Remont Łódź - Warszawa

Dział poświęcony prawdziwej Kolei i wszystkiemu co z nią związane czyli tabor, newsy, ciekawostki, itd.

Moderator: mod-Kolej w skali 1:1

Irys
Posty: 32
Rejestracja: 20 cze 2006, 00:43
Lokalizacja: Stęszew
Kontakt:

Re: Remont Łódź - Warszawa

Post autor: Irys »

ModelarzeTT pisze:Ale nie ma się co martwić. CTL ma w tej chwili w eksploatacji już dziesięć ET05 więc może załatwi sobie koncesję i pokusi o uruchomienie prywatnych pociągów ekspresowych na CMK
Te pojazdy jeśli sie nie myle wyciągają 125km/h tyle co angliki, wiec nie wiem co masz na myśli. Gdyby pare lat temu PKP zdecydowało sie na zakup EU11/EU43 nie byłoby dzisiaj z tym problemu.
ModelarzeTT
Posty: 172
Rejestracja: 11 kwie 2006, 00:48
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontakt:

Re: Remont Łódź - Warszawa

Post autor: ModelarzeTT »

et22 pisze:Po to je naprawiali żeby odstawić?? Ja nigdy nie zrozumiem tego kraju ....
Jak "piatki" wróciły z naprawy to miały takie obiegi, że robiły po 1200 km dziennie (np. 2 x Warszawa - Kraków w ciagu dnia) Rozmawiałem z maszynistą, który w tym okresie jeździł na jednej z nich to mówił, że lokomotywa w ciągu 2 miesięcy przejechała 55 tyś. km Teraz po prostu mają wyjechane kilometry, a kolejnych rewizji podobno dla tych lokomotyw się już nie przewiduje.
Pozdrawiam. ModelarzeTT - Krzysiek
et22
Posty: 552
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Remont Łódź - Warszawa

Post autor: et22 »

Po to je naprawiali żeby odstawić?? Ja nigdy nie zrozumiem tego kraju ....

Co do połączenia z Łodzią - mieli rozpisać przetarg na nowe zespoły trakcyjne. Prototyp już chyba nawet jeździ.
Ostatnio zmieniony 08 sie 2006, 22:50 przez et22, łącznie zmieniany 1 raz.
ModelarzeTT
Posty: 172
Rejestracja: 11 kwie 2006, 00:48
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontakt:

Re: Remont Łódź - Warszawa

Post autor: ModelarzeTT »

Witek M. pisze:Tak, i bardzo ciekawe jaki tabor zamierza uzyc PKP do obslugi tego polaczenia. Dziewiatki plus dwie niedobitki piatek ledwo wystarczaja do obslugi ruchu na CMK.
Z tego co się dowiedziałem będąc w czwartek w Warszawie obie "piątki" są w tej chwili odstawione i do regularnej służby raczej już nie wrócą. Ale nie ma się co martwić. CTL ma w tej chwili w eksploatacji już dziesięć ET05 więc może załatwi sobie koncesję i pokusi o uruchomienie prywatnych pociągów ekspresowych na CMK (wtedy "epoki" spokojnie mogą jeździć do Łodzi) :lol:
Pozdrawiam. ModelarzeTT - Krzysiek
Awatar użytkownika
Witek M.
Posty: 976
Rejestracja: 09 kwie 2006, 15:32
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: Remont Łódź - Warszawa

Post autor: Witek M. »

Tak, i bardzo ciekawe jaki tabor zamierza uzyc PKP do obslugi tego polaczenia. Dziewiatki plus dwie niedobitki piatek ledwo wystarczaja do obslugi ruchu na CMK.
Awatar użytkownika
TomekW
Posty: 74
Rejestracja: 27 lip 2006, 12:02
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Remont Łódź - Warszawa

Post autor: TomekW »

Z Y to jest tak że (mając obecnie 34 lata) raczej nie dożyję jej uruchomienia :D

A poważnie to cały pomysł tej budowy jest IMO bez sensu (w naszych warunkach).
Należało by za te pieniądze zmodyfikować ile się da obecnej sieci podnosząc prędkości szlakowe do 160 km/h na szlakach głównych, a na pozostałych 100-120 km/h co dałoby dużo większy zysk dla mieszkańców całego kraju, a także pozwoliło by utrzymać przewozy jako takie (bo bez tego może się oglądać że kolej będziemy oglądać tylko w skansenach i ewentualnie na Y)
Awatar użytkownika
Krzysiek
Posty: 99
Rejestracja: 10 kwie 2006, 09:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Remont Łódź- Warszawa

Post autor: Krzysiek »

BarTTek pisze:Właśnie wysłuchałem w wiadomościach ze nasza wspaniała kolej wyremontuje szlak między Łodzią a Warszawą !! Pociągi mają jeździć z prędkościami ok 160 km/h
Dziennikarze różne rzeczy gadają...

Faktycznie, remont połaczenia Łódź - Warszawa już się rozpoczął. W pierwszej kolejności pod młotek poszedł tor nr 2 szlaku Rogów - Koluszki. W następnej kolejności będzie odcinek Miedniewice - Skierniewice, a potem prawdopodobnie Gałkówek - p.odg. Pękowice. Wszystko zależy od tego jak szybko uda się załatwić formalności (zgłoszenie robót, pozwolenie na budowę). Z tym 160 km/h to nie do końca tak. Taka prędkość będzie do uzyskania przez kalsyczny tabor na odcinku W-wa Włochy - p.odg. Miedniewice. Na pozostałych odcinkach będzie to max 140 km/h. Uważam, że na klasyczną linię o takim dystansie to wystarczy. Tym bardziej, że w perspektywie (bliższej czy dalszej) jest budowa połaczenia "Y".
BarTTek
Posty: 825
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Remont Łódź - Warszawa

Post autor: BarTTek »

Właśnie wysłuchałem w wiadomościach ze nasza wspaniała kolej wyremontuje szlak między Łodzią a Warszawą !! Pociągi mają jeździć z prędkościami ok 160 km/h, czas podróży to 1h 05min (teraz 2-2,5h). Remont ma trwać 6 lat. No normalnie rewelacja :mrgreen: !! ja zakładam że tak naprawdę będzie to conajmniej 8-10 lat
Ostatnio zmieniony 09 sie 2006, 23:11 przez BarTTek, łącznie zmieniany 2 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kolej w skali 1:1”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości