Dwa światy BR 86
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 548
- Rejestracja: 31 lip 2006, 18:06
- Lokalizacja: ur. Gdansk, zam. Londyn
- Kontakt:
Re: Dwa światy BR 86
Pytanie do szanownych forumowiczow i pomoc w identyfikacji jednej z BR86.
numer loka to BR86 622, brak dzwonu parowego na przodzie, biale obwodki na zderzakach, pelne kolo na tylnej osi. no i brak sterczacych za lampami swiatlowodow.
i teraz czy jest to czyjas szczesliwa tworczosc, czy jest to model z jakiegos zestawu? a moze po prostu przeoczylem gdzies w jakims katalogu?
z gory dziekuje za informacje.
numer loka to BR86 622, brak dzwonu parowego na przodzie, biale obwodki na zderzakach, pelne kolo na tylnej osi. no i brak sterczacych za lampami swiatlowodow.
i teraz czy jest to czyjas szczesliwa tworczosc, czy jest to model z jakiegos zestawu? a moze po prostu przeoczylem gdzies w jakims katalogu?
z gory dziekuje za informacje.
- Karol
- Moderator
- Posty: 594
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
- Lokalizacja: Grybów / Limanowa
- Kontakt:
Re: Dwa światy BR 86
Namieszać- oczywiscie ma negatywne znaczenie jak by na to nie patrzeć, ale z całego kontekstu " wypracowania" wynika jasno o co chodzi.
Ostatnio zmieniony 25 maja 2006, 21:27 przez Karol, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 440
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 13:15
- Lokalizacja: wlkp
- Kontakt:
Re: Dwa światy BR 86
Polska jezyk - trudna jezykCharakterek pisze:Przełożenia są te same, Tillig wstawił wolniej obracający się silnik. Dlaczego ma to być minus dla Tilliga - wyjaśnij, bo nie chwytam. Prędkość tego tendrzaka w realu to 70 km/h Prędkość Tilliga przy 12 V to ok 120 km/h a BTTB to ok 180 km/h. Więc jeszcze raz zapytuję - czemu spowolnienie tej loki przez Tilliga to ma być minus?

Przeciez Tadeusz dokladnie o tym pisze. Wskazuje ze uzyles slownictwa ktore ma negatywne konotacje ("firma namieszala w przelozeniach") a spowolnienie loka powinno byc odbierane jako pozytywna zmiana.
T_Domagalski pisze:Inna sprawa - sformułowanie "Tillig jest wolniejszy. Czyli trochę firma namieszała w przełożeniach." ma raczej negatywne znaczenie. A przeciez jeśli rzeczywiście spowolnienie wynikało to ze zmiany przełozenia, to jest to tylko na "+" dla tej firmy - krok w stronę urealnienia osiąganych przez modele prędkości.
- Charakterek
- Posty: 1760
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Dwa światy BR 86
Przełożenia są te same, Tillig wstawił wolniej obracający się silnik. Dlaczego ma to być minus dla Tilliga - wyjaśnij, bo nie chwytam. Prędkość tego tendrzaka w realu to 70 km/h Prędkość Tilliga przy 12 V to ok 120 km/h a BTTB to ok 180 km/h. Więc jeszcze raz zapytuję - czemu spowolnienie tej loki przez Tilliga to ma być minus? Powinni ją spowolnić i to dwukrotnie, wtedy to było by super. Teraz ona jest szybsza od E 42 (tilligowskiej 42).
Obudowa. A miałeś Tilliga w ręku? Forma 86 przeszła spory lifting. Wyeliminowano przktycznie ten szef i dodano parę detali lub uczyniono je wyrazistrzymi. Ogólnie obudowa Tilliga robi sporo lepsze wrażenie. Ale na ten temat posłucham Twojej wypowiedzi, gdy już dostaniesz Tilliga w swoje ręce, bo takie wirtualne porównywanie pozostanie wirtualnym porównywaniem...
A co do elementu mocującego wałek pod silnikiem - no cóż koledzy dawali mi do naprawy ok 20 BR 86 z czego 9 nie miało tego mocowania i oś nie stykała do ślimaka. To tyle.
Obudowa. A miałeś Tilliga w ręku? Forma 86 przeszła spory lifting. Wyeliminowano przktycznie ten szef i dodano parę detali lub uczyniono je wyrazistrzymi. Ogólnie obudowa Tilliga robi sporo lepsze wrażenie. Ale na ten temat posłucham Twojej wypowiedzi, gdy już dostaniesz Tilliga w swoje ręce, bo takie wirtualne porównywanie pozostanie wirtualnym porównywaniem...
A co do elementu mocującego wałek pod silnikiem - no cóż koledzy dawali mi do naprawy ok 20 BR 86 z czego 9 nie miało tego mocowania i oś nie stykała do ślimaka. To tyle.
- Karol
- Moderator
- Posty: 594
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
- Lokalizacja: Grybów / Limanowa
- Kontakt:
Re: Dwa światy BR 86
A ja myslalem ze to obiektywny tekst. Wierze ze kolega ma modele obu lokomotyw i doskonale sobie zdaje sprawe z tego co pisze. Moze jakies fotki porownawcze?Przeczytałem wypracowanie Charakterka nt. wspomnianych BR86 i mam pewne uwagi:
Ostatnio zmieniony 25 maja 2006, 21:06 przez Karol, łącznie zmieniany 1 raz.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3239
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Dwa światy BR 86
MOja 86 pochodzi z połowy lat 80-ych ubiegłego wieku i niczym się nie różni od starszych modeli. Jest jaka jest ale pomimo technologii BTTB nieźlę sie trzyma, osie nie "wiszą". Jedyna co jest ważne - jest czuła na nierówności 

- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2068
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Dwa światy BR 86
Przeczytałem wypracowanie Charakterka nt. wspomnianych BR86 i mam pewne uwagi:
O co chodzi z tym "wiszeniem w powietrzu" tylnej osi?
Nigdy niczego takiego nie zauważyłem, chociaz mam 4 lokomotywy BTTB z tym podwoziem. I jeszcze to odrywanie się belki od ramy?
Jest to rzeczywiście dośc kiepsko zaprojektowany detal, ale kurczę, żeby to wyrwać, to trzeba użyć sporej siły, niszcząc przy okazji model. To tak samo z siebie nie wypada.
Inna sprawa - sformułowanie "Tillig jest wolniejszy. Czyli trochę firma namieszała w przełożeniach." ma raczej negatywne znaczenie. A przeciez jeśli rzeczywiście spowolnienie wynikało to ze zmiany przełozenia, to jest to tylko na "+" dla tej firmy - krok w stronę urealnienia osiąganych przez modele prędkości.
Nie rozumiem też, niby dlaczego BR86 Tilliga ma posiadac "jeszcze więcej detali", o czym pisze autor, skoro jest ona tłuczona z tej samej formy co BTTB?
Ogólnie uważam ten tekst za zbyt "ubarwiony" i przez to pozbawiony obiektywizmu.
O co chodzi z tym "wiszeniem w powietrzu" tylnej osi?


Inna sprawa - sformułowanie "Tillig jest wolniejszy. Czyli trochę firma namieszała w przełożeniach." ma raczej negatywne znaczenie. A przeciez jeśli rzeczywiście spowolnienie wynikało to ze zmiany przełozenia, to jest to tylko na "+" dla tej firmy - krok w stronę urealnienia osiąganych przez modele prędkości.
Nie rozumiem też, niby dlaczego BR86 Tilliga ma posiadac "jeszcze więcej detali", o czym pisze autor, skoro jest ona tłuczona z tej samej formy co BTTB?
Ogólnie uważam ten tekst za zbyt "ubarwiony" i przez to pozbawiony obiektywizmu.
- Charakterek
- Posty: 1760
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Dwa światy BR 86
Wiewiórek trza słuchać i zbierać kasiorę!
-
- Posty: 352
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 20:03
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Dwa światy BR 86
Wiewiórki donoszą, że sugerowana cena detaliczna nowej tilliowskiej BR 86 oscylować będzie w granicach 135 euro oraz, że planowany termin wprowadzenia do sprzedaży to jesień br.
Marcin Szwanenfeld
-
- Posty: 343
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:48
- Lokalizacja: Kartuzy
- Kontakt:
Re: Dwa światy BR 86
nie no jak powie mi tylko że ją może sprzedać to sprzedam całą moją TT-kę.
Nowa galeria: http://picasaweb.google.pl/haikueurope/
- WojTTek
- Posty: 465
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:43
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Dwa światy BR 86
Co ty Filip Bank obrabowałeś 
Przecie taka SM03 to by kosztowała tyle co BR52


Przecie taka SM03 to by kosztowała tyle co BR52



-
- Posty: 343
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:48
- Lokalizacja: Kartuzy
- Kontakt:
Re: Dwa światy BR 86
Piotr jest z ModArtu, nadal czekam aż będzie możliwość kupienia tej SM03
Nowa galeria: http://picasaweb.google.pl/haikueurope/
- piottrw
- Posty: 812
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Dwa światy BR 86
Moja jest zrobiona z budy BR 81 + karton, pleksi itp i trochę pracyZbyszek Zajner pisze:Witaj Piotrze,
mam pytanko, gdzie dorwać budę Tkt 48.
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2006, 23:38 przez piottrw, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 362
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 18:04
- Lokalizacja: Warszawa-Wola
- Kontakt:
Re: Dwa światy BR 86
Dokładnie tak jest jak napisał Oelka
- oelka
- Moderator
- Posty: 2215
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Dwa światy BR 86
Nie.Filip pisze:Pan andrzejc zrobił ma odlew żywiczny czyli powinien mieć formę
Odlew i cala lokomotywa jest autorstwa Piotra Wrobla.
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2008, 20:51 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość