Te pojazdy jeśli sie nie myle wyciągają 125km/h tyle co angliki, wiec nie wiem co masz na myśli. Gdyby pare lat temu PKP zdecydowało sie na zakup EU11/EU43 nie byłoby dzisiaj z tym problemu.ModelarzeTT pisze:Ale nie ma się co martwić. CTL ma w tej chwili w eksploatacji już dziesięć ET05 więc może załatwi sobie koncesję i pokusi o uruchomienie prywatnych pociągów ekspresowych na CMK
Remont Łódź - Warszawa
Moderator: mod-Kolej w skali 1:1
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 20 cze 2006, 00:43
- Lokalizacja: Stęszew
- Kontakt:
Re: Remont Łódź - Warszawa
-
- Posty: 172
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 00:48
- Lokalizacja: Górny Śląsk
- Kontakt:
Re: Remont Łódź - Warszawa
Jak "piatki" wróciły z naprawy to miały takie obiegi, że robiły po 1200 km dziennie (np. 2 x Warszawa - Kraków w ciagu dnia) Rozmawiałem z maszynistą, który w tym okresie jeździł na jednej z nich to mówił, że lokomotywa w ciągu 2 miesięcy przejechała 55 tyś. km Teraz po prostu mają wyjechane kilometry, a kolejnych rewizji podobno dla tych lokomotyw się już nie przewiduje.et22 pisze:Po to je naprawiali żeby odstawić?? Ja nigdy nie zrozumiem tego kraju ....
Pozdrawiam. ModelarzeTT - Krzysiek
-
- Posty: 552
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Remont Łódź - Warszawa
Po to je naprawiali żeby odstawić?? Ja nigdy nie zrozumiem tego kraju ....
Co do połączenia z Łodzią - mieli rozpisać przetarg na nowe zespoły trakcyjne. Prototyp już chyba nawet jeździ.
Co do połączenia z Łodzią - mieli rozpisać przetarg na nowe zespoły trakcyjne. Prototyp już chyba nawet jeździ.
Ostatnio zmieniony 08 sie 2006, 22:50 przez et22, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 172
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 00:48
- Lokalizacja: Górny Śląsk
- Kontakt:
Re: Remont Łódź - Warszawa
Z tego co się dowiedziałem będąc w czwartek w Warszawie obie "piątki" są w tej chwili odstawione i do regularnej służby raczej już nie wrócą. Ale nie ma się co martwić. CTL ma w tej chwili w eksploatacji już dziesięć ET05 więc może załatwi sobie koncesję i pokusi o uruchomienie prywatnych pociągów ekspresowych na CMK (wtedy "epoki" spokojnie mogą jeździć do Łodzi)Witek M. pisze:Tak, i bardzo ciekawe jaki tabor zamierza uzyc PKP do obslugi tego polaczenia. Dziewiatki plus dwie niedobitki piatek ledwo wystarczaja do obslugi ruchu na CMK.

Pozdrawiam. ModelarzeTT - Krzysiek
- Witek M.
- Posty: 976
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 15:32
- Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
- Kontakt:
Re: Remont Łódź - Warszawa
Tak, i bardzo ciekawe jaki tabor zamierza uzyc PKP do obslugi tego polaczenia. Dziewiatki plus dwie niedobitki piatek ledwo wystarczaja do obslugi ruchu na CMK.
- TomekW
- Posty: 74
- Rejestracja: 27 lip 2006, 12:02
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Remont Łódź - Warszawa
Z Y to jest tak że (mając obecnie 34 lata) raczej nie dożyję jej uruchomienia 
A poważnie to cały pomysł tej budowy jest IMO bez sensu (w naszych warunkach).
Należało by za te pieniądze zmodyfikować ile się da obecnej sieci podnosząc prędkości szlakowe do 160 km/h na szlakach głównych, a na pozostałych 100-120 km/h co dałoby dużo większy zysk dla mieszkańców całego kraju, a także pozwoliło by utrzymać przewozy jako takie (bo bez tego może się oglądać że kolej będziemy oglądać tylko w skansenach i ewentualnie na Y)

A poważnie to cały pomysł tej budowy jest IMO bez sensu (w naszych warunkach).
Należało by za te pieniądze zmodyfikować ile się da obecnej sieci podnosząc prędkości szlakowe do 160 km/h na szlakach głównych, a na pozostałych 100-120 km/h co dałoby dużo większy zysk dla mieszkańców całego kraju, a także pozwoliło by utrzymać przewozy jako takie (bo bez tego może się oglądać że kolej będziemy oglądać tylko w skansenach i ewentualnie na Y)
- Krzysiek
- Posty: 99
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 09:31
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Remont Łódź- Warszawa
Dziennikarze różne rzeczy gadają...BarTTek pisze:Właśnie wysłuchałem w wiadomościach ze nasza wspaniała kolej wyremontuje szlak między Łodzią a WarszawąPociągi mają jeździć z prędkościami ok 160 km/h
Faktycznie, remont połaczenia Łódź - Warszawa już się rozpoczął. W pierwszej kolejności pod młotek poszedł tor nr 2 szlaku Rogów - Koluszki. W następnej kolejności będzie odcinek Miedniewice - Skierniewice, a potem prawdopodobnie Gałkówek - p.odg. Pękowice. Wszystko zależy od tego jak szybko uda się załatwić formalności (zgłoszenie robót, pozwolenie na budowę). Z tym 160 km/h to nie do końca tak. Taka prędkość będzie do uzyskania przez kalsyczny tabor na odcinku W-wa Włochy - p.odg. Miedniewice. Na pozostałych odcinkach będzie to max 140 km/h. Uważam, że na klasyczną linię o takim dystansie to wystarczy. Tym bardziej, że w perspektywie (bliższej czy dalszej) jest budowa połaczenia "Y".
-
- Posty: 825
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Remont Łódź - Warszawa
Właśnie wysłuchałem w wiadomościach ze nasza wspaniała kolej wyremontuje szlak między Łodzią a Warszawą
Pociągi mają jeździć z prędkościami ok 160 km/h, czas podróży to 1h 05min (teraz 2-2,5h). Remont ma trwać 6 lat. No normalnie rewelacja
ja zakładam że tak naprawdę będzie to conajmniej 8-10 lat



Ostatnio zmieniony 09 sie 2006, 23:11 przez BarTTek, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości