Konwersje UMF

UniqueModelFactory - www.eaos.pl

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3944
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: Ranger »

Słuchamy rad swoich najważniejszych klientów, którzy używają naszych części do konwersji.
Czas więc na zmiany. Oto nasze części do parowozów w nowej odsłonie.
Najpierw projekt 3D - tylko najważniesze:
IMG_20231221_163840.jpg
IMG_20231223_205752.jpg
Parę fotek detali po obróbce:
IMG_20240103_213025.jpg
IMG_20240103_213034.jpg
IMG_20240103_213458.jpg
IMG_20240103_213512.jpg

Niebawem formujemy i będą z metalu.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3944
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: Ranger »

Mam nadzieję, że okażecie wyrozumiałość, że to nie ta skala ale udało się postawić kolejny krok w udoskonalaniu konwersji.

:arrow: Nadszedł długo wyczekiwany dzień. Miło nam zaprezentować nasz pierwszy parowóz z autorskimi reflektorami ze zwierciadłami. Wreszcie reflektory lustrzanki są naprawdę lustrzane.
W lampach udało się uzyskać efekt świecącej żarówki oraz czerwonego punktu dla świateł końca pociągu.
Ponad to w naszych modelach od teraz na stałe zagości również autorska sprężarka H11a4 wraz z indywidualnie budowanym osprzętem i orurowaniem.
Resztę już znacie bo w konwersjach standardem jest głęboka ingerencja w każdy element parowozu, światła białe/czerwone/manewrowe miękko zapalane i gaszone.
Dekoder dźwiękowy z podwójnym głośnikiem daje bardzo przyjemny i donośny dźwięk.
Sam Ty42-126 H0 jest dość nietypowy. Ma zupełnie inne niż reszta orurowanie kotła po lewej stronie. Kanciasta skrzynia węglowa oraz trzeci reflektor na drzwiach dymnicy to jedynie ułamek detali.
Załączniki
DSC00462.JPG
DSC00464.JPG
DSC00465.JPG
DSC00466.JPG
DSC00467.JPG
DSC00468.JPG
DSC00469.JPG
DSC00471.JPG
DSC00471i.JPG
DSC00471ia.JPG
DSC00471ib.JPG
DSC00474.JPG
DSC00475.JPG
DSC00476.JPG
DSC00483.JPG
DSC00483i.JPG
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3944
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: Ranger »

MonsterSale pisze: 18 sie 2022, 17:48 Karol - mój błąd, przepraszam.
Niestety kwoty, które zaproponował Karol dzięki obecnej sytuacji bardzo szybko się zdewaluowały.
Awatar użytkownika
MonsterSale
Posty: 715
Rejestracja: 04 lip 2020, 08:53
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: MonsterSale »

Karol - mój błąd, przepraszam.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3944
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: Ranger »

MonsterSale pisze: 18 sie 2022, 14:10Czy faktycznie Kamil jest/był w kontakcie z Tobą?
Karol jeśli już. Tak, był w kontakcie.
Ja ze swojej strony zaproponowałem aby się skontaktował z Wojtkiem Kraków.
Kolega Wojtek ostatnio udowodnił, że potrafi wykonać model na super poziomie.
Awatar użytkownika
MonsterSale
Posty: 715
Rejestracja: 04 lip 2020, 08:53
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: MonsterSale »

Mnie za to interesuje sprawa konwersji ST44 na częściach z UMF. Wiem, że Ranger za to bezpośrednio nie odpowiadasz, ale była rekomendacja, żeby wykonał ją Kamil Kamiński. Tymczasem po wielu miesiącach czekania, dostałem informację, że on rezygnuje z wykonania oraz że jest w kontakcie z Tobą w celu znalezienia innego wykonawcy.
Ani części, ani dawcy nie mam i nie wiem, co się dzieje.
Czy faktycznie Kamil jest/był w kontakcie z Tobą?
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3944
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: Ranger »

Wojtek_Kraków pisze: 18 sie 2022, 12:24 E tam nie interesuję.
Na ładne konwersję zawsze warto popatrzeć beż względu na skale
Tez jestem tego zdania. Modelarstwo to modelarstwo a skala rzecz upodobania.
Wojtek_Kraków
Posty: 1614
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: Wojtek_Kraków »

E tam nie interesuję.
Na ładne konwersję zawsze warto popatrzeć beż względu na skale
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3944
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: Ranger »

Pewnie was to nie interesuje ale wstawię mimo to bo było masę pracy.
DSC00319.JPG

https://www.facebook.com/13328818020858 ... e=scwspnss
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3944
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: Ranger »

Nawiązując do zamkniętego wątku o Łukaszu i ja pragnę się podzielić swoimi wrażeniami.
Zacznę od trudnych malowań.
My tez używamy do takich ciężkich schematów kalkomanii.

cysterny10.jpg
1645280783707.jpg


Jednak te kalkomanie nie są drukowane na laserze. Jest to offset lub sito. Kalki tez odpowiednio kosztują.

Technologia druku laserowego służy do wykonania kalek o raczej łatwych schematach lub w przypadku elementów wielokolorowych nakłada się po prostu dwie warstwy na siebie. Innej opcji nie ma. Szczególnie gdzie udział biorą kolory biały i inne.

Ja polecam Łukasza bo nie raz ratował nam sytuację swoimi kalkami w przeróżnych projektach. Przy parowozach jest jedynym rozwiązaniem. Tutaj kalki jeszcze przed lakierowaniem.


1645280290655.jpg
1645280290667.jpg
1645280290678.jpg
1645280290686.jpg
1645280290695.jpg
Niezrozumienie technologii jest tutaj podstawą błędu. Wygórowane oczekiwania w przypadku lasera uważam za naiwność lub niewiedzę.

Tak jak piszę powyżej, mamy dostęp do wszystkich technologii druku, od offsetu, sitodruku, poprzez solwent, termotransfer i druk cyfrowy a drukujemy u Łukasza. Ja polecam kolegę a nerwusom polecam poluzować troki w spodniach. Modelarstwo uczy cierpliwości i dążenia do celu.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3944
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: Ranger »

Zasady nie ma. Parowóz jeśli dokumenty na to pozwalają robi się z fotek z konkretnego okresu eksploatacji.
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1231
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: wlodar »

Czyli kończąc (żeby nie zaśmiecać Rangerowi wątku (ewentualnie niech Admin przerzuci to w odpowiedniejsze miejsce)), najbezpieczniej jest w modelu machnąć dymnicę na matowo i w większości przypadków powinno być dobrze.
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 2068
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: T_Domagalski »

wlodar pisze: 18 paź 2021, 08:45Czyli w lokomotywie udającej nowy egzemplarz prosto z fabryki dymnica powinna być błyszcząca jak cały parowóz, a w eksploatowanej powinna być matowa
Nie ma na to jednej prostej zasady. ;)
W czasach świetności kolei, czyli w ep. II, w nowych lokomotywach PKP fabrycznie malowano dymnicę farbą żaroodporną, co nadawało jej matowy wygląd już od nowości. Widać to np. na znanym zdjęciu fabrycznym Ty23: https://i2.wp.com/parowozy.opole.pl/wp- ... 3_86-1.jpg
Po wojnie możliwe, że nikt się już w to nie bawił. Ale było tak, jak napisał Ranger. Nawet jeśli załoga wyropowała cały parowóz, to po przejechaniu kilku km i tak cała ropa odparowywała z rozgrzanej dymnicy, pozostawiając na niej tylko matowy nagar z farby, sadzy i przepalonych resztek ropy.
Za to zaniedbane parowozy wyglądały tak, że walczak kotła był matowo czarny od sadzy i brudu, a ich dymnice były wręcz przepalone do rudej rdzy.

Na koniec fotka maszyny wyczyszczonej w taki sposób, o jakim wspomniał Ranger - dymnica i wiatrownice są wytarte (wyropowane) tylko tyle ile obsługa sięgała ręką: http://student.agh.edu.pl/~lteglel/1/p7.jpg
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1231
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: wlodar »

Dzięki za fotkę i wyjaśnienia. Czyli w lokomotywie udającej nowy egzemplarz prosto z fabryki dymnica powinna być błyszcząca jak cały parowóz, a w eksploatowanej powinna być matowa, bo lakier jest zmatowiony od temperatury i brudny od sadzy.
I po to jest to forum. :)
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3944
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: Ranger »

wlodar pisze: 17 paź 2021, 22:18 Dzięki za cierpliwość. Wszystko jasne. Rozumiem, że na obszarze walczaka temperatura jest niższa i jest to oddzielna blacha, stąd równa i ostra linia podziału.
Wracając do modelu - piękna robota (jak zawsze :) ).
Tutaj widać dlaczego. Kończy się otulina a między dymnicą a resztą kotła jest wyraźna ściana.
Załączniki
1.jpg
ODPOWIEDZ

Wróć do „UMF”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości