Dwa światy BR 86

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

pepsigo2pl
Posty: 548
Rejestracja: 31 lip 2006, 18:06
Lokalizacja: ur. Gdansk, zam. Londyn
Kontakt:

Re: Dwa światy BR 86

Post autor: pepsigo2pl »

Pytanie do szanownych forumowiczow i pomoc w identyfikacji jednej z BR86.

numer loka to BR86 622, brak dzwonu parowego na przodzie, biale obwodki na zderzakach, pelne kolo na tylnej osi. no i brak sterczacych za lampami swiatlowodow.

i teraz czy jest to czyjas szczesliwa tworczosc, czy jest to model z jakiegos zestawu? a moze po prostu przeoczylem gdzies w jakims katalogu?

z gory dziekuje za informacje.
Awatar użytkownika
Karol
Moderator
Posty: 594
Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
Lokalizacja: Grybów / Limanowa
Kontakt:

Re: Dwa światy BR 86

Post autor: Karol »

Namieszać- oczywiscie ma negatywne znaczenie jak by na to nie patrzeć, ale z całego kontekstu " wypracowania" wynika jasno o co chodzi.
Ostatnio zmieniony 25 maja 2006, 21:27 przez Karol, łącznie zmieniany 1 raz.
Cobrix
Posty: 440
Rejestracja: 10 kwie 2006, 13:15
Lokalizacja: wlkp
Kontakt:

Re: Dwa światy BR 86

Post autor: Cobrix »

Charakterek pisze:Przełożenia są te same, Tillig wstawił wolniej obracający się silnik. Dlaczego ma to być minus dla Tilliga - wyjaśnij, bo nie chwytam. Prędkość tego tendrzaka w realu to 70 km/h Prędkość Tilliga przy 12 V to ok 120 km/h a BTTB to ok 180 km/h. Więc jeszcze raz zapytuję - czemu spowolnienie tej loki przez Tilliga to ma być minus?
Polska jezyk - trudna jezyk :P
Przeciez Tadeusz dokladnie o tym pisze. Wskazuje ze uzyles slownictwa ktore ma negatywne konotacje ("firma namieszala w przelozeniach") a spowolnienie loka powinno byc odbierane jako pozytywna zmiana.
T_Domagalski pisze:Inna sprawa - sformułowanie "Tillig jest wolniejszy. Czyli trochę firma namieszała w przełożeniach." ma raczej negatywne znaczenie. A przeciez jeśli rzeczywiście spowolnienie wynikało to ze zmiany przełozenia, to jest to tylko na "+" dla tej firmy - krok w stronę urealnienia osiąganych przez modele prędkości.
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Dwa światy BR 86

Post autor: Charakterek »

Przełożenia są te same, Tillig wstawił wolniej obracający się silnik. Dlaczego ma to być minus dla Tilliga - wyjaśnij, bo nie chwytam. Prędkość tego tendrzaka w realu to 70 km/h Prędkość Tilliga przy 12 V to ok 120 km/h a BTTB to ok 180 km/h. Więc jeszcze raz zapytuję - czemu spowolnienie tej loki przez Tilliga to ma być minus? Powinni ją spowolnić i to dwukrotnie, wtedy to było by super. Teraz ona jest szybsza od E 42 (tilligowskiej 42).

Obudowa. A miałeś Tilliga w ręku? Forma 86 przeszła spory lifting. Wyeliminowano przktycznie ten szef i dodano parę detali lub uczyniono je wyrazistrzymi. Ogólnie obudowa Tilliga robi sporo lepsze wrażenie. Ale na ten temat posłucham Twojej wypowiedzi, gdy już dostaniesz Tilliga w swoje ręce, bo takie wirtualne porównywanie pozostanie wirtualnym porównywaniem...

A co do elementu mocującego wałek pod silnikiem - no cóż koledzy dawali mi do naprawy ok 20 BR 86 z czego 9 nie miało tego mocowania i oś nie stykała do ślimaka. To tyle.
Awatar użytkownika
Karol
Moderator
Posty: 594
Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
Lokalizacja: Grybów / Limanowa
Kontakt:

Re: Dwa światy BR 86

Post autor: Karol »

Przeczytałem wypracowanie Charakterka nt. wspomnianych BR86 i mam pewne uwagi:
A ja myslalem ze to obiektywny tekst. Wierze ze kolega ma modele obu lokomotyw i doskonale sobie zdaje sprawe z tego co pisze. Moze jakies fotki porownawcze?
Ostatnio zmieniony 25 maja 2006, 21:06 przez Karol, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Dwa światy BR 86

Post autor: Maciej »

MOja 86 pochodzi z połowy lat 80-ych ubiegłego wieku i niczym się nie różni od starszych modeli. Jest jaka jest ale pomimo technologii BTTB nieźlę sie trzyma, osie nie "wiszą". Jedyna co jest ważne - jest czuła na nierówności :mrgreen:
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 2068
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Dwa światy BR 86

Post autor: T_Domagalski »

Przeczytałem wypracowanie Charakterka nt. wspomnianych BR86 i mam pewne uwagi:
O co chodzi z tym "wiszeniem w powietrzu" tylnej osi? :| Nigdy niczego takiego nie zauważyłem, chociaz mam 4 lokomotywy BTTB z tym podwoziem. I jeszcze to odrywanie się belki od ramy? :shock: Jest to rzeczywiście dośc kiepsko zaprojektowany detal, ale kurczę, żeby to wyrwać, to trzeba użyć sporej siły, niszcząc przy okazji model. To tak samo z siebie nie wypada.
Inna sprawa - sformułowanie "Tillig jest wolniejszy. Czyli trochę firma namieszała w przełożeniach." ma raczej negatywne znaczenie. A przeciez jeśli rzeczywiście spowolnienie wynikało to ze zmiany przełozenia, to jest to tylko na "+" dla tej firmy - krok w stronę urealnienia osiąganych przez modele prędkości.
Nie rozumiem też, niby dlaczego BR86 Tilliga ma posiadac "jeszcze więcej detali", o czym pisze autor, skoro jest ona tłuczona z tej samej formy co BTTB?

Ogólnie uważam ten tekst za zbyt "ubarwiony" i przez to pozbawiony obiektywizmu.
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Dwa światy BR 86

Post autor: Charakterek »

Wiewiórek trza słuchać i zbierać kasiorę!
MarcinSz
Posty: 352
Rejestracja: 09 kwie 2006, 20:03
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Dwa światy BR 86

Post autor: MarcinSz »

Wiewiórki donoszą, że sugerowana cena detaliczna nowej tilliowskiej BR 86 oscylować będzie w granicach 135 euro oraz, że planowany termin wprowadzenia do sprzedaży to jesień br.
Marcin Szwanenfeld
Filip
Posty: 343
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:48
Lokalizacja: Kartuzy
Kontakt:

Re: Dwa światy BR 86

Post autor: Filip »

nie no jak powie mi tylko że ją może sprzedać to sprzedam całą moją TT-kę.
Awatar użytkownika
WojTTek
Posty: 465
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:43
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Dwa światy BR 86

Post autor: WojTTek »

Co ty Filip Bank obrabowałeś ??
Przecie taka SM03 to by kosztowała tyle co BR52 :/ :? :(
Filip
Posty: 343
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:48
Lokalizacja: Kartuzy
Kontakt:

Re: Dwa światy BR 86

Post autor: Filip »

Piotr jest z ModArtu, nadal czekam aż będzie możliwość kupienia tej SM03
Awatar użytkownika
piottrw
Posty: 812
Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Dwa światy BR 86

Post autor: piottrw »

Zbyszek Zajner pisze:Witaj Piotrze,
mam pytanko, gdzie dorwać budę Tkt 48.
Moja jest zrobiona z budy BR 81 + karton, pleksi itp i trochę pracy
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2006, 23:38 przez piottrw, łącznie zmieniany 1 raz.
andrzejc
Posty: 362
Rejestracja: 09 kwie 2006, 18:04
Lokalizacja: Warszawa-Wola
Kontakt:

Re: Dwa światy BR 86

Post autor: andrzejc »

Dokładnie tak jest jak napisał Oelka
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Dwa światy BR 86

Post autor: oelka »

Filip pisze:Pan andrzejc zrobił ma odlew żywiczny czyli powinien mieć formę
Nie.
Odlew i cala lokomotywa jest autorstwa Piotra Wrobla.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2008, 20:51 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość