Lukasz_mk2 pisze: ↑22 paź 2024, 15:05Ośka wałka dalej stoi jak zabetonowana
Ze zdjęcia widać, że wirnik jest zblokowany razem z komutatorem. Wyjąłeś szczotki węglowe i nadal wirnik jest zablokowany ?
Popatrz przez otwory po szczotkach, jak wyglądają małe blaszki na wirniku, do których doprowadzony jest prąd przez te szczotki ?
Z tej strony, łożysko wirnika jest w plastiku, czy to miejsce nie jest stopione ?
Bo to są 2 miejsca gdzie mógł się pojawić problem, łożysko lub komutator (nic więcej nie ma).
Jeśli nie uda Ci się przywrócić do pracy oryginalnego silnika, odradzam silniczek z drugiej ręki BTTB. W zamian proponuję rozwiązanie droższe, ale lepsze czyli kity zamienne (silnik + elementy dodatkowe) na wymianę do konkretnych lokomotyw.
TU zestaw, który użyłem do krokodyla, ale są i do V200.
Przykładowo
silnik Silnik Mabuchi z masą zamachową do BR 118/221/130/NOHAB BTTB/Zeuke, a nie tego
wałka poszukujesz ?