBv »

Oczywiście absuredem byłoby twierdzenie, że Tillig ma miec speców od polskiego taboru. Musiałby mieć i od czeskiego, słowackiego, holenderskiego itd. Ale jest tam chyba jakiś gość, co sie w ogólnej tematyce kolejowej w miare orientuje, i który powinien wykombinować, że lepiej dać Y25 niż to 661.
Większość ostatnich nowości wskazuje że Tillig, po prostu korzysta ze zdjęć ( i w tym akurat nie ma nic złego). A to ktoś mu coś polskiego podeśle, albo się wycieczkę do skansenu zrobi. Gorzej, że pozniej to zdjęcie bezkrytycznie przerzuca się na model, w efekcie czego wychodzą takie kwiatki jak chociażby zeszłoroczna kwasiarka.
Sam Eoas, sprawia wrażenie (oceniam jedynie po zdjęciach) odzwierciedlonego w miarę dobrze, kiedy jednak przychodzi do podjęcia decyzji mniej jednoznacznych tzn tak jak w tym przypadku o wyborze wózków, gdzie zdjęcie na niewiele się zda (bo oryginalnego typu 1XT w modelu nie ma) brakuje głosu który po prostu doradziłby rozwiązanie najprostsze i najrozsądniejsze.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Eaos PKP Tilliga

Post autor: oelka »

DBv pisze:Jest to dla mnie kolejny dowód na to, że w tej firmie nie ma odpowiednich osób, które potrafiłyby w zakresie danego projektu podejmowac kompetentne decyzje. Gdyby tak było, doszliby zapewne do wniosku, że skoro 1XTa w ofercie nie mają, to najsensowniej byłoby zastosować popularny w dzisiejszych czasach Y25, niż na siłe udawać, że wszystko jest ok w aktualnym stanie.
Firma nie musi miec nikogo kto sie zna na niuansach polskich wagonow. Ale dokumentacje do produkcji modelu moze zdobyc w Polsce. Sa ludzie, ktorzy sa w stanie ja dostarczyc. Tyle, ze z oczywistych powodow nie zrobia tego za darmo, gdyz ich samych zdobycie tych wiadomosci kosztuje i to duzo. Inni producenci to rozumieja, sa w stanie docenic wartosc informacji i w efekcie mozna miec przyzwocie opracowane modele, czego przykladem jest Roco i model platformy PPyk203 PKP w III epoce.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 12 mar 2007, 21:59 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Krzysztof Olszak
skalatt.info
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: Eaos PKP Tilliga

Post autor: DBv »

No cóż, można przypuszczac, że Tillig mógł korzystać z takiego oto np zdjęcia:

ZDJĘCIE

No i zaczęło się kombinowanie... Jak wiadomo wyboru dużego nie mieli: Y25, Niesky, te francuzy, co się ostatnio pojawiły no i ten nieszczęsny typ661. Wzięli obrazek, porównali i wyszło im, że najbardziej pasuje... typ661.
Jest to dla mnie kolejny dowód na to, że w tej firmie nie ma odpowiednich osób, które potrafiłyby w zakresie danego projektu podejmowac kompetentne decyzje. Gdyby tak było, doszliby zapewne do wniosku, że skoro 1XTa w ofercie nie mają, to najsensowniej byłoby zastosować popularny w dzisiejszych czasach Y25, niż na siłe udawać, że wszystko jest ok w aktualnym stanie.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Eaos PKP Tilliga

Post autor: oelka »

Ciamek pisze:Tylko te wózki to porażka, powinny być chyba takie jak w reszcie węglarek z tego seta.
Jezeli wagon jest po modernizacji to tak. Inaczej powinien to byc 1XTa. A wozek Tilliga mimo pewnego podobienstwa wozkiem 1XTa oczywiscie nie jest.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 12 mar 2007, 18:05 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Krzysztof Olszak
skalatt.info
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Eaos PKP Tilliga

Post autor: Charakterek »

Pisałem w sprawie wózków. Niestety już wyszła zmontowana partia i nie dało się tego odkręcić. Może w przyszłości będzie jak się należy. Poproszę o dokładne foto tego Railiona - wyślę mail do Tilliga z problemem.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10876
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Eaos PKP Tilliga

Post autor: ArturSchŁ »

Czy jest jakaś możliwość zakupu samego Eaos PKP poza setem 01482 ??
Awatar użytkownika
Ciamosław
Posty: 493
Rejestracja: 09 kwie 2006, 18:08
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Re: Eaos PKP Tilliga

Post autor: Ciamosław »

Tylko te wózki to porażka, powinny być chyba takie jak w reszcie węglarek z tego seta.
Awatar użytkownika
Zbyszek Zajner
Posty: 581
Rejestracja: 10 kwie 2006, 13:49
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Eaos PKP Tilliga

Post autor: Zbyszek Zajner »

Nie no, macie racę. Drzwi Railiona to porażka. Że też takie dopuszczają do wypuszczenia na rynek. Karygodne.
A Eaos ładnie się prezentuje.
ModelarzeTT
Posty: 172
Rejestracja: 11 kwie 2006, 00:48
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontakt:

Eaos PKP Tilliga

Post autor: ModelarzeTT »

Poniżej kilka zdjęć nowego Eaosa. W naturze prezentuje się całkiem nieźle. Oczywiście drzwi mają inny odcień od reszty, ale oznaczenia bardzo dobrej jakości.
Jako jedyny jest wyposażony w kółka hamulcowe (tu jeszcze nie przyklejone).
Obrazek Obrazek Obrazek

A to już w normalnej pracy (jako trzeci od końca). Widać wyraźnie różnicę w odcieniu niebieskiego w porównaniu z węglarką NS. Proszę zwrócić również uwagę na kolor drzwi w Railionie. To dopiero jest porażka.
Obrazek

Pozdrawiam. ModelarzeTT - Krzysiek
Ostatnio zmieniony 11 mar 2007, 22:54 przez ModelarzeTT, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość