Silniki bezrdzeniowe (coreless)
Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2068
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Silniki bezrdzeniowe (coreless)
W necie odnalazłem dokładniejszą specyfikację silniczków coreless 1020 w wersji 12V / 13000rpm
Wklejam tu, bo nie jest prosto ją odnaleźć:
Motor Model: 12V/13000rpm
Rated Voltage: 12.0V DC
Terminal Resistance: 16.3Ω
No-load Speed: 13000rpm
No-load Current: 10mA
Stall Torque: 63 g.cm
Stall Current: 740mA
Max Output Power: 2.1W
Max Efficiency: 79%
Torque Constant: 86.5 g.cm/A
Rotor Inertia: <0.3 g.cm²
Weight: 7.5g
Silniczki 1020 występują również w wersji szybkoobrotowej (18000 - 21000rpm), ale ta wersja raczej nie nadaje się do naszych modeli kolejowych. No chyba, że ktoś buduje model Shinkansena'a...
Specyfikacja wersji szybkoobrotowej:
Motor Model: 12V/21000rpm
Rated Voltage: 12.0V DC
Terminal Resistance: 6.7Ω
No-load Speed: 21000rpm
No-load Current: 20mA
Stall Torque: 96 g.cm
Stall Current: 1800mA
Max Output Power: 5.2W
Max Efficiency: 79%
Torque Constant: 54.5 g.cm/A
Rotor Inertia: <0.3 g.cm²
Weight: 7.5g
Wklejam tu, bo nie jest prosto ją odnaleźć:
Motor Model: 12V/13000rpm
Rated Voltage: 12.0V DC
Terminal Resistance: 16.3Ω
No-load Speed: 13000rpm
No-load Current: 10mA
Stall Torque: 63 g.cm
Stall Current: 740mA
Max Output Power: 2.1W
Max Efficiency: 79%
Torque Constant: 86.5 g.cm/A
Rotor Inertia: <0.3 g.cm²
Weight: 7.5g
Silniczki 1020 występują również w wersji szybkoobrotowej (18000 - 21000rpm), ale ta wersja raczej nie nadaje się do naszych modeli kolejowych. No chyba, że ktoś buduje model Shinkansena'a...
Specyfikacja wersji szybkoobrotowej:
Motor Model: 12V/21000rpm
Rated Voltage: 12.0V DC
Terminal Resistance: 6.7Ω
No-load Speed: 21000rpm
No-load Current: 20mA
Stall Torque: 96 g.cm
Stall Current: 1800mA
Max Output Power: 5.2W
Max Efficiency: 79%
Torque Constant: 54.5 g.cm/A
Rotor Inertia: <0.3 g.cm²
Weight: 7.5g
-
- Posty: 275
- Rejestracja: 19 lis 2016, 13:23
- Lokalizacja: hamburg/gdańsk
- Kontakt:
Re: Silniki bezrdzeniowe (coreless)
Można prosić o adres strony z takimi akcesoriami?
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2068
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Silniki bezrdzeniowe (coreless)
Odpowiadając po kolei:
- Silniczki 1020 można ściągnąć z Ali bez większych problemów. Koszty wysyłki nie są wygórowane. Ja kupiłem tyle, ile potrzebowałem.
- Te schwungmasse'y też od Chińczyka. Są bardzo dobrej jakości, dlatego wykupiłem z Ali cały ich zapas....
- Ten mniejszy silniczek pasowałby do BR80 idealnie. OIDP wszelkie kit-y do przebudowy tej lokomotywki są oparte na takim silniczku.
- Silniczki 1020 można ściągnąć z Ali bez większych problemów. Koszty wysyłki nie są wygórowane. Ja kupiłem tyle, ile potrzebowałem.
- Te schwungmasse'y też od Chińczyka. Są bardzo dobrej jakości, dlatego wykupiłem z Ali cały ich zapas....

- Ten mniejszy silniczek pasowałby do BR80 idealnie. OIDP wszelkie kit-y do przebudowy tej lokomotywki są oparte na takim silniczku.
-
- Posty: 825
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Silniki bezrdzeniowe (coreless)
To z Ali? Cholibka, potrzebuję 1020, nie kupiłeś więcej?T_Domagalski pisze: ↑12 gru 2024, 22:03 Przy okazji zakupów modelarskich ściągnąlem te silniczki i przyznam, że nie zawiodłem się.
Wziąłem dwa rodzaje do porównania: 1015 i 1020.
- Misiek
- Posty: 1703
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Silniki bezrdzeniowe (coreless)
Ta schwungmasa to też chińska? I była w jednym sklepie co sam silniczek?
- MonsterSale
- Posty: 714
- Rejestracja: 04 lip 2020, 08:53
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
Re: Silniki bezrdzeniowe (coreless)
Czyżbyś się przymierzał do wybebeszenia BR80 od Roco? Oni to tak słabo zaprojektowali, że da się wcisnąć wyłącznie dekoder jazdy. Ale widziałem kiedys na YT jak człowiek wywalil wszystko, wsadził jakiś maleńki silnik, osadził na jakiejś własnej podstawce, dodał wszystkie nowe diody, dekoder na kable i wszystko łącznie z głośnikiem wlazło pod obudowę, że nawet kabina nie była zapchana.
Ba, zmieścił nawet podłączenie pod automatyczne sprzęgi oraz podtrzymanie prądu. U mnie trzy BR80 czekają na takie zabawy.
Ba, zmieścił nawet podłączenie pod automatyczne sprzęgi oraz podtrzymanie prądu. U mnie trzy BR80 czekają na takie zabawy.
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2068
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Silniki bezrdzeniowe (coreless)
Przy okazji zakupów modelarskich ściągnąlem te silniczki i przyznam, że nie zawiodłem się.
Wziąłem dwa rodzaje do porównania: 1015 i 1020. Oba na napięcie 12V i 13000 obr/min.
Zmierzone parametry elektryczne prezentują się nastepująco:
1015:
prąd biegu jałowego: 9 mA
prąd zatrzymanego wirnika: 220 mA
1020:
prąd biegu jałowego: 11 mA
prąd zatrzymanego wirnika: 660 mA
Mniejszy silniczek jest więc dość słaby (ok. 0,6W). Za to ten większy ma całkiem zadowalające parametry. Jego szacowana moc to ok. 1,8W, a jego moment obrotowy jest wyraźnie większy niż oryginalnego silnika BTTB, pomimo dużo mniejszych wymiarów.
Na zdjęciu oba silniczki z już naciśniętymi kołami zamachowymi:
Wziąłem dwa rodzaje do porównania: 1015 i 1020. Oba na napięcie 12V i 13000 obr/min.
Zmierzone parametry elektryczne prezentują się nastepująco:
1015:
prąd biegu jałowego: 9 mA
prąd zatrzymanego wirnika: 220 mA
1020:
prąd biegu jałowego: 11 mA
prąd zatrzymanego wirnika: 660 mA
Mniejszy silniczek jest więc dość słaby (ok. 0,6W). Za to ten większy ma całkiem zadowalające parametry. Jego szacowana moc to ok. 1,8W, a jego moment obrotowy jest wyraźnie większy niż oryginalnego silnika BTTB, pomimo dużo mniejszych wymiarów.
Na zdjęciu oba silniczki z już naciśniętymi kołami zamachowymi:
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2068
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Misiek
- Posty: 1703
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Silniki bezrdzeniowe (coreless)
Tadziu, kłopot może być w przypadku tulejki na wałek.
Ile się naszukałem rurek...
Skończyło się na sklepie wędkarskim opodal pracy
jakaś przelotka do żyłki czy coś 
p.s. w swoim modelu mocowanie silnika "se wydrukowałem"
Ile się naszukałem rurek...
Skończyło się na sklepie wędkarskim opodal pracy


p.s. w swoim modelu mocowanie silnika "se wydrukowałem"
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2068
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Silniki bezrdzeniowe (coreless)
Dzięki za link.Misiek pisze: ↑14 wrz 2024, 18:54Poza tym do kilku modeli w TT są zestawy za zachodnia granicą
https://www.modellbahnunion.com/e-vendo ... ankermotor
Kofik i BR 80 mnie nie zdziwiły, bo one dużo mocy nie potrzebują. Ale skoro nawet do takich lokomotyw jak BR 151 są te silniki stosowane jako zamienniki, to chyba skuszę się na mały tuning.

- Misiek
- Posty: 1703
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Silniki bezrdzeniowe (coreless)
Zaraz tam miesiąc, mam kilka silniczków w zapasie ;-)
Poza tym do kilku modeli w TT są zestawy za zachodnia granicą
https://www.modellbahnunion.com/e-vendo ... ankermotor
- Misiek
- Posty: 1703
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Silniki bezrdzeniowe (coreless)
Testowałem takie coś w N
Oryginalnie był taki
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10869
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Silniki bezrdzeniowe (coreless)
Zapewne, trzeba będzie wydać kilkadziesiąt zł, poczekać z miesiąc i samemu ocenić.


- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2068
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Silniki bezrdzeniowe (coreless)
Cześć,
Czy ktoś ma doświadczenie z wymianą silników w taborze TT na silniki tzw. bezrdzeniowe (nie bezszczotkowe)?
Są coraz bardziej dostepne. Kuszą małymi wymiarami i niezbyt wygórowaną ceną.
Ale jak wypadają jeśli chodzi o ich moc i moment obrotowy?
Tu przykładowe silnikczki z Ali:
https://pl.aliexpress.com/item/1005001323339344.html
https://pl.aliexpress.com/item/4000858062219.htm
Czy ktoś ma doświadczenie z wymianą silników w taborze TT na silniki tzw. bezrdzeniowe (nie bezszczotkowe)?
Są coraz bardziej dostepne. Kuszą małymi wymiarami i niezbyt wygórowaną ceną.
Ale jak wypadają jeśli chodzi o ich moc i moment obrotowy?
Tu przykładowe silnikczki z Ali:
https://pl.aliexpress.com/item/1005001323339344.html
https://pl.aliexpress.com/item/4000858062219.htm
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość