Następny do golenia - test Glm

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

Awatar użytkownika
biegacz67
Posty: 340
Rejestracja: 19 kwie 2006, 16:50
Lokalizacja: Oxford
Kontakt:

Re: Następny do golenia - test Glm

Post autor: biegacz67 »

Witam.

Przesyłam skan pudełka do Oppelna.

Obrazek

pozdrawiam biegacz67
Ostatnio zmieniony 31 mar 2007, 17:07 przez biegacz67, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
fred3rg
Posty: 358
Rejestracja: 10 kwie 2006, 09:50
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Następny do golenia - test Glm

Post autor: fred3rg »

W teście napisano:
"Wykonanie bardzo wierne, widać kątowniki i nity. Blachy narożne, okucia - wszystko w tym wagonie jest piękne"

Warto zauważyć, że to wszystko co wymieniono to robota jeszcze z bardzo dawnych lat, Wydaje mi się, że chyba jeszcze firmy Zeuke... Firma Tillig wykorzystała fakt, że wagon Kassel (ktorego to model był od dziesięcioleci produkowany) ma niemal identyczne pudło co Oppeln, wystarczyło więc dorobić inne podwozie.

Jesteśmy zatem świadkami pochwał "starego TT", ktore to ostatnio tak ganiono, za kiepską jakość lub nawet brak detali, oraz złe proporcje... jak widać nie dotyczy to niektorych "starych" modeli. Chyba wszyscy się z tym zgodzimy. W owych czasach modele TT takie jak np. drewniana węglarka Zeuke wyznaczały nowe standardy w modelarstwie. Z tego co mi opowiadano o tamtych czasach, nawet w H0 nie było tego wagony tak dokładnie wykonanego, z odwzorowanymi burtami od wewnątrz.

Pudło wagonu Oppeln warto było by jednak nieco poprawić. Uważam, że część detali jest znacząco przeskalowana. W dzisiejszych czasach robi się je znacznie delikatniej. Widać to już przy porównaniu Oppeln'a, z Dresden'em.
Nie liczę na nowe nity, belki, czy blachy węzłów spinajacych belki, bo to wymagało by całkowicie nowej formy. Ale stopień pod drzwiami bocznymi powinien być delikatniejszy. Ponadto warto by było zaopatrzyć wagon w poręcze narożne, a na ścianach czołowych stopnie z prawdziwego zdarzenia , co jednak może okazać się trudne do zrealizowania z przyczyn technicznych - wymaga przerobienia formy. Ale jak widać na kilku innych modelach Tilliga, przeróbka starej formy, może przynieść poprawę :) Uważam, że wypukła kratka na opis ładunku, zamiast nadruku jest całkowicie wykonalna.

Jak na razie nie podjęto żadnych prób unowocześnienia pudła, co pozostawia szerokie pole do popisu przy waloryzacji :D i zaopatrzenia wagonu w znacznie lepsze detale, od tych w które mógł by wyposażyć go producent. Czego sobie i wam życzę ;)
Ostatnio zmieniony 31 mar 2007, 16:46 przez fred3rg, łącznie zmieniany 2 razy.
Nie odpowiadam na wiadomości prywatne.
pepsigo2pl
Posty: 548
Rejestracja: 31 lip 2006, 18:06
Lokalizacja: ur. Gdansk, zam. Londyn
Kontakt:

Re: Następny do golenia - test Glm

Post autor: pepsigo2pl »

Koledzy Forumowicze. Mialbym do Was taka prosbe w sprawie tego wagonu - czy ktos z Was Moglby zeskanowac etykietke z pudelka tego wagonu?? Kupilem dwa takie wagony bez pudelek. Jako, ze pudelka udalo mi sie juz dobrac, teraz tylko do pelni szczescia potrzebowalbym etykietki.

Prosilbym o kontakt na priva, dziekuje.
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Następny do golenia - test Glm

Post autor: Charakterek »

Teścior Glm znajduje się tutaj. Przedstawiać nie trzeba, tylko czytać i komentować!
Ostatnio zmieniony 05 wrz 2006, 00:52 przez Charakterek, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość