No to też OFF... Kupiłem kiedyś BR52 i zostawiłem w wolno dostępnym miejscu. Usłyszałem 232 za taką zabawkę? Naklejka z walutą była nieco odklejonaLukasz_mk2 pisze: ↑22 paź 2024, 18:07 Ale kupując ten silnik będę mógł dalej pozostać przy analogu, czy muszę już przejść na sterowanie cyfrowe? Jak pokazałem żonie moje nowe hobby i różne fajne lokomotywy to się za głowę chwyciła, bo ze wszystkiego co jej pokazałem zauważyła tylko ceny![]()
Wyciągnięty z szafy po "100-latach" kolejka mimo, że elektryczna zaczęła kopcić jak parowóz ;(
Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie
-
bankier
- Posty: 483
- Rejestracja: 21 kwie 2015, 14:06
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: Wyciągnięty z szafy po "100-latach" kolejka mimo, że elektryczna zaczęła kopcić jak parowóz ;(
-
Lukasz_mk2
- Posty: 62
- Rejestracja: 19 paź 2024, 18:21
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Wyciągnięty z szafy po "100-latach" kolejka mimo, że elektryczna zaczęła kopcić jak parowóz ;(
W pierwszej kolejności uruchomienie to co mam, później się zobaczy. Córka mi rośnie więc może jej też się spodoba, a wtedy żona nie będzie miała wyjścia i sama jakieś prezenty będzie kupować - na to liczę.
Zwłaszcza, że teraz kolejkę Duplo rozkładamy dwa razy dziennie na cały pokój (mamy trzy lokomotywy i torów tyle, że pokój o powierzchni 36m2 potrafimy zabudować cały.
Pozdrawiam, Łukasz
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2096
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Wyciągnięty z szafy po "100-latach" kolejka mimo, że elektryczna zaczęła kopcić jak parowóz ;(
Silniki prądu stałego stosowane w lokomotywach są z zasady działania "analogowe". Dekoder cyfrowy tylko pośredniczy w zamianie sygnału cyfrowego z powrotem na analogowy. Więc wymiana silnika nie pociąga od razu konieczności przejścia na sterowanie cyfrowe.Lukasz_mk2 pisze: ↑22 paź 2024, 18:07 Ale kupując ten silnik będę mógł dalej pozostać przy analogu, czy muszę już przejść na sterowanie cyfrowe?
Off-topic:
Jeśli akceptujesz ryzyko spania na wycieraczce, to zapytaj, ile kosztowała jej ostatnia torebka/para butów/futro, etc.Lukasz_mk2 pisze: ↑22 paź 2024, 18:07...to się za głowę chwyciła, bo ze wszystkiego co jej pokazałem zauważyła tylko ceny![]()
-
manfred
- Posty: 292
- Rejestracja: 19 lis 2016, 13:23
- Lokalizacja: hamburg/gdańsk
- Kontakt:
Re: Wyciągnięty z szafy po "100-latach" kolejka mimo, że elektryczna zaczęła kopcić jak parowóz ;(
Kiedyś podobnie myślałem. Jak budujesz tzw tort to na początek może być ale zobaczysz że pojeździsz tylko jedną loka lub będziesz musiał odpowiednio izolować odcinki itp. da się; kiedyś tak było' doświadczeni Koledzy tak zapewne zaczynali. Ja też mam ograniczone bardzo finanse lecz warto przejść na cyfrę jak się początkuje w tej zabawie dla dużych chłopców. Mniej nerwów a więcej przyjemności. Nie mam żony lecz opiekuję się matką w hamburgu i też ciągle wypomina mi moje zbudowane skrzynki i niedawno przybyłe wagony od p. Petera a jak przyjdzie SU 45 i V103 to dopiero będzie gadanie' że marnuję na swoje zabawki jej emeryturę. Tak już będzie.
-
Lukasz_mk2
- Posty: 62
- Rejestracja: 19 paź 2024, 18:21
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Wyciągnięty z szafy po "100-latach" kolejka mimo, że elektryczna zaczęła kopcić jak parowóz ;(
Ale kupując ten silnik będę mógł dalej pozostać przy analogu, czy muszę już przejść na sterowanie cyfrowe? Jak pokazałem żonie moje nowe hobby i różne fajne lokomotywy to się za głowę chwyciła, bo ze wszystkiego co jej pokazałem zauważyła tylko ceny 
Pozdrawiam, Łukasz
-
manfred
- Posty: 292
- Rejestracja: 19 lis 2016, 13:23
- Lokalizacja: hamburg/gdańsk
- Kontakt:
Re: Wyciągnięty z szafy po "100-latach" kolejka mimo, że elektryczna zaczęła kopcić jak parowóz ;(
Jak w wielu miejscach Koledzy pisali że to już są stare i wysłużone silniki które trudno reanimować a nawet w analogu mogą robić problemy nie mówiąc o dekoderze. Mam ludmiłę i Nochaba i parowozy ze starym silnikiem i dekoderem to nie pracują za dobrze. Części się przydadzą, ja bym jednak zainwestował w te z proponowanego portalu. Teraz też będę dostosowywał BR81 do napędu PzTrWg16 i zmienię silnik. Ps to nasze hobby jest wymagające finansowo jak się je traktuje poważnie dlatego trzeba "pasa zaciskać" i z innych przyjemności czasem rezygnowań (no może nie z piwa)
-
Lukasz_mk2
- Posty: 62
- Rejestracja: 19 paź 2024, 18:21
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Wyciągnięty z szafy po "100-latach" kolejka mimo, że elektryczna zaczęła kopcić jak parowóz ;(
Teraz będę mądrzejszy. Niestety kupiłem już całe podwozie z silnikiem i wałkiem, dodatkowo mam też jeszcze jeden silnik. Następnym razem będę ofertę pytał a dopiero później kupował.
Pozdrawiam, Łukasz
-
manfred
- Posty: 292
- Rejestracja: 19 lis 2016, 13:23
- Lokalizacja: hamburg/gdańsk
- Kontakt:
Re: Wyciągnięty z szafy po "100-latach" kolejka mimo, że elektryczna zaczęła kopcić jak parowóz ;(
Tak się wtrącę, jak wymieniałem silniki w kilku moich lokach BTTB na takie zamienniki i nie ma problemu z zamianą a śmigają z dekoderami aż miło. Warto zainwestować.
-
Lukasz_mk2
- Posty: 62
- Rejestracja: 19 paź 2024, 18:21
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Wyciągnięty z szafy po "100-latach" kolejka mimo, że elektryczna zaczęła kopcić jak parowóz ;(
nie wyjmowałem nic z tego silnika - zdjęcie jest zrobione zaraz po zdjęciu obudowy.
Co do "nowego" silnika to już do mnie przyszedł, dodatkowo zamówiłem : https://www.olx.pl/d/oferta/tt-berliner ... 2gXco.html
Nie wiedziałem, że można zmieniać silniki na inne, jestem w temacie jeszcze całkiem zielony ;(
Jak bym w przyszłości kupił silnik do którego podałeś link to musiał bym coś jeszcze przerabiać w lokomotywie?? (mam analoga)
Pozdrawiam, Łukasz
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10995
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Wyciągnięty z szafy po "100-latach" kolejka mimo, że elektryczna zaczęła kopcić jak parowóz ;(
Ze zdjęcia widać, że wirnik jest zblokowany razem z komutatorem. Wyjąłeś szczotki węglowe i nadal wirnik jest zablokowany ?
Popatrz przez otwory po szczotkach, jak wyglądają małe blaszki na wirniku, do których doprowadzony jest prąd przez te szczotki ?
Z tej strony, łożysko wirnika jest w plastiku, czy to miejsce nie jest stopione ?
Bo to są 2 miejsca gdzie mógł się pojawić problem, łożysko lub komutator (nic więcej nie ma).
Jeśli nie uda Ci się przywrócić do pracy oryginalnego silnika, odradzam silniczek z drugiej ręki BTTB. W zamian proponuję rozwiązanie droższe, ale lepsze czyli kity zamienne (silnik + elementy dodatkowe) na wymianę do konkretnych lokomotyw.
TU zestaw, który użyłem do krokodyla, ale są i do V200.
Przykładowo
-
Lukasz_mk2
- Posty: 62
- Rejestracja: 19 paź 2024, 18:21
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Wyciągnięty z szafy po "100-latach" kolejka mimo, że elektryczna zaczęła kopcić jak parowóz ;(
czy ewentualnie wałek od BR 130 byłby OK?? Niestety na aukcji nie ma podanej długości:
https://allegrolokalnie.pl/oferta/walek ... r-130nohab
Ośka wałka dalej stoi jak zabetonowana
jak powyższy wałek nie będzie pasował to chyba idę w to:
https://www.olx.pl/d/oferta/tt-berliner ... ewActive=0
https://allegrolokalnie.pl/oferta/walek ... r-130nohab
Ośka wałka dalej stoi jak zabetonowana
jak powyższy wałek nie będzie pasował to chyba idę w to:
https://www.olx.pl/d/oferta/tt-berliner ... ewActive=0
Pozdrawiam, Łukasz
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10995
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Wyciągnięty z szafy po "100-latach" kolejka mimo, że elektryczna zaczęła kopcić jak parowóz ;(
Ten wałek, to już ktoś igelitową rurką 'naprawiał'.
A co z wirnikiem, co go blokowało
A co z wirnikiem, co go blokowało
-
Lukasz_mk2
- Posty: 62
- Rejestracja: 19 paź 2024, 18:21
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Wyciągnięty z szafy po "100-latach" kolejka mimo, że elektryczna zaczęła kopcić jak parowóz ;(
Sytuacje jest teraz taka, że mimo całonocnej kąpieli silnik dalej się nie kręci (nie jestem wstanie go ruszyć ręką) dodatkowo próbując pokręcić nim za wałek, wałek został mi w ręce - mam nadzieje, że on się po prostu demontuje (nowy silnik ma przyjść bez wałka).
Nie mając już nic do stracenia ściągnąłem obudowę silnika, ale widać że zwoje są raczej ok ;( Co jeszcze mogę z tym mogę zrobić??
Nie mając już nic do stracenia ściągnąłem obudowę silnika, ale widać że zwoje są raczej ok ;( Co jeszcze mogę z tym mogę zrobić??
Pozdrawiam, Łukasz
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2096
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Wyciągnięty z szafy po "100-latach" kolejka mimo, że elektryczna zaczęła kopcić jak parowóz ;(
Towot jest zdecydowanie złym wyborem. Jak już napisał MonsterSale, to smar do metalu. Do plastiku się nie nadaje.Lukasz_mk2 pisze: ↑21 paź 2024, 23:49czy taki smar się nada do silnika i całej reszty, bo niestety innego w sklepie nie mieli...
Do smarowania modeli najlepszy jest olej silikonowy (silnik) oraz smar silikonowy z dodatkiem PTFE (teflonu) (pozostałe zębatki).
I jeszcze mała uwaga - uważaj ze zbyt długim moczeniem części w rozpuszczalniku. Stare, skruszałe plastiki mogą od tego spuchnąć. Może też zacząć odchodzić farba.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10995
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Wyciągnięty z szafy po "100-latach" kolejka mimo, że elektryczna zaczęła kopcić jak parowóz ;(
Jak widzisz, brudu, starego smaru co nie miara...
Miękki pędzelek i do przodu.
Powodzenia, bo loka warta zachodu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość