EP05 MTB, a sprawa polska .... [dyskusja]

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Borczy
Posty: 2385
Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: EP05 MTB, a sprawa polska .... [dyskusja]

Post autor: Borczy »

Na wstępie wspomnę ,że jeszcze nie jestem posiadaczem tej lokomotywy :>
Z poniższych postów wynika ,że sytuacja podobna jak z Nurkami od Kuehna ( pamiętasz Marek :D ). Chyba składali na szybko na dzień premiery i żeby wysłać odpowiednią ilość zamówionych to po prostu zacisnęli poś.....ki i robili na akord :cry:
Ja osobiście wstrzymuję się z zakupem bo nie chcę dostać egzemplarza z wadami. I co na to MTB ? Wypuści kolejny model jak sprzeda się obecny w X sztukach ? Oni tam chyba nie mają działu kontroli jakości. Za te pieniądze nie należy się spodziewać jakości ręcznie robionych egzemplarzy ale przydałyby się chociaż prawidłowe, podstawowe właściwości użytkowe.
Nie ukrywam ,że napaliłem się na tą lokomotywę jak arab na kurs pilotażu ale po tych uwagach mój entuzjazm ostygł. Zaczekam.
markom
Posty: 697
Rejestracja: 12 sie 2008, 20:43
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: EP05 MTB, a sprawa polska .... [dyskusja]

Post autor: markom »

Dzisiaj znalazłem chwilkę czasu na przetestowanie swojej wymarzonej EP 05
Mój komentarz to[shadow=blue]JEDNA WIELKA PORAŻKA !![/shadow]
Wózki tak ciasno spasowane, że w ogóle nie pokonują rozjazdów, wyrzuca za każdym razem.
Fatalny prześwit świateł, o którym zdążyli już wspomnieć Koledzy.
Malowanie woła o pomstę do nieba. Zrobić taki fajny model, zainwestować tyle kasy w projekt i na sam koniec tak spieprz***ć owe malowanie i oznaczenia :roll: :roll: :roll:
MASAKRA !!
Aaa, jeszcze jedno. Podczas jazdy otworzyły się pantografy i wystrzeliły w kosmos blaszki ( odbieraki prądu ?? )

Jedyny plus jaki dostrzegam, żeby nie było :)
Ładnie wygląda stacjonarnie w gablocie z odległości metra :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Jutro postaram się wrzucić fotki, bo dziś wyskakuje komunikat [glow=red]Przestrzeń na dysku przeznaczona na załączniki jest już zapełniona.[/glow]
Awatar użytkownika
kaine
Posty: 447
Rejestracja: 02 lut 2008, 22:54
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: EP05 MTB, a sprawa polska .... [dyskusja]

Post autor: kaine »

Tak jak Maciej, Oelka i Krzyszttof wspominałi o modułach do łączeń wielokrotnego nie wszystkie numery to miały.
Zdjęcie zapożyczone z Modelarstwo.info
http://forum.modelarstwo.info/attachmen ... pg.412402/
Ale wróćmy do sedna kiedy były montowane gniazda i w których lokomotywach:
27 sztuk, 09,12 i 19 nie doczekały się przebudowy bo zostały skasowane jeszcze w latach 60.

Lokomotywy elektryczne serii EU05/ EP05
Kolumna 1: numer inwentarzowy/ taborowy
Kolumna 2: numer fabryczny
Kolumna 3: data przebudowy z EU na EP
[glow=red]Kolumna 4: data montażu gniazd do sterowania wielokrotnego[/glow]
[glow=green]Kolumna 5: kolejność wprowadzenia gniazd[/glow]
Kolumna 6: data kasacji
1 2 3 4 5 6
nr fabr przebudowa gniazda ster kol skreślony
01 4307 10.04.1973r [glow=red]31.12.1986r[/glow] [glow=green](9)[/glow]
02 4308 01.09.1976r [glow=red]19.06.1985r[/glow] [glow=green](8)[/glow] +30.06.1992r
03 4309 01.02.1973r [glow=red]30.04.1985r[/glow] [glow=green](7)[/glow] +15.05.1997r
04 4310 20.12.1972r [glow=red]31.12.1984r[/glow] [glow=green](5)[/glow] +10.11.1997r
05 4311 29.08.1973r [glow=red]brak[/glow] +01.10.1990r
06 4312 08.03.1973r [glow=red]01.06.1983r[/glow][glow=green](2)[/glow] +24.09.1991r
07 4313 01.12.1976r [glow=red]brak[/glow] +01.04.1989r
08 4314 30.01.1977r [glow=red]brak[/glow] +26.05.1988r
09 4315 nie [glow=red]brak[/glow] +17.06.1965r
10 4316 01.02.1973r [glow=red]brak[/glow] +20.06.1992r
11 4317 01.06.1977r [glow=red]brak[/glow] +08.12.1986r
12 4318 nie [glow=red]brak[/glow] +13.12.1969r
13 4319 16.12.1976r [glow=red]brak[/glow] +28.11.1986r
14 4320 01.05.1973r [glow=red]28.02.1982r[/glow] [glow=green](1)[/glow] +15.11.1984r
15 4321 03.04.1973r [glow=red]brak[/glow] +14.07.1989r
16 4322 23.04.1976r [glow=red]30.09.1988r[/glow] [glow=green](10)[/glow]
17 4323 08.12.1976r [glow=red]?[/glow][glow=green](6)[/glow]+06.08.1990r
18 4324 01.03.1973r [glow=red]15.03.1984r[/glow][glow=green](3)[/glow] +30.10.1996r
19 4325 nie [glow=red]brak[/glow] +07.12.1962r
20 4326 16.08.1976r [glow=red]brak[/glow] +01.04.1989r
21 4327 16.10.1976r [glow=red]brak[/glow]+09.01.1989r
22 4328 02.10.1973r [glow=red]brak[/glow]
23 4329 04.06.1973r [glow=red]30.10.1989r[/glow][glow=green](11)[/glow]
24 4330 01.06.1976r [glow=red]brak[/glow] +13.05.1988r
25 4331 22.06.1976r [glow=red]brak[/glow] +14.07.1989r
26 4332 01.07.1973r [glow=red]31.08.1984r[/glow][glow=green](4)[/glow]+20.01.1997r
27 4333 27.08.1976r [glow=red]brak[/glow]+01.04.1989r
28 4334 21.12.1976r [glow=red]brak[/glow]+30.06.1992r
29 4335 27.09.1976r [glow=red]brak[/glow] +09,10.1991r
30 4336 31.10.1976r [glow=red]brak[/glow]+09.01.1989r
Lokomotywy przystosowane do pracy wielokrotnej (w kolejności daty montażu gniazd sterowania wielokrotnego): 14, 06, 18, 26, 04, 17, 03, 02, 01, 16, 23. Bez "14-tki", która uległa zniszczeniu jeszcze przed wdrożeniem planowych jazd w trakcji podwójnej, było ich 10 sztuk.

Wpis zapożyczony z Forum Modelarstwo Info od pana Ludwika Igielskiego
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2214
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: EP05 MTB, a sprawa polska .... [dyskusja]

Post autor: oelka »

KrzyszTTof pisze:Fabrycznie lokomotywy EU05 nie miały sterowania wielokrotnego i miały prędkość konstrukcyjną 125 km/h.
W latach '70 w ZNTKiM Gdańsk zmieniano przełożenie przekładni głównej i podniesiono prędkość konstrukcyjną do 160 km/h. Lokomotywy po przebudowie otrzymały oznaczenie EP05 i pomarańczowe malowanie. Dodatkowo większość EP05 otrzymała gniazda sterowania wielokrotnego i z ich wykorzystaniem w trakcji podwójnej prowadziły pociągi ekspresowe po CMK.
Sterowanie wielokrotne otrzymało łącznie 10 z 27 EP05 w latach od 1982 do 1989. Reszta nie posiadała sterowania wielokrotnego przez cały okres eksploatacji. Tak więc maksymalnie 1/3 z nich posiadała te gniazda. Inna sprawa, że te eksploatowane były dłużej, ale też nie wszystkie.
Warto pamiętać, że planowe kasacje serii zaczęły się już w 1989 roku i tylko problemy z EP09 przedłużyły życie części pojazdów tej serii.
Awatar użytkownika
tydzial
Posty: 892
Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
Lokalizacja: Szczecin Pogodno
Kontakt:

Re: EP05 MTB, a sprawa polska .... [dyskusja]

Post autor: tydzial »

Krzysiu na jednostkach były głowice tzw.klawiatury popytaj ile problemów stwarzały ja pisałem o głowicach takie jakie występowały na lokach tego samego typu EU05 ET22 SP45 SU46 SM42 gagarin i rumun miały innego typu .Nie będę prowadził wykładu jak na danej serii było realizowane sterowanie wielokrotne jednak zawsze był kłopot z poprawnością działania bez względu na serię .
Awatar użytkownika
daraśekp
Posty: 979
Rejestracja: 22 mar 2010, 19:58
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: EP05 MTB, a sprawa polska .... [dyskusja]

Post autor: daraśekp »

Ciora pisze:Kolega Darek pisał, że na jego fotkach są pokrzywione pantografy, bo wypadła jakaś śrubka i po naprawie jest ok. Ale na zdjęciach od Kolegi Kaine: http://kaine.akku24.pl/coppermine/thumb ... hp?album=4 też ramiona pantografu są nierówno położone - nad dachem jedno jest bardziej płasko, drugie wychylone pod większym kątem. Czy to jest ok?
Dokładnie, to drucik wypiął się z elementu plastikowego. Teraz jest oki. Ogólnie, to te pantografy są bardzo delikatne, i troszkę się haczą. Trzeba na nie uważać. Trochę ćwiczeń, i ładnie się ustawiają. Po rozłożeniu stoją niżej niż Tilliga, tym samym lepiej wyglądają...jak pod drutem ;)
Awatar użytkownika
KrzyszTTof
Posty: 1418
Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: EP05 MTB, a sprawa polska .... [dyskusja]

Post autor: KrzyszTTof »

tydzial pisze:Maciku nie upieram się ale jak sprowadzili je do polski to na pewno miały ,a że nie było potrzeby łączyć na wielokrotne sterowanie przy którejś naprawie zlikwidowali.
Wszystko się zgadza, tyko że było dokładnie odwrotnie ...

Fabrycznie lokomotywy EU05 nie miały sterowania wielokrotnego i miały prędkość konstrukcyjną 125 km/h.
W latach '70 w ZNTKiM Gdańsk zmieniano przełożenie przekładni głównej i podniesiono prędkość konstrukcyjną do 160 km/h. Lokomotywy po przebudowie otrzymały oznaczenie EP05 i pomarańczowe malowanie. Dodatkowo większość EP05 otrzymała gniazda sterowania wielokrotnego i z ich wykorzystaniem w trakcji podwójnej prowadziły pociągi ekspresowe po CMK.
tydzial pisze:Na PKP tylko wielokrotne sterowanie używane było na SN61 trochę ST44 i tylko chyba co pamiętam w Czerwińsku łączyliśmy ST43 do Dolnej Odry bo tylko cztery dało rade połączyć inne ze względu na nie stosowanie podwójnej jazdy nie były kompatybilne.
Sterowanie wielokrotne stosowano powszechnie na wszelkich jednostkach elektrycznych od EW51 poprzez EN57 aż do EW60 (i nie tylko). Lokomotywownia Kraków Prokocim łączyła "na kable" EU06 do ruchu towarowego. W latach '80 przez Gdynię jeździł pośpieszny (nie pamiętam relacji), który planowo był prowadzony połączonymi na sterowanie wielokrotne EU07. Gdzieś na południu w planowym ruchu pasażerskim jeździły ukrotnione SP42. Pewnie znalazły by się jeszcze inne przykłady.
Awatar użytkownika
tydzial
Posty: 892
Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
Lokalizacja: Szczecin Pogodno
Kontakt:

Re: EP05 MTB, a sprawa polska .... [dyskusja]

Post autor: tydzial »

Maciku nie upieram się ale jak sprowadzili je do polski to na pewno miały ,a że nie było potrzeby łączyć na wielokrotne sterowanie przy którejś naprawie zlikwidowali.Na PKP tylko wielokrotne sterowanie używane było na SN61 trochę ST44 i tylko chyba co pamiętam w Czerwińsku łączyliśmy ST43 do Dolnej Odry bo tylko cztery dało rade połączyć inne ze względu na nie stosowanie podwójnej jazdy nie były kompatybilne.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3940
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: EP05 MTB, a sprawa polska .... [dyskusja]

Post autor: Ranger »

Koledzy, poczekajmy na modele seryjne. Te pierwsze mogą mieć jakieś niedociągnięcia. Seryjne na pewno zostaną poprawione.
Mnie bardzo interesuje jak lokomotywa zachowuje się podczas jazdy, jak świeci itd.
Detale wyglądu zawsze można poprawić.
Awatar użytkownika
Ciora
Posty: 466
Rejestracja: 03 wrz 2013, 09:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: EP05 MTB, a sprawa polska .... [dyskusja]

Post autor: Ciora »

Kolega Darek pisał, że na jego fotkach są pokrzywione pantografy, bo wypadła jakaś śrubka i po naprawie jest ok. Ale na zdjęciach od Kolegi Kaine: http://kaine.akku24.pl/coppermine/thumb ... hp?album=4 też ramiona pantografu są nierówno położone - nad dachem jedno jest bardziej płasko, drugie wychylone pod większym kątem. Czy to jest ok?
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: EP05 MTB, a sprawa polska .... [dyskusja]

Post autor: Maciej »

tydzial pisze:To na dachu to jak się nie mylę to kondesator odgromowy.A jeszcze dziwnie wygląda przód bez głowic zdalnego sterowania.
Nie wszystkie miały gniazda sterowania wielokrotnego, nr 25 takich nie posiadał ;-)
Awatar użytkownika
Jerzyr
Posty: 343
Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:02
Lokalizacja: Łapy
Kontakt:

Re: EP05 MTB, a sprawa polska .... [dyskusja]

Post autor: Jerzyr »

W przypadku braku niektórych oznaczeń może jeszcze da się uzupełnić?
gemol
Posty: 1054
Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: EP05 MTB, a sprawa polska .... [dyskusja]

Post autor: gemol »

W stosunku do dostarczonej dokumentacji kilku oznaczeń niestety brakuje - w tym nieszczęsnego przydziału.
Awatar użytkownika
tydzial
Posty: 892
Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
Lokalizacja: Szczecin Pogodno
Kontakt:

Re: EP05 MTB, a sprawa polska .... [dyskusja]

Post autor: tydzial »

To na dachu to jak się nie mylę to kondesator odgromowy.A jeszcze dziwnie wygląda przód bez głowic zdalnego sterowania.
Awatar użytkownika
kaine
Posty: 447
Rejestracja: 02 lut 2008, 22:54
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: EP05 MTB, a sprawa polska .... [dyskusja]

Post autor: kaine »

chyba chodzi o te zdjęcie
EP05
To co widać obok reflektora górnego ?
Dobrze myślę?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: jakubgol, Paweł-KR i 1 gość